پارتیشن پارچه ای,کاربرد پارتیشن پارچه ای,مزایای پارتیشن پارچه ای,جدا کننده پارچه ای,انواع پارتیشن پارچه ای

پارتیشن پارچه ای

  • 1399/2/8
  • 5282 نفر
گاهی احساس می کنید که نیاز دارید که در منزل خود تغییراتی را ایجاد نمایید.یکی از تغییراتی که گاهی احساس می کنید باید در منزل خود اعمال کنید، مربوط می شود به تقسیم بندی فضا در منزلتان. برای این هدف در نظر گرفتن پارتیشن ها می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. یکی از انواع پارتیشن هایی که می تواند خاصیت تزیینی هم داشته باشد و در منزل به کار گرفته شود، پارتیشن پارچه ای می باشد که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

گاهی احساس می کنید که نیاز دارید که در منزل خود تغییراتی را ایجاد نمایید. اما همیشه نمی توان از هر مصالحی برای ایجاد این تغییرات استفاده کرد. زیرا گاهی استفاده از آن ها می تواند هزینه ی بسیار زیادی را شامل شود و یا ما را دچار درد سرهایی کنند که برایمان دشوار باشد از عهده ی آن ها بر آییم. یکی از تغییراتی که گاهی احساس می کنید باید در منزل خود اعمال کنید، مربوط می شود به تقسیم بندی فضا در منزلتان. گاهی دلتان می خواهد فضای موجود را بزرگتر کنید و گاهی می خواهید آن را کوچکتر نمایید.
برای این هدف در نظر گرفتن پارتیشن ها می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد و شما را از صرف هزینه و وقت اضافی در امان نگاه می دارد. پارتیشن ها انواع مختلفی دارند، از جمله پارتیشن مسکونی و پارتیشن اداری. هر یک از این ها نیز خود به دسته های کوچکتری تقسیم بندی می گردند. برای مثال یکی از انواع پارتیشن هایی که می تواند خاصیت تزیینی داشته باشد و در منزل به کار گرفته شود، پارتیشن پارچه ای می باشد که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

پارتیشن پارچه ای

مزایای پارتیشن پارچه ای

1.جمع کردن پارتیشن پارچه ای

یکی از مزایای پارتیشن پارچه ای این است که شما می توانید هر لحظه که اراده کنید فضا را به وسیله ی آن تقسیم بندی کنید و تغییرات لازم را در آن اعمال کنید و از طرف دیگر هر لحظه که دلتان بخواهد می توانید فضا را دوباره به حالت اول خود برگردانید و محیط را به شرایط قبل تغییر دهید. یکی از مواردی که در مورد پارتیشن پارچه ای باید بدانید است که باید در انتخاب پارچه ی مد نظر دقت دقت بالایی داشته باشید. زیرا هر چقدر که پارچه ی مورد استفاده ضخامت بالایی داشته باشد و جنس آن از کیفیت بهتری برخوردار باشد، شما می توانید در ایجاد حریم شخصی و کور کردن میدان دید موفق تر عمل کنید.

2.انعطاف پذیری پارتیشن پارچه ای

بیشتر پارتیشن هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت از جنس چوب بودند، استفاده ی فراوان از این متریال برای ساخت پارتیشن به نوعی باعث دل زدگی شد. اما کم کم خلاقیت در زمینه ی طرح و جنس و رنگ و مدل پارتیشن ها پیشرفته شد و امروزه با متریال های گوناگونی پارتیشن ساخته می شود. یکی از این مواد اولیه برای ساخت پارتیشن پارچه می باشد. یکی از تفاوت های ریشه ای پارتیشن چوبی و پارتیشن پارچه ای در این می باشد که پارتیشن چوبی بسیار سخت است و قابلیت انعطاف پذیری ندارد در صورتی که پارتیشن پارچه ای از شکل پذیری بسیار مناسبی برخوردار می باشد. یکی از بهترین ایده هایی که در باره ی پارتیشن پارچه ای مطرح می گردد این است که شما می توانید از ان به جای پرده ای که قرار است در میان دو فضا استفاده شود، بهره مند شوید و فضا را به صورت مناسبی تقسیم بندی کنید.

پارتیشن پارچه ای

کاربرد های پارتیشن پارچه ای

1.در سرویس بهداشتی

اگر حمام خانه بزرگ باشد می توانید برای جدا کردن قسمت وان از سایر فضا از پرده های مخصوص استفاده نمایید. گاهی فضای سرویس بهداشتی و حمام خانه به صورت مشترک می باشد. یعنی یک فضای بزرگ داریم که در یک قسمت آن سرویس بهداشتی قرار دارد و در قسمت دیگر حمام قرار دارد، در چنین جایی هم می توان به راحتی با نصب یک پارتیشن پارچه ای از جنس مناسب که ضد آب باشد فضا ها را از یکدیگر جدا نمود. گاهی در بعضی از اتاق خواب ها هم حمام های کوچکی با درب های شیشه ای ساخته شده که برای چنین مکان هایی هم می توان با نصب یک پرده زیبا فضای حمام را از اتاق خواب به طور کامل مجزا نمود.

2.در آشپزخانه

در خانه های امروزی که اکثریت آشپرخانه ها به صورت اپن ساخته می شوند می توان با نصب یک پارتیشن پارچه ای هم زیبایی به فضا بخشید و هم حریم خوبی را در آشپزخانه ها ایجاد کرد. حتی برای زمان هایی که مهمان در خانه می باشد و برای انجام کارهای مان در آشپزخانه معذب می شویم. علاوه بر این باعث می شود بو و سر و صدای کمتری هم از آشپزخانه بیرون برود.

پارتیشن پارچه ای

3.در ساختن اتاق خواب یا پارتیشن بندی آن

در بعضی خانه های خیلی کوچک که اتاق خواب ندارند و قسمتی از سوییت برای قرار دادن تخت خواب اختصاص داده شده است استفاده از جدا کننده های پارچه ای یعنی همان پرده های تزیینی ایده مناسبی به نظر می آید. برای این کار قسمتی از سوییت را که تخت خواب در آن قرار گرفته است به کمک یک جدا کننده پارچه ای از فضای کلی جدا می کنیم.
برای اتاق خواب یک استفاده دیگر از پارتیشن های پارچه ای وجود دارد و آن هم این است که فضای داخلی اتاق خواب را تفکیک سازی کنیم. مثلا قسمتی را برای تعویض لباس و یا بخش کوچکی از اتاق را برای مطالعه اختصاص دهیم. حتی برای کسانی که به صورت مشترک از یک اتاق استفاده می کنند هم استفاده از پارتیشن های پارچه ای برای ایجاد حریم های خصوصی حسابی کارآمد است و حتی می توان به عنوان یک المان تزیینی هم به آن نگاه کرد. البته اگر به سراغ پارچه های خاص و زیبا برویم و مطابق با دکوراسیون داخلی اتاق خواب و رنگ های مورد استفاده آن را انتخاب کنیم.

4.جداسازی سالن نشیمن و غذاخوری

استفاده از این جداکننده ها باید مطابق با نیاز و کاربری فضای شما در نظر گرفته گردد. بر این اساس، تفکیک فضایی در قسمت هایی مانند نشیمن و غذاخوری می تواند بسیار اثر بخش باشد. در موارد دیگر مانند زمانی که می خواهید یک فضای منحنی یا هر شکل دیگری را از قسمت های دیگر متمایز کنید، جداکننده های پارچه ای انعطاف پذیری بیش تری را از خود نشان می دهند و شما با تعیین نوع و شکل حرکت پرده، می توانید به سادگی طرح های متنوعی را ایجاد نمایید.

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب

پارتیشن پارچه ای

کلام آخر

انتخاب نوع و جنس پارچه استفاده شده در میزان محرمیت و پنهان شدن فضاهای شما تاثیر مستقیمی دارد. مسلما هرچقدر که پارچه ضخیم تر باشد فضای شما بسته تر خواهد بود. در این انتخاب باید به دو نکته توجه کنید که: یکی میزان نوری که فضاهای تفکیک شده دارند و دیگری کاربری که برای آن فضاها مد نظر دارید. پرده ها به اندازه دیوار های صلب مانع ورود نور نمی شوند، اما نازک تر بودن آنها مانند پارچه حریر، نور بیش تری را وارد فضا خواهد کرد.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6885 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7364 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8198 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5237 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر