طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی,طراحی دکوراسیون مطب,اجرای دکوراسیون مطب,دکوراسیون داخلی مطب پزشکی,طراحی دکوراسیون داخلی مطب اطفال,نورپردازی در مطب

طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

  • 1399/3/9
  • 4960 نفر
طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی علاوه بر اینکه کاری سخت و پیچیده می باشد، می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد. در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا و انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و علاوه بر این شما باید بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از یک پزشک معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی علاوه بر اینکه کاری سخت و پیچیده می باشد، می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد. در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا و انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و علاوه بر این شما باید بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از یک پزشک معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد نمایید.

در طراحی داخلی مطب یک پزشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم‌ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی مطب، کاربری فضای مدنظر می باشد. طبیعتا همانقدر که طراحی داخلی یک خانه با یک دفتر کار یا یک مطب متفاوت می باشد، طراحی دکوراسیون داخلی مطب اطفال نیز با مطب ارتوپدی یا یا سایر تخصص‌ها شامل تفاوت های اساسی می شود. پس در قدم اول شناخت حوزه فعالیت مطب بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال طراحی داخلی مطب اطفال باید دارای فضایی شاد و کودکانه باشد. در حالی که مطب یک پزشک اعصاب و روان نیازمند ویژگی‌هایی برای ایجاد آرامش حداکثری در بیماران است.
نکته بعدی که در طراحی داخلی مطب بسیار مهم می باشد؛ توجه به حال مراجعان می باشد. مراجعان مطب‌ها به طور معمول از بیماری خاصی رنج می‌برند. در درجه اول یک فرد بیمار دارای روحیه حساس‌تر و ضعیف‌تری است؛ و در درجه دوم مراجعه به پزشک ایجاد کننده سطح مشخصی از استرس در فرد مراجعه کننده نیز می باشد. در نتیجه مهم است که طراحی داخلی مطب به گونه‌ای باشد که به مراجعه‌کنندگان احساس آرامش و امنیت بیشتری بدهد. در درجه دوم فراهم کردن تسهیلاتی برای بیماران خاص مهم است. به عنوان مثال مطبی که مراجعه کنندگانش افراد سالخورده یا بیماران دچار شکستگی هستند؛ به صندلی های راحت تری نیازمند می باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

طراحی کانتر و میز منشی مطب

میز منشی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب در اتاق انتظار قرار دارد، یکی از جذابترین وسایلی می باشد که تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری یک مطب می گذارد. کارهای جالب و خلاقانه ای را می توان با میز منشی انجام داد تا بتوان توجه بیماران را به آن جذب نمود. یکی از راه های هوشمندانه در طراحی میز منشی استفاده درست و به جا از لوگو کلینیک یا پزشک متخصص می باشد.
 از آنجایی که سبک دکوراسیون مدرن برای کلینیک ها و مطب های پزشکی بیشتر از سایر سبک ها توصیه می گردد، بهتر است تا میز منشی نیز شیک و مدرن طراحی شود. طرح های هندسی غیر متداول و پیچیده گزینه های مناسبی برای استفاده شدن در طراحی قسمت پذیرش به شمار می آیند. به کار گرفتن رنگ های روشن و طرح های مدرن بهترین راه برای جذاب جلوه دادن یک مطب پزشکی می باشد. طرح های خیلی شلوغ و فانتزی در داخل مطب توصیه نمی گردد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

طراحی اتاق انتظار

اتاق انتظار یکی از مهم ترین مکان هایی است که بیمار بیشتر وقت خود را در مطب در این مکان سپری می کند، از این رو بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار حساسیت بیشتری را به خرج دهید. اتاق انتظار می تواند برای بیمار یکی از استرس زا ترین مکان ها به شمار آید. بنابراین ایجاد مکانی توام با آرامش در فضای اتاق انتظار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
انتخاب مبلمان و صندلی برای این مکان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای راحتی بیماران در اتاق انتظار باید از مبلمان راحت و کاربردی استفاده نمایید. از طرفی شما می توانید با نصب آثار هنری و تابلو های نقاشی زیبا و انتخاب رنگی مناسب برای اتاق انتظار این مکان را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید. استفاده از وسایلی نظیر آکواریوم با ماهی های جذاب و گلدان ها با گل ها و گیاهان زیبا نیز می تواند تا حدودی ذهن بیماران را تسکین بخشد. برای گذراندن وقت بیماران می توانید در فضای اتاق انتظار از تلویزیون و یا رادیو استفاده نمایید، از طرفی پخش موسیقی نیز می تواند در آرامش بخش بودن فضای اتاق انتظار تاثیرگذار باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

نورپردازی در مطب

طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی می باشد. نور پردازی اتاق پزشک و اتاق انتظار بهتر است به شکل ملایم و غیر مستقیم باشد. همچنین شما می توانید در دیزاین دکوراسیون مطب پزشکی از نورهای نقطه ای استفاده نمایید تا فضای مطب پر نور نگردد. توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی ملایم باعث ایجاد فضایی آرام و دنج در مطب پزشک نیز می شود.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی مطب

رنگ ها در طراحی داخلی مطب ها تاثیر بالایی دارند و در ایجاد حس آرامش نقش مهمی دارند. بهتر است رنگ فضای انتظار و درمان با یکدیگر مشابه باشند تا بیمار آمادگی لازم برای درمان را از قبل داشته باشد. رنگ هایی مانند قرمز، مشکی، بنفش تیره و زرد برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب مناسب نمی باشند، زیرا رنگ هایی مثل قرمز و زرد باعث ایجاد هیجان و انرژی می شوند که باعث ایجاد حس تشویش در بیماران می گردند. بهترین رنگ ها برای طراحی مطب دکتر می تواند قهوه ای، بژ و آبی و سبز باشد.
رنگ هایی مانند بژ که جزء رنگ های خنثی می باشند، می توانند با ترکیب رنگ های دیگر باعث ایجاد آرامش در فضا گردند و هم چنین به علت روشن بودن باعث انعکاس نور می شوند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. در نتیجه بیماران حس خفگی نمی کنند. رنگ آبی نیز که یادآور دریا و آسمان می باشد و نشانه آرامش است. رنگ های دیگری مانند سبز هم می توانند برای طراحی مطب مناسب باشند، همچنین می توان از چند رنگ به صورت ترکیبی استفاده نمود.

دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

اجرای دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

در دکوراسیون داخلی مطب ها، دیوارها از همان بدو ورود بیماران می توانند در جلب نمودن نظرها نقش موثری را ایفا نمایند. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری به طراحی دکوراسیون آن ها پرداخته شود. استفاده از کاغذ دیواری، رنگ یا دیوارپوش های جذابی که امروزه با تنوع بسیاری در بازار موجود می باشند، می تواند در طراحی داخلی مطب به ویژه زیباسازی دیوارها موثر باشد.
از طرفی دیگر بهتر است در بخش های مختلف مطب بر روی دیوارها از تابلوهای هنری زیبا، آثار نقاشی شده یا آثار هنری دیگر نیز استفاده نمایید. علاوه بر این نکته در اجرای دکوراسیون داخلی مطب، با نصب تابلوهایی بر روی دیوارها که در زمینه کاری پزشک و انواع بیماری ها یا روش درمان و پیشگیری آن ها اطلاعات مفیدی را در اختیار بیماران قرار می دهند، می توانید فضای مطب را برای مراجعین کاربردی تر نمایید. از طرفی دیگر نیز نصب مجوزها، دیپلم ها، گواهی ها، مدارک تحصیلی و… پزشک بر روی دیوارها میزان شناخت و اعتبار بیماران را نسبت به پزشک مورد نظر بالا ببرید. بد نیست بخشی از دیوارها را نیز به لوح تقدیرهای اهدایی به پزشک اختصاص داده و نظر بیماران را به این نکته ریز اما تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی مطب تان نیز جذاب تر نمایید.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6898 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7378 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8212 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5246 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر