درب تمام چوب,خرید درب تمام چوب,مزایای درب تمام چوب,انواع درب چوبی ساختمان,قیمت درب تمام چوب,درب HDF,درب MDF

درب تمام چوب و انواع آن

  • 1399/11/24
  • 3773 نفر
درب تمام چوب دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز و سلیقه شما میتوانید یکی از آن ها را انتخاب و در ساختمان خود استفاده نمایید. درب تمام جوب در طرح ها و قیمت های مختلف در بازار وجود دارند. شما می توانید با توجه به بودجه و دیزاین ساختمان خود از انواع درب چوبی در ساختمانتان بهره مند گردید.

درب تمام چوب دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز و سلیقه شما میتوانید یکی از آن ها را انتخاب و در ساختمان خود استفاده نمایید. درب تمام چوب در طرح ها و قیمت های مختلف در بازار وجود دارند. شما می توانید با توجه به بودجه و دیزاین ساختمان خود از انواع درب چوبی در ساختمانتان بهره مند گردید.

انواع درب چوبی ساختمان

درب HDF

درب HDF امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این درب یکی از انواع درب روکشی می باشد که در آن از ورق HDF  به عنوان لایه روکش یا رویه نهایی استفاده شده است.

درب MDF

ساختار درب هاي MDF دوبل همانند درب هاي HDF مي باشد با اين تفاوت كه به جاي دو عدد ورق HDF از دو عدد ورق MDF استفاده می کنند. این درب ها اغلب با روکش چوب ملچ می باشند که درب MDF روکش ملچ یا به اختصار درب روکش ملچ نامیده می شوند. طرح روی درب ملچ  CNC می باشد و بخاطر همین محدویتی در طرح ندارند. ضمناً درب MDF  با روکش چوب طبیعی، استحكام بيشتري  نسبت به درب های HDF دارند. درب ملچ با روکش ۳ میل را بیشتر برای درب های داخلی استفاده می کنند و درب ملچ با روکش های 5 و 8 میل را برای درب های ورودی استفاده می کنند.

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون راه پله

درب PVC

در کارخانه های تولید کننده درب، ورق های HDF را توسط دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می کنند و درب هایی با نام درب PVC و یا درب HDF روکش PVC به بازار عرضه می کنند. روکش pvc شفاف و براق می باشد.

درب ملامینه اچ پی ال

برای آشنایی با این نوع درب ها بهتر است ابتدا تعریفی از لمینت داشته باشیم. لامینت‌ Laminate اصطلاحی عمومی است که به گروهی از روکش های مصنوعی شامل انواع HPL ,CPL و لامینت فشرده، روکش های ملامینه  و … اطلاق می‌شود. این نوع روکش ها یکی از انواع پرکاربرد روکش‌های مصنوعی مخصوصا در ایران می باشند.

درب تمام چوب

مزایای درب تمام چوب

•    خانه شما را خاص تر می کند

این نوع درب ها انتخابی فوق العاده برای افرادی هستند که به زیبایی شناسی اهمیت می دهند. این نوع از درب به سبب داشتن رگه های طبیعی موجود در چوب دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد. همچنین استفاده از چوب در دکوراسیون خانه موجب افزایش گرمای محیط می شود. به طور مثال درب ساخته شده  با چوب بلوط به دلیل داشتن رگه های زیبا  فضایی خارق العاده به محیط می بخشد. از این رو اگر به فکر طراحی خانه ای لوکس و شیک هستید، درب تمام چوب بهترین گزینه می باشد. قابل ذکر است با رنگ کردن و یا جلا زدن می توان سطح صیقلی و زیبایی را در آن ایجاد نمود.

•    عایق گرما و صدا می باشد.

 به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی و انبوه در ساخت درب تمام چوب، این نوع درب ها عایق مناسبی برای  صدا هستند. علاوه بر این، درب تمام چوبی بر خلاف درب های پی وی سی، به دلیل وزن بالا و تراکم بافت، عایق گرما بوده و به حفظ دمای خانه بسیار کمک می کند. این موضوع نکته بسیار مهمی در طراحی ساختمان های امروزی است. در واقع شما می توانید با انتخاب این نوع درب ها در هزینه  ماهیانه مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

•    قابلیت سفارش

درب های تمام چوب، انتخاب های زیادی برای شما به همراه خواهند داشت.  با استفاده این نوع درب ها می توانید سبک شخصی خود را در طراحی  دکور خانه  به نمایش بگذارید. چوب بلوط و گردو از انواع چوب های بسیار  زیبا و محبوب برای طراحی  سبک های مختلف هستند. درب تمام چوب با هر نوع سلیقه ای انطباق پذیر می باشد، بنابراین می توانید طرح های متنوعی را به آن اضافه کنید.

•    از دوام بالایی برخوردار است

 درب های تمام چوب عمر و ماندگاری بالایی دارند، زیرا از مواد طبیعی ساخته شده اند. اگرچه از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما در دراز مدت یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن به حساب می آیند. با یکبار هزینه کردن دیگر نگران خرابی آن در آینده نخواهید بود، زیرا به دلیل بالا بودن کیفیت شان کمتر نیاز به تعمیر دارند.  میانگین طول عمر درب تمام چوب حدود 60 سال است. پس اگر به دنبال درب مقاوم و بادوام هستید، این نوع درب ها  بهترین انتخاب برای خانه شما هستند.

درب تمام چوب

قیمت درب تمام چوب

قیمت درب های با کیفیت، درب های چوبی به واسطه ی مواد سازنده شان نسبت به سایر درب ها قیمت بالاتری دارند. همانطور که میدانید، مهم ترین عامل در زیبایی و کیفیت درب، جنس چوب آن می باشد. البته قیمت درب های تمام چوب به عوامل مختلف دیگری از جمله، رنگ درب و یراق آلات آن نیز بستگی دارد.
امروزه در ساختار بسیاری درب ها از  ام دی اف استفاده می شود.  نوع ام دی اف عامل تعیین کننده و مهمی در تعیین  قیمت درب اتاق می باشد. به عنوان مثال اگر در ساختار درب از ام دی اف واناچای تایلند که جزء بهترین ام دی اف ها از نظر ماده و تکنولوژی تولید است، استفاده شود،  قطعاَ آن درب گران تر خواهد بود، نسبت به درب اتاقی که از ام دی اف بی کیفیت تر با اعوجاج سطح ساخته می شود.

خرید درب تمام چوب

اولین نکته توجه به چهره چوب درب چوبی است که باید با متراژ اتاق مناسب باشد و جای قفل داشته باشد. رنگ آن مطابق با سلیقه و با توجه به رنگ بندی دکوراسیون انتخاب می شود. در هنگام خرید درب چوبی به این نکته توجه کنید که یراق آلات استفاده شده در آن با کیفیت باشد تا شکسته و خرد نشوند. درب چوبی با جنس های مختلفی ساخته می شود که متناسب با شرایط و محیط، انتخاب می شوند. برای مثال در محیط هایی که رطوبت بسیار زیادی دارند از درب چوبی pvc استفاده نمایید.

درب تمام چوب

درجه امنیت درب های تمام چوب

مهم ترین نقش درب ها جلوگیری از ورود نا خواسته ی افراد به خانه و حفاظت از اعضای خانواده و وسایل است. برای جلوگیری از ورود سارقان به محیط خانه باید نکات ایمنی لازم برای ساخت درب های مستحکم را در نظر گرفت .
یکی از نقاط ضعف های درب های شیشه ها، لولا ها و قفل ها می باشد. قاب های درب با ضخامت چهل میلی متر یا بیش تر بدون مواد پر کننده برای جلوگیری از ورود سارقان مناسب می باشد. بنابراین با انتخاب درب چوبی محکم ایمنی خانه تضمین می گردد. امنیت درب ها با ملزومات اضافی مانند لولا و قفل به مراتب بیش تر می شود .
قاب های شیشه ای یکی دیگر از نقاط ضعف درب ها می باشد و نیاز به ایمن سازی بیش تری دارد. یکی از راه های جلوگیری از شکستن درب های چوبی استفاده از شیشه های ایمنی، لولاها و قفل های خودکار می باشد .

نکاتی در مورد درب چوبی

برخلاف چارچوب های فلزی، چارچوب های چوبی قیمت مناسب تری دارند.  به همین دلیل انتخاب بهینه ی ابعاد چارچوب چوبی مخصوصاً در پروژه های بزرگ می تواند باعث صرفه جویی بسیار زیاد و چشم گیری شود. در انتخاب جنس درب چوبی سخت گیر باشید. سنتی ترین روش ساخت درب چوبی که امروزه با گذر زمان تغییرات زیادی کرده است جزء لوکس ترین نمونه های درب چوبی به شمار می روند. درب چوبی متریال و مصالح خاصی ندارد. برای کاهش هزینه ها که باعث کاهش کیفیت و دوام درب چوبی می شود، استفاده از چوب های نامرغوب با روکش هستند که بدترین انتخاب می باشند. درب چوبی با انواع مختلف روکشPVC، MDF  و HDF انتخاب های بسیار مناسبی می باشند که از نظر کیفیت و اقتصاد انتخاب خوب و هوشمندانه ای می باشند.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6826 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7324 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8153 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5192 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر