کمد دیواری

معرفی انواع کمد دیواری

  • 1400/6/29
  • 2129 نفر
کمد دیواری از نظر ظاهری تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد و برای مواظبت و نگه داری از لباس‌ها و لوازم شخصی، استفاده می شود به نوعی می توان گفت از آسیب دیدن وسایل، بی نظمی و شلوغی خانه جلوگیری می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل های مختلف کمد دیواری آشنا کنیم. و قبل از معرفی انواع مختلف کمدها باید بدانیم که کمد دیواری چه تاثیری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد:

کمد دیواری از نظر ظاهری تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد و برای مواظبت و نگه داری از لباس‌ها و لوازم شخصی، استفاده می شود به نوعی می توان گفت از آسیب دیدن وسایل، بی نظمی و شلوغی خانه جلوگیری می کند.

 یک کمد دیواری مناسب به واسطه فضای خالی زیاد و حجم کمی که اشغال می‌کند یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه امروزی به شمار می‌رود.

طراحی کمد دیواری با توجه به کاربرد، عملکرد و مکانی که در آن استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارد. برای مثال کمد‌ های دیواری با توجه به  مصرف آن در اتاق کودک یا نوجوان و یا بزرگسالان، طراحی و ساخته می شوند.

 یکی از مهم ترین ارکان طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار، کمد دیواری می‌باشد.

 انواع مختلف مدل‌ های کمد دیواری

انتخاب درب کمد دیواری یکی از موارد بسیار مهم است که طراحان در هنگام نصب آن باید  توجه لازم را داشته باشند .چون  درب ها به دلیل اینکه به صورت متعدد باز و بسته می شوند، بهتر است که طراحان یا خریداران نوع  آن ها را مشخص کنند.

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های  حاضردر بازار محسوب می‌شود. درب این نوع کمد در چهارچوب خود کمد جابه‌جا می‌شود و نیاز به فضای خالی در جلو کمد نیست.

البته فضای مورد نیاز به درون دیوار منتقل می‌شود و برای دیوارهای با عرض کم و کوچک به سختی می‌توان از این مدل کمد دیواری استفاده کرد! هنگام انتخاب کمد دیواری ریلی توجه به جنس ابزار و یراق بسیار مهم است.

به دلیل قدرت و استحکام بالایی که این ریل‌ها دارند، درب کمد به راحتی و با یک فشار کوچک باز و بسته خواهند شد.

 اغلب به خاطر کم کردن هزینه، از یراق‌ ها و ریل‌ هایی با تحمل وزن زیر ۴۰ کیلو استفاده می‌شود. این ریل‌ ها فشار زیادی برای باز و بسته شدن تحمل می‌کنند و خرابی و نارضایتی بالایی دارند. برای اینکه بتوانید به صورت بهینه از کمد دیواری ریلی استفاده کنید باید از ریل‌های ۸۰ کیلویی یا بالاتر بهره ببرید.

کمد دیواری کلاسیک

کمدهای دیواری کلاسیک همان مدل‌هایی هستند که از سابق در حال استفاده و تولید هستند. این کمدها معمولا ارتفاعی به اندازه ارتفاع خانه دارند و یک ضلع کامل دیوار را به یک کمد بلند قامت تبدیل می‌کنند. کاربرد اصلی این کمدها برای آویزان کردن لباس‌ها، نگهداری رخت‌ خواب‌ها و یا انبار کردن وسایل با اندازه بزرگ است.

مشکل اصلی کمدهای کلاسیک، فضای زیادی است که این کمدها از جلوی خود اشغال می‌کنند. اگر درب کمد ۶۰ سانتیمتر عرض داشته باشد، شما باید تا فاصله ۶۰ سانتیمتری جلوی کمد را خالی بگذارید تا بتوانید درب را به راحتی باز و بسته کنید و همین امر برای خانه‌های با فضای کوچک مشکل‌ ساز می‌شود.

کمد دیواری کشویی

کمد دیواری کشویی معمولا ابعاد کوچکی دارد و از کنار هم قراردادن چند عدد از آن‌ها در کنار کمدهای کلاسیک یا ریلی برای کمک به تقسیم‌ بندی فضا و استفاده بهینه از آن ساخته می‌شوند.

بهتر است این را بدانید که کمد دیواری کشویی را کمتر می‌توانید به تنهایی استفاده کنید، مگر آن که به عنوان کمد دیواری پذیرایی برای کمک به میز تلویزیون این مدل را ترجیح دهید.

کمد دیواری لولایی

در این سیستم، درب بطور معمول با کمک دو یا سه لولا به چارچوب یا بدنه کمد متصل می‌شود. بر اساس استاندارد عرض درب لولایی نباید از 60 سانتی متر بیشتر باشد.

در صورت بزرگتر و سنگین تر شدن درب، تعداد و کیفیت لولاها باید بالا رود تا بتوان به خوبی درب را مهار کرد. این درب‌ها با زاویه 90 درجه رو به بیرون باز می‌شوند.

و به دلیل باز شدن رو به بیرون فضای مانور زیادی احتیاج دارند. شاید یکی از علل اصلی استفاده از درب‌های ریلی همین باشد زیرا درب ریلی برای باز شدن به فضای مانور احتیاج ندارد یا اصطلاحا جایی نمی‌گیرد.

ویژگی های یک کمد دیواری خوب

کیفیت کمد دیواری

در انتخاب یک کمد دیواری خوب مهم‌ترین نکته‌ای که  باید به آن توجه کرد میزان کیفیت طراحی کمد دیواری است. سعی کنید بهترین متریال موجود را برای ساخت کمد دیواری در نظر بگیرید.

شاید در ابتدا هزینه‌ زیادی را باید پرداخت کنید اما از صرف هزینه‌ های ریز و درشت که بعدا ممکنه برایتان به وجود بیاد را جلوگیری کرده اید. از جمله: متریال خوب برای ساخت کمد دیواری می‌توان به ام دی اف، هایگلاس و … اشاره کرد.

طراحی کمد دیواری

برای طراحی کمد دیواری متناسب با دکوراسیون فضای داخلی مورد نظرتان، در انتخاب رنگ و طرح دقت لازم داشته باشید. چون هر چقدر هم که کمد لباس زیبا و شیک ساخته شده باشد اما با سبک دکوراسیون داخلی فضا همخوانی نداشته باشد حس خوبی رو به بیننده القا نمی‌کند.

همچنین در طراحی کمد لباس اندازه‌ گیری‌ها رو با دقت بالا انجام بدهید. و سعی کنید قبل از خرید کمد جای آن را در اتاق تان مشخص کنیند تا کمد دیواری شما بزرگتر یا کوچکتراز حد معمول طراحی نشود.

فضای داخل کمد دیواری

ممکنه همه‌ ی فضای موجود در داخل کمد دیواریتان برای آویزان کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار نگیرد. از این جهت می‌توانید با پارتیشن بندی مناسب از بخشی از فضای داخل  کمد دیواری برای قرار دادن وسایلی مانند: کیف، کفش، کتاب و … استفاده کنید.

نتیجه گیری
کمد های دیواری ها از ابعاد  و استاندارد های مختلفی برخوردار هستند و بیشتر به صورت سفارشی ساخته می شوند و هر ساختمان بسته به شرایط زیربنا و نقشه, فضایی را برای کمد دیواری طراحی می شود که اغلب دارای کجی و قناسی هستند.

و سازنده موظف است این کمد را به گونه ای بسازد که بیننده اثری از این ایرادات را مشاهده نکند . به همین خاطر است که می گوییم هر ساختمان بسته به شرایط طرح و بنا دارای ابعاد خاصی برای کمد های دیواری هستند.

و البته این را هم باید بگوییم که هرکمدی با توجه به کاربردی که دارد ساخته می شود. کمدهایی که مخصوص رختخواب؛ اتاق خواب و لوازم کوچک هستند می‌توانند خلاقانه تولید شود.

برای مثال:  کمد دیواری هایی که برای قفسه لباس استفاده می‌شوند بهتر است از قفسه های کوچک استفاده شود و در قسمتی از آن هم میله‌ای برای آویزان کردن لباس وجود داشته باشد.

رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16750 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10461 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9795 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8780 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر