طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

  • 1398/11/8
  • 5193 نفر
دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.

افراد شاغل زمان زیادی را در محل کار خود سپری می کنند. بنابراین با طراحی مناسب و هوشمندانه فضای اداری و به پیرو آن تامین فضایی با عملکرد راحت (آسایش) میتوان رضایت مندی کارکنان را افزایش داده و تولید(دستاورد) مناسب را ممکن ساخت. طراحی اداری و محیط کار تاثیر مستقیمی با افزایش یا کاهش عملکرد سازمانی دارد و اگر طراحی داخلی محیط کار به درستی انجام گیرد سبب رضایت کارکنان، افزایش راندمان و بازدهی آنها، حس مالکیت و تعلق، مشارکت و کار تیمی کارکنان می گردد که در نهایت رضایت شغلی را میسر می سازد.
علاوه بر موارد کیفی فوق دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد. دسترسی سهل و آسان به آرشیو و فایل های مورد نیازتوسط کارکنان، سیرکولاسیون و دسترسی مناسب به بخش های مختلف محل کار و به کارگیری المان های زیبایی شناسی، محیطی مطلوب و بهینه را برای کار ایجاد می کند.
بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز(open office ) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود که هر کدام از این پلان ها نقاط ضعف یا قوت خود را دارند.


ویژگیهای پلان باز دفاتر کار(open office)

• مشارکت و کار گروهی به دلیل عدم تفکیک بالا
• دسترسی افراد به اطلاعات یکدیگر راحت صورت میگیرد.
• احساس استرس به دلیل فقدان حریم شخصی
• تغییر قلمرو و استفاده از میز کار متفاوت به دلیل فقدان فضای فیزیکی ثابت
• سر و صدای بالا
• تمرکز حواس پایین


ویژگی پلان بسته برای دفاتر سلولی

• کنترل شخصی روی فضای کار
• حواس پرتی کمتر
• استرس کمتر و ارائه کار فردی بهتر
• تصمیم گیری و در نهایت رضایتمندی بیشتر از محیط کار
• عدم مشارکت فرد با دیگر کارکنان

دکوراسیون اداری

🔔 حتما بخوانید: دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون اداری

برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود لازم است تا مواردی را مد نظر خود قرار دهید. ما در این مقاله به برخی از نکات و موارد برای فضای اداری دفتر کار اشاره می کنیم:


1.انتخاب یک تم

طراحی دکوراسیون اداری باید از ابتدا شروع شود. رنگ دیوارها و لوازم جانبی دیگر باید از تم انتخاب شده شما پیروی کند.


2. رنگ دیوار

رنگی که انتخاب میکنید، شخصیتی را که میخواهید به دکوراسیون داخلی شما بدهد را تعیین میکند. از آنجا که شما قصد دارید یک فضای اداری داشته باشید، رنگ های سرد مانند سبز و آبی توصیه می شود. ایده آل این ایده این است که تا حد ممکن باعث تسکین چشم شما شود. سایه های نزدیک به رنگ سفید نیز میتواند آرامش بخش به نظر برسد.


3. نور پردازی

نورپردازی نزولی زمانی که ما در مورد دکوراسیون اداری صحبت می کنیم، توجه بیشتری را به خود جلب می کند زیرا به شما کمک می کند بر فضای کاری خود تمرکز داشته باشید. لامپ های آباژور و لامپ های رومیزی با اندازه و اشکال مختلف به شما کمک می کند تا روحیه ای را که یک فضای کاری نیاز دارد به وجود آورید.


4. مواد

شما تشویق می شوید که مواد اصلی مورد نظر خود را برای دفتر کار خود انتخاب کنید، از جمله چوب، شیشه.
شیشه و چوب هر دو گران بوده و هزینه های نگهداری آنها بالا هستند، اما میتوانند یک فضای درجه یک برای شما ایجاد کنند.
چوب های روکش دار بسیار ارزان تر از چوب و شیشه میباشند، اما در عین حال بسیار سبک تر نیز می باشد. چوب های روکش دار جدید به عنوان جایگزینی برای چوب معمولی استفاده می شود و ارزان قیمت میباشد و مارک های زیادی از مبلمان اداری از چوب های روکش دار ساخته شده است، بنابراین ممکن است همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

دکوراسیون اداری


5. مبلمان

از آنجا که ما در حال صحبت کردن در مورد دکوراسیون داخلی دفتر کار هستیم، مبلمان تقریبا همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید و در عین حال نیاز های فضای طراحی بسیار مهم میباشد.
شما میتوانید عاقلانه انتخاب کنید. میزها و صندلی های باز شو که توسط برندهای جدید ساخته و آماده می شوند، ممکن است مفید باشند. اگر میخواهید از چوب و شیشه سنتی استفاده کنید، لازم است از چوب یا شیشه با چگالی بالا بر روی میزهای خود استفاده کنید.
نوع چوب مورد نظر شما، نوع صندلی که در دکوراسیون اداری فضای خود می خواهید، صندلی های چرخ دار یا ایستا، میزهای جانبی، دسته های کشو و غیره مسائلی هستند که باید مد نظر خود قرار دهید.


6. ذخیره سازی

امروزه انبارهای ذخیره سازی بسیار مهم میباشند. زمانی که فضا به صورت تمام وقت شلوغ است، واحدهای ذخیره سازی دیواری بسیار مطلوب هستند به این معنی که آنها عملکردی دارند که موجب ذخیره سازی فضا می گردند. براکت های شیشه ای یا چوبی در گوشه های فضا همچنین مفید میباشند که می توانید برای ذخیره فایل ها و پوشه ها از آنها استفاده کنید.


7. دکور دیواری

این یک منطقه دیگر برای دسترسی و خلاقیت است. شما می توانید یک نگاه متقابل برای دیوارهای خود را امتحان کنید، که می تواند شیک و زیبا باشد. اضافه کردن پارتیشن اداری در دکوراسیون داخلی و ایجاد آویزهایی بر روی دیوارها می تواند به فضای کاری شما حد و مرز بدهد.


8. کف

کف در دکوراسیون اداری فضای کار شما به عنوان یک بخش ضروری دیگر به حساب می آید. استفاده از فرش دیوار به دیوار ممکن است گران باشد. شما میتوانید از فرش یا تشک های جداگانه یا موکت برای پوشش فضای کف خود استفاده کنید و آنها را در سطوح مختلف قرار دهید.


9. لوازم جانبی

شخصی سازی فضای کاری خود را با استفاده از گلدان های مختلف و یا گل ها بیارایید. گل های مصنوعی نیز به خوبی کار می کنند. شما همچنین می توانید از مجسمه استفاده کنید و مجسمه ها را در گوشه و کنار فضای اداری خود قرار دهید.


10. فضای کارکنان

برای طراحی این فضا به کارگیری پارتیشن های اداری یا کمدهای چند منظوره که هم فضایی برای آرشیو باشد و هم بتواند حریم نسبی فضای شخصی کارکنان را تامین نماید مناسب میباشد که در صورت کوچک بودن فضا می توانید از جانمایی کمد ها بر دیوار استفاده کنید. در غیر اینصورت با طراحی کمدهایی مابین میزها می توانید دسترسی راحت و تکنیک فضایی مناسب را به همراه داشته باشید.
شما میتوانید با استفاده از میز کنفرانس برای انجام کارهای گروهی کارکنان در این فضا به ارتقا کیفی فضا کمک نمایید. بسیاری از شرکت ها برای فعالیت هایی نیاز به کار گروهی و هم فکری دارند که در صورت دارا بودن مساحت مناسب محیط کار می توانید از این بخش نیز استفاده کنید.
همچنین میتوانید با تعبیه میز غذاخوری و فضایی برای نشستن به ویژه جهت صحبت و مذاکره های کوتاه با مرجوعین، رضایت آنها را به همراه بیاورید.

دکوراسیون اداری


نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری

استفاده از متریال فلز و مبلمان مشکی در رسمیت بخشیدن به محیط موثر است و این رنگ بندی ها در کنار رنگ قرمز جلوه بسیار زیادی خواهند داشت. امکان نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت بالایی دارد زیرا به علت حجم بالای رفت و آمد امکان خراب شدن آنها بسیار زیاد میباشد، مثلا مبل های چرم این امکان را دارند که به راحتی نظافت گردند.
یک از مهمترین دغدغه هایی که مدیران از آن صحبت میکنند روحیه بالا و شاد کارمندان است و برای این کار میتوان از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده استفاده کرد. طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد.  زیرا منازل مسکونی باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد، اما محیط های اداری باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب و دلنشین باشد. چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و از طرفی محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری نیز تاثیر گذار باشد.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6826 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7325 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8155 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5193 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر