اصول طراحی دکوراسیون بدلیجات فروشی,ویترین بدلیجات فروشی,نحوه ساخت ویترین بدلیجات فروشی

دکوراسیون مغازه بدلیجات فروشی

  • 1398/12/10
  • 8932 نفر
کسب و کارهای مرتبط با بدلیجات فروشی عمدتا دارای کالاهای ریز و انبوهی برای ارائه به مشتریان هستند و اگر بخواهند از دکوراسیون مغازه بدلیجات فروشی بهره مند شوند، علاوه بر اینکه دکور مغازه زیبایی و جذابیت فضای داخلی فروشگاه را فراهم می کند، باید طوری باشد که موجب مرتب سازی و چیدمان صحیح انواع بدلیجات گردد.

کسب و کارهای مرتبط با بدلیجات فروشی عمدتا دارای کالاهای ریز و انبوهی برای ارائه به مشتریان هستند و اگر بخواهند از دکوراسیون مغازه بدلیجات فروشی بهره مند شوند، علاوه بر اینکه دکور مغازه زیبایی و جذابیت فضای داخلی فروشگاه را فراهم می کند، باید طوری باشد که موجب مرتب سازی و چیدمان صحیح انواع بدلیجات گردد.
 معمولا در چنین مغازه هایی تعداد ویترین ها و یا قفسه های شیشه ای افزایش می یابد، زیرا به این طریق علاوه بر ایجاد یک جایگاه برای قرار دهی انواع کالا ها، می توان شرایط مشاهده آنها را آسان تر کرد و همچنین با به کارگیری روش های نورپردازی موضعی می توان زیبایی بدلیجات را در نظر مشتریان و مراجعه کنندگان بسیار بیشتر کرد. اما توجه داشته باشید که برای طراحی داخلی دکوراسیون بدلیجات همه مواردی که باید رعایت شود، به این سادگی نیست و نیاز به ارزیابی کارشناسانه دارد.
مواردی مثل برآورد هزینه های تامین متریال اولیه، شناسایی متریال های مناسب و دارای امنیت کافی برای استفاده در پروژه، مدت زمان لازم برای اجرا، چگونگی استفاده از رنگ ها، میزان به کارگیری نورهای مصنوعی و …. همگی از جمله موضوعاتی هستند که کارشناسان طراحی داخلی دکوراسیون قبل از آغاز پروژه آنها را بررسی کرده و بر اساس نتایجی که به دست می آورند اقدام به شروع کار می نمایند.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مغازه بدلیجات فروشی

میزان ابعاد و متراژ یک مغازه تاثیر بسیار مهمی در انتخاب طرح ایفا می کند. در واقع هر چه فضای مغازه بزرگ تر باشد، امکان توانایی پیاده سازی دکورهای وسیع و متنوع تری وجود خواهد داشت.
با توجه به نوع کسب و کار، باید تشخیص داده شود که استفاده از چه متریال هایی مناسب تر می باشد. به نوعی که امنیت لازم را برقرار نماید و دارای استحکام و دوام کافی برای تحمل وزن کالاها باشد. البته در مورد دکوراسیون مغازه بدلیجات به این دلیل که اکثر کالاها دارای وزن سبک می باشند، می توان از انواع مواد اولیه برای اجرای دکوراسیون داخلی استفاده کرد. ولی در این بین، آن بدلیجاتی که بازتاب کننده ی نور می باشند و یا بدلیجات در کنار آن ها، جلوه ی بهتری خواهند داشت، در اولویت قرار می گیرند.

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اداری

چگونگی ارائه ی کالاهای قابل فروش به مشتری نیز می تواند نقش مهمی در تعیین نوع دکور داخلی خواهد داشت. به طور مثال همانطور که گفتیم اگر از ویترین های شیشه ای برای قرار دادن مدل های مختلف بدلیجات استفاده گردد، خریدار می تواند از پشت شیشه و از تمامی زوایا بدلیجات مورد نظر خود را ببیند و علاوه بر اینکه روش مشاهده ی کالا ها آسان تر خواهد شد، امنیت آن ها نیز حفظ می شود.

 

دکوراسیون بدلیجات فروشی

نحوه ساخت ویترین بدلیجات

هنگامی که بخواهید برای بدلیجات خود یک ویترین طراحی کنید، بایستی یک سری نکات را برای طراحی ویترین در نظر داشته باشید:
بدلیجات بایستی به گونه ای جذاب و زیبا به نمایش گذاشته شود تا مشتریان را برای خرید آن سوق دهند. همچنین شما میتوانید با انتخاب اشیاء قدیمی و سنتی برای خود ویترین بدلیجات مورد نظرتان را آماده سازی کنید.

انتخاب اجناس شاخص

اجناس مشابه را در ویترین خیلی کنار هم قرار ندهید. در نظر داشته باشید بدلیجات قسمتی از ویترین نمی باشد، بلکه خود ویترین است. مراقب باشید با ویترینی شلوغ توجه بیننده را از یک قطعه خاص پرت نکنید. هر قطعه از بدلیجات بایستی به گونه ای چیده شود که مقدار توجهی را که شایسته آن است جلب کند.

بدلیجات را بسته به موقعیت آن انتخاب کنید.

 اگر فروشنده بدلیجات برای افراد با سنین نوجوان هستید، بایستی ویترین را با اجناس زیاد و رنگ های مختلف (ست کردن بدلیجات) بچینید و اگر میخواهید ویترینی به صورت فرمال و رسمی داشته باشید، می توانید تعداد کمی از بدلیجات را به صورت رمانتیک بچینید و اگر برای استفاده شخصی در خانه می خواهید ویترینی داشته باشید می توانید آن را مطابق با میل و سلیقه خود در هر طرح و چینیشی داشته باشید.

دکوراسیون بدلیجات فروشی

🔔 حتما بخوانید: دکوراسیون ایرانی

بدلیجات ست را کنار هم بچینید.

بدلیجاتی را که میتوانید کنار یکدیگر و باهم استفاده کنید را در یک جا بچینید( از لحاظ رنگ، شکل و طراحی، سایز و …). با این عمل می توانید باعث ترغیب مشتری برای خرید شوید، زیراکه جواهرات ست کنار یکدیگر از نظر جذابیت بیشتر به نظر می رسند.

بدلیجات را از نظر کیفیت تفکیک کنید.

شما می توانید بدلیجاتی که گران قیمت هستند و یا ارزان قیمت هستند را از یکدیگر تفکیک کنید. در نظر داشته باشید که بدلیجات مدرن و جدید را به حالت فرمال با نورپردازی ساده و درخشان در ویترین به نمایش بگذارید. همچنین شما میتوانید محصولات قدیمی را از محصولات جدید سوا کنید.

از مانکن های بدلیجات استفاده کنید.

شما میتوانید از فروشگاه های آنلاین یا از سایر فروشگاه های انواع مانکن ها در رنگ های مختلف خریداری کنید. به طور مثال از انواع مانکن سینه برای نمایش گردنبند، مانکن مچ دست برای انگشتر و دستبند و النگو، آویز برای گوشواره و … استفاده کنید. در کنار این مانکن ها می توانید از لوازم خانه و دست ساز مانند (درخت زیورآلات) استندهایی زیبا و منحصر به فرد برای ساخت ویترینی زیبا استفاده کنید.

بدلیجات را به صورت متعادل و مناسب بر روی مانکن ها بچینید.

بدلیجات مناسب با هر مانکن را انتخاب کنید. از یک مانکن سینه با سایز بزرگ یک گردنبند کوچک و یا از یک استند گوشواره کوچک، گوشواره ی دراز آویزان نکنید. زیرا که این کار باعث عدم جلب توجه مشتری شده و از جذابیت و زیبایی محصول کاهش می دهد.

🔔 حتما بخوانید: دکوراسیون مغازه

دکوراسیون بدلیجات فروشی

 برای نمایش بدلیجات مورد نظر از رنگ زمینه ساده استفاده کنید.

 پارچه ای که به زیر ویترین پهن می کنید یا رنگی که در کف ویترین می باشد، اگر به خوبی انتخاب شود باعث به رخ کشیدن بدلیجات می شود. میان رنگ بدلیجات خود و رنگ پس زمینه تضاد ایجاد کنید و از رنگ های مشابه که موجب مخفی دیده شدن بدلیجات می شود پرهیز کنید.
از پایه های مرتفع و کوتاه برای تمییز میان اجناس استفاده کنید. با ایجاد اختلاف طبقاتی ما بین پایه ها تفاوت میان قطعات بدلیجات ایجاد کنید که باعث احساس خستگی و یکنواختی بیننده نمی شود. با قرار دادن گران بها ترین و با ارزشترین قطعه در بالاترین پله ارزش آن را به رخ بکشید.
از بازتاب نور در ساخت ویترین بدلیجات خود استفاده کنید. اگر به آن نور اضافه کنید بدلیجات ویترین شما درخشان تر خواهد شد. شما می توانید بدلیجات ویترین را زیر چراغ آویز یا لامپ های مخصوص نور افشانی در داخل ویترین استفاده کنید.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6896 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7375 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8207 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5245 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر