طراحی دکوراسیون راه پله,دکوراسیون راه پله,پاگرد پله ها,نورپردازی راه پله,طراحی راه پله,طراحی راه پله دوبلکس

طراحی دکوراسیون راه پله

  • 1399/6/19
  • 6842 نفر
وجود راه پله داخل ساختمان جذابیت منزل را چندین برابر می نماید و برای ساخت آنها از انواع مختلفی از مصالح استفاده می‌شود. راه پله ها معمولا جزو آن فضاهایی می باشند که هم بسیار در دکوراسیون داخلی خانه به چشم می آیند و هم به دلیل ریتم و ضرب آهنگی که در اجرایشان دیده می شود پتانسیل و امکان بیشتری برای زیبا تر شدن و طراحی دکوراسیون دارند.

وجود راه پله داخل ساختمان جذابیت منزل را چندین برابر می نماید و برای ساخت آنها از انواع مختلفی از مصالح استفاده می‌شود. راه پله ها معمولا جزو آن فضاهایی می باشند که هم بسیار در دکوراسیون داخلی خانه به چشم می آیند و هم به دلیل ریتم و ضرب آهنگی که در اجرایشان دیده می شود پتانسیل و امکان بیشتری برای زیبا تر شدن و طراحی دکوراسیون دارند. طراحی راه پله می‌تواند همراه با حفاظ یا بدون حفاظ صورت گیرد و برای ساخت آن عمدتا از چوب و فلزات استفاده می شود.
مدل راه پله شیشه‌ای نیز یکی از گزینه‌های لوکس برای خانه‌های امروزی می باشد. برخی از انواع مدل راه پله به صورت معلق طراحی می‌شوند و گاهی نیز برای آنها از حفاظ‌های چوبی یا شیشه‌ای و فلزی استفاده می گردد. همچنین باید بدانیم که اندازه راه پله با توجه به فضای خانه انتخاب می‌شود و بر این اساس اندازه آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

ایدهای طراحی دکوراسیون راه پله

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در طراحی راه پله اغلب فراموش می شود، طراحی دیوار راه پله می باشد. زمانی که طراحی راه پله به درستی صورت گیرد، طراحی دیوار راه پله داخل ساختمان زیبایی آن را چندین برابر خواهد نمود. این روزها ایده ‌های زیادی برای طراحی دیوار راه پله به خصوص در خانه‌های ویلایی، پنت هاوس و دوبلکس وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

استفاده از عناصر دکوراتیو

اگر طرفدار قرار دادن آویز و قاب بر روی دیوار پلکان نیستید می توانید از خود دیوار یک اثری هنری پدید بیاورید. یک قرنیز کنار دیوار اضافه نمایید. از این طریق، می توان نیمه پایین دیوار را یک رنگ و نیمه بالایی را رنگ دیگری بزنید. رنگ های تند برای دکوراسیون دیوار بسیار عالی می باشند. همچنین می توانید در مکان های مختلف چراغ های دیواری نصب نمایید و از جهت پلکان برای رسیدن به نمایی با شکوه لذت کافی را ببرید.

نورپردازی راه پله ها

اگر دوست ندارید که راه پله های خانه تان شلوغ شوند می توانید به نورپردازی آنها بپردازید. آن ها می توانند در عین سادگی چهره راه پله ها را اساسا عوض کنند و آن ها را به فضایی جذاب تبدیل کنند که می توان حسابی از بودن در آن و قدم زدن بر روی تک تک پله لذت برد. به قدرت نورپردازی در دکوراسیون داخلی اعتماد نمایید.

نورپردازی راه پله

تزئین دیوار با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یکی از ایده های طراحی پلکان به سرعت توجه همگان را به خود جلب نموده، زیرا کاغذ دیواری تضادی بصری و هندسی به دیوارهای پلکان می دهد. حواستان باشد تمام تزئینات و مبلمانی که در خانه دارید در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری در نظر داشته باشید. زیرا بر نمای دکوراسیون اثرگذار می باشند. چنانچه دیوارهای شما نیاز به رنگ دارند، استفاده از کاغذ دیواری آسان ترین راه برای دیزاین آنها می باشد. کاغذ دیواری یکی از بهترین راه های تزئین دیوار به حساب می آید، زیرا به طور قطع و در حین حال محسوس، به خانه جذابیت خاصی می بخشد.

تزیین دیوار با کاغذ دیواری

تزیین نرده های پله با گیاهان رونده

یکی از اجزای پله ها نرده ها می باشند که زیبایی و ظرافتشان حسابی بر زیبایی چهره پله ها تاثیر گذار می باشد. این نرده هم خودشان می تواند ظاهر و جنسی متفاوت داشته باشند، هم می توانند با گیاهان خانگی رونده تزیین شوند. حتی تزیینات نرده ها می تواند هماهنگ با مناسب ها باشد، به طور مثال در روزهای نزدیک به کریسمس می توانید نرده ها را با تزیینات کریسمسی بیارایید و یا هنگام نزدیک شدن بهار آن ها را گیاهان با طراوت و سبز رنگ تزیین نمایید. سعی کنید از این کار لذت ببرید تا نتیجه بهتری هم به دست بیاورید.

تزیین دکوراسیون راه پله با گیاهان

استفاده از رنگ آمیزی
اگر دکور منزل شما بی روح و کسل کننده شده، می‌توانید با انتخاب چند رنگ شاد و با طراوت خانه را از یکنواختی خارج نمایید.
برای این کار می‌توان از رنگ‌های هماهنگ با دیوار خانه یا رنگ‌های نزدیک به آن استفاده نمود. از رنگ‌های متقارن نیز می‌توانید استفاده کنید ولی بهتر آن است که به سراغ رنگ‌هایی با تم تیره‌تر بروید تا جلوه خانه شما بیشتر به چشم بیاید.

نقاشی کردن

کشیدن نقاشی بر روی دیوار راه پله یکی از روش‌های نسبتا گران طراحی و تزیین دیوار خانه می باشد. که البته در این زمینه بعضی از روش‌های ارزان‌تر نیز وجود دارند که در آنها به چسباندن تکه‌های نقاشی بر روی دیوار بسنده می نمایند.
این نوع از نقاشی از روش‌های پتینه کاری به شمار می‌آید و این نوع از نقاشی‌ها می‌توانند از سبک کلاسیک، معاصر، مدرن و غیره پیروی کنند که این انتخاب به سبک دکوراسیون داخلی و کلی خانه شما بستگی دارد.

کناف کاری

یکی دیگر از گزینه‌های متفاوت اما قدیمی برای طراحی دیوار راه پله دوبلکس استفاده از گچبری و کناف کاری می باشد که سابقه بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.
یکی از روش‌های این گچبری استفاده از گچبری زاویه دار می باشد که در امتداد راه پله انجام می‌شود و عمدتا با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی تناسب خاصی دارد. نوع کناف کاری مدرن نیز در این روش وجود دارد که برای خانه‌های ساده و در عین حال زیبا کاربرد بیشتری دارد.

پاگرد پله ها

پله های خانه تان دارای یک پاگرد میانی است؟ راه حل آن یک قالیچه ایرانی کوچک و زیبا برای این قسمت تهیه نمایید تا هر بار که به پاگرد می رسید از استراحت کوتاه مدت خودتان لذت ببرید. این قالیچه ها حتی می توانند از نوع جاجیم و گلیم ها هم باشند.

استفاده از آینه دیواری

آینه در دکوراسیون راه پله

آینه ها نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا می نمایند. این امر به این خاطر است که آنها فضا را روشن تر نشان می دهند. استفاده از آینه های دکوراتیو ایده خوبی برای طراحی دیوارهای پلکان می باشد چرا که این دیوارها اغلب فاقد پنجره می باشند.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6886 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7364 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8198 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5238 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر