کابینت چوب سنتی,خصوصیات کابینت سنتی,کابینت آشپزخانه سنتی,کابینت چوبی سنتی,انتخاب کابینت آشپزخانه سنتی مناسب,تولید کابینت چوبی سنتی,کابینت های چوبی سنتی

کابینت چوب سنتی و ویژگی های آن

  • 1400/1/27
  • 3922 نفر
کابینت آشپزخانه سنتی یکی از انواع سبک‌های کابینت‌سازی می‌باشد که علاوه بر وجود امکانات و تکنولوژی در آشپزخانه کمک می کند آشپزخانه ظاهری کلاسیک و قدیمی به‌ خود بگیرد. استفاده از کابینت چوبی سنتی در دکراسیون آشپزخانه، بیشتر مورد‌ علاقه‌ی دوست‌داران طبیعت می‌باشد. در طراحی کابینت چوبی سنتی سعی می‌شود فضا ظاهری کلاسیک و در عین حال ساده داشته باشد. در دکوراسیون این آشپزخانه‌ها سعی می‌شود حتی قسمت کانتر آشپزخانه از جنس چوب باشد و تا حد امکان از سنگ کم‌‌تر استفاده شود.

کابینت آشپزخانه سنتی یکی از انواع سبک‌های کابینت‌سازی می‌باشد که علاوه بر وجود امکانات و تکنولوژی در  آشپزخانه کمک می کند آشپزخانه ظاهری کلاسیک و قدیمی به‌ خود بگیرد.
استفاده از کابینت چوبی سنتی در دکراسیون آشپزخانه،  بیشتر مورد‌ علاقه‌ی دوست‌داران طبیعت می‌باشد. در طراحی کابینت چوبی سنتی سعی می‌شود فضا ظاهری کلاسیک و در عین حال ساده داشته باشد. در دکوراسیون این آشپزخانه‌ها سعی می‌شود حتی قسمت کانتر آشپزخانه از جنس چوب باشد و تا حد امکان از سنگ کم‌‌تر استفاده شود.
مصالح مورد استفاده در ساخت کابینت‌های چوبی سنتی، چوب طبیعی درختان می‌باشد. همچنین بدنه کابینت‌ها عموما از جنس ام دی اف است. در دکوراسیون آشپزخانه‌های با کابینت چوبی سنتی، عموما از شلف و قفسه بدون درب کنار هود استفاده می‌شود که نحوه‌ی اجرای آن به سلیقه و انتخاب مشتری مرتبط است.

مزیت کابینت چوبی سنتی نسبت به کابینت معمولی

کابیت چوبی سنتی، کابینت‌هایی لوکس و گران‌قیمت می‌‌باشد. باتوجه به‌ این‌که این کابینت‌ها تماما از جنس چوب طبیعی هستند، قیمت‌شان نسبت به سایر کابینت‌ها بسیار بیشتر است. همچنین سازندگان این سبک از کابینت باید دقت و حساسیت کافی داشته باشند زیرا طراحی و ساخت آن نسبت به کابینت معمولی حساس‌تر و زمان‌بر‌تر است. همچنین کابینت آشپزخانه تمام چوب کلاسیک ، در برابر صدا بصورت عایق عمل کرده و معمولا صدا را به سمت خود جذب می‌کند و باعث می‌شود صوت با انعکاس کمتری در محیط پخش شود. به دلیل وجود بافت ارتجاعی چوب، در کابینت‌های چوبی سنتی، این کابینت‌ها نسبت به سایر کابینت‌هایی که از مواد غیر‌طبیعی ساخته شده‌اند، فرسایش کمتری خواهند داشت.

🔔 حتما بخوانید: کابینت وایت واش چیست؟

کابینت چوب سنتی

خصوصیات کابینت سنتی

در تولید کابینت چوبی سنتی،  بیشتراز صفحه کابینت چوب طبیعی،  به‌جای صفحه کابینت سنگی اسفاده می‌شود. برخلاف کابینت‌های سنتی،کابینت‌ مدرن برای افرادی که می‌خواهند جلوه‌ی زندگی مدرن را در طراحی و محیط‌های اطراف خود به صورت مستقیم ببینند کاربرد دارد. در طراحی کابینت‌های مدرن استفاده از خطوط صاف بسیار زیاد است و همچنین اصراری بر استفاده از رنگ‌های روشن در این طراحی نمی‌باشد. در این نوع آشپزخانه‌ها، در طراحی بیشتر سعی می‌شود وسایل راحت و قابل دسترس باشند. استفاده از ام‌دی‌اف و روکش چوبی در سبک مدرن و پروژه‌های تلفیقی و بین سبکی بسیار زیاد است. باتوجه به نکات ذکر شده تفاوت بین سبک سنتی و مدرن مشخص و روشن می‌شود:
•    داشتن بافت سنتی و قدیمی
•    استفاده از چوب و روکش چوب
•    رنگ چوب طبیعی (خودرنگ)
•    کابینت های سنتی معمولا با‌ استفاده از هنر دست ساخته می‌شوند.
•    سبک‌های سنتی همواره بر حفظ سادگی تاکید زیادی دارند.

🔔 حتما بخوانید: کابینت پلکانی چیست؟

کابینت چوبی سنتی

راهنمای انتخاب کابینت آشپز‌خانه سنتی مناسب

1. انتخاب رنگ مناسب

طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی برای ساخت کابینت چوبی سنتی در بازار وجود دارد و این خریدار است که باید نحوه طراحی و ظاهر کلی کابینت را انتخاب کند و سعی کند به کلیه‌ی پارامترهای موثر در هنگام انتخاب دقت کند. مثلا رنگ کابینت باید بگونه‌ای باشد که زود از تز مد نیفتد و بعد از مدتی موجب دل‌زدگی نشود.

🔔 حتما بخوانید: کابینت چوب ملچ چیست؟

2. انتخاب دستگیره و یراق

در هنگام انتخاب و سفارش این کابینت‌ها، باید  دیتیل کار ازجمله مدل و جنس دستگیره و نوع یراق آلات استفاده شده در ساخت کابینت، بسیار توجه نمود چراکه مستقیماً با کارایی و کیفیت سروکار دارند.

کابینت چوبی سنتی

3. جنس چوب و روکش مصرفی

استفاده از چوب نامرغوب بعد از گذشت چندین سال، ممکن است باعث تغییر دکوراسیون آشپزخانه شود و این موضوع باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به مشتری خواهد شد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11008 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9366 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12357 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13654 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر