کابینت

ویژگی یک کابینت خوب در چیست؟

  • 1400/6/31
  • 2983 نفر
بهتراست بدانید که ویژگی یک کابینت خوب،با کیفیت، با دوام و طراحی عالی می تواند نقش مهمی در زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل شما داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم نکاتی را که برای انتخاب یک کابینت خوب باید در نظرداشته باشید را مختصر برایتان توضیح دهیم:

 ویژگی یک کابینت خوب، با کیفیت، با دوام و طراحی عالی می تواند نقش مهمی در زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل شما داشته باشد. به همین علت شناخت درست و اصولی از تمام اجزای تشکیل دهنده کابینت، نقش بسیار مهمی در انتخاب طرح و جنس مناسب شما دارد. از این رو توجه به ویژگی های یک کابینت خوب به شما در هنگام انتخاب کمک زیادی خواهد کرد.  

مهم ترین نکته در انتخاب کابینت این است که چه سبک کابینتی، بهترین زیبایی در ابتدا و سپس کارایی را برای منزل و آشپزخانه شما دارد.

ویژگی های کابینت ها با توجه به جنس به کار رفته در ساخت شان متفاوت است، در نتیجه با در نظر گرفتن موقعیت کاربری باید جنس کابینت را مشخص نمود. اولین موردی که در هنگام خرید کابینت آشپزخانه حائزاهمیت است جنس بدنه آن است.

البته این را هم باید بگوییم که انتخاب جنس و طرح کابینت کاملا سلیقه ای است و امروزه بیشتر افراد تمایل به کابینت های مدرن را دارند.

شما ابتدا باید سبک کابینت را مشخص کنید و بعد اجزای اصلی کابینت را !

کابینت مدرن :
کابینت با طراحی صاف و تخت که از درب های براق و ام دی اف هایگلاس ساخته می شود.

کابینت کلاسیک :
کابینت با طرح های قدیمی و رومی که ستون و سرستون های اشرافی دارد و درب های آن حکاکی شده و نقش و نگارهایی خلاقانه و قدیمی باعث زیبایی هرچه بیشتر آن شده است.

3 اهمیت انتخاب یک کابینت خوب

اجزای مهمی که درانتخاب یک کابینت خوب می توانند حائزاهمیت باشند:

  • بدنه کابینت

  • درب کابینت

  • صفحه کابینت

1. بدنه کابینت

معمولا کابینت‌ها را با بدنه نئوپان و روکش کاغذی و نوار اطویی می سازند که این نوع کابینت کیفیت خوبی نداشته و اصلا مناسب آشپزخانه شما نخواهد بود. به همین علت  توجه داشته باشید که جنس بدنه کابینت باید از نوع MDF انتخاب شود. در هنگام خریدن و انتخاب کابینت بسیار دقت کرده و از خریدن کابینتی که دارای بدنه ای با جنس نئوپان است، خودداری کنید.

دو نکته اصلی درباره بدنه کابینت اهمیت دارد که شامل موارد زیر است:

اولین نکته در بدنه ی کابینت است که باید توجه به جنس آن بکنید که بهتر است جنس بدنه با مغز ام دی اف یا نئوپان و با روکش ملامینه ساخته شده باشد.

دومین نکته در لبه ی بدنه ی کابینت نوار کاری شده است  تا نمای زیبایی به کار بدهد،  البته رنگ نوار کاری بسیار مهم است  و باید هم رنگ و یا حداقل متناسب با رنگ کابینت باشد. 

و در بازار ایران، کابینت‌ ها اکثرا با بدنه ام دی اف و نوار PVC ساخته می‌ شوند که این نوع کابینت ها کیفیت خوبی دارند و استفاده از این نوع بدنه  در کابینت آشپزخانه می تواند توصیه خوبی باشد.

2. درب کابینت

در انتخاب درب کابینت دقت داشته باشید که برای بازو بسته کردن درب ها در حین کار به مشکل نخورید چون کیفیت جنس درها بسیارمهم هستند.

 درحال حاضر دو نوع درب برای کابینت ها استفاده می شود که شامل موارد زیر است:

درب هایی با ضخامت ۱۸ میلیمتر که دارای روکش پی وی سی هستند. این نوع درب ها دارای شش تیپ مختلف هستند و با ۲۰ رنگ متنوع در بازار موجود است.

یک نوع دیگر از درب های کابینت آشپزخانه که بسیار بازخورد دارد، ‌درب های هایگلاس است.

درب های هایگلاس دقیقا همان مشخصاتی را دارند که در نکات بالا برایتان توضیح دادیم اما در زمینه ی روکش، این درب ها از روکش هایی با جنس براق استفاده شده است که جذابیت بسیاری در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می کند.

3. صفحه کابینت

در حاضر حاضر در بازار چند نوع صفحه برای کابینت وجود دارد که هر کدام شمال مشخصات زیر می باشند:

  • صفحه کابینت ام دی اف ۳۲ میلیمتر با روکش اچ پی ال

  • صفحه ام دی اف با روکش ملامینه 

  • صفحه ی نئوپان با روکش اچ پی ال

  • صفحه ی پلی وود با روکش اچ پی ال 

  • صفحه ی سنگ مصنوعی تمام اکریلیک

همانطور که باید بدانید مشخصات صفحات کابین هم در انتخاب مهم هستند چرا که صفحه کابینت دارای بیشترین سطح تماس با آب می باشد و به همین جهت باید تمام اجزای تشکیل دهنده صفحه  کابینت دارای مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت باشد. که در حال حاضر در بازار ایران از متریال های مختلفی استفاده می شود که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارد.

 باید از روکش‌های اچ پی ال که مقاومت بالایی در برابر آب و همچنین خراشیدگی دارد، برای صفحه ی کابینت استفاده کنید.

بهترین برای صفحه کابینت استفاده از صفحات ۳۲ میلیمتر ام دی اف (MDF) با روکش اچ پی ال (HPL) است که از نظر کیفیت، مقاومت در برابر آب و خراشیدگی قابل اطمینان می باشد.

اما هرگز از صفحات نئوپان که مقاومت بسیار کمی در مقابل آب، رطوبت و خراشیدگی دارد، استفاده نکنید. حتی استفاده از صفحاتی با جنس (MDF) که دارای روکش ملامینه است، و قابلیت خش پدیری دارد، برای صفحه کابینت مناسب نمی باشد.

و استفاده از صفحاتی با نام پلی ‌وود که از جنس چوب و پلاستیک ساخته شده اند، با اینکه مانند صفحه کابینت دوبل نیست و به صورت یک لایه در ضخامت ‌های ۳۲ ـ ۴۵ میلیمتر برای صفحات کابینت ساخته می شود، نسبت به صفحه MDF مشکل جدا شدن تدریجی دو لایه وجود ندارد و در برابر رطوبت مقاومت و طول عمر بیشتری دارند.  

نکات ضروری

  همانطور که در نکات قبل توضیح دادیم، ویژگی یک کابینت خوب، با کیفیت، با دوام و طراحی عالی می تواند نقش مهمی در زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل شما داشته باشد.و همچنین انتخاب پیشخوان یا اپن در آشپزخانه  تاثیر مهمی در جلوه دادن  نمای دکوراسیون آشپزخانه شما دارد.

 چرا که آشپزخانه های امروزی همجوار با نشیمن هستند و تاثیر بسیاری در دکوراسیون منزل دارند. باتوجه به این مسئله مهم باید طرح و سبک مناسبی را برای اپن خود انتخاب کنید.
در طراحی هایی که امروز انجام می شود نوعی از طراحی وجود دارد که پیشخوان را تبدیل به جزیره ای در آشپزخانه کرده اند که بیشتر در آشپزخانه های بزرگ کاربرد دارد و زیبایی آن را دو چندان می کند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11007 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9366 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12357 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13653 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر