کابینت مدرن

ویژگی های کابینت مدرن

  • 1400/7/4
  • 3217 نفر
کابینت مدرن به سبکی از دکوراسیون و طراحی در آشپزخانه گفته می‌شود که درحین سادگی، این نوع کابینت ها طراحی و ساخته می شوند. کابینت مدرن، از هر جنس و رنگی که باشد، اصلی ترین ویژگی آن سادگی این سبک کابینت ها است. که تماما نقطه مقابل کابینت کلاسیک بوده و در آن، خبری از طرح‌ های پیچیده و مدل‌ های سلطنتی و اشرافی نیست!

کابینت مدرن به سبکی از دکوراسیون و طراحی در آشپزخانه گفته می‌شود که درحین سادگی، این نوع کابینت ها طراحی و ساخته می شوند. کابینت مدرن، از هر جنس و رنگی که باشد، اصلی ترین ویژگی آن سادگی این سبک کابینت ها است. که تماما نقطه مقابل کابینت کلاسیک بوده و در آن، خبری از طرح‌ های پیچیده و مدل‌ های سلطنتی و اشرافی نیست!

 شاید اینطور باشد که، دلزدگی از طرح‌ ها و مدل‌ های پیچیده و سلطنتی کابینت کلاسیک، افراد را به سادگی بیش از حد کابینت مدرن سوق داده است.

طراحان برای مقابله با نمایش افراطی کابینت کلاسیک، کابینتی ساده و بی‌آلایش طراحی کردند که راز زیبایی آن، همان سادگیست.

و البته این را هم باید گفت که صنعت مد، همواره در حال گردش است و چه سبک مدرن و چه سبک کلاسیک، هر دو دارای جنبه‌ های متعددی از متفاوتی و زیبایی هستند و طرفداران خاص خود را دارند و اساسا این دو سبک در کنار هم و در تقابل با یکدیگر، زیبا و چشم‌نواز هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد.

از آنجا که سادگی، مهم‌ ترین اصل در کابینت مدرن محسوب می‌شود، کابینت‌ هایی مانند های گلاس، ام‌دی‌اف و ممبران از کاربرد بیشتری در این سبک از کابینت آشپزخانه برخور دارند. خصوصا کابینت های گلاس که به دلیل درخشندگی و براق بودن، یکی از پرکاربرد ترین گزینه‌ ها است و طرفداران بسیاری دارد.

بنابراین کابینت مدرن از اسمش پیداست، سبکی بسیار جدید و بسیار لوکس  را در دکوراسیون آشپزخانه شما نمایش می‌دهد.

ویژگی ها و خصوصیات کابینت مدرن

  • کابینت مدرن، بلند و کشیده یا یکسره

همانطور که در نکات بالا گفتیم، سادگی ازمهم‌ ترین ویژگی‌ های کابینت‌‌ مدرن به شمار می‌آید، پس از این جهت این کابینت‌ ها به صورت یکسره هستند و برخلاف کابینت‌ های کلاسیک، درمدل های چند تکه ای قرار ندارند.

کابینت‌ های مدرن، معمولا به صورت یکسره از سقف تا زمین امتداد دارند و یا دست‌ کم، بسیار بلندتر از کابینت‌ های سبک کلاسیک طراحی می‌شوند.

  • کابینت‌ مدرن، یکپارچه

کابینت‌ مدرن و یکپارچه که یکسره از زمین تا سقف ادامه دارند و بین آن‌ ها هیچ فاصله ای نیست، در سبک کابینت مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابینت‌ ها به صورت کامل، دیوار آشپزخانه را می‌پوشانند و چیزی به جز شکاف حد فاصل آن‌ها، چیز دیگری دیده نمی‌شود.

  • کابینت‌ مدرن، دارای کشوهای جادار و طولی

کابینت مدرن اکثرا دارای کشوهای جادار و طولی هستند، که در این سبک می‌توانید کشوهای عمق داری را هم مشاهده کنید. بسیاری از مدل‌ های کابینت مدرن، در قسمت پایینی کابینت‌ ها، کشوها پرعمق و عریضی طراحی می‌شوند و ازین رو می‌توانند باعث افزایش بهره‌ وری از فضای آشپزخانه شوند.

  • کابینت مدرن، بدون دستگیره یا دارای دستگیره‌ های بلند و ساده

نبود دستگیره، یا دستگیره‌های مخفی و یا دستگیره‌هایی که کمتر به چشم می‌آیند، از دیگر خصوصیات و ویژگی‌ های کابینت مدرن است. کابینت مدرن معمولا یا بدون دستگیره ساخته می‌شود و یا دستگیره‌ های آن به نوعی است که چندان دیده نشود.

کابینت‌ های بدون دستگیره، به وسیله‌ی آهن‌ ربا های بسیار قوی و با کیفیت که به آن‌ها مگنت نیز گفته می‌شود، باز و بسته می‌شوند. مگنت‌ ها در کشوها نیز کاربرد دارند و کار کردن با آن‌ ها بسیار ساده و آسان است.

درب کابینت یا کشو مگنت‌ دار، تنها با یک فشار ساده، باز و بسته می‌شود و نیاز نیست برای کار کردن با آن دچار اشکال شوید.

نکته‌ ای که در استفاده از کابینت‌ های مگنت‌دار باید استفاده نمایید، جنس خود مگنت است که هر چه باکیفیت‌ تر باشد، طبیعتا از قدرت ربایش بیشتری برخوردار بوده و با قدرت بیشتری درب کابینت را نگه‌ می‌دارد و در نهایت، کار کردن با آن، برایتان راحت‌ تر خواهد بود.

پیشنهاد ما این است، اگر چه کابینت‌ های مگنت‌دار کمی گران هستند، اما با این وجود سعی کنید از مگنت‌ های با کیفیت و قوی در کابینت‌ های خود استفاده کنید.

کابینت مدرن به غیر از انواع مگنت‌دار، از انواع دستگیره مخفی نیز ساخته می‌شود. این کابینت‌ ها در واقع دارای دستگیره هستند، اما دستگیره‌ های آن‌ها به گونه‌ ای است که چندان به چشم نمی‌آید.

این دستگیره‌ ها معمولا یک شیار افقی یا عمودی در درب کابینت رویت می شود که درب کابینت به وسیله‌ی آن باز می‌شود.

تنها اشکال این مدل از کابینت‌ها این است که ممکن است در اثر عدم مراقبت و نگهداری، ذرات غذا و گرد و غبار در این شیارها ایجاد کنند که برای جلوگیری ازاین مساله، باید این شیارها را در فواصل کوتاه‌ تری تمیز کنید و اجازه ندهید، ذرات گرد و غبار، در این فضاها انباشته شود.

و همچنین اگر آشپزخانه شما دارای ارتفاعی کم از سقف است یا به بیانی دیگر، سقف آن کوتاه است، بهتر است از دستگیره‌ های عمودی بلند استفاده کنید. وجود این مدل از دستگیره‌ ها، نگاه و توجه مخاطب را به سمت بالا هدایت می‌کند و با خطای دیدی که ایجاد می‌کند، آشپزخانه شما را بلند‌تر از اندازه‌ی واقعی خود نشان می‌دهد.

اگر با محدودیت فضا یا متراژ کم در آشچزخانه مواجه هستید، می‌توانید با تعبیه دستگیره‌ های افقی، به عریض و پهن نشان دادن آشپزخانه خود کمک کنید.

دستگیره‌ های کشیده و افقی، باعث می‌شوند خطوط افقی بیشتری در آشپزخانه ایجاد شود و توجه مخاطب به سمت گوشه‌ ها کشیده شود. همین روش ساده، با خطای دیدی که ایجاد می‌کند، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما می‌شود.

نکات ضروری که باید بدانیم

و همانطور که در نکات بالا گفتیم، دلزدگی از طرح‌ ها و مدل‌ های پیچیده و سلطنتی کابینت کلاسیک، افراد را به سادگی بیش از حد کابینت مدرن سوق داده است.

کابینت مدرن، در عین سادگی، کابینتی زیبا و شکیل محسوب می‌شود و یک گزینه‌ی مناسب برای آشپزخانه‌ ها و خانه‌ های کوچک است، و حتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها برای آشپزخانه شما باشد.

نکته‌ ی مهمی که در انتخاب این سبک از کابینت باید مورد توجه قرار دهید، وجود هماهنگی و هارمونی با سایر لوازم و دکوراسیون منزل شما است.

باید گفت، کابینت مدرن یک انتخاب هوشمندانه برای سبک معماری جدید است که در آن با کاهش متراژ کلی خانه و کمبود فضا مواجه‌ایم. این سبک از کابینت به آسانی خود را با دکوراسیون منزل هماهنگ کرده و جلوه‌‌ای بسیار جدید به منزل و دکوراسیون خانه شما می‌بخشد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11025 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9378 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12377 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13673 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر