طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

  • 1398/10/2
  • 6826 نفر
امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند.با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند،ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.

بسیاری از گردشگران بر این باورند که ایران به منزله جذب توریست به ارائه غذای عالی و جاذبه‌های گردشگری می‌پردازد، اما این در حالی است که روند صنعت مد و زیبایی ایران رشد چشمگیری پیدا کرده است. به همین دلیل میباشد که سالانه گردشگران زیادی سراغ این کشور را می‌گیرند تا از انواع خدمات مد و زیبایی آن بهره مند شوند. امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند،ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی شامل دو بخش متفاوت و مجزا می باشد: بخش اول قسمت مدیریت میباشد و خدمات مربوط به رزرو نوبت و خدمات حسابداری در این قسمت انجام می شود. بخش دوم نیز شامل خدمات زیبایی و آرایشی می شود. تمام تلاش صاحب یک سالن زیبایی صرف جذب مشتری می شود و تغییراتی که در دکوراسیون سالن زیبایی اعمال می شود در راستای این هدف انجام می شود. در ادامه مطلب به نکات طراحی یک سالن زیبایی می پردازیم.

ایده‌های طراحی داخلی و دکور آرایشگاه

انتخاب محل مناسب برای آرایشگاه

انتخاب محل مناسب برای افتتاح سالن زیبایی یکی از کلیدهای موفقیت است .اگر می خواهید شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید، زمانی را به پیدا کردن مکان مناسب اختصاص دهید. محلی را پیدا کنید که رفت و آمد در آنجا زیاد میباشد، ترافیک ندارد و دسترسی به آن آسان است. حالت ایده آل نیز به این صورت است که پارکینگ هم در آن نزدیکی وجود داشته باشد.

با این فکر که بعدا جای بهتری پیدا خواهید کرد جایی را انتخاب نکنید، چون از این کار پشیمان خواهید شد. ممکن است مجبور باشید برای شروع کسب و کار جدید خود صبر کنید و حتی ممکن است اجاره بیشتری پرداخت کنید، اما سالن جدید شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و مثل آهنربا مشتریان و عابران پیاده را جذب می کند.

دکوراسیون آرایشگاه

طراحی نقشه مناسب در دکوراسیون آرایشگاه

خواندن مجلات و جستجو در اینترنت برای پیدا کردن ایده های طراحی، می تواند یک نقطه شروع خوب باشد. اما سالن ها درابعاد و اندازه ها متفاوتند، بنابراین آنچه در یک سالن عالی به نظر می رسد، لزوما برای سالنی دیگر مناسب نیست. مبلمان، نحوه استفاده از رنگ ها و نوع نورپردازی از عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون آرایشگاه هستند.

 همه ی محوطه ها برای طراحی باز به اندازه کافی بزرگ نیستند اما برای یک فضای بزرگ هم مزایا و مشکلات به اندازه یک فضای کوچک وجود دارد. میز کار های بیشتر، درآمد بالقوه بیشتری را برای سالن شما به ارمغان می آورد اما نباید با افزایش تعداد میز کار در فضا ازدحام ایجاد کنید.شما نیز میتوانید برای جدا کردن فضا ها اختلاف ارتفاع ایجاد کنید.

نحوه چیدمان سالن زیبایی

در خصوص نحوه چیدمان فضای سالن باید به میزان مساحت موجود توجه کرد. در ابتدا قسمتی که نزدیک به ورودی است را به بخش پذیرش اختصاص دهید. شما می توانید قسمت مرکزی سالن یا فضایی که به پذیرش دسترسی مستقیم دارد به بخش نشیمن و انتظار مشتری اختصاص دهید و یک فضای مجزا مربوط به بخش خدمات میکاپ در فضایی خاص در سالن تعبیه نمایید و دیگر بخش های خدمات را هم با قرار دادن پارتیشن از هم مجزا نمایید.

میز پذیرش یا کانتر ورودی در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

اولین و آخرین نقطه ای که تمام مشتریان سالن می بینند،میز پذیرش یا کانتر ورودی است. به همین دلیل در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی باید به دیزاین و محل قرار گرفتن آن توجه خاصی شود.در پایین به چند نکته راجع به طراحی میز پذیرش اشاره شده است:

  • می توانید کفپوش قسمتی که میز پذیرش قرار می گیرد را متفاوت انتخاب کنید. همچنین طراحی زیبای نام سالن آرایشگاه روی میز پذیرش و نورپردازی متفاوت، می تواند اهمیت و تفاوت کانتر ورودی با سایر قسمت ها را مشخص کند.
  • به این موضوع که به هنگام پذیرش مشتری به چه مواردی نیاز خواهید داشت، فکر کنید. طراحی کانتر ورودی باید به گونه ای انجام شود که تمامی این قسمت ها از دید مشتری مخفی بمانند. دسترسی آسان کاربر پذیرش باعث خدمت رسانی بهتر به مخاطبان می گردد. کانتر ورودی اولین قسمتی است که مشتری پس از ورود به سالن باید به آن توجه کند.
  • از رنگ های تاثیرگذار استفاده کنید. انتخاب رنگ های روشن و خاص برای کانتر ورودی، علاوه بر جلب نظر مشتری، ایجاد فضایی متفاوت، باعث بزرگتر دیده شدن فضا نیز می شود.
  • از قرار دادن لوازم خرده و مواد خوراکی روی میز پذیرش خودداری کنید. می توانید برای ایجاد فاصله بین مشتری و قسمت پذیرش از یک دیوار بلندتر از سطح صندلی استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی مدرن می بینیم که طراحی کانتر ورودی به شکلی انجام می شود که منشی پشت میز در حالت نشسته دیده نمی شود. به همین دلیل لازم است که برای صبحت با پذیرش حتما روبه روی میز بایستید.
   🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون کفش فروشی

انتخاب طرح و رنگ مناسب

رنگ مستقیماً در روحیه افراد تاثیر گذار است. رنگ ها را به دو دسته تیره و روشن تقسیم کنید. برای فضاهای کوچک از رنگ تیره استفاده نکنید. توناژ رنگ روشن نیز باید ماهرانه وارد محیط شود. برای ایجاد حس آرامش در دکوراسیون سالن زیبایی، از ترکیب رنگ های ملایم استفاده کنید.اگر می خواهید از رنگ های تند در فضای سالن استفاده کنید، در کنار این رنگ ها از رنگ سفید یا ملایم استفاده کنید.

دکوراسیون سالن زیبایی

نورپردازی در دکوراسیون سالن زیبایی

نورپردازی باعث می شود تا مشتری چهره خود را در آینه با رنگ و لعاب بیشتری ببیند. برای انتخاب نور، بهترین گزینه استفاده از رنگ زرد و سفید است. چون این دو رنگ، رنگ پوست را بهتر نشان می دهند. بدین منظور برخی از آرایشگاه ها مخصوصاً در کشورهای اروپایی مانند گریمورهای سینمایی از لامپ های حبابی در حاشیه آینه استفاده می کنند، اما در کشورهای آسیایی نور بیشتر در سقف نصب می گردد.

تعیین سبک چیدمان سالن

شما باید بدانید که چه سبکی را برای طراحی سالن انتخاب کنید. سبک مدرن یا مجلل. بهتر است در این فضا از دو سبک با هم استفاده نکنید. در سالن های زیبایی کلاسیک و مدرن از روش تزیین دیوار با کناف و پوشش های چوبی مدرن استفاده میشود و در طراحی سالن های لوکس از کاغذ دیواری گلدار و گچ بری شیک استفاده می شود.

اندازه و بزرگی آرایشگاه

بهتر است اندازه کمد و وسایل سالن را متناسب با مساحت سالن انتخاب کنید. اگر این ترکیب را بشکنید، وسایل و فضای سالن نامنظم به نظر می رسد.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه

 مبلمان و صندلی ها در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

مبلمانی که انتخاب می کنید باید بادوام و متناسب با دکورهای سالن باشد. برای قسمت پذیرش، پیشخوان باید دارای فضای لازم جهت قرارگیری کامپیوتر و تجهیزات لازم باشد و شاید بتوان ویترینی در نظر گرفت که برخی از محصولات سالن را بتوان در آنجا به مشتریان ارائه نمود چرا که مکان خوبی برای نمایش کالاها هنگام ورود و خروج مشتریان به سالن است. صندلی های سرشویی از دیگر وسایلی میباشند که در سالن زیبایی به کار می روند. این صندلی ها فضای نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده و معمولا در فضای مجزا قرار داده می شوند.

تزیین سالن زیبایی

برای تزیین دیوارهای آرایشگاه می توانید از برچسب هایی با اشکال مرتبط، لوازم دکوری فانتزی و باکس استفاده کنید.

  🔔 حتما بخوانید: دکوراسیون مغازه

سالن انتظار

تعداد صندلی‌های سالن‌ انتظار به تعداد مشتری‌های شما بستگی دارد. اگر همه‌ی مشتریان شما مجبورند از قبل وقت بگیرند، به سالن انتظار بزرگی نیاز نخواهید داشت. اگر نمی‌خواهید مشتریان شما زیاد منتظر بمانند بهتر است همیشه یک یا دو آرایشگر رزرو را برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان پیش ‌بینی کنید.

تقریبا یک چهارم درآمد یک سالن زیبایی از فروش لوزام آرایش است. مطمئن شوید از سالن انتظار به خوبی برای نمایش لوازم آرایش فروشی خود استفاده می‌کنید.محصولات را باید طوری قرار دهید که مشتریان بتوانند آن‌ها را ببینند و بررسی کنند.یادتان نرود که نشان دادن تصاویر ویدئویی روبروی در ورودی و در ویترین توجه مشتریان را جلب می‌کند.پیشنهاد می‌کنیم اتاقی برای تعویض لباس در نظر بگیرید؛ اتاقی کامل با صندوق‌های امن که به مشتریان اجازه دهد لوازم با ارزش خود را در آن‌ها قرار دهند و حس امنیت بیشتری پیدا کنند.

دکوراسیون آرایشگاه

ویترین

ویترین یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی است که تصویری از سالن زیبایی به مشتریان منتقل می‌کند و نقشی اساسی در موفقیت سالن زیبایی بازی می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت از سالن زیبایی سرمایه‌ گذاری زیادی کنید. ویترین سالن زیبایی خود را طوری طراحی کنید که اسم سالن زیبایی و علامت آن را بزرگ‌نمایی کند.استفاده از پوستر‌‌های بزرگ و تلویزیون‌ در ویترین توجه مردم را جلب می‌کند.اگر می‌خواهید لوازم آرایش را در ویترین قرار دهید، به برند‌هایی که انتخاب می‌کنید توجه لازم را داشته باشید. اگر می‌خواهید از این فضا برای نمایش لوازم آرایش استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که به روز باشند و به وجهه‌ی سالن زیبایی شما آسیب نزنند.

طراحی آیینه های سالن زیبایی

برای سالن های کوچک بسیار ضروری است که از تعداد زیادی آیینه استفاده کنید. سعی کنید کل دیوار را با آینه بپوشانید، این کار سبب ایجاد حس وسعت و گشایش در فضا می شود. آینه های آویز می توانند یکی از دیگر ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی باشند.

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان زیبا هستند، اما برخی از آن‌ها نقش موثری در تصفیه هوا دارند. اختصاص دادن فضا به گیاهان در دکور آرایشگاه استعاره‌ای از ارگانیک بودن سالن زیبایی است.بنابراین،برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا نظیر گل قاشقی، آلوئه ورا، پاپیتال انگلیسی، آزلیا و انجیر برگ ریز را میتوانید در دکور آرایشگاهتان قرار دهید.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6826 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7324 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8153 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5192 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر