کمد دیواری,قیمت کمد دیواری,انواع کمد دیواری,کمد دیواری ریلی,کمد دیواری های گلاس,کمد دیواری ام دی اف,کمد دیواری ممبران

انواع کمد دیواری از نظر جنس و سایر مشخصات

  • 1397/10/4
  • 31365 نفر
تمیز و مرتب بودن خانه یکی از اصل های مهم در زیبا و شیک بودن دکوراسیون داخلی خانه است. برای اینکه یک خانه مرتب داشته باشید نیاز به کمد دیواری دارید

کاربرد کمد دیواری در دکوراسیون منزل

تمیز و مرتب بودن خانه یکی از اصل های مهم در زیبا و شیک بودن دکوراسیون داخلی خانه است. برای اینکه یک خانه مرتب داشته باشید نیاز به کمد دیواری داریداما استفاده از کمد دیواری نیز مانند سایر  لوازم داخل خانه نیاز به اصول مختلفی دارد.که اگر آنهارا رعایت کنید حتما یک خانه شیک و زیبا برای خود تزئین میکنید. اگر قصد دارید دکوراسیون خانه ی خود را تغیر دهید یا یک دکوراسیون شیک برای خانه ی خود درست کنید در انتخاب کمد دیواری نیز دقت کنید برای مثال رنگ و طرح کمد را با سایر لوازم موجود در خانه هماهنگ کنید.امروزه تقریبا خانه ای وجود ندارد که کابینت داخلی نداشته باشد.در قدیم از کمد دیواری فقط به عنوان یک وسیله برای نگه داشتن وسایل استفاده می کردند برای همین کمد دیواری ها را ساده طراحی می کردند اما امروزه با پیشرفت در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، کمد دیواری هارا در انواع طرح و رنگ ها طراحی می کنند. و این نیز باعث شده تا کمد ها علاوه بر اینکه یک وسیله برای نگه داشتن وسایل باشند باعث زیبایی و شیک بودن خانه نیز می شود.اگر میخواهید یک فضای شیک و ایده آل در دکوراسیون خانه ی خود ایجاد کنید که هم باعث زیبایی خانه شود و هم نظم و ترتیب را برای شما فراهم کند از کمد دیواری استفاده کنید. همه به یک وسیله برای قرار دادن راحت وسایل خود نیاز داریم که بتوانیم به راحتی آنهارا در طبقه ها و قسمت های مختلف قرار دهیم و هروقت به هرکدام از وسایل خود نیاز داشتیم به راحتی و بدون دردسر آن را پیدا کنیم. باید یک کمد دیواری شیک و مناسب محیط خانه ی خود بخریم.
بسیاری از وسایل شخصی مانند لباس، اتو و… را می توان در همین محیط قرار داد. ما به طور روزمره با وسایلی روبرو هستیم که تقریباً جای مشخصی ندارند. می توانید این وسایل را در دراور و کمد دیواری جای دهید.
اساسی ترین و کاربردی ترین نقشی که می توان برای مدل کمد دیواری اتاق پذیرایی نام برد، ارائه نظم در دکوراسیون فضای داخلی منزل است.

انواع کمد دیواری

مدل درهای کمد دیواری و در واقع شیوه باز و بسته شدن آن عامل موثری در برآورد هزینه ساخت کمد دیواری به شمارمی‌رود.

درهای کشویی یا ریلی

درهای کشویی در طی سالهای اخیر کاربرد بیشتری در ساخت کمد دیواری دارند. استفاده از ریل‌های فلزی برای قرارگرفتن درها و باز و بسته شدن آنها بصورت کشویی هزینه بخش‌های فلزی را بالاتر می‌برد. البته این موضوع باعث نمی‌شود که امروزه درخواست برای ساخت این مدل از کمد کمتر از مدل‌های قدیمی‌تر باشد. اشغال نشدن فضای جلوی کمد در هنگام باز بودن درهای کشویی خصوصیت مثبتی است که این شیوه را راه مناسب‌تری برای فضای کوچک و آپارتمانی می‌سازد. نکته مهم دقت در انتخاب ریل‌های با کیفیت برای درها است تا در مرور زمان دچار افت کیفی و سختی در بازوبسته‌شدن نشوند. در ساخت درهای کشویی هم از چوب‌ و هم از MDF استفاده‌می‌شود.

درهای لولایی

این درها که از قدیم تنها گزینه انتخابی مشتریان برای ساخت کمد دیواری بودند شامل چارچوب یا بستری از چوب راش و روکشی عموما از جنس فیبر بودند. باز و بسته شدن این درها روی لولا و اشغال شدن فضای اتاق در صورت بازبودن در کمد باعث استفاده‌ی رو به کاهش این کمدها در طول سالهای گذشته‌شده‌است.

کشو و سایر بخش‌های داخلی

در مدل‌های متنوع‌تر کمد دیواری، بخش‌های کشویی (دراور) نیز در داخل کمد ساخته‌می‌شوند که با توجه به ابعاد و تعداد کشوها قیمت تمام‌شده متغیر خواهدبود. طبقه‌بندی داخل کمد که عموما با تخته‌های نئوپان کارمی‌شود به علاوه لوله‌های فلزی آویز لباس از دیگر موارد هستند.

انواع کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی با شیشه 

کمد دیواری ریلی با شیشه، در روشن تر نشان داده شدن اتاق شما کمک زیادی می کند. اگر از این بابت که داخلی کمد کاملا مرتب و منظم چیده شده مطمئن هستید، از درهای شیشه ای شفاف استفاده نمایید. برای این کار هم از اکسسوری های نظم دهنده کمد یاری بجویید. اما اگر ترجیح می دهید که داخل کمد دیده نشود شیشه های مات، ایده آل تر خواهند بود. از مزیت دیگر درب شیشه ای کمدهای ریلی، وجود طرح های متنوع برای نقش دادن به آن است. این روش برای ست کردن کمد با سایر عناصر موجود در اتاق مانند سرویس خواب روشی کاربردی است.

کمد دیواری ریلی با آینه

در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، این کمد دیواری ها را بیش تر می توانیم پیدا کنیم. آینه به عنوان درب کمد فضای اتاق شما را بزرگ تر و روشن تر خواهد کرد و به همین دلیل هم، برای اتاق خواب های کوچک بیش تر پپیشنهاد می شود. البته به این معنا نیست که فقط می توانید برای اتاق خواب ها از این ترفند استفاده نمایید، این راه حل در مورد کمد شیک برای راهرو هم کاملا قابل استفاده است و فضای شما را از حالت کمد بودن خارج می نماید.

کمد دیواری ریلی چوبی

درب های چوبی ریلی برای کمدهای دیواری از رایج ترین و درعین حال پر تنوع ترین مدل ها محسوب می شوند. درب ریلی کمدها علاوه بر استفاده سریع تر، از باز شدن درب و اشغال فضا نیز جلوگیری می کنند. 

کمد دیواری ریلی لوکس

کمد دیواری های لوکس به واسطه طراحی درهای کشویی شان دارای مدل های خاص تر هستند. این مدل ها که بیش تر با آینه همراه است برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز مناسب هستند. تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه از تنوع طرح و نقش در این مدل خبر می دهند.

کمد دیواری ریلی با طراحی خاص

ریلی بودن یک کمد دیواری به درب های آن محدود نمی شود بلکه خود کمد به صورت یک مجموعه نیز می تواند روی ریل حرکت کند. شما می توانید با توجه به ابعاد فضای مورد نظرتان این طرح ها را سفارش دهید. نکته دیگر در مورد این نوع کمد دیواری ریلی این است که برای قسمت های مختلف از جمله راهرو، زیرپله و حتی آشپزخانه نیز کارآیی خوبی خواهد داشت.

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

در رابطه با انتخاب چهار چوب کمد دیواری باید متذکر شویم که حتما فلزی باشد. به این خاطر که چارچوب فلزی بسیار مستحکم تر از کمد دیواری با چارچوب دوبل شده از ام دی اف می باشد. این مشکل را زمانی متوجه خواهید شد که وسایل را داخل کمد دیواری قرار می دهید و احساس می کنید که چهار چوب طبقات کمد دیواری بسیار ور آمده است. در چار چوب فلزی به خاطر داشتن زوار، طبقه کمد دیواری داخل زوار قرار می گیرد و وزن سنگین را متحمل می شود.
در کمد دیواری ریلی، یراق آلات بسیار اهمیت دارد. متاسفانه در بازار یراق های چینی متعددی وجود دارد.
قیمت کمد دیواری نیز بسته به مدل کمد دیواری پذیرایی بسیار متفاوت است. شما باید به مجری کار بگویید که دقیقاً چند طبقه، کشو و… برای کمد دیواری لازم دارید و چه نوع کمد دیواری می خواهید تا با توجه به اطلاعات گرفته شده از شما، قیمت را به شما اعلام کند.

انتخاب کمد دیواری

برای انتخاب کمد دیواری مناسب کیفیت اهمیت بسیاری دارد. چون این وسیله از موارد بسیار کاربردی است که در طی روز مدام برای برداشتن وسایل با آن سر و کار داریم و  از طرفی باید تحمل وزن سنگین وسایل را داشته باشد. بنابراین انتخاب جنس، طرح، رنگ و… اهمیت دارد.

محاسبه متراژ کمد دیواری

برای محاسبه متراژ کمد دیواری نیز باید طول دیواری که قرار است کمد دیواری بر روی آن نصب شود،  در ارتفاع کمد ضرب گردد تا متر مربع کمد دیواری محاسبه گردد. معمولاً ارتفاع کمد دیواری را تا زیر سقف در نظر می گیرند. برای دفاتر و خانه هایی که کمد دیواری دارند و فقط می خواهند درب لولایی آن را به درب ریلی تبدیل کنند، طول کمد در ارتفاع آن ضرب می شود و بدین طریق متراژ آن محاسبه می شود.
معمولاً برای باکس بالای کمد دیواری (محلی برای گذاشتن چمدان و وسایلی که نیاز نیست در دسترس باشند)، هزینه ای جدا در نظر گرفته می شود.
اگر خانه کوچک دارید بهتر است از مدل ترکیبی تخت و کمد استفاده کنید و در این صورت هم در فضا صرفه جویی کرده اید و هم فضای منزل شما هماهنگ تر به نظر می رسد.

مدل کمد دیواری mdf بسیار شیک و جدید

در اغلب خانه های ایرانی کمد دیواری ها به چشم می خورند و به دلیل استقبال زیاد از کمد دیواری امروزه تنوع  مدل های کمد دیواری بیش از زمان های گذشته است و کمد دیواری ها در انواع طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف موجود هستند.
مدل های کمد دیواری mdf روی دیوار نصب می شوند و قسمت زیادی از دیوار اتاق را به خود اختصاص می دهند بنابراین انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری ام دی اف بهتر است با حساسیت زیادی انجام شود تا علاوه بر ایجاد فضای ذخیره سازی لازم برای وسایل در فضای اتاق های منزل شما دکوراسیونی شیک و متفاوت ایجاد شود.
امروزه بیشتر از جنس ام دی اف برای طراحی و ساخت کمد دیواری استفاده می شود که می تواند طرح ها و رنگ های متنوعی داشته باشد , مدل های ام دی اف بروی دیوار نصب می شود و بیشتر فضای دیوار را اشغال می کند پس انتخاب یک طرح و رنگ مناسب در زیبایی فضای شما نقش موثری دارد.
اجرای کمد دیواری به صورت یونیت سازی ( با بدنه ) بهترین نوع اجرای کمد دیواری ام دی اف می باشد منظور از کمد دیواری ام دی اف همان ام دی اف های مات معمول در بازار می باشد که عناوین شرکت های مختلف تولید کننده آن ایزوفام , آریا , آسیا , پارس , پایدا , پویا و … می باشد. نشانه کمد دیواری ام دی اف این است که درب های آن ها از روکش HPL پوشیده شده است.
روکش این کمد دیواری های ام دی اف مات می باشد. مزیت این نوع کمد این است که این روکش ها برجسته و اصطلاحا SD می باشد . این برجستگی باعث می شود که مقاومت روکش بالا رفته و دیرتر خط بیفتد. اگر شما قصد اجرای کمد دیواری به صورت یونیتی داشته باشید این نوع کمد دیواری مناسب ترین قیمت را برای اجرای این امر دارد 
کمد دیواری ها امروزه در انواع مدل های کمد دیواری ریلی و کمد دیواری کشویی و … طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این طرح های کمد دیواری بهتر است با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما و کاربرد کمد دیواری انجام شود.
کمد های دیواری ام دی اف در انواع رنگ های تیره و روشن طراحی می شوند همچنین این مدل کمد ها مات هستند. بهتر است رنگ و اندازه کمد های دیواری را با توجه به ابعاد اتاقی که قرار است کمد را در آنجا نصب کنید انتخاب کنید.

کمد دیواری های گلاس

کمد دیواری های گلاس از جمله کمدهای دیواری براق به شمار می روند.. این دسته همان ام دی اف است ولی های گلاس روکشی براق , صاف و صیقلی شده دارد و ظاهری ساده , زیبا و سبک مدرنی به فضای استفاده شده می دهد , روکش، های گلاس این نوع کمد ها برای فضاهایی با نور گیر کم پیشنهاد می شود.
زیرا به دلیل براق بودن باعث انعکاس و در نتیجه بیشتر شدن نور آن فضا می گردد. اگر شما طرفدار سبک مدرن هستید انتخاب این نوع کمد قطعا در پایان کار نتیجه ای رضایت بخش برای شما خواهد داشت. در بازار عمدتا کابینت های براق و آینه ای را به اشتباه های گلاس می نامند قطعا شما هم بسیاری از طرح کمد ها را مشاهده نموده اید که درب هایی بلند و قدی  دارند که انعکاس نور بالایی دارند و دقیقا مشابه آینه دیده می شوند.

کمد دیواری ام دی اف لامی گلاس

در بعضی کمد ها از MDF لامی گلاس استفاده می شود  MDF لامی گلاس ضخامتی بیشتر از MDF های گلاس دارد و این بیشتر بودن ضخامت به دلیل روکش آن است. به همین دلیل است که در ظاهر، درب این کمد ها کاملا مشابه آینه دیده می شوند. کمد دیواری های گلاس به نسبت زیبایی آن دارای قیمت مناسبی می باشد. امروزه با افزایش تنوع رنگ های های گلاس برخی رنگ ها را مشاهده می کنیم که از جنس همان روکش ها هستند اما مات می باشند. بر فرض مثال رنگ های چرمی مانند که به تازگی وارد خانواده رنگ های های گلاس شدند گزینه فوق العاده مناسب و زیبایی در اجرای کمد ها می باشند.

کمد های دیواری با رنگ روشن

کمد های دیواری با رنگ روشن برای اتاق های کوچک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند زیرا رنگ های روشن باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضاهای کوچک می شوند. در اتاق ها با ابعاد بزرگ تر می توانید از کمد دیواری MDF با رنگ های روشن و تیره استفاده کنید.
فضای ذخیره سازی برای وسایل یکی دیگر از مهم ترین نکات برای انتخاب طرح کمد های دیواری است توجه داشته باشید که قسمت داخلی کمد های دیواری به کمد و قفسه هایی کوچک تر تقسیم بندی می شوند و شما می توانید از این قسمت های تقسیم بندی شده برای قرار دادن انواع وسایل مورد نیاز و خصوصی خود استفاده کنید.

کمد دیواری با در ریلی

در دسته ای دیگر، از درب های ریلی استفاده می شود و باز و بسته کردن و استفاده از کمد را آسان و راحت تر کرده است , در بیشتر اتاق خواب ها از کمد های بدون درب یا اصطلاحا کلوزت استفاده می کنند ولی برخی افراد ترجیح می دهند که وسایل درون کمد در معرض دید نباشد به همین خاطر از درب های ریلی و یا کمد دیواری ریلی استفاده می کنند , بخش داخلی کمد دیواری ریلی می تواند طرح های بسیاری داشته باشد که به نیاز کارفرما بستگی دارد به عنوان مثال بخش داخلی این نوع کمد ها می تواند به کمد ها و قفسه های کوچکتر تقسیم شوند و به مکان مناسبی برای قرار دادن لباس ها و یا کتابهایتان تبدیل شود.
همچنین می توان فضایی برای رختخواب ها تعبیه نمود. اما باید به ابعاد استانداردی که در متن بالا اشاره شد دقت نمود. کمد دیواری ریلی گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک می باشد. در فضا های کوچک اگر قصد قرار دادن تخت خواب را داشته باشید مطمئنا درب های باز شو معمولی کمد دیواری با تخت خواب تداخل خواهد داشت. درب های ریلی به دلیل اینکه در داخل چهارچوب خود کمد حرکت می کنند نیاز به فضای خالی زیادی در مقابل آن ها ندارند. برخی از افراد به دلیل اینکه یراق مناسبی در کمد دیواری های بازاری و آماده استفاده نمی شود خاطره خوشی از این کمد ها ندارند. کمد ریلی باید یراق مناسب داشته باشد. دو نوع ریل برای این نوع کمد ها در بازار وجود دارد ریل 30 کیلویی و ریل 80 کیلویی که عمدتا در کمد های بازاری از ریل 30 کیلویی استفاده می شود در صورتی که ریل مناسب برای کمد ریلی، ریل 80 کیلویی می باشد. تحمل وزن این یراق بسیار بالا می باشد و اگر از این نوع استفاده شود شما به راحتی و با اشاره یک انگشت می توانید درب را حرکت دهید .

کمد دیواری ممبران

اگر شما طرفدار سبک کلاسیک در منزل خود هستید کمد ممبران گزینه مناسبی برای انتخاب شما است. درب این کمد ها همانند کابینت پرس وکیوم می باشد که مغز آن ها MDF بوده و روکشی از جنس PVC که ضد آب می باشد روی آن ها پرس وکیوم می گردد. اگر شما فضای کافی برای اجرای این نوع کمد را دارید پیشنهاد می کنیم از ستون های کلاسیک در طرفین کمد و از تاج ها و ابزارآلات منبت کاری شده برای شکیل تر شدن کمد خود استفاده نمایید. کمد دیواری ممبران در مقایسه با سایر کمد ها قیمت بالاتری دارد .کمد ممبران هم همانند سایر کمد ها می تواند به صورت ریلی و یا باز شو ساده باشد البته در حالت بازشو ساده نمایی زیبا تر دارد.

Cleaf نام شرکتی تولید کننده در صنعت MDF می باشد. ظاهر این نوع MDF ها همانند MDF های معمولی مات می باشد با این تفاوت که برجستگی روکش ورق های کلی آف بسیار بیشتر است. این برجستگی ها همانند راه چوب بروی روکش ورق MDF ظاهر شده است. این درب ها با عنوان سوپر برجسته نیز شناخته می شوند شرکت های دیگری همانند فرامید و یا اکسترا مشابه این ورق ها را تولید نموده اند که با عنوان طرح کلی آف نامیده می شوند. کمد دیواری طرح کلی آف، قیمتی مابین کمد دیواری های گلاس و ممبران دارد. ورق اصلی کلی آف ایتالیا ضخامت 18 میلی متر دارد و ورق های طرح کلی آف 16 میلی متر ضخامت دارد که این می تواند نشانه ای از تشخیص این دو نوع ورق باشد. شما کمد دیواری طرح کلی آف را می توانید هم به صورت ریلی و هم به صورت بازشو معمولی و هم به صورت آکاردئونی تعبیه نمایید.

مکانیزم بازشو این نوع کمد دیواری ها بسیار جالب و جدید می باشد و به این صورت است که یک ریل در داخل چهارچوب کار می شود. دو درب در کنار هم در داخل چهارچوب به هم متصل می گردند و در دو طرف آن ها قلتک نصب می گردد و هنگام باز شدن درب از وسط دو درب به سمت بیرون تا شده و قلتک ها به سمت تغییر چهارچوب ها حرکت می کنند.
باید دقت نمود که هر دست یراق این ریل ها تا عرض 1 متر و 40 سانت فضا را ساپورت می کند پس هر در باید نهایتا 70 سانت باشد و اگر دهنه کمد دیواری شما بزرگتر بود می توانید از دو دست یراق و به صورت قرینه استفاده نمایید. 

قیمت کمد دیواری، از طراحی تا ساخت

بسیاری از خانه‌های نوساز در مراحل پایان کار ساخت و ساز و با سفارش سازنده و معمار خانه، صاحب کمد دیواری می‌شوند. البته این موضوع در برخی موارد صرفا به کارگذاری چارچوب فلزی و آماده‌سازی بستر کار برای ساخت درها بر اساس ذائقه و سلیقه صاحب اصلی خانه منجرمی‌شود. کمد دیواری در نقاط مختلف خانه و با کاربردهای گوناگون ساخته‌می‌شود.
از کمدهای کوچک‌تری که در ورودی داخلی خانه، برای نگهداری لباس مهمان یا کفش‌های اهالی نصب می‌شوند تا آنهایی که در اتاق‌خواب خانه، محل قرارگیری همه لباس‌ها و کفش‌ها و بخش زیاد و متنوعی از دارایی‌هایی خانواده است، یا بخش‌های بالایی که در نگهداری وسایلی که نیاز روزمره و مدام ندارند، همه و همه در این دسته‌بندی کار نجاری قرارمی‌گیرند. هزینه ساخت کمد دیواری به عوامل گوناگونی برمی‌گردد که چوب مصرفی در ساخت و مدل درها و بخش‌بندی‌های داخلی کمد از جمله این موارد هستند.

ابعاد و اندازه کمد دیواری

چوب و فلز بطور همزمان و ترکیبی در ساخت کمدهای دیواری استفاده‌می‌شوند و هزینه ساخت کمد دیواری ارتباط مستقیمی با میزان استفاده از این دو و ابعاد و اندازه و تعداد کمدهای ساخته شده‌ دارد. هزینه ساخت کمد دیواری بصورت مترمربع محاسبه می‌گردد.

هزینه ساخت چارچوب کمد دیواری

بسیاری از کمدهای دیواری داری چارچوب‌های فلزی هستند. این چارچوب عموما با استفاده از نوعی آهن به نام قوطی ساخته‌می‌شود که بعدها و پس از طراحی و ساخت کمد، درها روی این چارچوب لولا می‌شوند. برخی از سازندگان خانه چارچوب‌ها را از پیش کار می‌گذارند و در مواردی هم صرفا محل ساخت کمد و بدون چارچوب آماده‌سازی شده و ما بقی کار به عهده صاحب خانه نهایی واگذارمی‌شود. در این صورت هزینه آهنگری به هزینه ساخت کمد اضافه می‌شود.

قبل از هر کاری شما باید طرح مورد نظر خود را پیدا کنید و ببینید با فضای شما تناسب دارد یا خیر. سپس نجاری را پیدا کنید که بتواند طرح شما را بدون کم‌ و کاست اجرا کند. اگر شما نمی‌ دانید چه طرحی مناسب است نگران نباشید، نجاران حرفه‌ ای می‌ توانند کمکتان کنند. آن‌ ها با ارائه نمونه کارها یا کشیدن طرح دستی می‌ توانند گزینه‌ های خوبی به شما پیشنهاد دهند.

سؤالات متداول در ساخت کمد دیواری:

•    مناسب‌ ترین جنس برای ساخت کمد دیواری چیست؟

در حال حاضر ام دی اف یکی از رایج‌ ترین متریال مناسب در ساخت کمد دیواری است. بهتر است در کارهای مدرن بدنه کار از ام دی اف و نما از ورق‌ های روکش شده باشد. البته اگر در کارهای مدرن هم از چوب طبیعی استفاده شود بهتر است ولی گران‌ تر می‌شود. در طراحی کلاسیک بهتر است بدنه چوب و نما تماما چوب باروکش کار شود.

•    قیمت تمام‌شده به چه چیزهایی مرتبط است؟

جنس ورق، جنس و میزان یراق‌ آلات، شرایط کارفرما، تعداد قطعات برش خورده، تعداد طبقه و کشو، جاسازی کلید و پریز، نورپردازی و هالوژن از مواردی هستند که قیمت‌ های نهایی را تغییر می‌ دهند.
در ساخت کمد دیواری به این نکات توجه کنید:
•    یک پیش فاکتور دقیق تهیه کنید.
•    در قرارداد جریمه تأخیر و مدت‌زمان آن را ذکر کنید.
•    توجه داشته باشید درصورتی‌که در حین کار لوازمی خریداری می کنید، در قرارداد عنوان نشده باشد هزینه آن بر عهده کارفرما است.
•    توجه داشته باشید قبل از اینکه قرارداد کار را به‌صورت اقساطی و چکی ببندید از میزان بهره اقساط آن اطلاع کامل کسب کنید.

قدم اول : ارائه طرح تأیید شده کمد دیواری
طرح موردنظر به‌ صورت دستی یا پرینت سه‌ بعدی ارائه می‌ شود و بعد از تایید کارفرما اجرا می گردد. 

قدم دوم : مراحل اجرای طرح کمد دیواری
•    بعد از تأیید طرح توسط کارفرما، عقد قرارداد صورت می‌ گیرد. معمولا بعد از پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد توسط کارفرما، نجار خرید مورد نیاز پروژه را انجام می‌ دهد و در موعد مقرر کمد و طبقات را نصب می‌ کند. البته بعضی از نجاران به‌صورت اقساطی و چک هم کار می‌ کنند.
•    اگر باکس و طبقه سفارش داده باشید از قبل مونتاژ شده و در محل پروژه نصب می‌ شود. ولی چهارچوب و اتاقک کمد دیواری گاهی در محل، آماده و نصب می‌ شود.

قدم سوم : نحوه محاسبه هزینه‌ های کمد دیواری
•    معمولا هزینه حمل‌ و نقل بر عهده مشتری است.
•    اگر نصب به عهده همان گروه اجرا باشد، برای نصب هزینه‌ ای دریافت نمی‌ شود.
•    هزینه محصول برحسب مترمربع، تعداد طبقات برش خورده و نوع متریال مصرفی محاسبه می‌شود.
•    هزینه کار کلاسیک به دلیل خراطی، تزیینات و کار کارگاهی گران‌ قیمت‌ تر از کار مدرن محاسبه می‌ شود. البته داخل کار به یک‌ شکل است و این اختلاف قیمت فقط برای نما ، پرداخت می‌ شود. ناگفته نماند جنس چوب نیز در قیمت‌ گذاری تاثیرگذار هست.
•    در اکثر موارد درصورتی‌که کار به خود نجار سپرده شود هزینه طراحی دریافت نمی‌شود.

 آنچه درباره کمد دیواری باید بدانید:
 

● نظافت کمد دیواری

بهتر است کمد دیواری ها را حداقل هر ماه یکبار تمیز کنیم. برای این کار لازم است وسایل داخل آن را خالی کنیم. بهتر است هر طبقه از کمد دیواری را به طور مجزا خالی کنیم و بعد از تمیز کردن هر طبقه، وسایل آن را مجددا دور آن بگذاریم. با یک دستمال مرطوب، کف و دیواره های آن را گردگیری کنیم و سپس با یک دستمال خشک آن را خشک کنیم تا کاملا تمیز شود. برخی خانم ها روی طبقه بندی کمد دیواری را با یک مشمع یا تکه ای موکت تمیز می پوشانند؛ بهتر است آن موکت یا مشمع هم برداشته شود و بعد از شستشو مجددا کف طبقه پهن شود.
بعد از پاک کردن طبقه ها باید لوازم داخل آن هم کاملا تمیز و گردگیری شود و سپس هر کدام سرجای مخصوص خود قرار بگیرد.
یک نکته که باید به آن توجه کنیم این است که کمددیواری، بهتر است نزدیک مکان های مرطوب و نمناک مثل حمام و دستشویی نباشد. گاهی اوقات بخشی از کمد دیواری را به چیدن رختخواب اختصاص می دهیم. اگر شما هم این کار را می کنید، توجه کنید که دیوار پشتی کمد دیواری نمناک نباشد چون سبب مرطوب و نم دار شدن رختخواب می شود و چون رطوبت و تاریکی جای مناسبی برای رشد سریع قارچ ها و میکروب ها است این نم سبب تشکیل قارچ و گاه کپک می شود. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی درب کمد دیواری باز بماند تا هوا در داخل کمد جریان پیدا کند و از ایجاد کپک جلوگیری شود و بوی نامطبوع آن از بین برود.
همچنین در صورتی که از رختخواب ها و لباس ها به مدت طولانی استفاده نکرده اید حتما آنها را از داخل کمد دیواری خارج کنید و اجازه دهید هوا در میان آنها جریان پیدا کند.

● قفسه های بالایی کمد دیواری

قفسه های بالایی کمد دیواری هم جایی مناسب برای لوازمی است که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین قبل از چیدمان لوازم، آنها را دسته بندی کنید و لوازمی را که احتیاج ندارید در بخش بالایی کمد دیواری بگذارید. البته یادتان نرود این مکان هم باید هرچند وقت یکبار تمیز و مرتب شود و حتی و سایل به طور مرتب و منظم در آن چیده شود.
نکته مهم دیگر این است که برای برداشتن اشیایی که در طبقات بالایی کمد دیواری قرار دارد بهتر است از یک چهارپایه محکم با ضامن ایمنی که ارتفاع آن مناسب است استفاده کنید. بعضی ها برای برداشتن لوازم ضروری خود از بالش روی چهارپایه های کوچک استفاده می کنند. قرار دادن یک یا دو بالش روی چهارپایه و بالا رفتن از آن برای برداشتن وسایل، کار بسیار خطرناکی است و چه بسا سبب سقوط از آن و بروز شکستگی دست و پا می شود.

● یک ابتکار
اگر در دیوارهای اتاق های منزل تان فرورفتگی هایی با حداقل ۳۰ سانتی متر عرض وجود دارد، می توانید دیوار را به یک کمد دیواری سراسری از کف تا سقف تبدیل کنید و از آن استفاده کنید. این کمد دیواری را می توانید قفسه بندی کنید و جایی درست کنید و از آن برای آویختن لباس های خود و افراد خانواده تان استفاده کنید. حتی می توانید بسیاری از لوازم و خرده ریز های مختلف را در آن قرار دهید.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30066 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21428 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48062 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17064 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر