کابینت پی وی سی (PVC)

مراحل ساخت کابینت پی وی سی  (PVC)

  • 1400/8/1
  • 4141 نفر
برای ساخت کابینت پی وی سی باید یک سری مراحل را انجام داد. نحوه ساخت کابینت (PVC) عبارت است از: طراحی اولیه، اندازه برداری به منظور ساخت، انتخاب مصالح مصرفی، محاسبه اندازه برش و برشکاری و در نهایت مونتاژ و ساخت کابینت.

همانطور که باید بدانید، کابینت پی وی سی (PVC) یکی از محبوب ترین مدل‌های کابینت در دنیای امروزی به شما می‌رود؛ چرا که پی وی سی ویژگی‌های خیلی جالبی دارد که برای افراد و کابینت سازها بسیار محبوب شده است.

کابینت پی وی سی یکی از پرکاربردترین کابینت‌ها در دکور آشپزخانه می‌باشد. مزایای کابینت پی وی سی مانند مقاومت در برابر رطوبت باعث شده است تا از صفحات پی وی سی در ساخت کمد‌های استخر و روشویی‌های کابینتی نیز استفاده شود. معمولاً رنگ اصلی کابینت‌های پی وی سی سفید می‌باشد اما اخیراً در رنگ‌های دیگر نیز وارد بازار شده است.

پی وی سی چیست؟ 

پی وی سی مخفف واژه انگلیسی (Polyvinyl chloride) به معنای (پلی وینیل کلراید) است. پی وی سی یک نوع پلاستیک بسیار سخت و مقاوم است که در بسیاری صنایع کاربرد فراوان دارد.

 ساخت کابینت پی وی سی (PVC)

هر جنس کابینت قطعاً دارای تکنیک‌ها و روش‌های منحصر به فرد خود می‌باشد، اما بعضی از مراحل نحوه ساخت کابینت پی وی سی مانند دیگر انواع کابینت می‌باشد و دارای مراحل یکسانی می‌باشند.

نحوه ساخت کابینت (PVC) عبارت است از: طراحی اولیه، اندازه برداری به منظور ساخت، انتخاب مصالح مصرفی، محاسبه اندازه برش و برشکاری و در نهایت مونتاژ و ساخت کابینت.

 ساخت کابینت پی وی سی (PVC) یکی از کارهای تخصصی است که هر کابینت سازی که می‌خواهد در این حوزه موفق عمل کند باید آن را بلد باشد.

برای ساخت کابینت پی وی سی باید یک سری مراحل را انجام داد. البته لازم به ذکر است که طراحی و ساخت کابینت مانند هر چیز دیگری به مهارت و تسلط بالایی نیاز دارد و باید یک سری کارها را با دقت و ظرافت بالا انجام داد تا بتوان کار مناسب و تمیزی بدست آورد.

اولین قدم برای طراحی و ساخت کابینت پی وی سی اندازه برداری است. باید پیش از اجرای هر طرحی در این حوزه، نخست محیط آشپزخانه، محل قرار گیری تاسیسات  و …. مشخص شود.

به عنوان مثال اگر بخواهید اجاق گاز را اندازه بگیرید، کابینت سازهای حرفه ای برای اجاق گازهای ساده و متداول، اندازه ۹۰ سانتی متر را برای فضای خالی قرار می‌دهند در صورتی برای اجاق گازهای رو میزی یا همان صفحه ای باید در قسمت زیر آن کابینت پی وی سی قرار بگیرد.

در ساخت کابینت پی وی سی باید بتوانید به خوبی انشعاب لوله، برق، هود و لوله را در نظر داشته باشید. در نصب کابینت پی وی سی اگر در منزل خود دارای هود هستید، بین ۶۰  تا ۹۰ سانتی متر را فضا بدهید.

برای ماشین لباسشویی اندازه‌ ای حدودا ۶۰ سانتی متر برای ماشین طرفشویی هم همین اندازه باید در نظر بگیرید. در مرحله بعدی اندازه گیری به سراغ یخچال و سینک آشپزخانه بروید. یخچال نیاز به فضایی در اندازه ۱۸۰ در ۹۵ نیاز دارد و سینک به ابعادی حدودا ۱۲۰ در ۶۰ سانتی متر نیاز است.

طراحی کابینت پی وی سی (PVC)

ساخت کابینت پی وی سی نیاز به مراحل دیگری هم دارد؛ یک کابینت ساز ماهر به خوبی می‌داند که با استفاده از برنامه هایی مثل ۳dmax و catia، طرح کابینت را پیاده سازی کند و سپس بتواند آن را اجرا کند.

 با استفاده از این نرم افزارها می‌توان مدل کابینت را با توجه به شکل آشپزخانه طراحی کرد.

برشکاری کابینت  پی وی سی (PVC)

یک سری مراحل در ساخت کابینت پی وی سی وجود دارند که نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. ضخامت صفحات کابینت و این قطعات یک سان برش بخورند مهم است.

زمانی که بخواهید برشکاری کنید باید برای اندازه گیری میزان برش به این که، کابینت پی وی سی زمینی است یا دیواری توجه کنید!

لازم به ذکر است در حال حاضر، صفحات لبه گرد برای طراحی و ساخت کابینت زمینی استفاده می‌شود که عرض ۶۰ سانتی متر، ارتفاع ۷۲ سانتی متر و عمق ۵۶ سانتی متر دارد.

پس از انجام مراحل گفته شده برشکاری باید انجام شود. در این قدم ضخامت پی وی سی باید بررسی شده و در صورتی که عیبی داشته باشد باید آن را بر طرف کرد.

برشکاری کابینت پی وی سی نیاز به مراحل و ابزارهای خاصی دارد.

لبه چسبانی کابینت پی وی سی (PVC)

برای این که لبه‌های کابینت به خوبی محافظت شود و در مقابل آب بتواند مقاومت داشته باشد از نوارهایی با سایزهای گوناگون فرآیند لبه چسبانه را با ماشین آلات مخصوص آن انجام می‌دهند. همچنین لبه چسبانی از نظر زیبایی هم در طراحی و ساخت کابینت تاثیر زیادی دارد.

مرحله پایانی ساخت کابینت پی وی سی (PVC)

پس از انجام این مراحل باید شیار زنی انجام دهید تا کابینت پی وی سی شما کامل شود. در آخرین مرحله باید قطعات کابینتی که آن ساختید به هم متصل کنید تا بتوانید آن را به راحتی نصب کنید.

مونتاژ کاری هر چند آخرین مرحله است اما اهمیت خیلی بالایی دارد؛ چرا که اگر نتوانید به خوبی آن را نصب کنید تمام زحماتی که از ابتدا کشیدید به هدر می‌رود.

نکات مهم کابینت پی وی سی (PVC)

کابینت پی وی سی بزرگ ترین مزیتی که دارد این است که در مقابل آب ضد آب است و در برابر رطوبت مقاومت خیلی زیادی دارد.

دومین ویژگی‌ تاثیر گذاری که کابینت پی وی سی دارد، مقاومت در مقابل حشراتی مثل موریانه است. در گذشته یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شدند حملات حشرات بوده است که تار و پود کابینت را از هم می‌پاشید.

سومین ویژگی کابینت پی وی سی وزن سبک و حمل و نقل آسان است.

البته کابینت پی وی سی بی عیب و ایراد نیست و هزینه ساخت و خرید آن نسبتا بالاست.

نکاتی که باید بدانیم:

این ماده کم کم جای خود را در ساختمان سازی و دکوراسیون باز کرده و در سال های اخیر، پی وی سی (PVC) جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده آل در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی (PVC) شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک (بدون دید) و در شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد.

همچنین پی وی سی ماده ایست که به علت ارزان بودن، طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11004 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9363 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12355 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13651 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر