کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

  • 1400/9/9
  • 3778 نفر
از روکش‌ های چوب معمولاً در ساخت انواع مختلف کابینت های مدرن و کلاسیک و حتی کابینت نئوکلاسیک استفاده می شود. استفاده از روکش چوبی به زیبایی کار می افزاید اما بدلیل ضخامت کم و بافت آسیب پذیری که در برابر حرارت، آب و مواد شیمیایی دارند در هر محیطی نمی توان از آنها استفاده کرد. برای رفع این مشکل استفاده از انواع رنگ های ضد آب و ضد اشعه UV بهترین گزینه خواهد بود.

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت روکش چوب نیز می تواند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه باشد. روکش چوب لایه های نازکی از چوب طبیعی است که توسط تکنیک های ویژه بر روی سطح کابینت از جنس MDF پرس و چسبانده می شود. ضخامت استاندارد روکش چوب 7 میلیمتر می باشد. روکش چوب های بلوط، گردو، ملچ، زیتون و … از جمله رایج ترین روکش ها هستند.

کابینت روکش چوب به محیط آشپزخانه زیبایی می بخشد. طبع روکش چوب در مقایسه با روکش های مصنوعی از جمله لمینیت بسیار گرم می باشد. این موضوع به هنگام تماس دست با کابینت کاملاً حس می گردد.

 بعد از تولید روکش چوب با استفاده از دستگاه پرس و چسب چوب این روکش ها روی ورق های ام دی اف چسبانده می شود و در نهایت با استفاده از این ورق های ام دی اف روکش شده کابینت روکش چوب ساخته می شود.

این کابینت ها برای اشخاصی که دوستدار محیط زیست هستند، انتخاب مناسبی است. از آنجایی که متریال طبیعی می باشد، قابلیت بازگشت به محیط زیست را دارد. 

مقایسه کابینت چوب با کابینت روکش چوب؟

کابینت چوب و کابینت روکش چوب هردو زیر مجموعه کابینت سبک کلاسیک هستند و تفاوت آنها بیشتر در طراحی ظاهری است به عنوان مثال کابینت تمام چوب ستون های منبت کاری شده و درب چوبی دارد اما کابینت‌های روکشی از ام دی اف خام و روکش چوبی ساخته می شوند.

همچنین قسمت هایی مثل تاج و زیرچراغ در کابینت چوبی از چوب طبیعی ساخته می شود در صورتیکه این بخش ها در کابینت روکش چوب تمام ام دی اف است.

روکش چوب طبیعی چیست؟

استفاده ازروکش چوب طبیعی در ساخت وسایل چوبی منزل مخصوصاً کابینت آشپزخانه از گذشته تاکنون به جهت زیبایی و کاهش قطع بی رویه درختان و البته صرفه جویی در هزینه ها کار رایجی بوده وهست.

کابینت روکش چوب طبیعی یکی از بهترین مدل های کابینت آشپزخانه است که از نظر زیبایی دست کمی از کابینت تمام چوب ندارد.

نوع رنگ کابینت روکش چوب طبیعی

بطور معمول بر اساس میزان شفافیت دو نوع رنگ برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از: رنگ‌های پوششی و رنگ‌های خودرنگ.

رنگ‌های پوششی بطور کامل روی سطح کار را پوشش می‌دهد و زمانی استفاده می‌شود که چوب یا روکش بکار رفته در کابینت کیفیت مطلوبی نداشته باشد و یا اینکه اصلا از چوب و روکش در ساخت کابینت استفاده نشده باشد (مثل کابینت نئوکلاسیک تمام ام دی اف با رنگ پوششی).

علت استفاده از روکش چوب برای کابینت

دلیلش این است که استفاده از روکش چوب تنها کاهش هزینه تمام شده کابینت نیست! بلکه دلایل دیگری هم برای استفاده از روکش‌ بجای چوب وجود دارد یکی از آنها تنوع بسیار بالایی است که روکش های چوبی نسبت به انواع ورق MDF دارند. وجود این تنوع باعث افزایش قدرت انتخاب مشتریان از نظر طرح و رنگ کابینت آشپزخانه می شود.

انواع کابینت با روکش چوبی

کابینت آشپزخانه با روکش چوب طبیعی را از نظر نوع  طراحی می توان به دو دسته پرکارتقسیم بندی کرد:

  • (سبک کلاسیک)
  • و مینیمال (سبک مدرن)

در واقع می توان این مدل کابینت ها را شبیه به کابینت تمام چوب اما کمی ساده تر ساخت و هم می توان بصورت ترکیبی از روکش چوب و ام دی اف ملامینه یا های گلاس سبکی مدرن از کابینت روکشی طراحی و اجرا نمود.

معمولاً انواع کابینت های روکش چوبی بر اساس نوع روکش بکار رفته در کابینت تقسیم بندی می شوند که مهمترین آنها عبارتند از :

  • کابینت آشپزخانه با روکش راش
  • کابینت آشپزخانه با روکش بلوط
  • کابینت آشپزخانه با روکش ملچ
  • کابینت آشپزخانه با روکش گردو

کابینت با روکش راش

روکش راش به رنگ صورتی مایل به قرمز است و برای تولید کابینت رنگ قهوه ای روشن و کرم گزینه ی مناسبی خواهد بود. بهترین نوع روکش راش متعلق به کشور گرجستان است که ضخامتی معادل 0.5 تا ۱ میلیمتر دارد.

چوب راش از لحاظ هزینه ای، از چوب روسی گران قیمت تر است اما نسبت به چوب هایی مانند بلوط و گردو قیمت مقرون بصرفه تری دارد.

کابینت با روکش بلوط

چوب بلوط یکی از چوب هایی است که برای تولید روکش طبیعی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بدلیل ساختار ظاهری زیبا و خواص رنگ پذیری فوق العاده ای که چوب بلوط دارد باعث شده کابینت با روکش بلوط لقب پرفروش ترین مدل کابینت را از آن خود کند.

اگر قصد انتخاب کابینت سفید رنگ را دارید مطمئناً بهترین انتخاب برای شما روکش بلوط کانادایی یا آمریکایی خواهد بود.

کابینت با روکش ملچ

کابینت روکش ملچ به لحاظ قیمت از چوب های راش و بلوط گران تر است و از نظر زیبایی دست کمی از چوب بلوط ندارد. روکش ملچ در گروه روکش های پر موج طبقه بندی می شود.

تنها عیب چوب ملچ کمیاب و گران قیمت بودن آن است به همین دلیل در بیشتر پروژه ها بجای روکش ملچ از بلوط بجای جایگزین استفاده می شود.

کابینت با روکش گردو

روکش گردو بافت انعطاف پذیر و زیبایی دارد و در تولید کابینت و دیگر محصولات کاربرد زیادی دارد. روکش گردو به رنگ قهوه ای تیره است و برای تولید کابینت رنگ چوب بسیار مناسب است.

بهترین و گران قیمت ترین روکش گردو نوع آمریکایی آن است که ضخامتی بین ۱ تا ۳ میلیمتر دارد. برای پایداری و دوام بیشتر می توانید با صرف هزینه ی بیشتر از روکش های ضخیم تر استفاده نمایید.

 

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11029 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9384 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12382 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13677 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر