ابعاد استاندارد کمد دیواری,عرض کمد دیواری,عمق کمد دیواری,ارتفاع کمد دیواری,اندازه های استاندارد کمد دیواری

ابعاد استاندارد کمد دیواری

  • 1399/4/24
  • 49092 نفر
کمد های دیواری شامل ابعاد مختلفی می باشند و بیشتر به صورت سفارشی ساخته می شوند. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند. هر ساختمان بسته به شرایط زیربنا و نقشه ای که دارد فضایی را برای کمد دیواری طراحی می کنند که اغلب دارای کجی و قناسی می باشند. سازنده موظف است این کمد را به گونه ای بسازد که بیننده اثری از این ایرادات را مشاهده ننماید. به همین خاطر است که می گوییم هر ساختمان بسته به شرایط طرح و بنا دارای ابعاد خاصی برای کمد های دیواری می باشد.

کمد های دیواری شامل ابعاد مختلفی می باشند و بیشتر ب هصورت سفارشی ساخته می شوند. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند. هر ساختمان بسته به شرایط زیربنا و نقشه ای که دارد فضایی را برای کمد دیواری طراحی می کنند که اغلب دارای کجی و قناسی می باشند. سازنده موظف است این کمد را به گونه ای بسازد که بیننده اثری از این ایرادات را مشاهده ننماید. به همین خاطر است که می گوییم هر ساختمان بسته به شرایط طرح و بنا دارای ابعاد خاصی برای کمد های دیواری می باشد.

اندازه های استاندارد کمد دیواری

ارتفاع کمد دیواری

در اکثر مواقع ارتفاع کمد دیواری برابر ارتفاع سقف می باشد. منهای قرنیز و تاج یا روکوب چهارچوب ما از تمام فضا استفاده می کنیم. از نظر فنی بهتر است درب ها و طبقات به گونه ای طراحی گردند که بالای کمد در دسترس باشند یعنی ارتفاع درب های پایین تا حدی باشد که به راحتی دست به درب های بالا برسد. این که بخواهیم درب ها را تمام قد بگیریم کمی ریسک این مورد را دارد که با گذر فصل ها درب های به این بلندی دچار پیچیدگی و مشکلات باز و بسته شدن شوند.

ابعاد استاندارد کمد دیواری

عرض کمد دیواری

عرض یک کمد دیواری ب هعرض محیط بستگی دارد، ولی استاندارد 60 سانت برای هر درب می تواند به ما در تقسیم کردن کمد کمک نماید. برای یک درب کمد دیواری 60  سانت ایده آل می باشد. 50 سانت کم است و 70 سانت بزرگ نیز بزرگ است و منجر به بروز مشکلاتی می شود.

عمق کمد دیواری

از قدیم معمولا به این صورت بود که عمق کمد دیواری را 60 سانت در نظر می گرفتند و وقتی دلیل آن را جویا می شدیم می گفتند که برای طبقه بندی ورق ها عرض 60 سانت می باشد، یعنی به این دلیل که پرت ورق نئوپان کم شود و هزینه طبقه بندی پایین بیاید عمق طبقه بندی 60 سانت گرفته می شد. اما در هر صورت کمد های عمیق قابل دسترس نمی باشند و بین 60 تا 70 سانت برای عمق کمد دیواری مطلوب می باشد.

نسبت کمد لباس با فضایی که کمد در آن قرار می‌گیرد.

ممکن است اندازه ی محیط، سقف و دیوارهای اتاقی که می خواهید کمد را در آن قرار دهید متفاوت باشد و کمد مورد نظرتان در آنجا جای نگیرد، بنابراین باید مکان درستی را برای قرار دادن کمد لباس تان انتخاب کرده یا کمدی متناسب با اندازه اتاق تان تهیه نمایید. مکانی را که مد نظرتان می باشد، کمد لباس را در آنجا قرار دهید، باید حداقل 10 سانتی متر بزرگ تر از ابعاد کمدتان باشد تا بتوانید به راحتی کمد را در جای خود قرار دهید. یا اگر به کمد بزرگتری نیاز دارید، در این صورت باید از کمدهای جداگانه استفاده نمایید.

ابعاد استاندارد کمد دیواری

ابعاد متفاوت برای لوازم مختلف

در این بخش اندازه ی مورد نیاز برای انواع لباس ها و لوازمی را که در داخل کمد قرار می گیرند به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. این ابعاد برای چگونگی نگهداری وسایل تان به کار خواهند آمد.

لوازم زنانه

  • برای نگهداری لباس مجلسی زنانه به یک آویز به ارتفاع 16 تا 180 سانتی متر احتیاج داریم، البته تعداد لباس هایی با این ارتفاع کم می باشند.
  • برای مانتوهای زنانه ارتفاع 120 تا 140 سانتی متری معمولا کافی می باشد.
  • شال و روسری را می توان هم به صورت آویز نگه داری نمود و هم در یک کشو یا طبقه قرار داد. ارتفاع مورد نیاز برای آویز کردن شال و روسری در حدود 60 سانتی متر کافی می باشد.
  • ارتفاع مناسب برای آویز لباس های کوتاه مانند شلوار و پیراهن در حدود 90 تا 120 سانتی متر می باشد.

ابعاد استاندارد کمد دیواری

لوازم مردانه

  • ارتفاع مناسب برای کت و شلوار مردانه در حدود 130 سانتی متر است و برای آویزان کردن پالتو مردانه به 170 سانتی متر مورد نیاز می باشد.
  • برای پیراهن و شلوار مردانه هم 90 تا 110 سانتی متر کافی خواهد بود.
  • لوازم زنانه و مردانه ی بسیاری که شامل: کیف، کفش، جوراب، لباس های تاشدنی، کراوات و … می باشند و می توانند در کشوها یا طبقات کمد قرار گیرند. ارتفاع کشوها و طبقات نیز از 20 تا 30 سانتی متر متغیر می باشند.
رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16729 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10439 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9778 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8762 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر