کابینت کلاسیک

ویژگی های کابینت کلاسیک

  • 1400/7/4
  • 3928 نفر
کابینت کلاسیک می‌تواند متشکل از طرح‌ ها و مدل‌ های ایرانی و باستانی باشد و دارای طرح‌ ها و سرستون‌ های آریایی و تخت جمشید باشد. همچنین می‌توانید در مدل‌ های ساده‌تر طراحی شود و به طرح‌ های سنتی‌تر و ساده‌تر گرایش داشته باشد.

کابینت کلاسیک می‌تواند متشکل از طرح‌ ها و مدل‌ های ایرانی و باستانی باشد و دارای طرح‌ ها و سرستون‌ های آریایی و تخت جمشید باشد. همچنین می‌توانید در مدل‌ های ساده‌تر طراحی شود و به طرح‌ های سنتی‌تر و ساده‌تر گرایش داشته باشد.

در واقع این کابینت ها تماما از جنس چوب طبیعی هستند و تمام ظریف کاری روی آن ها کار دست است که هزینه ای بسیار بالا برایتان خواهد داشت.

اما اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تر هستید، باید کابینت کلاسیک با مغزی ام دی اف انتخاب کنید که روکش چوبی و یا ممبران روی آن ها به کار رفته است و طرح های روی آن ماشینی است.

در گذشته کابینت کلاسیک منحصرا از جنس چوب طبیعی تشکیل شده میشده؛ و همچنین امروزه نیز کابینت کلاسیک تمام چوب، عالی‌ترین و گران‌ ترین نمونه‌ی کابینت کلاسیک به حساب می‌آید.

کابینت‌ های تمام چوب، به طور کامل از چوب طبیعی تشکیل شده‌اند و کنده‌ کاری‌ها و منبت‌ های تشکیل شده بر روی آن‌ ها به صورت دست‌ساز انجام می‌شود، علاوه بر آن پروسه ساخت و تولید و همین‌طور نصب آن‌ها دشوار و زمان‌بر است، بنابراین قیمت تمام‌ شده‌ی آن‌ها بسیار بالاست و البته باید گفت که بسیار نفیس و دارای ارزش هنری می‌باشند.

انواع چوب‌ های طبیعی که در ساخت کابینت کلاسیک تمام چوب به کار می‌روند:

  • چوب راش
  • افرا
  • گردو
  •  گیلاس
  • بلوط
  • و .....

که هر کدام بسته به نوع خود، بافت، رنگ و طرح‌های طبیعی بسیار جذابی دارند و البته قیمت‌ های هر کدام نیز متفاوت است.

این کابینت‌ها از مغزی و متریال ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است که با روکش چوب طبیعی پوشش داده می‌شود و قیمت کمتری نسبت به کابینت‌ های تمام چوب کلاسیک دارند؛ این کابینت‌ ها نیز در گروه کابینت‌ های گران قیمت دسته‌بندی می‌شوند.

به غیر از کابینت‌ های تمام چوب، انواع کابینت روکش چوب نیز در سبک کلاسیک تولید می‌شود.

کابینت ممبران، نمونه‌ی دیگری از کابینت کلاسیک است که امروزه به دلیل قیمت بسیار پایینی که نسبت به کابینت‌ های تمام چوب دارد، بسیار پرطرفدار و رایج است.

کابینت ممبران، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است و توسط روکش pvc پوشش داده می‌شود. ام‌دی‌اف خام در ابتدا توسط دستگاه‌ cnc طراحی و حکاکی می‌شود و سپس به صورت کاملا یکپارچه با pvc پوشش داده می‌شود.

کابینت ممبران در مقابل آب و رطوبت بسیار مقاوم است و در صورتی که توسط شرکت‌ ها و کارگاه‌ های خوب و ممتاز تولید شود، می‌تواند بسیار مقاوم و بادوام باشد.

ویژگی ها و خصوصیات کابینت کلاسیک

  • کابینت کلاسیک، بزرگ و جادار 

کابینت کلاسیک، در آشپزخانه‌ های بزرگ و جادار مناسب است.  بنابراین کابینت‌ هایی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شوند، معمولا عمق بیشتری نسبت به کابینت‌ های مدرن دارند و شما می‌توانید وسایل بیشتری را درون آن‌ها جای داده و ساماندهی کنید.

و استفاده از کابینت کلاسیک درآشپزخانه های کوچک ومینیمال، یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا این مدل کابینت ها بسیار طرح های پیچیده و شلوغی دارند و بدنه‌ ی آن دارای ابعاد برجسته و حجیم می‌باشد. پس چنانچه در فضاهای کوچک بکار گرفته شود، باعث شلوغ‌ تر شدن فضا و کوچک‌ تر نشان دادن آشپزخانه می‌شود؛

اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از انواع کابینت ساده مانند کابینت مدرن استفاده کنید.

  • کابینت کلاسیک، طرح‌ های منبت و معرق‌ کاری

کابینت کلاسیک، اصلی‌ترین ویژگی‌ اش حکاکی‌ های روی بدنه‌ ی آن است. البته بستگی به سلیقه‌ ی مشتری و نوع کابینتی که انتخاب شده است،دارد. انواع طرح‌ های منبت، معرق و خراطی بر روی این نوع کابینت حکاکی می‌شود. این طرح‌ ها الزاما باید قرینه‌ سازی شوند تا زیبایی آن حفظ شود.

حکاکی‌ های ایجاد شده‌ بر روی بدنه‌ ی کابینت، ممکن است توسط هنر دست صورت گیرد و یا به وسیله‌ ی ماشین‌آلات انجام شود که بالطبع، نمونه‌ های دست‌ساز آن گرانقیمت‌ تر و نفیس‌ تر است و بسیار با ارزش می‌باشد.

  • کابینت کلاسیک، با دستگیره های پر زرق و برق

کابینت کلاسیک، بسیار پر زرق و برق است و ظاهری نمایشی دارد؛ بنابراین کابینت‌ های بدون دستگیره، در آن جایگاهی ندارند. دستگیره‌ های مناسب کابینت کلاسیک، بسته به نوع سلیقه‌ی مشتری، می‌تواند از جنس‌ فلزات با ارزشی چون مس، برنج، برنز و حتی نقره باشد که در این صورت، ظاهری بسیار وزین‌تر و زیباتر به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد.

 استفاده از دستگیره‌های ساده و کشیده برای کابینت‌های کلاسیک، ابدا مناسب نیستند و نباید مورد استفاده قرار گیرند.

انواع دستگیره‌ های شیشه‌ای و چینی یا حتی چوبی نیز می‌توانند گزینه‌‌ های زیبا و البته ارزان‌ تری برای کابینت‌ های آشپزخانه‌ ی شما باشند.

  • کابینت کلاسیک، برای نمایش اشیاء تزئینی

کابینت کلاسیک، در جنبه‌ ی ظاهری بسیار پراهمیت است و حتما در طراحی آن، بخش‌ هایی برای نمایش اشیاء تزئینی تعبیه می‌شود که به کابینت‌ های ویترینی معروف است.

انواع کابینت دکوری به شکل بسیار ساده و بدون درب، در کابینت مدرن نیز مشاهده می‌شوند که به کابینت طاقچه‌ای مشهورند.

این کابینت‌ ها معمولا درب شیشه‌ای دارند و شما می‌توانید انواع اشیاء تزئینی و زیبا را درون آن بگذارید و به هر چه زیباتر شدن فضای آشپزخانه‌ تان کمک کنید. کابینت‌های تزئینی در سبک کابینت نئوکلاسیک نیز دیده می‌شوند.

  • کابینت کلاسیک، معمولا در رنگ بندی های سنگین

کابینت کلاسیک، معمولا درانواع رنگ های سنگین مانند سفید، خاکستری، قهوه‌ای، کرم، مشکی و رنگ‌ هایی ازین دست دیده می‌شود. استفاده از رنگ‌ های خاص مانند نارنجی، زرد یا قرمز در کابینت کلاسیک جایی ندارند.

و استفاده از رنگ‌ های خاص و پر انرژی، مختص کابینت مدرن است و در کابینت کلاسیک دیده نمی‌شود! 

کابینت کلاسیک، معمولا دارای کانتر و پیشخوان سنگ

در کابینت کلاسیک، معمولا متریالی که به عنوان صفحه‌ ی روکابینتی و پیشخوان استفاده می‌شود، معمولا سنگ است. نوع سنگ، بسته به جنس کابینت‌ ها و رنگ آن‌ ها متفاوت است و ممکن است از سنگ‌ های مصنوعی یا سنگ طبیعی تشکیل شده باشد.

اصلی‌ترین متریالی که به عنوان صفحه‌ی روکابینتی در کابینت کلاسیک، کاربرد دارند:

  • سنگ مرمر
  • سنگ گرانیت
  • سنگ کوارتز

کابینت کلاسیک، معمولا هود با تزئینات قابی

درکابینت کلاسیک، هود آشپزخانه با قاب‌ ها و تزئینات حکاکی شده است، که با استفاده از این تزئینات قابی، سبک کلاسیک را حفظ کرد. برای پوشاندن هود آشپزخانه، از انواع سرستون‌ ها و قاب‌ های کلاسیک استفاده می‌شود تا هود به طور کامل از دید بیننده پنهان بماند.

سخن پایانی

کابینت کلاسیک یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید و نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان طرفداران بی‌شماری دارد. 

و همچنین کابینت های کلاسیک فارغ از جنس و متریال تشکیل دهنده‌ شان، می‌توانند دارای طرح‌ های مختلفی باشند. به عنوان مثال، اگر متشکل از طرح‌ ها و مدل‌ه ای روم باستان باشد به کابینت‌ رومی مشهور است و چنانچه برگرفته از مدل‌های قرن ۱۸ و ۱۹ اروپا باشد به کابینت نئوکلاسیک و دوران ویکتوریایی مشهور است.

و همانطور که در مطالب بالاتر گفتیم کابینت کلاسیک می‌تواند متشکل از طرح‌ها و مدل‌های ایرانی و باستانی و دارای سرستون‌های آریایی و تخت جمشید باشد. همچنین می‌توانید در مدل‌ های ساده‌تر طراحی شود و به طرح‌ های سنتی‌تر و ساده‌تر گرایش داشته باشد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12288 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13567 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر