کابینت وکیوم

مزایا و معایب کابینت وکیوم

  • 1400/9/10
  • 4946 نفر
کابینت وکیوم همان کابینت آشپزخانه کلاسیک است، که بجای استفاده از رنگ هایی نظیر پلی استر و پلی اورتان برای ظاهر کار از یک لایه روکش پی وی سی پلاستیک مانند، استفاده می کنند که به وسیله چسب و تحت حرارت روی سطح کار می چسبد و بیشتر مردم آن را با نام کابینت ممبران می شناسند.

در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک قسمت هایی که منبت کاری می شود یا ابزار می خورد با یک لایه روکش PVC که اصطلاحا به آن ممبران می گویند، پوشش داده می شود. دستگاهی که با آن این فرآیند انجام می شود وکیوم نام دارد و گاهی اشتباهاَ در بازار به این مدل از کابینت های آشپزخانه، کابینت وکیوم نیز گفته می شود.

کابینت وکیوم چیست؟

به آن دسته از کابینت های آشپزخانه که دارای روکش وکیوم باشد کابینت وکیوم می گویند. روکش وکیوم نام یک محصول یا یک شی خاص نیست، بلکه نام یک تکنولوژی است که از آن برای فشرده کردن ذرات و ایجاد خلا استفاده می‌شود.

کابینت وکیوم محصول مستقیم بکارگیری دستگاه های CNC و سایر ماشین آلات پیشرفته مثل دستگاه وکیوم است. نام دیگر کابینت وکیوم، کابینت ممبران است. این سبک از کابینت در حقیقت نوعی کابینت کلاسیک است اما با پروسه تولید و نوع روکش متفاوت.

مشخصه اصلی این سبک کابینت درب های حکاکی شده زیبا در رنگ های مختلف است. کابینت وکیوم در دسته بندی کابینت کلاسیک قرار دارد و مانند دیگر کابینت های این سبک از وجود ستون ها و گل های منبت کاری شده بهره می برد.

وجود تاج و زیر چراغ از دیگر خصوصیات این سبک دکوراسیون در آشپزخانه است.

استفاده از روکش های پی وی سی (PVC) بجای رنگ راهکاری بود که اولین بار در کشورهای اروپایی استفاده شد و کم کم در بین سایر کشورها مرسوم شد.

استفاده از رنگ احتیاج به تبحر، هزینه و زمان زیادی دارد اما روکش پی وی سی هم ارزان تر است و هم چون بصورت مکانیزه و با دستگاه روی سطوح کابینت چسبانده می شود سرعت کار را تا حد زیادی بالا می برد. 

کابینت روکش ممبران یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین سبک های کابینت کلاسیک است.

مزایای کابینت وکیوم

کابینت وکیوم سازگاری بیشتر با محیط زیست

از آنجا که کابینت های وکیوم از MDF تولید شده اند و MDF یک محصول کامپوزیت چوب است که از الیاف و ضایعات چوب ساخته‌شده است نه از خود چوب، بنابراین درختان کمتری قطع شده و در نتیجه می توانیم بگوییم که از جهت سازگاری محیط زیست، کابینت های وکیوم سازگاری بیشتری نسبت به کابینت های چوبی اولیه دارند.

کابینت وکیوم مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب

با اینکه خود MDF در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است اما بعد از آنکه لایه PVC بر روی سطح کابینت اشپزخانه وکیوم پوشانده می شود. مقاومت این کابینت ها در برابر رطوبت افزایش یافته و از نفوذ آب به لایه‌های زیرین آن جلوگیری می کند.

کابینت وکیوم جذابیت و شیک بودن

کابینت آشپزخانه وکیوم از کابینت های بسیار شیک، باکلاس و پرطرفدار امروزی است. چون این کابینت‌ جذابیت بسیار بیشتری نسبت به کابینت فلزی دارد، و ذوق هنری بیشتری در آن به کار می رود.

کابینت وکیوم در تنوع طرح‌ و رنگ  و سازگار با دکوراسیون سنتی و مدرن

کابینت آشپزخانه وکیوم را باید متنوع‌ترین و منعطف‌ترین کابینت از لحاظ طراحی و رنگ دانست. این کابینت دارای تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی است به همین دلیل میتوانید انتخاب های زیبایی مطابق با سلیقه خود داشته باشید و می‌تواند با انواع دکوراسیون‌های سنتی و مدرن همخوانی داشته باشد.

از طرفی طرح‌های سنتی حکاکی شده بر روی این کابینت بدین معنی است که می‌توان از طرح‌های سنتی و قدیمی به بهترین شکل ایده گرفت.

کابینت وکیوم در طرح های کلاسیک و ۳D (سه بعدی)

طرح های کلاسیک دارای نقش و نگارهای برآمده و فرورفته هستند و اجرای آنها بر روی کابینت چوبی صرف نظر از زمان بر بودن، هزینه زیادی را به خریدار تحمیل می کند، اما بر روی کابینت وکیوم به راحتی و به سرعت و با هزینه اندک امکان می شود.

از سوی دیگر از آنجایی که در تولید کابینت اشپزخانه وکیوم از دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته استفاده می شود؛ شما می توانید طرح های دلخواه خود را با نرم افزارهای ۳D به طرح روی MDF تبدیل کنید.

کابینت وکیوم دارای وزن سبک 

استفاده از چوب و سازه‌های چوبی در کابینت آشپزخانه وکیوم باعث شده است که این کابینت وزن سبکی داشته باشد و در نتیجه فشار کمتری به سیستم نگهدارنده آن وارد شود. این مزیت خود عامل مزایای زیادی است.

کابینت وکیوم  با طول عمر و دوام بالا 

وزن سبک کابینت آشپزخانه وکیوم موجب می شود تا فشار کمتری به ریل‌ها و جک‌ها وارد آید. که این عامل موجب می شود تا کابینت آشپزخانه وکیوم شما کمتر خراب شوند و در نتیجه طول عمر و دوام بیشتری داشته باشد.

کابینت وکیوم با هزینه نگهداری پایین

خراب شدن کمتر قطعات و لوازم جانبی در کابینت‌ آشپزخانه وکیوم به این معناست که علاوه بر اینکه موجب افزایش طول عمر و دوام کابینت ها می شود؛ هزینه تعمیر و نگهداری آنها را نیز کاهش می‌یابد و به همین دلیل خرج کمتری روی دست شما می گذارد. این امر به طور خاص در شرایط اقتصادی امروز خانواده ها حائز اهمیت است.

کابینت وکیوم با سازگاری و انطباق 

کابینت آشپزخانه وکیوم بهترین و انعطاف پذیر ترین نوع کابینت از جهت انطباق و سازگاری با تجهیزات توکار آشپزخانه مانند هودهای توکار و فرهای توکار است. کابینت‌ آشپزخانه وکیوم همچون یک پوشش بر روی اسکلت فلزی قرار گرفته و قسمت‌های مختلف آن را پوشش می‌دهند.به همین دلیل طراحانی که دوست دارند وسایل خود را در داخل کابینت مخفی کنند، می‌توانند از کابینت آشپزخانه وکیوم استفاده نمایند.

معایب کابینت وکیوم 

روکش نازک کابینت های ممبران در برابر ضربه و سایش بسیار آسیب پذیر است. همچنین اگر در معرض حرارت قرار بگیرد خیلی سریع چسب آن قابلیت خود را از دست می دهد و روکش بلند می شود.

-عدم امکان خوب پوشش دادن لایه پی وی سی در صورت ظریف بودن طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده

وقتی کنده کاری ها و طرح های برجسته یا فرورفته کابینت آشپزخانه وکیوم خیلی ظریف باشند، پوشش دادن لایه PVC سخت تر می شود. راه حل این مشکل این است که طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده (یا به اصطلاح CNC شده) را نسبتاً درشت در نظر بگیرید و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته خودداری نمایید.

-افت شدید کیفیت در صورت استفاده از مواد متریال نامرغوب یا یک کابینت ساز غیرحرفه ای

این عیب البته خاص کابینت آشپزخانه وکیوم نیست اما در این کابینت خود را بیشتر نشان می دهد؛ به عبارت دیگر تاثیری که استفاده از متریال نامرغوب یا کابینت ساز آماتور و غیرحرفه ای در افت کیفیت کابینت می گذارد شاید در هیچ نوع کابینتی اینقدر نباشد. بنابراین باید در انتخاب کابینت ساز خود دقت کنید.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11010 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9368 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12359 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13657 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر