کابینت چوبی

6 مزایای کابینت چوبی

  • 1400/8/15
  • 3173 نفر
کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا است. 

کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا است. 

معمولا افرادی که مایل به آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن هستند، به سراغ کابینت های تمام چوب می روند. این کابینت ها از جمله کابینت های جذاب و دوست داشتنی ای هستند که جلوه ای خیره کننده به آشپزخانه شما می بخشد. 

طراحی کابینت چوب بسیار متنوع می باشد و این تنوع باعث می شود که کابینت را متناسب با سبک خانه و آشپزخانه انتخاب نمایید.

به دلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند. روکش رنگ هم از سطوح چوبی محافظت می کند و هم باعث زیبایی بیشتر کابینت می شود.

مهم‌ترین چوب‌هایی که در ساخت کابینت چوبی استفاده می‌شوند :

  • راش
  • بلوط
  • ملچ
  • گردو
  • توسکا
  • افرا و … هستند که از نظر قیمتی و مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

انتخاب آن ها به بودجه و سلیقه کارفرما و همچنین رنگ کابینت آشپزخانه بستگی زیادی دارد. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، قبل از انتخاب نوع چوب کابینت می تواند کمک زیادی به شما نماید.

البته این جنس کابینت ها برای خانه هایی به سبک کلاسیک هم مورد استفاده قرار می گیرند.

و حالا در این مقاله به مزایا و معایب کابینت های چوبی می پردازیم.......

انواع مزایای کابینت چوبی

مهم ترین مزایا کابینت آشپزخانه تمام چوب عبارتند از :

1. تنوع کابینت های چوبی

چوب انواع مختلفی دارد که در قیمت، ظاهر و دوام باهم متفاوتند. تنوعی که در چوب وجود دارد باعث برتری آن نسبت به دیگر مواد برای ساخت کابینت می شود، به ویژه آنکه می توان چوب را به رنگ دلخواه خود در آورید.

2. دوام بالای چوب

همه ی کابینت های چوبی از یک نوع چوب ساخته نشده اند. بعضی از چوب ها دوام بالاتری نسبت به بقیه دارند. چوب های با کیفیت و گران قیمت، سال های بسیار زیادی عمر می کنند. برای مثال بلوط سفید عمر و دوام بالاتری نسبت به بلوط قرمز دارد.

و از همه مهم تر تنوع طرح های بسیار بالایی که در کابینت های چوبی می باشد.....

3. طرح زیبای چوب

کابینت های چوبی بسیار زیبا می باشند و این زیبایی همیشگی است. زیرا چوب نقش و نگار چشم نوازی دارد و همواره نظر انسان را به خود جلب می نماید و با هر سلیقه سازگار می باشد.

شاید یکی از دلایلی که اینقدر چوب را جذاب نموده است بافت های متفاوت انواع چوب ها با یکدیگر است. در واقع شما دو بافت کاملا یکسان از چوب نمی توانید بیابید. لازم به ذکر است کابینت های تمام چوب می تواند به تنهایی ارزش هر خانه ای را بالا خواهد برد.

4. انطباق پذیری

چوب انعطاف پذیر است و می توان به روش های مختلف به آن طرح و شکل متنوعی داد که اصطلاحا می گویند چوب قابلیت ابزار خوری بالایی دارد.

در واقع کابینت را می توان در انواع مدل و طرح ساخت و دقیقا امکان سفارشی سازی آن بنا بر سلیقه کارفرما وجود دارد.

کابینت های چوبی در شکل ها، اندازه ها و عمق های مختلفی ارائه می شوند و به شما کمک می کنند تا آشپزخانه یا حمامتان را بسیار منحصر به فرد تر طراحی کنید.

5. هزینه نصب و تعمیر کمتر

ساخت و نصب کابینت های چوبی آنچنان به نیروی کار زیادی احتیاج ندارند و این به این معناست که شما می توانید حتی با ایجاد تغییرات بنا به سلیقه خود هزینه های کمتری برای نصب آن ها پرداخت کنید.

برعکس، برای مثال نصب کابینت های فلزی نیازمند نیروی کار زیادی می باشد و به همین دلیل می تواند هزینه های بیشتری را به کارفرما تحمیل نماید.

6. قابلیت نصب انواع دستگیره و یراق آلات

با توجه به جنسی که چوب دارد، می توان انواع یراق آلات و دستگیره را بر روی آن نصب نمود. همین امر موجب زیبایی بیشتر کابینت های چوبی می شود.

 توجه داشته باشید که اگر از کابینت تمام چوب استفاده می‌کنید بهتر است، سایر وسایل منزل را نیز با آن هماهنگ کنید تا زیبایی آن ها دوچندان شود. به طور کلی برای طراحی دکوراسیون محیط‌های مختلف چند استراتژی وجود دارد :

  1. استفاده از تضاد بین سبکی یا تضاد رنگی
  2. ست کردن تمام المان‌ها بر اساس نوع سبک
  3. ست کردن عناصر محیط بر اساس رنگ

نوع رنگ کابینت چوبی 

بطور معمول بر اساس میزان شفافیت دو نوع رنگ برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • رنگ‌های پوششی
  • رنگ‌های خودرنگ

رنگ‌های پوششی بطور کامل روی سطح کار را پوشش می‌دهد و زمانی استفاده می‌شود که چوب یا روکش بکار رفته در کابینت کیفیت مطلوبی نداشته باشد و یا اینکه اصلا از چوب و روکش در ساخت کابینت استفاده نشده باشد (مثل کابینت نئوکلاسیک تمام ام دی اف با رنگ پوششی).

اما وقتی از چوب و روکش طبیعی استفاده می‌شود استفاده از رنگ‌های پوششی منطقی نیست.

اینجاست که رنگ‌های خودرنگ یا همان رنگ چوب که شفاف هستند و بافت اصلی خود چوب را بهتر نشان می‌دهند. این رنگ‌ها جزو رنگ‌های فوری هستند که در مراحل نهایی عملیات رنگ کاری روی سطح کار پاشیده می‌شوند و چون حالت شفاف دارند بعد از پایان کار بافت و رگه‌های چوب کاملاً قابل ملاحظه خواهد بود.

معایب کابینت چوبی

1- امکان صدمه دیدن کابینت های چوبی با آب و یا هجوم حشرات از نقایص اصلی این نوع کابینت می باشد.

2- حشرات می توانند به چوب خیلی ساده تر از سایر مواد آسیب برسانند.

لازم به ذکر است : بعضی از چوب ها آسیب پذیری بیشتری در مقابل آب و هجوم حشرات دارند. انتخاب چوب هایی مانند ساج و سرو که مقاومت بیشتری در مقابل این تهدیدات دارند می تواند کمک کننده باشد.

البته راهکارهایی برای نگهداری از کابینت چوب وجود دارد که باعث می شود آسیبی به کابینت نرسد.

و در آخر می توانیم بگوییم کابینت چوبی از جمله محبوب ترین اجزای هر آشپزخانه ای می باشد. که اگر خواهان زیبایی و کیفیت هستید، چوب همچنان اولین انتخاب برای کابینت ها می باشد. به همین دلیل است که کابینت های چوبی انتخاب گرانی محسوب می شوند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12287 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13567 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر