کابینت های چوبی

مزایا و معایب کابینت های چوبی

  • 1400/9/9
  • 3182 نفر
از نظر کیفیت و زیبایی کابینت‌های تمام چوب، در رتبه‌ی بالاتری قرار گرفته اند و دوام و ماندگاری بیشتری داشته اند. با این وجود، کابینت‌های چوبی از گذشته به عنوان یک متریال لوکس و قابل اعتنا در دکوراسیون منزل مورد توجه قرار گرفته است.

کابینت های چوبی، بهترین و فاخر‌ترین نوع کابینت برای خانه‌های شیک و مختص افرادی است که تمایل دارند، هزینه‌ی زیادی بابت کابینت آشپزخانه بپردازند. البته هرمتریالی که برای ساخت کابینت از آن‌ها استفاده می‌شود، دارای خاصیت و مزایای مختص به خود هستند، اما از گذشته تا امرو، کابینت چوبی یک گزینه حتمی برای افراد مشکل‌ پسند و خواهان کیفیت بوده هست.

از نظر کیفیت و زیبایی کابینت‌های تمام چوب، در رتبه‌ی بالاتری قرار گرفته اند و دوام و ماندگاری بیشتری داشته اند. با این وجود، کابینت‌های چوبی از گذشته به عنوان یک متریال لوکس و قابل اعتنا در دکوراسیون منزل مورد توجه قرار گرفته است.

البته این را هم باید در نظر بگیرید! 

 به جز کابینت‌ های تمام چوب، که از انواع مختلف درختان به دست می‌آیند، چند نوع متریال دیگر نیز وجود دارد که در پروسه‌ی ساخت آن‌ها، از مواد چوبی فرآوری شده استفاده می‌شود که در واقع نوعی شبه چوب هستند.

که دراین مقاله قصد داریم مزایا و معایب کابینت های چوبی را برایتان شرح دهیم:

مزایای کابینت های چوبی

مزایای کلی کابینت های چوبی را می توان به چند مورد اشاره کرد:

کابینت های چوبی دارای زیبایی و جلوه بصری بالایی که دارد:

شاید این مزیت کابینت های چوبی به توضیح زیادی نیاز نداشته باشد! 

استفاده از انواع چوب، سالهاست که در دنیا، به خصوص در کشورهای اروپایی، به شدت مرسوم است. از گذشته، چوب طبیعی یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین متریالی بوده‌ که در اختیار بشر قرار داشته است.

امروز نیز، در طی قرن‌هاست که استفاده از وسایل و لوازم چوبی به دلیل کیفیت، دوام و زیبایی بسیا، در کاخ‌های درباری و همین طور خانه‌ی اشراف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد انواع چوب به عنوان کابینت آشپزخانه، نه تنها زیبایی و جلوه‌ی زیادی به خانه می‌دهد بلکه یک حس نوستالژی و لاکچری با خود به همراه دارد که با دیگر متریال کابینت قابل قیاس نیست.

طبیعی بودن و اصالت کابینت های چوبی :

شاید اصلی‌ترین دلیل کسانی که مبلمان یا کابینت چوبی را برای چیدمان آشپزخانه و منزل خود انتخاب می‌کنند، توجه به اصالت و طبیعی بودن جنس چوب است. چوب بیش از هر متریالی با روح انسان قرابت دارد چرا که از دامن طبیعت بر آمده و استفاده از آن، حسی خوشایند برای انسان دارد.

تصور کنید در چیدمان منزل شما لوازم ساخته شده از چوب طبیعی در کنار گلیم یا فرش طبیعی و دستباف ایرانی، تا چه میزان زیبایی و اصالت با خود به همراه خواهد داشت!

کابینت های چوبی مناسب هر سبک و چیدمانی است :

استفاده از کابینت‌های چوبی این حسن را دارد که کار شما را برای چیدمان منزل ساده‌تر می‌کند. اساسا کابینت چوبی، به راحتی در قالب هر سبکی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با خیال آسوده از انواع چوب کابینت برای طراحی سنتی یا مدرن در آشپزخانه استفاده کنید و بر اساس طراحی و سبک مورد نظرتان، دیزاین و چیدمان سایر لوازم را با کابینت چوبی نصب شده هماهنگ کنید.

کابینت های چوبی متریالی با دوام است :

کابینت جز وسایلی نیست که به راحتی و خیلی زود بتوان آن‌ها را تعویض و جایگزین کرد، پس بهترین کار این است که در انتخاب طرح، رنگ و همچنین در انتخاب جنس کابینت، نهایت دقت را داشته باشید. چوب طبیعی جزء مواد با‌دوام به حساب می‌آید، به طوری که در برخی کشورها، چوب، متریال اصلی، مورد استفاده در ساخت خانه‌ها به حساب می‌آید.

استفاده ازانواع چوب کابینت باعث می‌شود که در مقایسه با سایر ورق‌ها مانند ام‌دی‌اف یا لمینت، کابینت‌های بادوام‌تر و مقاوم‌تری داشته باشید. ام‌دی‌اف، لمینت، هایگلاس و جنس‌های مشابه، در برابر ضربه و همین طور نفوذ آب و رطوبت، مقاومت کمتری نسبت به چوب طبیعی دارند.

و همینطور یکی دیگر از مزایای کابینت های چوبی به سادگی تمیزکردن است :

یکی از مشکلات طاقت‌فرسا در هر خانه‌ای، گردگیری لوازم به خصوص تمیزکاری آشپزخانه است. در حالی که یک مزیت بسیار مهم استفاده از هر کدام از انواع چوب کابینت، نحوه‌ی تمیزکاری آسان و راحت آن‌ است.

به طور معمول، لوازم چوبی خیلی کم لکه یا گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند و این مسئله برای افراد خانه‌دار واقعا یک مزیت بی‌نظیر است که شما را از تمیز کردن دائم کابینت‌ها و پاک کردن لکه‌ی انگشت معاف می‌کند.

معایب کابینت های چوبی

طبیعتا استفاده از هر جنس و متریالی در طراحی و دکوراسیون خانه در کنار مزایای خود، ممکن است معایب یا مشکلاتی هم به همراه داشته باشد. انواع چوب کابینت هم از این موضوع مستثنی نیستند و با وجود محاسن بی‌شماری که برای دکوراسیون یک خانه دارند، در عین حال، به کارگیری آن‌ها، سختی‌های خاص خود را نیز به همراه دارد.

مهمترین محدودیت‌های استفاده از کابینت های چوبی عبارتند از :

هزینه بالای کابینت های چوبی

قیمت تمام شده کابینت چوبی، نسبت به کابینت‌های مشابه، بسیار بالاتر است، البته با توجه تفاوتی که در اصالت و زیبایی کابینت تمام چوب با سایر متریال وجود دارد،؛ این اختلاف قیمت کاملا قابل قبول است؛ اما به هر حال، برای بسیاری از مشتریان امکان پرداخت هزینه بالاتر وجود ندارد و در نتیجه مشتریان کابینت چوبی را افراد خاصی تشکیل می‌دهند.

کابینت های چوبی در مقابل رطوبت ضعیف هستند

هرچند چوب طبیعی نسبت به ام دی اف یا متریال مشابه در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر هستند اما بهرحال وجود رطوبت و آب می تواند باعث خرابی کابینت های شما شود و به همبن دلیل به مراقبت زیادی در این خصوص نیاز دارد.

تاثیر حشرات در کابینت های چوبی

به دلیل بافت طبیعی چوب، برخی حشرات مثل موریانه به زندگی کردن در داخل کابینت چوبی علاقمند هستند و به مرور امکان خراب شدن کابینت‌ها وجود دارد که این یکی از نقاط ضعف کابینت‌های چوبی است.

البته راه‌هایی برای محافظت از انواع چوب کابینت وجود دارد، به طوری که کابینت‌ها و وسایل چوبی را می‌بینیم که سال‌ها و بلکه قرن‌ها از عمر آن‌ها می‌گذرد.

به عنوان مثال، با محافظت از کابینت در برابر نفوذ آب و رطوبت و همینطور پاکیزه نگه داشتن محیط آشپزخانه از مواد غذایی پسماند، به خصوص فضای درون و زیر کابینت‌ها، می‌توانید به راحتی از کابینت‌های چوبی محافظت کنید.

همانطور که می‌دانید حشرات موذی مانند موریانه و سوسک، در محیط مرطوب زندگی می‌کنند و از پسماند و غذاهای باقی‌مانده تغذیه می‌کنند، بنابراین تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه، خصوصا نقاط تاریک و دور از دسترس، یکی از اصلی‌ترین راه‌های محافظت از کابینت چوبی در برابر خرابی‌های احتمالی است.

 

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10944 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12290 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13571 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر