کمد دیواری های ریلی,انواع کمد دیواری های ریلی

انواع کمد دیواری های ریلی

  • 1400/10/1
  • 6055 نفر
ریلی بودن یک کمد دیواری به درب های آن محدود نمی شود بلکه خود کمد به صورت یک مجموعه نیز می تواند روی ریل حرکت کند. نکته دیگر در مورد انواع کمد دیواری های ریلی این است که برای قسمت های مختلف از جمله راهرو، زیرپله و حتی آشپزخانه نیز کارآیی خوبی خواهد داشت.

کمد دیواری ریلی چیست؟

کمد دیواری ریلی به دلیل صرفه‌جویی در فضا و سهولت استفاده یکی از محبوب‌ترین انواع کمد دیواری‌هاست. چرا که لازم نیست فضایی خالی برای باز شدن درب کمد در نظر بگیرید. و بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است. 

شما می توانید با توجه به ابعاد فضای مورد نظرتان این طرح ها را سفارش دهید. 

بنابراین به راحتی می‌توانید تخت را کنار کمد دیواری بگذارید و یا وسایل اتاق را در فاصله‌ی بسیار نزدیک نسبت به کمد دیواری‌تان قرار بدهید!

کمد دیواری های ریلی تنوع گوناگونی دارند و به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر استفاده از کاربردهای بی‌شمار کمد دیواری، از ظاهر آن برای زیبایی اتاقتان استفاده کنید.

انواع کمد دیواری های ریلی

کمد دیواری های ریلی انواع و تنوع های بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

  •  کمد دیواری های ریلی چوبی 
  •  کمد دیواری های ریلی با درب شیشه‌ای
  •  کمد دیواری های ریلی با درب آینه‌ای
  •  کمد دیواری های ریلی ام‌دی‌اف
  •  کمد دیواری های ریلی لوکس

 کمد دیواری های ریلی چوبی 

یکی از رایج ترین و پرتنوع ترین مدل ها برای درب های کمد دیواری استفاده از درب های چوبی ریلی است درب ریلی کمدها علاوه بر استفاده سریع تر، از باز شدن درب و اشغال فضا نیز جلوگیری می کند. انتخاب نوع چوب با طرح و رنگی که با دکوراسیون اتاق شما همخوانی داشته باشد، یکی از مواردی است که هنگام استفاده از آن باید دقت داشت.

درب های چوبی ریلی برای کمدهای دیواری از رایج ترین و درعین حال پر تنوع ترین مدل ها محسوب می شوند. 

 کمد دیواری های ریلی با درب شیشه‌ای

اگر از این بابت که داخلی کمد کاملا مرتب و منظم چیده شده مطمئن هستید، از درهای شیشه ای شفاف استفاده نمایید. کمد دیواری شیشه ای در روشن نشان دادن اتاق کمک بسیاری میکند بجویید. اما اگر ترجیح می دهید که داخل کمد دیده نشود شیشه های مات مناسب تر خواهند بود.

از مزیت دیگر درب شیشه ای کمدهای ریلی، وجود طرح های متنوع برای نقش دادن به آن است. معمولا این مدل کمد دیواری برای سبک های مختلف دکوراسیون اتاق خواب مناسب بوده و با وسایل مختلف هم خوانی دارد.

 کمد دیواری های ریلی با درب آینه‌ای

آینه به عنوان درب کمد فضای اتاق شما را بزرگ تر و روشن تر خواهد کرد و به همین دلیل هم برای اتاق خواب های کوچک بیش تر پپیشنهاد می شود. این راه حل در مورد کمد شیک برای راهرو هم کاملا قابل استفاده است و فضای شما را از حالت کمد بودن خارج می کند. ترکیب آینه و چوب هم برای این کمد دیواری ها می تواند آن ها را از سادگی درآورده و جذابیت خاص خودش را دارد.

 کمد دیواری های ریلی ام‌دی‌اف

 این نوع کمد دیواری روی دیوار نصب می شوند و قسمت زیادی از دیوار اتاق را به خود اختصاص می دهند بنابراین انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری ام دی اف بهتر است با ظرافت زیادی انجام شود تا علاوه بر ایجاد فضای ذخیره سازی لازم برای وسایل در فضای اتاق های منزل شما دکوراسیونی شیک و متفاوت ایجاد شود.

کمد دیواری های ریلی لوکس

یکی از دلایل لوکس بودن کمد دیواری های ریلی لوکس به واسطه طراحی درهای کشویی شان است. این مدل ها که بیش ترهمراه تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه استفاده شده است و از تنوع وطرح های مختلف برخوردار است برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز مناسب هستند.

اگر اتاق خواب ساده ای دارید و به دنبال تغییر دکوراسیون مناسبی برای آن هستید، این کمدها می توانند بهترین گزینه برای شما باشد. کمد دیواری های ریلی لوکس در تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه از تنوع طرح و نقش در این مدل ها تاثیر بسزایی دارد.

البته کمد دیواری های ریلی را می توانید به سبک و سلیقه خودتان با توجه به ابعاد و فضای مورد نظرتان سفارش دهید.

کمد دیواری های ریلی با طراحی خاص

ریلی بودن یک کمد دیواری به درب های آن محدود نمی شود بلکه خود کمد به صورت یک مجموعه نیز می تواند روی ریل حرکت کند. و نکته دیگر در مورد این نوع کمد دیواری ریلی این است که برای قسمت های مختلف از جمله راهرو، زیرپله و حتی آشپزخانه نیز کارآیی خوبی خواهد داشت.

نکات کمد دیواری های ریلی

دو نوع ریل برای این نوع کمد ها در بازار وجود دارد ریل 30 کیلویی و ریل 80 کیلویی که عمدتا در کمد های بازاری از ریل 30 کیلویی استفاده می شود در صورتی که ریل مناسب برای کمد ریلی، ریل 80 کیلویی می باشد. تحمل وزن این یراق بسیار بالا می باشد و اگر از این نوع استفاده شود شما به راحتی و با اشاره یک انگشت می توانید درب را حرکت دهید.

مزایای کمد دیواری های ریلی

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب کمد دیواری  های ریلی این است که فضای کمتری برای آن احتیاج است و درب های ریلی درهنگام باز شدن صدایی ایجاد نمی کنند و آزار دهنده نیستند در واقع کمد دیواری های ریلی را می توان در هر نوع سبک دکوراسیونی مانند کلاسیک و مدرن استفاده کرد. و این کمدها به سبک دکوراسیون خاصی وابسته نیستند.

برای ساخت درب این کمدها می توان از هر نوع جنسی مانند چوب، ام دی اف، شیشه و آینه استفاده کرد.

نتیجه گیری : 

  • فضای کمتری دارد.
  • صدای اضافی ندارد.
  • پرکاربرد و عامه پسند است.

معایب کمد دیواری های ریلی

 به مرور گرد و غبار داخل این مدل کمد دیواری های ریلی جمع شده و کارکرد آن را به مشکل می اندازد. و در صورت کثیف شدن ریل ها، درب ها هنگام باز و بسته شدن صدا خواهند داد و به احتمال زیاد گیر خواهد کرد. و یکی ازمشکلات دیگر درب های ریلی نشدن کامل آنها است و نمی توان از فضای کلی داخل کمد به طور همزمان استفاده کرد. در صورت باز کردن کامل درب، فقط نصف کمد قابل مشاهده است و نصف دیگر در پشت درب باقی می ماند.

نتیجه گیری : 

  • فقط در فضاهای مستطیل قابل نصب هستند.
  • نیاز به تمیز کردن مداوم دارند.
  • درب های کمد کامل باز نمی شوند.
  • قیمت تمام شده کمد دیواری ریلی زیاد است.

جمع بندی مطالب

لوازم مورد استفاده در کمد دیواری کشویی قیمت بالایی دارند و این مساله باعث می شود، که قیمت نهایی این کمدها کمی گران تر از کمدهای لولایی باشد. البته کیفیت لوازم استفاده شده در ساخت کمد نیز تاثیر زیادی بر قیمت می گذارند ولی نباید به خاطر هزینه ی کمتر لوازم بی کیفیت استفاده شود.

رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16668 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10360 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9707 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8696 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر