کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی

کابینت رومی چیست؟

  • 1398/10/30
  • 13568 نفر
کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.

از مهمترین عناصر یک آشپزخانه، کابینت آشپزخانه است که بیشتر از سایر اجزاء جلب توجه می کند و بر زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار است؛ به همین دلیل افراد برای سفارش این عنصر تاثیرگذار بر دکوراسیون خانه باید وقت و دقت لازم و کافی را صرف کنند؛ مدل کابینت رومی یک از مدل های سنتی جذاب است که در بین مردم بسیاری از کشورها محبوبیت فراوانی دارد. رومی ها در گذشته مردمانی بودند که بسیار به تزیین قصرها و ستون ها اهمیت می دادند و در این موضوع با کشور متمدن یونان رقیب بودند. هرچند که هر کدام سبک ویژه ای را برای تزیین داشتند. علت نامیدن این سبک به سبک رومی، اهمیت تزئینات است که مردم روم مورد توجه قرار می دادند؛ تزئین ستون ها و قصرها در تمدن روم بسیار رایج بوده است.

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد. کابینت های رومی دارای دستگیره کابینت های زیبا هستند و اغلب این کابینت ها به صورت طرح دار طراحی می شوند که شکل دستگیره ها به این مدل کابینت ها جلوه سلطنتی و متفاوتی را بخشیده است. کابینت با طراحی رومی فضایی کلاسیک و جذاب را در آشپزخانه به وجود می آورد. بسیاری از افراد دکوراسیون کلاسیک را برای آشپزخانه ترجیح می دهند؛ این افراد می توانند از مدل کابینت رومی استفاده کنند و زیبایی منحصر به فردی برای آشپزخانه ایجاد کنند.

رنگ بندی کابینت های رومی

این نوع از کابینت برگرفته از سبک روم باستان است پس باید مانند قصر ها درخشان  و زیبا باشد و بهترین رنگ برای القای حس سلطنتی به دکوراسیون آشپزخانه است. استفاده از رنگ های سرد و خنثی مانند طوسی، کرم، مشکی و… در این کابینت بسیار رایج است ولی اگر از کابینت رومی با جنس چوب را می پسندید، می‌توانید آن را به رنگ طبیعی چوب سفارش دهید و در واقع آن را رنگ نکنید. استفاده از رنگ سفید در کابینت های لوکس رومی، برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگ وهمچنین آشپزخانه هایی با فضای کوچک مناسب است. طراحان داخلی برای ایجاد فضایی شیک و بی نظیر به استفاده از رنگ سفید متمایل هستند.
 اکثر افراد تمایل دارند که از کابینت کلاسیک سفید برای فضای آشپزخانه خود استفاده کنند که این مدل کابینت ها می توانند حس پاکیزگی و نشاط را به فضای آشپزخانه شما ببخشند. کابینت های رومی با رنگ سفید برای آشپزخانه ها با متراژهای کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند. اما رنگ های دیگر نیز مورد استفاده می باشد. برای مثال کابینت مدل رومی در رنگ گیلاسی، قهوه‌ای، مشکی، طوسی، کرم ، سبز رنگ، چوبی، سنگ گرانیت و..... نیز بسیار زیبا و پرکاربرد هستند. اگر از متریال چوب در ساخت کابینت رومی استفاده شود، می‌توانید کابینت خود را به رنگ طبیعی چوب سفارش دهید و در واقع آن را رنگ نکنید.

 

کابینت مدل رومی 5

نگهداری از کابینت مدل رومی

اگر نکات لازم برای حفظ و نگهداری از کابینت مدل رومی، مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است به زودی خراب  و غیرقابل استفاده شود و افراد مجدد مجبور به پرداخت هزینه شوند. متریال مورد استفاده در کابینت مدل رومی معمولا چوب است و چوب در مقابل آب مقاومت کمی دارد؛ بنابراین باید از تماس کابینت مدل رومی با آب جلوگیری کرد. همچنین باید از تماس وسایل داغ با کابینت مدل رومی اجتناب کرد. نگهداری و مراقبت از کابینت بسیار ضروری است، اما در صورتی که کابینت خراب شود و احتیاج به تعمیر داشته باشد کمک گرفتن از متخصص لازم و ضروری است؛ هرگز افراد نباید خودشان اقدام به تعمیر کابینت کنند و حتما باید از یک متخصص در تعمیر کابینت کمک بگیرند.

عوامل موثر بر قیمت کابینت مدل رومی

در اجرای کابینت مدل رومی معمولا چوب مورد استفاده قرار می گیرد و این امر بر قیمت کابینت مدل رومی تاثیر گذار است؛ از دیگر عوامل، استفاده از یراق آلات است که باید با کیفیت باشد و از جس مرغوب انتخاب شود، استفاده از یراق آلات با کیفیت نیز بر قیمت کابینت مدل رومی تاثیر گذار است؛ همچنین طراحی کابینت مدل رومی، طراحی پرکاری است که در آن ابزار به کار رفته است و اجرای آن نیازمند صرف زمان زیادی می باشد؛ این ویژگی نیز بر قیمت کابینت مدل رومی تاثیرگذار است.

متریال مورد استفاده در کابینت رومی

کابینت مدل رومی، غالبا از جنس چوب ساخته می‌شود. در واقع چوب، رایج‌ترین متریالی است که در ساخت کابینت رومی استفاده می‌شود. به وسیله‌ی دستگاه و یا هنر دست، مدل‌ها و اشکالی که در طراحی کابینت سبک رومی متداول است را بر روی چوب ایجاد می‌کنند و سپس این کابینت ها را رنگ می‌کنند. چوب، متریالی بسیار پر ارزش و گرانقیمت است و ممکن است متناسب با بودجه‌ی عموم مردم نباشد. ممبران، متریال دیگری است که در ساخت کابینتهای رومی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممبران، در واقع ام‌دی‌اف خام است که توسط دستگاه CNC طراحی شده و سپس با روکش PVC روکش می‌شود. قیمت کابینت ممبران بسیار مناسب‌تر از چوب طبیعی است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت ریلی چیست؟

نکات مهم مرتبط با هماهنگی کابینت رومی و سایر اجزاء آشپزخانه

1. کابینت کلاسیک رومی و تناسب آن با مساحت آشپزخانه:

به طور کلی، استفاده از کابینت‌های سبک کلاسیک در آشپزخانه‌های نقلی و کوچک متداول نیستند، زیرا نمی‌توانند شکوه و جلال خود را به مرحله‌ی ظهور برسانند. چنانچه کابینت رومی را برای آشپزخانه خود پسندیده‌اید، با محدودیت سایز مواجه نیستید و می‌توانید ازین سبک زیبا و جذاب در آشپزخانه‌های نه چندان کوچک،‌ متوسط و بزرگ استفاده کنید.

2. وجود جزیره در آشپزخانه رومی:

چنانچه مساحت آشپزخانه به شما این اجازه را می‌دهد، از یک جزیره‌ی کلاسیک با ستون‌های اشرافی و جذاب استفاده کنید. جزیره آشپزخانه را می‌توانید همرنگ با سایر کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کنید و یا در صورتی که تمایل دارید، در رنگی مکمل سایر بخش‌های کابینت آشپزخانه آن را سفارش دهید.

3.کابینت‌ رومی با عمق بیشتری ساخته می‌شود:

از ویژگی‌های کابینت رومی این است که معمولا این کابینت‌ها را با عمق بیشتری می‌سازند و به همین دلیل کابینت رومی، از جمله کابینت‌های جادار محسوب می‌شود و می‌تواند در سازمان‌دهی و ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه مفید واقع شود.

کابینت مدل رومی-3

4. تزئینات در کابینت رومی:

وجود تزئینات از ویژگی‌های بارز انواع کابینت کلاسیک است. اگر چه تزئینات در کابینت رومی وجود دارد، اما این مدل کابینت، خیلی شلوغ و پُر کار نیست. به همین دلیل، برای کسانی که به خلوت بودن فضا اهمیت می‌دهند و به سبک کلاسیک و سنتی نیز علاقمند هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی است.

5.وجود کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای:

امروزه وجود درب شیشه‌ای در کابینت‌های ردیف بالایی بسیار متداول است و این مساله از ویژگی‌های مهم کابینت رومی نیز هست. در این سبک از کابینت، چند تا از کابینت‌های ردیف بالایی را با درب شیشه‌ای با حفاظ‌ها و مدل سنتی می‌سازند، تا بیشتر جلوه‌گر سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه باشد.

6.نورپردازی در کابینت رومی:

امروزه وجود نور مخفی در طراحی کابینت، بسیار متداول است و این مساله در کابینت رومی نیز به چشم می‌خورد. نور‌های ال‌ای‌دی مخفی، نمای اشرافی کابینت رومی را دو چندان می‌کند و علاوه بر اینکه باعث زیبیی آشپزخانه می‌شوند، فضای روشن‌تر و بزرگتری را نیز برای شما ایجاد می‌کنند.

7.سینک و شیرآلات ظرفشویی:

شیرآلاتی که به سبک کلاسیک و قدیم طراحی شده‌اند، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه به سبک رومی باشند. همچنین در این مدل از کابینت‌ها، معمولا از سینک ظرفشویی که هم‌سو با دکور رومی باشد استفاده می‌شود، مانند سینک ظرفشویی سنگی.

8. محل قرارگیری هود:

در کابینت کلاسیک از جمله سبک رومی، متداول است که هود در قاب و به طور مخفی قرار گیرد. به همین دلیل در کابینت رومی نیز، هود آشپزخانه را درون قابی که عمدتا هلال مانند است قرار می‌دهند تا نمای هود به چشم بیننده نرسد و حالت رومی و کلاسیک خود را نیز حفظ کرده باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت روکش چوب چیست؟

9. اجاق گاز:

در سبک کابینت رومی، معمولا از اجاق گاز مبلی به جای گاز رومیزی استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید مطابق سلیقه خود گاز رومیزی سفارش دهید، اما اگر دوست دارید تابع سبک روم باستان باشید، باید از اجاق گاز مبلی استفاده کنید.

10. دستگیره‌های کابینت رومی:

در سبک کابینت کلاسیک، دستگیره‌ها اجزای مهمی محسوب می‌شوند. دستگیره‌های کابینت رومی ، معمولا اشرافی و برجسته هستند و روی کابینت آویزان می‌شوند. دستگیره‌هایی با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی از رنگ‌های متداول دستگیره در کابینت رومی به حساب می‌آيند.

کابینت مدل  رومی

مقایسه ویژگی کابینت رومی با کابینت مدرن

کابینت مدرن در آشپزخانه هایی با ارتفاع کم و همچنین در آشپزخانه هایی با ارتفاع زیاد قابل اجرا می باشد؛ اما کابینت مدل رومی بهتر است در آشپزخانه هایی اجرا شود که ارتفاع زیادی دارد. در کابینت مدل مدرن، استفاده از گاز رومیزی انتخاب بهتری است و در کابینت مدل رومی استفاده از اجاق مبله انتخابی مناسب است. در کابینت مدل مدرن استفاده از لوازم سفید و سیلور پرکاربرد است؛ و در کابینت مدل رومی استفاده از لوازم و اکسسوری هایی که ظاهری سنتی دارند مانند رنگ برنز، رنگ کرم و رنگ مسی پرکاربرد است. تفاوت دیگر کابینت مدل مدرن و کابینت مدل رومی نگاه طراحان است؛ تغییرات مداوم و نگاه به آینده، از ویژگی کابینت مدرن است در حالیکه مهم ترین ویژکی کابینت مدل رومی، حفظ اصالت و نگاه به گذشته است.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12289 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13568 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر