خدمات و دستمزد نصاب کابینت و معرفی خدمات وی در زمینه نصب و تحویل کابینت

کابینت ساز,نصاب کابینت,کابینت ساز در کرج و تهران,نصاب کابینت خوب در کرج و تهران,مثلث کار در آشپزخانه

خدمات و دستمزد نصاب کابینت و معرفی خدمات وی در زمینه نصب و تحویل کابینت

  • 1397/9/26
  • 40848 نفر
یکی از شاخه‌ های مهم طراحی داخلی که به متخصصان حرفه‌ ای و کار بلد نیاز دارد، طراحی کابینت است.

طراحان کابینت ساز

یکی از شاخه‌ های مهم طراحی داخلی که به متخصصان حرفه‌ ای و کار بلد نیاز دارد، طراحی کابینت است. طراحی پیدا کنید که بداند شما به چه چیزی نیاز دارید و تنها با استفاده از عکس‌ های ژورنالی طراحی نکند. بعضی‌ ها فقط یک عکس از روی نمونه کارهای خارجی انتخاب می‌ کنند و بدون توجه به شرایط خانه، آن را مطابق میل صاحب‌ خانه اجرا می‌ کنند. در انتها مالک برای کار کردن در آشپزخانه با مشکلات زیادی رو به‌ رو می‌ شود. کابینت ساز حرفه‌ ای کسی است که می‌ داند مثلث کار در آشپزخانه به چه معنا است. سه عنصر اصلی گاز، ظرف‌شویی و یخچال را طوری می‌ چیند که مثلث کار شکل بگیرد و دسترسی صاحب‌ خانه به‌ راحتی صورت بگیرد.

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه یک قانون نیست بلکه یک پیشنهاد برای داشتن یک فضای خوب درآشپزخانه است.
شکل هندسی غالب در اکثر آشپزخانه ها چهارگوش است. از کابینت مربع مستطیلی گرفته تا اکثر دیگر لوازم آشپزخانه.
 اما مثلث کار در آشپزخانه یک مثلث خیالی بین این چارگوش هاست که عنصری مهم در طراحی آشپزخانه است و قابلیت آشپزخانه را بالا میبرد.
دلیل این نوع طراحی ایجاد فضای مناسب برای انجام کارهای مختلف و جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی بیهوده در حین انجام کار به دلیل رفت و آمدهای مکرر در حین آشپزی و آماده سازی غذاست

پخت و پز (اجاق گاز یا فر)، آماده سازی (سینک ظرفشویی) و ذخیره سازی مواد غذایی (یخچال) این مراکز اصلی و پر کار را تشکیل می دهند که هرکدام را میتوان گوشه  یک مثلث تصور کرد و خطوط  خیالی بین آنها مثلث کار آشپزخانه  را تشکیل می دهند. این  ایده به این معناست که این سه عنصر باید به صورت یک پلان مثلثی و نزدیک هم  قرار بگیرند.

بهترین فرم این مثلث نیز، متساوی الاضلاع است که طول ساقهای آن حداقل ۱٫۵ تا ۲ متر باشد و با توجه به اینکه در ناحیه مثلث کار بیشترین فعالیت ها صورت می گیرد نیازمند طراحی دقیق و دسترسی بدون مانع است.
البته این مثلث ایده آل فضاهای چهارگوش و U شکل بوده  و برای ایجاد مثلث طلایی در فضاهایی که امکان نصب کابینت به شکل L یا موازی هم وجود دارد. بهتر است محل قرار گیری یخچال با فاصله ای مناسب در امتداد محل قرار گیری سینک آشپزخانه یا اجاق باشد تا فرم مثلثی قرارگیری لوازم رعایت شود یا حداقل در آشپزخانه هایی که امکان نصب کابینت تنها روی یکی از دیوارها وجود دارد فاصله مناسب  ۱٫۵ متری بین این سه وسیله رعایت شود تا فضای مناسب برای  کار در آشپزخانه ایجاد شود.
هر یک از اضلاع این مثلث نباید کمتر از ۱۲۰ سانتی متر و از طرفی دیگر نباید بیشتر از ۲۵۰ سانتی متر باشد. و در مجموع حداقل محیط مناسب برای این مثلث حدود ۳۵۰ سانتی متر و حداکثر آن در حدود ۷۵۰ سانتی متر است.  اگر این اندازه ها کمتر از میزان استاندارد باشد باعث تداخل در تردد و همچنین ایجاد خستگی زیاد بعد از فعالیت در محیط آشپزخانه میگردد

همچنین پیشنهاد می شود بین محل قرار گیری سینک و اجاق گاز نیز بین ۱٫۵ تا ۲ متر فاصله وجود داشته باشد. تا به شما اجازه‌ قرار دادن وسایل آشپزی  داده شود . از طرفی این فاصله روی صفحه کابینت به شما اجازه میدهد تا جایی برای انجام آماده سازی مواد و امور شست وشو ، پاک کردن و خرد کردن و … را داشته باشید.
بهترین محل برای قرارگرفتن یخچال جایی  به دور از رطوبت و گرماست . بنابراین در روش چیدمان مثلث کار این نکته باید رعایت شود ، اما چنانچه متراژ  فضا این اجازه را به شما نمی دهد بهترین مکان برای یخچال با رعایت فاصله ای حداقل یک متری از سینک آشپزخانه یا اجاق گاز است و البته فراموش نکنید که باید بدون ایجاد مزاحمت بتوانید به راحتی درب یخچال را باز و بسته کنید و تمیزکاری یخچال و قفسه های آن نیزبه راحتی امکان پذیر باشد.

محدوده طراحی را مشخص کنید • 

   آیا شما می‌ خواهید طراحتان فقط طراحی کابینت را به عهده بگیرد یا قصد دارید از فرصت استفاده کنید و طراحی کمد یا شلف را هم به او بسپارید؟
•    شما می‌ توانید طراحی سقف آشپزخانه را هم از کابینت سازتان بخواهید. امروزه باکس و طرح‌های چوبی زیبایی بر روی سقف اجرا می‌ شود که گاهی در ادامه کابینت‌ ها است.
•    آیا قصد نورپردازی آشپزخانه را هم دارید؟
•    چه خدمتی از کابینت ساز می‌خواهید؟
•    باید مشخص کنید شما نیاز به طراحی یک کابینت ساده دارید یا میل به داشتن طرحی خاص در شما موج می‌زند!
•    توجه داشته باشید بعضی از کابینت سازان علاوه بر طراحی و اجرا، برای انجام کارهای جانبی هم گروه تأسیساتی دارند.
•    درصورتی‌ که نیاز به انجام کارهای دیگری از جمله نصب ظرف‌ شویی، هود و گاز رادارید، حتما با طراحتان در میان بگذارید.
•    توجه داشته باشید مسئولیت خرید لوازم اصلی آشپزخانه به عهده کابینت ساز نیست. چنانچه تمایل به واگذاری این بخش به طراح دارید، حتما شرایط آن را بپرسید.
•    شما باید از قبل لوازم جانبی را خریداری کنید تا در زمان نصب کابینت آن‌ ها هم سر جایشان قرار بگیرند. در غیر این صورت، مجبور می‌ شوید یک روز دیگر را برای نصب تعیین کنید که این موضوع هزینه‌ های بیش تری را در بر خواهد داشت.

انواع خدمات کابینت ساز

•    مشاوره حضوری
•    طراحی
•    ارائه طرح سه‌بعدی
•    ساخت کابینت
•    اجرا و نصب
•    مشاوره خرید
•    خرید لوازم جانبی
•    طراحی کمد و عناصر چوبی دیگر


میزان بودجه‌ تان چقدر است؟
باید توجه داشته باشید در این قسمت هم مانند سایر بخش‌ ها بودجه از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی کابینت، طراحان هزینه طراحی و اجرای کابینت کلاسیک را نسبت به مدرن بیش تر محاسبه می‌ کنند. کابینت‌ های کلاسیک به دلیل کنده‌ کاری و ابزار یراق بیش تر، به نسبت کار بیش تری می‌برند تا نوع مدرن. البته گاهی هزینه طراحی و اجرای کابینت‌ های مدرن سر به فلک می‌ کشد. زمانی که شما طرح‌ های خاص و با نورپردازی مدرن می‌ خواهید باید حساب بودجه‌ تان را داشته باشید.

کابینت نو یا بازسازی؟

مشخص کنید طراحی کابینت را برای منزل نوساز می‌ خواهید یا قصد بازسازی آشپزخانه‌ تان رادارید؟ قطعا طراحی در منزل نوساز مشکلات مهمی برایتان ایجاد نمی‌ کند؛ اما در زمانی که قصد تعویض و جا به‌ جایی دارید امکان بروز مشکلات جدی‌ تر می‌ شود.
اگر قصد بازسازی رادارید، مطمئن شوید کار را به کابینت ساز حرفه‌ای می‌سپارید. به‌خصوص زمانی که قرار است جای گاز و ظرف‌شویی را نسبت به‌جای قبلی تغییر دهید!
سؤالاتی که باید از طراح بپرسید و در قرارداد ذکر کنید
1.    چه تعداد پروژه شبیه درخواست من انجام داده‌ اید؟
2.    امکان دیدن نمونه کارهای انجام‌شده‌تان است؟
3.    مشکلات این پروژه چه مواردی است؟
4.    آیا مسئولیتی در این پروژه بر عهده ماست؟
5.    مراحل انجام پروژه چگونه است؟
6.    نحوه و روش دریافت دستمزد را شرح دهید.
7.    با چه نوع قراردادی کار می‌کنید؟
8.    چه مواردی در تغییر قیمت‌ها در اجرا مؤثر هستند؟ ما به تفاوت بر عهده چه کسی است؟
9.    ضمانت حسن انجام کار به چه صورت است؟
10.    از چه افرادی برای انجام پروژه استفاده می‌کنید؟ 
11.    مسئولیت حوادث در حین کار با چه کسی است؟
12.    مدت‌زمان انجام پروژه چقدر است؟
13.    مزایای واگذاری پروژه به شما چیست؟
14.    جریمه و خسارت دیرکرد انجام پروژه به چه صورت است؟

نحوه محاسبه دستمزد مشاوره و طراحی

روش های محاسبه خدمات مشاوره و طراحی کابینت:

•    روش اول : کابینت ساز برای مشاوره و اتود اولیه دستمزدی دریافت نمی‌ کند. معمولا طرح اولیه را ظرف مدت 1 تا 2 ساعت با نرم‌ افزار ترسیم می‌ کند که البته طرح را به شما نمی‌ دهد و فقط می‌ توانید آن را ببینید. در این شیوه که متداول‌ تر است، طراح تقریبا مطمئن است که کار ساخت کابینت بر عهده خودش است به همین دلیل طرح را به نشانه حسن انجام کار ترسیم می کند.
•    روش دوم : در این روش کابینت ساز به دلیل اینکه مطمئن نیست کارفرما ساخت کابینت را به او می‌ دهد، دستمزدی برای مشاوره و طراحی دریافت می‌ کند که اگر کارفرما کار را به او نداد هزینه خدمات مشاوره و طراحی را گرفته باشد. در این حالت هزینه مشاوره برحسب مسافت تعیین می‌ شود. هزینه طراحی هم برحسب نوع طراحی و متراژ کار محاسبه می‌ شود. در نهایت طرح باکیفیت بالا بر روی سی دی یا پرینت کاغذی ارائه می‌ شود. ناگفته نماند معمولا اگر کار ساخت کابینت را به کابینت ساز بدهید هزینه مشاوره و طراحی را از آن کسر می‌ کند.

محاسبه دستمزد ساخت کابینت

قرارداد در طراحی کابینت بر اساس متر طول بسته می‌ شود. ولی نکات ریزی هم در این قراردادها وجود دارد که باعث شده ابهاماتی در نحوه محاسبه آن ایجاد شود. در اینجا دو شیوه متداول قرارداد را شرح می‌ دهیم. البته باید گفت درنهایت قیمت‌ ها فرق چندانی با یکدیگر ندارند!
•    قرارداد اول : در این شیوه کابینت بالا و پایین هم‌ زمان در یک متر حساب می‌ شود. مثلا هر متر کابینت را ۵۰۰٬۰۰۰ تومان محاسبه می‌ کنند؛ که در این نوع قرارداد منظور از یک متر کابینت، کابینت بالا و پایین است که باهم حساب می‌شوند.
مثال : هزینه ۶ متر کابینت با قیمت پانصد هزار تومان: ۵۰۰٬۰۰۰ *۶= ۳٬۰۰۰٬۰۰۰
•    قرارداد دوم : گروهی دیگر برای کابینت بالا و پایین درصد جداگانه حساب می‌ کنند. مثلا قیمت گفته‌ شده برای کابینت بالا ۴۰ درصد و کابینت پایین ۶۰ درصد حساب می‌ شود.
مثال: هزینه ۶ متر کابینت با قیمت پانصد هزار تومان: ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ + ۱٬۲۰۰٬۰۰۰=۳٬۰۰۰٬۰۰۰
۴۰ درصد ۵۰۰٬۰۰۰ تومان : ۲۰۰٬۰۰۰ تومان
۶۰ درصد ۵۰۰٬۰۰۰ تومان : ۳۰۰٬۰۰۰ تومان
هزینه کابینت بالا : ۲۰۰٬۰۰۰ *۶= ۱٬۲۰۰٬۰۰۰
هزینه کابینت پایین : ۳۰۰٬۰۰۰*۶= ۱٬۸۰۰٬۰۰۰
درصورتی‌ که نمای خاصی برای کابینت بخواهید هزینه آن‌ ها جداگانه برحسب مترمربع محاسبه می‌ شود.

عوامل مؤثر در تغییر قیمت

•    نوع طراحی کابینت:

اینکه شما قصد دارید کابینت مدرن یا کلاسیک طراحی کنید قطعا از عوامل مهم در میزان هزینه شماست. طراحی کلاسیک به دلیل ظرافت‌ کاری بیش تر، گران‌ تر از طراحی مدرن است.

•    تغییرات در حین کار :

چنانچه در حین انجام پروژه تغییراتی را در کار بدهید متحمل هزینه‌ های بیش تری می‌ شوید. هر نوع تغییر در طراحی، جنس ورق و صفحه رویه و ابزار و یراق، در تغییر قیمت مؤثر است.
هزینه خدمات مشاوره حضوری وهزینه خدمات طراحی بر اساس قیمت روز محاسبه می گردد.

مدت‌زمان ارائه طرح:

•    کم ترین : ۲ ساعت
•    میانگین : ۳ روز
•    بیش ترین : ۱ هفته

مدت‌زمان اجرا و نصب:

•    کم ترین : ۱۰ روز
•    میانگین : ۲۰ روز
•    بالاترین : ۵۰ روز

هزینه اجرا و نصب :

دستمزد کابینت بر اساس متراژ کابینت در نظر گرفته می‌ شود. البته کلاسیک و مدرن بودن و نوع طراحی هم از اهمیت بالایی در قیمت نهایی دارد.

آیین نامه ساخت، نصب و تحویل کابینت MDF

۱- درج قیمت کالای ساخته شده بر اساس نرخ مصوب اتحادیه ، تنظیم قرارداد و صدور فاکتور جهت مشتری ، نصب تصویر جواز کسب در محل کسب ضروری می باشد تا از جرائم متعلقه به هنگام بازرسی جلو گیری به عمل آید .
۲- طریقه محاسبه کابینت آشپزخانه متر طول میباشد و قیمت کابینت زمینی ۶۰% و دیواری ۴۰% از کل بهاء محاسبه میگردد و ارتفاع بالاتر از ۹۰ به طول زمینی محاسبه میگردد
۳- حمل بصورت توافقی و نصب کابینت به عهده سازنده می باشد.
۴- زیر ظرفشویی و آبچکان کابینت در صورت استفاده از بدنه ورق PVC، ما بالتفاوت ۳۰% یک متر کابینت دریافت میگردد.
۵- فضای اشغال ماشین ظرفشوئی ، لباسشوئی، یخچال فریزر و هر گونه لوازماتی که بجای کابینت در آشپزخانه جاسازی شود به متراژ کابینت محاسبه نمی شود و در صورت نصب صفحه کابینت و دیواره ماشین لباسشوئی و یخچال تنها محاسبه آن ضروری میباشد.
۶- کانتر (اپن) با نمای درب و یک صفحه دو لب گرد یک و نیم برابر قیمت زمینی به متراژ طول و کانتر با نمای درب و دو صفحه لب گرد پله دار به قیمت یک متر کامل زمینی و دیواری قیمت گذاری می گردد و کابینت اپن بنام جزیره از عمق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر دو برابر قیمت زمینی محاسبه می گردد.
۷- کمد بلند و جای ماکروفر ۳ برابر قیمت زمینی محاسبه میگردد.
۸- بهای اجناس جانبی از قبیل هود، سینک، پشتی، گاز توکار و دستگیره های خارجی و درب نماها و صفحه روی ماشین و کلیه سبدهای داخل کابینت و یراق آلات فانتزی و لولای آرام بند و غیره بطور جداگانه محاسبه و به مبلغ فاکتور اضافه میگردد.
۹- در صورت خرید لوازم جانبی توسط سفارش دهنده ، اجرت نصب آنها جداگانه محاسبه می شود .
۱۰- کابینت های دیواری و زمینی که از عمق استاندارد آن خارج شود تفاوت عمق محاسبه می گردد (ما به التفاوت)، به عنوان مثال هر ۱۰ سانتی متر عمق زیاد برابر ۱۰ سانتی متر به طول زمینی و یا دیواری اضافه می گردد.
۱۱- ابعاد استاندارد: برای کابینت های دیواری با زیر چراغی “ارتفاع ۷۵ با عمق ۳۵ سانتی متر” و برای کابینت های زمینی “ارتفاع ۷۲ با عمق ۵۵ سانتی متر” می باشد.
۱۲- کابینت بالای هود به هر ارتفاع طبق متراژ دیواری محاسبه می شود .
۱۳- کابینت هود طرح شومینه چنانچه پشت و پهلو ، سقف و تاج داشته باشد طبق متراژ دیواری محاسبه می شود. (مشخصات فوق فقط در مورد MDF با ضخامت ۱۶ میلیمتر با روکش ملامینه میباشد)
۱۴- صفحه های کابینت ۳.۲ سانتیمتری از نوع MDF لبه دار استاندارد می باشد و صفحه های جلو نوار اطویی PVC دوبل یا دور دوبل یا لترون استاندارد نبوده و فاقد ارزش می باشد.
۱۵- شیشه های ویترین ها از نوع ساده می باشد و اگر سند بلاس و رفلکس و آئینه باشد تفاوت آن به فاکتور اضافه می شود .
۱۶- جکهای معمولی و فانتزی به فاکتور اضافه میشود .
۱۷- چنانچه مشتری قبل از ساخت به هر عللی منصرف شد هزینه رفت و آمد و نقشه و طراحی گرفته میشود و اگر کابینتها ساخته شده بود با تعیین کارشناسی خسارت آن محاسبه و گرفته میشود.
۱۸- ساخت و نصب شلف ها یا قید های تاج دار بین کابینت از متراژ کسر و قیمت آن به فاکتور اضافه شود.
۱۹- درب های آکاردئونی یا سوپری جداگانه محاسبه و درب نمای آن کم می شود.
۲۰- هزینه حمل کابینت به طبقات در ساختمان به عهده خریدار می باشد.
۲۱- به ازای هر ۶ متر کابینت، ۴ عدد کشو بدون دریافت اضافه بها نصب نماید.
۲۲- تمامی کابینت ها با لولاهای گازور معمولی و پایه ، تحویل مشتری نمایید.
۲۳- برای روی کابینت های آشپزخانه زمینی از صفحه استاندارد ۳٫۲ سانت شرکتی (غیر دست ساز) استفاده نمایید.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30066 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21428 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48062 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17064 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر