بهترین رنگ کابینت,نحوه انتخاب رنگ کابینت,بهترین رنگ های مورد استفاده شده کابینت

انتخاب رنگ کابینت

  • 1398/5/26
  • 46403 نفر
در این مطلب با بهترین لنتخخاب برای رنگ کابینت و اصولا انتخاب آن و بهترین رنگ برای کابینت های ام دی اف همچنین مزایا و معایب کابینت رنگ سفید و رنگ قرمز مشاهده خواهید کرد.

در این مطلب با بهترین لنتخخاب برای رنگ کابینت و اصولا انتخاب آن  و بهترین رنگ برای کابینت های ام دی اف همچنین مزایا و معایب کابینت رنگ سفید و رنگ قرمز مشاهده خواهید کرد.

انتخاب بهترین رنگ کابینت

بهترین رنگ برای انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ها اولین وسیله ای هستند که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند. کابینت ها ممکن است همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کنند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ و طرح کابینت دقت لازم را داشته باشید. در این بخش شما را با پرطرفدارترین رنگ های کابینت آشنا می سازیم.  معمولا افراد از ریسک کردن و استفاده از رنگ های شاد و متفاوت در کنار هم می ترسند و در نتیجه اکثرا رنگ سفید را برای کابینت ها و طراحی آشپزخانه های خود برمی گزینند. درست است که کابینت رنگ روشن مثل سفید رنگی زیبا ، دلباز ، در دسترس و همیشه روی مد است اما انتخاب رنگ های دیگر می تواند تفاوت چشم گیری بین محیط شما و دیگران ایجاد کرده و هم چنین تاثیر مثبتی در خلق و خوی شما بگذارد. انتخاب رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک مناسب می باشند زیرا ظاهری مطلوب و ملایم به دوراز شلوغی به فضا می دهند.

 

چرا باید به رنگ کابینت توجه کنیم

  • رنگ و طرح کابینت ها، بر روی دکوراسیون منزل شما اثر گذارند.
  • رنگ کابینت اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه، در نظر افراد جلب توجه می کند.
  • رنگ کابینت ها باید با رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، پارکت و سرامیک ها هم خوانی داشته باشد.
  • کابینت ها غالبا همه ی فضای دیوار آشپزخانه یا بیشتر آن را، به خود اختصاص می دهند.
  • رنگ کابینت ها، مکمل دکوراسیون و لوازم منزل هستند
     

اصول انتخاب رنگ کابینت

اصول انتخاب رنگ کابینت

رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید، بسیار مهم است.هیچ وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید.این کار به خصوص در آشپزخانه های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد.به کار گرفتن رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب می کند.می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشد، استفاده کنید.

به اندازه آشپزخانه توجه کنید

یکی از نکاتی که شاید به اندازه ی کافی در انتخاب رنگ کابینت، مد نظر قرار نگیرد، توجه به اندازه ی آشپزخانه است. انتخاب رنگ کابینت، تنها به زیبایی برنمی گردد. شما باید گزینه ای را انتخاب کنید که برای اندازه ی آشپزخانه تان انتخاب مناسبی باشد. اگر فضای آشپزخانه بزرگ و جادار است، دست شما برای انتخاب هر رنگی باز خواهد بود، اما اگر این طور نیست و شما با یک فضای کوچک مواجه هستید، بهتر است رنگ کابینت ها را از میان انواع روشن تر انتخاب کنید. رنگ های روشن باعث انعکاس نور و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شوند و آن را دلبازتر جلوه می دهند.
 

نوع چوب و رنگ مورد نظر خود را بشناسید

احتمالاً اکثر ما در ذهن خود می دانیم که رنگ و لعاب کابینت رویایی ما چه شکلی است. اگر در مورد نوع چوب مطمئن نیستید، از دیزاینرهای با تجربه آشپزخانه کمک بگیرید.
بعد از اینکه در مورد سبک و رنگ کابینت های خود تصمیم گرفتید، راجع به کاربرد آشپزخانه خود فکر کنید. شما آشپز و در واقع صاحب آشپزخانه تان هستید و به همین خاطر دقیقاً می دانید که چه چیزی به بهترین شکل برایتان جواب می دهد.

رنگ را با پس زمینه ست کنید

در شرایطی که انتخاب همه ی اجزای تشکیل دهنده ی دکور آشپزخانه انجام شده و تنها سفارش و اجرای کابینت باقی مانده است، بهتر است رنگ کابینت ها را در تناسب با رنگ پس زمینه و سایر قسمت های آشپزخانه در نظر بگیرید. رنگ کاشی های آشپزخانه، کاغذ دیواری و کف پوش فضا در این زمینه ملاک قرار می گیرد و انتخاب شما بر اساس تطابق رنگ با آن ها صورت خواهد گرفت. شما می توانید از پالت رنگ های پیشنهادی فروشگاه ها را برای ست کردن پس زمینه با رنگ کابینت های خود کمک بگیرید.

رنگبندی کابینت

تن های بی رنگ مثل کرم، خاکی، بژ و دیگر رنگ های زمینی برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند. این رنگ ها به لوازم منزل ثبات و استحکام می دهد و یک فضای آشپزی گرم، آرام و بسیار رضایت بخش برای شما ایجاد می کند. این رنگ ها خیلی خوب با رنگ های دیگر ست می شوند و فضای آرامی را با خود به ارمغان می آورند.

بهترین رنگ ها برای کابینت ام دی اف رنگ ابتدا رنگ چوب است سپس رنگ سیاه و سفید درکنار در کابینت ام دی اف طرفدار زیادی دارد. برای تنوع میتوانید از رنگ های شاد مختلف استفاده نمایید اما بهتر است در کنار ان از یک رنگ خنثی حتما استفاده نمایید که بع از مدت کوتاهی باعث دلزدگی نشود. اگر از رنگ خیلی شاد مانند قرمز استقاده می نمایید بهتر است از یک رنگ خنثی تیره استفاده نمایید مانند طوسی. زیرا استفاده از رنگ های جیغ و رنگ روشن میتواند باعث ازار چشم شود.

کابینت ام دی اف

بهترین رنگ برای کابینت های ام دی اف

ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شود. این ضایعات، توسط دستگاه های مخصوص، خرد و یک اندازه می شوند و سپس روکش می شوند، که نام تجاری آنMDF   است. های گلاس و ممبران، از انواع پیشرفته تر MDF محسوب می شوند.
کابینت های ام دی اف، به راحتی با سایر عناصر و ملزومات دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند، ازین رو بسیار مورد توجه طراحان داخلی ساختمان قرار دارند.

بهترین رنگ های مورد استفاده شده برای داشتن محیطی زیبا و ارام

رنگ‌های خنثی، انتخاب هوشمندانه‌ای برای آشپزخانه های کوچک و در مواقعی است که انتخاب رنگ برایتان دشوار است این رنگ ها قابل تطبیق و ترکیب با رنگ های مختلف بوده و در آشپزخانه هایی که دارای رنگ های زیاد و متضاد هستند مناسب هستند  برای مثال رنگ سفید، بژ ورنگ چوب فضا را ساده و قابل انعطاف تر می سازد.

کابینت رنگ طوسی

خانواده ی رنگ طوسی همیشه خیلی کلاسیک و جذاب است. رنگ خاکستری می تواند در ترکیب با وسایل تزئینی جلوه مناسبی به خود بگیرد. چوب و فلز می توانند مکمل خوبی برای این رنگ باشند. باید این را گفت که صرف نظر از اینکه دکوراسیون منزل شما سنتی باشد یا مدرن، رنگ خاکستری انتخاب فوق العاده ای برایکابینت جدید خواهد بود. خاکستری روشن محبوب ترین رنگ دکوراسیون آشپزخانه است و برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار خوبی است. رنگ خاکستری خود به تنهایی بقدری تاثیر گذار است که می تواند یک آشپزخانه را تازه، جذاب، مدرن و امروزی نشان دهد البته برای آشپزخانه کوچک باید از تناژ روشن آن استفاده کرد. در ادامه عکس هایی از آشپزخانه هایی با رنگ خاکستری مشاهده خواهید کرد.

کابینت رنگ کرمی

رنگ چوبی یا همان قهوه ای چوب در طیف های مختلف از رنگ های پرکاربرد و اصیل برای کابینت است این رنگ زیبا می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. بهتر است در انتخاب رنگ های ترکیبی از به کار بردن چوب و رنگ قهوه ای پرهیز نمایید .لازم به ذکر است به کار بردن گیاهان خانگی به دلیل طبیعی بودن در کنار چوب بسیار زیبا و احساسی لطیف در فضا ایجاد می کند.

کابینت رنگ مشکی

یکی از مدرن ترین رنگ های کابینت سیاه است که به صورت براق و گلاس و گاهی اوقات با رنگ های روشن ترکیب می شود و به عنوان رنگ زیبایی برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما می خواهید که برای کابینت های آشپزخانه از رنگ سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های دکوراسیون داخلی منزل شما روشن باشد تا تعادل نسبی در فضای منزل تان بوجود آید. معمولا استفاده از رنگ مشکی در کابینت های گلاس و کابینت کلاسیک محبوبیت بیشتری دارد.

کابینت رنگ کرم

کابینت رنگ کرم یکی از بهترین رنگ کابینت است. این نوع از کابینت ها حس و حال مدرن بیشتری به فضای شما می دهند، رنگی آرامش بخش بوده و به شدت در کنار رویه کابینتی با رنگ مشکی و یا قهوه ای زیبایی خود را نشان خواهد داد. این رنگ مناسب برای تمامی فضاهای کوچک بوده و علاوه بر زیبایی، به بزرگتر دیده شدن فضا نیز کمک خواهد کرد.

 

 

کابینت زرد

زرد یک فضای شاد و بشاش برای شما و خانواده شما ایجاد می کند تا از غذاهای خود لذت ببرید. در میان تن های زرد رنگ زرد روشن و زرد طلایی را انتخاب کنید چون آرامبخش هستند. سعی کنید رنگ های جیغ که باعث ایجاد اضطراب می شوند به کار نبرید.

کابینت رنگ آبی

رنگ آبی بهترین رنگ برای خانواده هایی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا اشتها را کم می کند. آبی یک حس آسمانی دارد که می تواند فضاهای شلوغ را آرام کند. این رنگ را به مقدار کم به کار ببرید. استفاده بیش از حد از این رنگ زیبایی غذاها را کم می کند.

کابینت رنگ آبی

کابینت رنگ سفید

معایب و مزایای استفاده از کابینت رنگ سفید

امروزه افراد در طراحی کابینت آشپزخانه خود از رنگ سفید به وفور استفاده می کنند. این رنگ دارای مزایای بسیاری است. با انتخاب این رنگ آشپزخانه همیشه بهداشتی و تمیز به نظر می رسد،از آنجایی که امروزه آشپزخانه اکثر خانه ها باز (open) است، در واقع آشپزخانه شما فقط آشپزخانه نیست بلکه بخشی از دکوراسیون خانه شما هم محسوب می شود پس پیشنهاد می کنم یک رنگ گرم را جایگزین رنگ سفید برای کابینت ها کنید اما اگر اسرار به رنگ سفید دارید و از رنگ های تیره خسته شدید، درب و بدنه کابینت ها می توانند سفید باشند ولی متریال استفاده شده برای روی کانترها باید از جنسی شبیه چوب و رنگ گرم باشد. کاشی های دیواری آشپزخانه هم باید رنگی نسبتا تیره داشته باشند تا آشپزخانه شما مانند جزیره ای جدا افتاده از بقیه قسمت های خانه تان نباشد. 

مزایای کابینت سفید
یکی از ایده هایی که برای رنگ آشپزخانه مطرح می شود رنگ سفید است. سادگی ای که در رنگ سفید وجود دارد نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. بنابراین آشپزخانه ای به رنگ سفید می تواند قابل تامل باشد. رنگ روشن مانند سفید با پخش کردن نور در اطراف آشپزخانه، آنرا بزرگتر از چیزی که هست به تصویر می کشد. سفید رنگ بسیار مناسبی برای انواع دکوراسیون می باشد، رنگی که برای فضاهای کوچک به خصوص آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است اما برای استفاده از رنگ سفید حتما به این نکته توجه کنید که ایجاد رنگ های متضاد با سفید باعث طراحی نمای زیباتر و دکوراسیون مدرن تری در خانه ی شما می شود. در ادامه چند مدل آشپزخانه کوچک به رنگ سفید را مشاهده خواهید کرد.  اولین نکته درباره ی داشتن کابینت سفید، تمیز کردن مدام آشپزخانه است. رنگ سفید به راحتی کثیف می شود، زیرا این رنگ روشن تر از تمامی رنگ های دیگر بوده و لکه های کوچک مانند کچاپ، شربت، روغن و دیگر موارد به آسانی نمایان می شوند. تنها راه حل این است که آن را به صورت دوره ای تمیز کنید برای اینکار باید سفید کننده را نیز به سایر موارد شوینده در سبدخرید اضافه نمایید.

مزایای کابینت سفید

اگر وقت زیادی برای تمیز کردن آشپرخانه ندارید رنگ دیگری برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنید. اگر مواد رنگی مانند سس کچاپ بر روی کابینتهای شما بریزد باید سریعا آن را تمیز کنید زیرا ممکن است مانند لباس های سفید تغییر رنگ داده و هیچگاه لکه ی به جا مانده پاک نشود. در مقابل این عیب کابینت های سفید می تواند زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد بدون اینکه تغییر رنگ دهند. اما بسیاری از کابینتهای رنگی این مزیت را ندارند. 
کابینت رنگ قرمز

کابینت با رنگ قرمز

رنگ قرمز فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه دلگیر انرژی می بخشد. این رنگ طرفدارن خاص خودش را دارد اگر می خواهید کابینت های آشپزخانه خود را با رنگ قرمز انتخاب کنید باید فضای آشپزخانه تان بزرگ باشد زیرا رنگ قرمز فضای آشپزخانه های کوچک را دلگیر و خسته کننده می کند. می توانید برای ایجاد احساس ملایم در درون فضای آشپزخانه خود برای رنگ کابینت ها از ترکیب رنگ قرمز و سفید استفاده نمایید.

کابینت رنگ قرمز

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30137 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21514 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48136 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17101 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر