کدام نوع از کابینت ام دی اف برای آشپزخانه شما مناسب می باشد؟

کابینت ام دی اف,کابینت mdf,مزایای کابینت ام دی اف,طرح کابینت ام دی اف,مدل کابینت ام دی اف,قیمت کابینت ام دی اف,کابینت ام دی اف آشپزخانه

کدام نوع از کابینت ام دی اف برای آشپزخانه شما مناسب می باشد؟

  • 1397/8/27
  • 8778 نفر
برای مدیریت بهتر فضای آشپزخانه با توجه به مثلث کار و با توجه به شرایط خاص استفاده کننده، از کابینت ام دی اف استفاده می‌شود.

نقش کابینت ام دی اف در آشپزخانه

برای مدیریت بهتر فضای آشپزخانه با توجه به مثلث کار و با توجه به شرایط خاص استفاده کننده، از کابینت ام دی اف استفاده می‌شود.
طراحی صحیح کابینت در  آشپزخانه، موجب می‌شود تا فضای مفید و قابل استفاده آن آشپزخانه و سطح رفاه کاربر جهت پخت‌وپز و شست‌وشوی ظروف افزایش یابد.

انواع کابینت

کابینت‌ها بسته به نوع مواد خام تولید، به کابینت‌های تولید شده از فلز، چوب، ام‌دی‌اف، های گلاس، پی‌وی‌سی، و یا ترکیبی تقسیم می‌شوند.
کابینت‌ها را همچنین بر اساس اندازه می‌توان بصورت‌های آماده (معمولی)، نیمه سفارشی و یا سفارشی تهیه نمود.
از نظر نوع استفاده نیز کابینت ها به دو گروه کابینت آشپزخانه و کابینت روشویی (مخصوص سرویس بهداشتی) تقسیم می گردند.
مواد اولیه تولید کابینت های سرویس بهداشتی عموما از پی وی سی می باشد، زیرا این ماده در مقابل رطوبت مقاومت کافی دارد.

طراحی کابینت ها

طراحی کابینت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شکل طراحی (یو شکل، ال شکل، خطی، شبه‌جزیره‌ای و جزیره‌ای)، صورت می‌پذیرد.
در هر حال در هنگام طراحی کابینت باید دقت نمود که جهت بازشدن در آن باید برخلاف جهت حرکت شخص استفاده کننده باشد.

مزایا و شرایط نگهداری کابینت ام دی اف (MDF)

کابینت ام دی اف آشپزخانه به آسانی تمیز می شود.
به همین دلیل برای استفاده در آشپزخانه بسیار ایده آل و مناسب می باشد.
هنگام خرید کابینت های جدید یا روکاری کابینت های قبلی، انتخاب های زیادی پیش رویتان قرار دارد.
کابینت ام دی اف (MDF) اغلب گزینه مقرون به صرفه ای می باشد که هم در آشپزخانه و هم در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارد.
ام دی اف (MDF) از تخته های فیبر با دانسیته متوسط و پوششی از لایه نازکی از وینیل(Thermofoil) ،تشکیل شده است.
اما می تواند طوری طراحی شود که بافت چوب را تداعی کند.
اگر کابینت های ام دی اف (MDF) را برای خانه تان مد نظر دارید، حتماً مزایا و معایب (شرایط نگهداری) آن را در نظر بگیرید.
با آگاهی کامل تصمیم بگیرید که آیا انتخاب مناسبی برای طراحی کابینت آشپزخانه و یا حمام تان می باشند یا خیر.
ورق های پلی وینیل کلراید در ساخت کابینت های حمام سرویس بهداشتی و سینگ ظرف شویی کاربرد دارد.
در دیگر قسمت های آشپزخانه کمتر از کابینت تمام پی وی سی استفاده میشود.
همچنین بیشتر در محیط آشپزخانه از کابینت های ام دی اف با روکش پی وی سی استفاده میشود.
کابینت پی وی سی تنها یک نقص دارد و اینکه قابل تجزیه نمی‌باشد و ممکن است به محیط زیست آسیب برساند.

انواع طرح های شیک و زیبای کابینت های ام دی اف

کابینت mdf

کابینت ها از انواع تجهیزاتی هستند که می توانند به دکوراسیون داخلی آشپزخانه چهره ای جذاب و متفاوت ببخشند. امروزه کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های ام دی اف توانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند.
کابینت های ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شوند و به همین علت است که این مدل کابینت ها از لحاظ رنگ و طرح تنوع زیادی دارند. از جمله انواع گونه های خاص تر کابینت های MDF می توان به کابینت های گلاس و کابینت ممبران اشاره کرد که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. 
مدل کابینت های ام دی اف توانایی زیادی در هماهنگی با دیگر عناصر موجود در آشپزخانه دارند و همین مساله از نقاط قوت این مدل کابینت ها است و به همین دلیل طرفداران این مدل کابینت ها بی شمار هستند؛ 

مدل کابینت ام دی اف شیک و مدرن 

کابینت ها با طرح ام دی اف در برابر رطوبت هوا و و حرارت نسبت به سایر مدل های کابینت مقاوم تر هستند و علاوه بر این مدل کابینت های MDF در رنگ و طرح های متنوع ساخته می شوند و شما می توانید از بین این طرح های متنوع کابینتی با طراحی مناسب و کاربردی را برای فضای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح کابینت ام دی اف رنگ آن نیز می تواند در زیبایی بیشتر طراحی داخلی آشپزخانه تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است کابینت های آشپزخانه با سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را از بین رنگ هایی انتخاب کنید که با سایر رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه همخوانی و مطابقت بیشتری دارد.
مدل کابینت MDF از ترکیب فیبر چوب با واکس و رزین ساخته می شوند. این ترکیب سپس در معرض دمای بسیار بالا قرار می گیرد تا به شکل پانل هایی دربیایند که از تخته های چندلایه چگال تر هستند. ام دی اف فقط درکابینت ها استفاده نمی شود بلکه در ساخت بسیاری از لوازم و مصالح دیگر کاربرد دارند.
چه در حال ساخت آشپزخانه ای جدید در خانه تازه تان باشید، چه در حال دوباره سازی دکوراسیون آشپزخانه قدیمی ، انتخاب کابینت آشپزخانه همیشه مهم ترین عنصر در طراحی و نقشه ریزی دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود.

انتخاب کابینت

سوالی عمومی در این زمینه که افراد از خود می پرسند این است که بهترین نوع کابینت آشپزخانه چیست؟ شاید خیلی از افرادی که تجربه انتخاب کابینت برای آشپزخانه خود را نداشته اند با پی بردن به زمان بر بودن، پیچیدگی و سردرگمی که در انتخاب کابینت به آن دچار می شوند، تعجب کنند. انتخاب باید براساس شکل و نوع مدل کابینت آشپزخانه باشد از قبیل کابینت های بدون فریم (مدرن) و فریم دار (کلاسیک). موارد دیگر مانند ارتفاع و عرض کابینت با توجه به طرح و نقشه ریزی کلی ای که برای کابینت ها کشیده اید گزینش خواهند شد. درست بعداز این مرحله به سراغ جنس کابینت آشپزخانه می روید که رایج ترین آنها از قبیل کابینت MDF ، چوب طبیعی، فلزی، های گلاس، تخت چندلا، نئوپان و استیل می باشند. 

مزایا و معایب کابینت های MDF

از مزایای کابینت های MDF می توان به قیمت کمتر آنها اشاره کرد. این کابینت ها از لحاظ ظاهری نسبت به چوب طبیعی، شکلی یکنواخت و واحد دارند چرا که در آنها خبری از بافت ها و گره های متعدد و مختلف چوب طبیعی نیست.  قیمت کابینت های ام دی اف نسبت به چوب بسیار ارزان تر است و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین نوع در دنیا محسوب می شوند.
ام دی اف یک محصول مفید از مشتقات چوب است که عمدتا به دلیل قیمت خوب و فقدان نقص طبیعی مثل چوب در ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.از جمله مزایای دیگر آن:
•    هزینه مناسب
•    قابل برشکاری
•    موجود در اندازه و مدل های مختلف
•    پایدار و مقاوم
 اما از معایب مدل کابینت های MDF می توان به استحکام کمتر آنها اشاره کرد، کابینت های ام دی اف تحت شرایط بخصوصی پیچ و تاب برمی دارند. شرایطی از قبیل وزن زیاد یا محیطی با رطوبت زیاد باعث بروز اینگونه پیچ و تب و خم شدگی در کابینت های ام دی اف می شود. کابینت های ام دی اف در پروسه ساخت و نصبشان، به هنگام بریدن قطعه ها نوعی فرمالدهید در هوا آزاد می کنند که می تواند باعث سوزش در چشم و ریه ها  می شوند
کابینت به سبک ایرانی در آشپزخانه های امروزی تغییر و تحول زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده اند چرا که در گذشته اغلب از کابینت های فلزی و چوب طبیعی استفاده میشد اما امروزه شاهد حضور طرح های ام دی اف و های گلاس  هستیم که در اغلب آشپزخانه های امروزی و در انواع مدل آشپزخانه ایرانی حضور دارند. طرح درب کابینت  یکی از مهم ترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی آشپزخانه شناخته می شود بنابراین باید در انتخاب آن دقت زیادی بخرج دهید. البته در کنار اهمیت بالای کابینت در آشپزخانه، قیمت های آنها نیز در زمره یکی از گرانترین اجزای اشپزخانه قرار می گیرد. از طرح های ساده و مدرن گرفته تا طرح های پیچیده کلاسیک تنوع بسیار زیادی در کابینت ها وجود دارد طوریکه برای هر سلیقه ای حتما یک مدل مناسب و در خور پیدا خواهد شد. 

طرح لوورد در کابینت های آشپزخانه

یکی از مدل کابینتهایی که امروزه در آشپزخانه های ایرانی رواج یافته است طرحی موسوم به لوورد است. پنل های چوبی باریک و جدا از هم که به صورت افقی کنار یکدیگر قرار می گیرند و معمولا در پنجره های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند اما نصب چنین طرح هایی در کابینت های آشپزخانه جذابیت و جلوه بسیار زیبایی به آن می دهد. قیمت این نوع کابینت ها بسیار گران است اما شک نکنید این قیمت زیاد ارزشش را دارد. در بعضی کابینت های لوورد بین پنل های باریک چوبی فاصله ی کمی وجود دارد که آنها را برای تهویه لوازم قرار گرفته در داخل بسیار مناسب می کند.

کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است؟

اینکه چگونه آشپزخانه‌ی خود را با رنگ بندی کابینت ام دی اف زیبا تر کنید شاید یک چالش مهم در طراحی آشپزخانه شما باشد که باید با هماهنگی طراحان و سازندگان و اعمال سلیقه درست آن را به بهترین شکل پیش ببرید.
رنگ بندی کابینت ام دی اف یک عنصر مهم در طراحی آشپزخانه شما است. پالت رنگی که شما انتخاب می‌کنید برای شخصیت آشپزخانه‌ی شما یک لحن ایجاد می‌کند. طرح آشپزخانه‌ی شما گرم است یا سرد؟ انرژی‌زا و آتشین است یا آرام و بی جنبش؟ مکانی برای کارهای اجتماعی است یا محلی برای آماده‌سازی غذای مفید؟ پالت رنگ مورداستفاده در طراحی آشپزخانه‌ی شما این احساسات را نسبت به خانه ؛ چه برای اعضای خانواده و چه برای مهمانان و … به ارمغان می‌آورد.
قبل از انتخاب رنگ ها نکات زیر را بررسی و در انتخاب رنگ دقت کنید
•    اگر آشپزخانه شما کوچک است از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید
•    در آشپزخانه ای که نور طبیعی کم است و نورپردازی ضعیف هیچ وقت از کابینت تیره استفاده نکنید
•    اگر به تمیزی بیش از اندازه اهمیت می دهید طرح یا رنگی را انتخاب کنید که سهولت پاکیزگی آن بالاتر باشد

تأثير تيرگی و روشنی رنگ

رنگ های روشن غالب تر از رنگ هاي تيره به نظر می رسند ز يرا رنگ های روشن  نور را بازتاب داده و درخشان به نظر می رسند  و  همين  امر  موجب جلب  توجه  بيشتر  می شود. اين   قاعده را  می توان در  رنگ آميزی  و  انتخاب رنگ دکوراسيون  آشپزخانه برای بيشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار برد.  اگر  فضايی  دارای  مقادير متوسطی  از رنگ تيره و  مقادير   اندکی رنگ روشن  باشد چشم به فضای  روشن تر جلب می شود . بنابراين مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زياد استفاده شود.
در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سينک ظرف شويی و اجاق گاز و نيز رنگ کف ها وساير ديوارها بسياربه چشم می آيد. بنابراين با استفاده  جسورانه  از رنگ های  روشن که جذاب، شاد، پر هيجان و گرم اند و نيز قابليت ايجاد سرزندگی و طراوت بخشی دارند؛ می توان آشپزخانه خود را متمايز کرد.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

در معماری مدرن خطوط  متقاطع ، سطوح و احجام  تجريدی ترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نيستند و ممکن  است با نظم کمتری به وجود آمده باشند. از  اين نظر رنگ می تواند بر کيفيت به  هم پيوسته اين فضا و سطوح آنها تأکيد کند.اگر در فضای آشپزخانه عناصری  مجزا داريد سعی کنيد هر حجم يا سطح را با رنگی متفاوت و ضعيف از هم جدا کنيد. چنين کاری جلوه ای منطقی به فضا می دهد و بدون رنگ اين فضاها تهی به نظر می رسند. اغلب اوقات به  کار گيری  اندکی  رنگ  در ا ين گونه فضاها بيشترين تأثير را دارند.هر رنگی بايدبه طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

کابینت آشپزخانه: رنگ کرم با تنالیته زرد

استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را بیشتر می کند.

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکی، رنگ توس

زمانی که از رنگ قهوه ای روشن یا خاکی برای کابینت ام دی اف آشپزخانه خود استفاده می کنید، فضای شما بزرگتر و حتی روشن تر به نظر می رسد. بهتر است وسایل آشپزخانه با کابینت ام دی اف قهوه ای روشن را به رنگ استیل و نقره ای انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه: ترکیب کرم و قهوه ای

همانطور که می دانید طیف رنگ قهوه ای برای آشپزخانه دارای محدوده وسیعی است. گاهی انتخاب رنگ مورد نظر و ایده آل برای فضا مشکل بوده و حتی می تواند تردید ایجاد کند. در این مواقع از ترکیب رنگ های قهوه ای برای کابینت ام دی اف آشپزخانه استفاده کنید. رویه هایی از سنگ های کرم یا قهوه ای روشن با بدنه کابینت ام دی اف قهوه ای تیره به حس زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می افزاید.

ترکيب های سه رنگی

ترکيب های سه رنگی که رنگ های  اصلی قرمز ، زرد و  آبی بيشترين  آن  را  تشکيل  می دهند می توانند  طرح های مطبوع و  خوبی را به وجود آورند که فضای آشپزخانه را پر انرژی و گرم نشان می دهد.
رنگ های اصلی کيفيت گرافيکی مجذوب کننده ای به عناصر فضا می بخشد.
رنگهای زرد، قرمز ؛ فضای يک آشپزخانه سرد و  دلگير را گرم  و جذاب می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه انرژی می دهد. برای ايجاد حس پويايی و تحرک، ترکيبی از آنها  را به کار ببريد و برای ايجاد احساس ملايم تر آنها را با رنگ سفيد ترکيب کنيد.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

این رنگ کابینت در واقع یکی از محبوب ترین ایده های انتخاب رنگ کابینت است. ترکیبی رنگ خنثی سفید در کنار یک رنگ تند مانند مشکی تعادل رنگی خوبی ایجاد کرده است.البته شما میتوانید رنگ های دیگر را نیز به صورت جزیی مانند گلدان یا وسایل کوچک به دکور آشپزخانه اضافه کنید. استفاده از وسایل آشپزخانه سفید یا مشکی نیز می تواند برای تکمیل این طراحی ایده خوبی باشد

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

در حال حاضر بهترین و محبوب ترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه ام دی اف در همه جای دنیا و حتی ایران رنگ سفید و رنگ های روشن است.البته که رنگ های خنثی نیز به تازگی در خانواد های جوان محبوب شده است. رنگ خاکستری یک رنگ دوست داشتنی اما خنثی است که شما می توانید با دیگر رنگ آن را ادغام کرده و فضای منزل خود را فوق العاده تر کنید.
رنگ سفید فضایی روشن ، بزرگ و گرم را به شما هدیه می دهد. از کاشی های رنگی برای تعادل رنگی استفاده کنید.قفسه های باز چوبی در یک فضای کاملا سفید بسیار چشم نواز و جذاب است پس از روتین ها پیروی نکنید . بر اساس سلیقه خود آشپزخانه را تکمیل کنید.

انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف

قطعات ام دی اف خام در کارخانه توسط دستگاه cnc حکاکی و کنده کاری می شوند و سپس در دستگاه پرس وکیوم روکش می شوند و یا رنگ می شوند این روکش ها از جنس pvc  می باشند و رنگها یا مات  و یا براق هستند

1-ام دی اف مات

احتمالا همه شما تخته های ام دی اف طرح چوب را در محل کار و منزل خود دیده اید. برای مات کردن صفحات هم از رنگ و هم از روکش می توان استفاده کرد.رنگ ها طیف زیادی دارند که هر کدام دارای کد مخصوص هستند و بنا به سلیقه شما در آشپزخانه اعمال می شوند.

2-کابینت ام دی اف براق

برای براق کردن قطعات ام دی اف دو راه وجود دارد : رنگ و یا روکش pvc
رنگ ها صیقلی تر و تمیز تر هستند و به نسبت گران تر از روکش می باشند. در روکش کردن یک طرف ملامینه شده و یک طرف روکش پلاستیکی براق دارد که نسبت به رنگ کاری کیفیت پایین تری دارد

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

هنگام انتخاب کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک خود باید به نکاتی دقت کنید. اینکه آیا رنگ انتخابی متناسب فضای شما هست یا خیر. توجه داشته باشید رنگ های تیره آشپزخانه کوچک را بسته تر نشان می دهند. دوما اینکه دوست دارید ام دی اف شما براق باشد یا مات. کابینت ام دی اف براق فضای شما را بزرگتر نمایش می دهد و این خود یک مزیت محسوب می شود

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت گذاری برای کابینت آشپزخانه ام دی اف به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما قبل از خرید باید به آنها توجه کنید.
•    جنس بدنه انتخابی شما : ایرانی ، خارجی
•    روکش انتخابی : مات یا براق
•    طرح سفارشی یا آماده
•    نوع صفحه انتخابی
•    جزئیات اجرایی : نصب ، آب بندی
•    یراق آلات : لولا، دستگیره، ریل و جک

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30146 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21523 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48152 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17107 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر