کابینت فلزی بهتر است یا کابینت چوبی؟قیمت و مزایای کابینت فلزی

کابینت فلزی,کابینت استیل,انواع کابینت فلزی,رنگ آمیزی کابینت فلزی,مزایای کابینت فلزی,مزایای کابینت استیل,قیمت کابینت فلزی,کابینت فلزی و دکوراسیون آشپزخانه,کابینت فلزی طرح چوب

کابینت فلزی بهتر است یا کابینت چوبی؟قیمت و مزایای کابینت فلزی

  • 1397/8/21
  • 25838 نفر
در گذشته در اغلب آشپزخانه ها از کابینت های فلزی استفاده می شد. اما رفته رفته با گذشت زمان این مدل کابینت ها جای خود را به کابینت های ام دی اف دادند.

انواع کابینت فلزی

کابینت های فلزی که بعد از دوران کابینت های چوبی قدیمی به عصر جدید پا گذاشتند، 3 نوع هستن:
 1- کابینت فلزی با ورق سیاه (فولاد خام)
2- کابینت فلزی گالوانیزه
3- کابینت فلزی استیل

کابینت فلزی فولادی با ورق گالوانیزه (نوع اول و دوم)

جنس بدنه و درب های کابینت فلزی فولادی

کابینت فلزی با فولاد خام (یا همان ورق سیاه) نسبتاً ارزانتر هستند ولی خیلی راحت هم زنگ میزنن؛ اما کابینت های فلزی با ورق گالوانیزه کمی گرانتر اند اما  طول عمر بیشتر و جنس مقاوم تری نسبت به زنگ زدن دارند. یونیت (چهارچوب) کابینت و درب ها در این نوع کابینت ها از فلز ساخته می شوند و جوش ها با جوش نقطه ای، کارپید و لحیم اجرا میشوند. لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت ها از جنس فلز هستند.   

رنگ آمیزی در کابینت آشپزخانه فلزی

معمولاً رنگ آمیزی یونیت در کابینت نوع اول (ورق سیاه) و دوم (ورق گالوانیزه) با پیسوله انجام میشود. البته می توان با هزینه بیشتر، رنگ استاتیک برای این بخش استفاده کرد که بهتر از حالت رنگ آمیزی دستی و پیسوله ای است. برای درب ها هم معمولاً از رنگ کوره ای و یا رنگ استاتیک استفاده میشود تا عمر و دوام بیشتری داشته باشند. یادتان باشد رنگ معمولی روی ورق گالوانیزه خیلی بد اجرا میشود و یا خیلی راحت کنده میشود!   لطفاً از رنگ های کوره ای یا استاتیک برای این نوع کابینت استفاده کنید. 

  صفحه کابینت فلزی

صفحات این نوع کابینت ها می تواند از سنگ، فلز یا صفحات امروزی تر مثل ام دی اف با روکش PVC استفاده شود. خیلی محدودیت زیادی برای نوع صفحه از این نوع کابینت ها نیست.

مزایای کابینت فلزی

مزایای کابینت های فلزی با ورق سیاه فولادی و همینطور مزایای کابینت های فلزی با ورق گالوانیزه شامل این موارد هستند
•    مقاومت زیاد نسبت به ضربه، و استحکام بالا
•    قیمت پایین تر نسبت به سایر کابینت ها؛ البته نه همیشه.
•    قابلیت تعمیر و ترمیم نسبتاً ساده

کابینت استیل

جنس بدنه، رنگ و صفحه کابینت استیل

مشخصات کابینت استیل

کابینت فلزی استیل در محل هایی که از نظر بهداشتی شرایط ویژه ای دارند به کار میرود. جنس بدنه و صفحه و درب های این نوع کابینت از استیل ساخته میشود و ظاهری ساده و نقره ای دارد.   حتماً جاهای مختلف مخصوصاً توی آشپزخانه ها، رستوران ها یا غذاخوری ها از این نوع کابینت به چشمتان میخورد.
این کابینت ها به خاطر جنس ورق استیل نیاز به رنگ ندارند. جنس صفحات روی کابینت هم از استیل ساخته میشوند.

مزایای کابینت استیل

کابینت های استیل مزایای برجسته ای دارند:
•    ضربه پذیری خوب، استحکام و عمر زیاد
•    مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
•    بهداشتی بودن و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و میکروبی
•    عدم نیاز به رنگ

قیمت کابینت فلزی

همانطور که گفتیم قیمت کابینت های فلزیِ «فولادی» و «گالوانیزه» پایین است و حتی میتوانند از قیمت کابینت ام دی اف هم کمتر باشند (نه همیشه و می توانند گرانتر هم باشند). برعکسِ این دو نوع، قیمت «کابینت استیل» کم نیست و جزء کابینت های خیلی گران است. 
 

دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب کابینت مناسب برای آن

کابینت یکی از مهمترین ابزارهای موجود در آشپزخانه به شمار می رود که برای نگهداری وسایل بسیار مورد نیاز است. امروزه انواع مدل کابینت ساخته می شود. برخی از کابینت ها چوبی و برخی دیگر فلزی هستند. 
در گذشته در اغلب آشپزخانه ها از کابینت های فلزی استفاده می شد. اما رفته رفته با گذشت زمان این مدل کابینت ها جای خود را به کابینت های ام دی اف دادند. دلیل این مسئله این بود که کابینت های فلزی پس از گذشت مدتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شدند. از آن جایی که کابینت ها نقش بسیار مهمی در زیبایی آشپزخانه ایفا می کنند, این زنگ زدگی و پوسیدگی کابینت های فلزی باعث می شد که طرفداران این مدل کابینت ها کمتر شوند. با این وجود به دلیل هزینه پایین مدل کابینت فلزی نسبت به سایر مدل های کابینت, هنوز هم این کابینت ها طرفداران ویژه خود را دارند. امروزه طرح ها و ایده های بسیار زیبا و جذاب از کابینت های فلزی وجود دارند که با مدل کابینت های چوبی رقابت می کنند. این مدل کابینت ها علاوه بر هزینه کم, با کیفیت هستند و در برابر رطوبت مقاوم ترند. 
کابینت های فلزی در رنگ های مختلف و با اندازه های متنوع قابل ساخت هستند. به همین دلیل به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون کامل آشپزخانه هماهنگ نمود. این مدل کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک و یا بزرگ مناسب هستند و در صورتی که در معرض رطوبت شدید قرار نگیرند, عمر طولانی دارند. اگرچه استفاده از این مدل کابینت ها کاهش پیدا کرده است اما امروزه تنوع و زیبایی آن ها باعث شده افراد به آن گرایش پیدا کنند.

کابینت فلزی طرح چوب

کابینت فلزی طرح چوب

بسیاری از افراد دوست دارند کابینت های چوبی داشته باشند, اما از آن جایی که هزینه این مدل کابینت ها بسیار زیاد است, نمی توانند آن را تهیه کنند. به علاوه کابینت های چوبی برای مناطق مرطوب و آشپزخانه های بزرگ مناسب نیستند و به سرعت تخریب می شوند. امروزه از کابینت های فلزی طرح چوب در این مواقع استفاده می شود. این مدل کابینت ها علاوه بر هزینه کمی که دارند, به اندازه کابینت های چوبی زیبا هستند. 

بالا بردن عمر کابینت فلزی

مدل کابینت های فلزی در طرح های زیبا و متفاوتی طراحی و تولید می شوند که در برابر عوامل بسیاری مقاوم می باشند. اما باید در هنگام تمیز کردن کابینت های فلزی به نکاتی توجه داشته باشیم تا کابینت ها عمر طولانی تری داشته باشند. به عنوان مثال از سیم های ظرفشویی بسیار زبر استفاده نکنیم و تا جایی که می توانیم از دستمال  های مخصوص و یا اسفنج نرم و ملایم استفاده کنیم. برای از بین بردن لکه های چربی روی کابینت فلزی از اسپری های پاک کننده چند منظوره و پودر ماشین لباسشویی می توان استفاده کرد.
 

طراحی کابینت فلزی برای آشپزخانه های کوچک

 یکی از بزرگترین دغدغه ها و مشکلات برای خانم های خانه دار، انتخاب کابینت برای آشپزخانه های کوچک است. کابینت های فلزی با رنگ سفید و رنگ های روشن می توانند برای آشپزخانه های کوچک مناسب باشند زیرا همان طور که می دانید این رنگ های روشن موجب می شوند تا فضای آشپزخانه بزرگ تر دیده شود و دیگر دغدغه و نگرانی نخواهید داشت.
کابینت های استیل و فلزی یکی از شیک ترین و مدرن ترین کابینت ها در آشپزخانه می باشند که زیبایی آشپزخانه با این نوع کابینت ها چندین برابر می شود. حتی شما می توانید برای زیباتر شدن فضای آشپزخانه خود از کابینت های فلزی رنگی مطابق با سلیقه و دکوراسیون خود استفاده نمایید.

تفاوت کابینت فلزی و کابینت چوبی در آشپزخانه

کابینت های چوبی، کابینت های مناسبی هستند و ایراد چشم گیری نیز ندارند و در رنگ ها، اشکال و سلیقه های مختلف به بازار عرضه میشوند. قابل رنگ کردن و لکه گیری هستند و زمانیکه به درستی نصب می شوند، ظاهر بسیار زیبایی دارند.

با این حال کابینت های فلزی نیز فواید خاص خود را دارند. نخستین نکته مثبت در آنها، با دوام بودن آنهاست. بعنوان مثال: میتوان به گاوصندوق ها اشاره کرد که از فولاد ساخته می شوند و در برابر ضربه، سخت و مقاوم هستند و از محتویات خود به خوبی محافظت میکنند.

همه این محاسن در مورد کابینت های فلزی نیز قابل تعمیم میباشد و حتی اگر بدرستی از آنها استفاده نشود همچنان ظاهر خوب خود را حفظ خواهند کرد. علاوه براین شما در منزل خود از ابزارهای فلزی دیگر مانند دستگیره ها استفاده میکنید و این کابینت های فلزی با ابزارهای فلزی نصب شده در خانه شما نیز هماهنگی (هارمونی) ایجاد میکنند.

مزایا و محاسن کابینت فلزی در مقایسه با کابینت چوبی

۱-کابینت های فلزی هرگز به تغییر اساسی نیاز ندارند

با استفاده از کابینت های فلزی دیگر نیاز نخواهید داشت تا درب های آنها را دوباره بسازید. کافیست آن ها را رنگ کنید! در نتیجه برای صرف هزینه های اضافی برای نگهداری و تعمیر نیز صرفه جویی خواهید کرد.

۲-کابینت های فلزی  بر اثر رطوبت تاب برنمیدارند

وقتی که در مورد رطوبت صحبت می کنیم، یکی از مشکلات معمول کابینت های چوبی، تاب برداشتن آن ها میباشد. در حالیکه در مورد فلزات، مشکل تاب برداشتن و یا آماس چوب دیده نمیشود.

خرید کابینت فلزی

در هنگام خرید کابینت های فلزی بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید از جمله اینکه: از باز و بسته شدن درست درب ها مطمئن شوید (زمانیکه درب کابینت را رها می کنید از بسته شدن آرام آن اطمینان پیدا کنید).

سپس، از آنجاییکه محیط آشپزخانه ها رطوبت بالایی دارند، لذا خطر زنگ زدگی وجود دارد. پس کابینت های گالوانیزه شده و یا ضد زنگ را انتخاب کنید. بعد، گوشه و کنار کابینت ها را بررسی کنید. در بیشتر موارد، صفحات فلزی به صورت حرفه ای و توسط لیزر برش داده میشوند. دقت کنید که گوشه های کابینت تیز نباشد.

همچنین بهتر است از موادی که سطح آن ها “مات” و یا “بافت دار” است استفاده کنید تا اثر انگشت شما را نشان ندهد.

مشکلات و معایب کابینت فلزی

کابینت های فلزی نیز بدون عیب نیستند. اگرچه بسیار محکم و دارای ظاهری زیبا میباشند ولی باید به مسائلی که ممکن است برایتان دردسرساز شود توجه کنید :

۲- بدون شک کابینت هایی با کارآیی بالا هستند ولی ممکن است پر سر و صدا باشند. مثلا هنگام قراردادن قابلمه و ظروف فلزی و یا باز و بسته کردن درب ها، صدا تولید میکنند.

۳- از نقطه نظر استایل، این کابینت ها ظاهر و احساسی سرد دارند. میتوانید ظاهر آن ها را با درب های شیشه ای و یا پلاستیکی ترکیب کنید و فضای مناسب تری بسازید( البته ترکیب فولاد با عناصر دیگر، اندکی مشکل است).

۴- این کابینت ها با مرور زمان، خسته کننده میشوند. از آنجاییکه فضای زیادی را اشغال میکنند همیشه جلوی چشمان شما هستند و به سختی با مواد دیگر و یا وسایل خانه تان همخوانی پیدا میکنند.

بنابراین شما مجبورید تا وسایل آشپزخانه مانند یخچال، پیشخوان و کشوها را نیز از جنس فولاد انتخاب کنید.

۵- کابینت های فلزی نیاز به مراقبت دارند. هر چند وقت یکبار بایستی روغن های مخصوص برای حفظ درخشندگی شان استفاده کنید. در ضمن شاید تورفتگی هایی در آن ها، بر اثر ضربه و … ایجاد شود که اگر قابل تعمیر نباشد مجبور به تعویض درب های تو رفته خواهید بود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه طبق دستورالعمل اتحادیه کابینت سازان 

توضیحات کلی:

در نحوه محاسبه،  کابینت زمینی و دیواری با متراژ طول محاسبه می شوند که 60 درصد هر متر طول به کابینت های زمینی و 40 درصد به کابینت دیواری تعلق می گیرد. یعنی در مجموع یک متر کابینت دیواری (40%) و یک متر کابینت زمینی (60%) را یک متر کابینت می نامیم.
این جمله ای است که تقریبا همه کسانیکه یک بار به دنبال تعویض  و یا خرید کابینت بوده اند شنیده اند و از اصول اولیه نحوه محاسبه می باشد ولی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طبق این فرمول متراژ زمینی و دیواری خود را حساب کرده اید و با مبلغی که سازنده به شما اعلام نموده همیشه فرق دارد و شما دچار سر درگمی می شوید.
تفاوت اولیه را می توان در نحوه محاسبه کابینت های خارج از سایز استاندارد دانست یعنی اگر یونیت های کابینت زمینی و دیواری از ابعاد استاندارد خارج شود بر حسب اضافه شدن عمق و ارتفاع طبق جدول شامل ضریب می شود که در ذیل پیرامون آن توضیح خواهیم داد، و اما دومین اختلاف بزرگ که دچار اختلاف محاسباتی شما می شود بحث درب نما است که پیرامون آن و اینکه به کجا ها درب نما می گوییم صحبت خواهیم کرد.
قانون 40 و 60 درصد اولین قانون قیمت کابینت آشپزخانه است که استاندارد اولیه محاسبه است. حال می خواهیم نحوه ریز محاسبه را به شما آموزش دهیم تا آگاهانه بتوانید بهترین قیمت را برای خود برآورد کنید و بدانید سازنده چگونه برای شما محاسبه می کند.

کابینت زمینی:

ابعاد استاندارد برای کابینت زمینی عمق 55 و ارتفاع 72 سانتی متر است (که با پایه و صفحه به ارتفاع 90 سانتی متر می رسد).
اگر ابعاد یونیت های زمینی شما از این استاندارد بیشتر نباشد شامل ضریب یک می شود و شما می توانید با متراژ طول قیمت کابینت خود را محاسبه کنید که این مقدار به جز هزینه درب نما و دیگر جزئیات است.
در کابینت های ایستاده یا سوپر مارکت ها که عمق آن ها از 55 سانتی متر بیشتر است و ارتفاع آن ها معمولا 240 سانتی متر می باشد با توجه به عمق 55 سانتی متر به عنوان کابینت زمینی محاسبه می شود و ضریب آن از جدول کابینت زمینی تبعیت می کند و یا کمد بالای یخچال اگرعمق آن 55 باشد شامل زمینی می شود.

کابینت دیواری:

ابعاد استاندارد برای کابینت دیواری عمق 30 و ارتفاع 75 سانتی متر است.
اگر ابعاد یونیت های دیواری شما از این استاندارد بیشتر نباشد شامل ضریب یک می شود و شما می توانید با متراژ طول قیمت کابینت خود را محاسبه کنید که این مقدار به جز هزینه درب نما و دیگر جزئیات است.دیگر کابینت های دکوری کوچک با عمق های کمتر از 55 سانتی متر جزو این گروه محاسبه می شود.
نکته مهم:
اگر ابعاد کابینت زمینی و یا دیواری از ابعاد فوق کمتر باشد با ضریب یک محاسبه می شود. یعنی مثلاً اگر عمق کابینت دیواری شما 25 سانتی متر و ارتفاع آن 40 سانتی متر باشد در محاسبه آن از ضریب یک استفاده می شود، و علت آن هم پرتی ورق در این ابعاد است.
 حال چگونه متر طول را در حالت استاندارد محاسبه کنیم:
در محاسبه متراژ کابینت زمینی از ابتدا تا انتهای کار را متر می کنیم.
اگر کابینت به صورت ال شکل باشد یعنی کنج دیوار که کابینت بر روی دیوار بعدی ادامه پیدا می کند متر از دو طرف گرفته می شود (یعنی کنج کابینت از دو طرف محاسبه می شود).
چنانچه در متراژ زمینی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و گاز مبله باشد از متراژ طول کابینت زمینی کسرمی شود که ابعاد استاندارد برای آن ها 60 سانتی متر می باشد.
در محاسبه کابینت دیواری همانند کابینت زمینی با متراژ طول محاسبه می شود. بدین شکل که متر از ابتدای کار تا انتها گرفته می شود. حال آنکه اگر در فضای دیواری نیز کابینتی به شکل ال(کنجی) داشته باشیم این فضا نیز از دو طرف در متراژ محاسبه می شود، حال اگه در فضای کابینت دیواری جای هود وجود داشته باشد و کابینت و یا قابی برای آن نصب نشود از متراژ طول کار کسر می شود.
اگر کابینت شما دارای ابعاد استاندارد است می توانید متراژ کل دیواری و زمینی خود را با درصد های بالا محاسبه کنید.

نحوه محاسبه کابینت های آشپزخانه خارج از استاندارد:

کابینت های ایستاده که معمولا بعنوان سوپر مارکت، کمد، جای فر و مایکروفر استفاده می شوند به دلیل اینکه ابعاد آن ها تغییر می کند طبق جدول زیر شامل ضریب 3 می شوند یعنی اگر طول آن 60 سانتی متر باشد و ارتفاع کابینت 240 سانتی متر باشد با ضریب 3 محاسبه می شود.
سانتی متر     180=3×60
نکته: اگر عمق یونیت ها زیر 55 سانتی متر باشد به عنوان کابینت دیواری محاسبه می شود و طبق جدول دیواری محاسبه می شود و اگر عمق آن بیشتر از 55 سانتی متر باشد طبق جدول زمینی محاسبه می شود.
روش محاسبه آسان است در جدول طول کار مهم نیست شما بایست عمق و ارتفاع یونیت خود را داشته باشید و طبق جدول ضریب محاسبه را بدست آورید.

درب نما چیست؟

قبل از اینکه توضیح دهیم درب نما چیست باید بدانید منظور از یک متر کابینت چیست و شامل چه چیزهایی می شود. اگر یک متر کابینت دیواری یا زمینی داشته باشیم شامل دو عدد دیواره و یک کف و تاق می شود به همراه یک درب.
دیواره ها، کف و تاق قانوناً از جنس ام دی اف و یا لترون (طبق توافق با مشتری) سفید رنگ معمولی می باشد و درب کابینت ازجنس و رنگی است که شما برای کار خود انتخاب می کنید به همراه لولا و دستگیره (که برای کابینت های زمینی شامل صفحه روی کابینت، پایه ها، ریل کشو ها) می شود 
در گذشته که بدنه کابینت ها فلزی بود بدنه های کابینت آشپزخانه را یکدست رنگ می کردند و هزینه ای را متحمل نمی ساخت ولی در ساخت کابینت های آشپزخانه جدید امروزی، ام دی اف بدنه هایی که در دید قرار می گیرند را نمی توان رنگ کرد و یا سفید گذاشت.
پس می بایست برای زیبایی کار آن را همرنگ با ام دی اف رنگی که مشتری انتخاب می نماید پوشاند یعنی یک بار دیواره قرار می گیرد و بعد از آن دیواره دیگری که به آن درب نما می گویند روی کار اضافه می شود.
این بحث اصلی درب نماست و هزینه آن بر حسب متر مربع محاسبه می شود.
از دیگر جاهایی که درب نما استفاده می شود می توان به کاور دور هود فضاهایی که دکوری ساخته می شود، نماهای پشت اوپن ها یا جزیره ها که رو به پذیرایی قرار می گیرند و کاور های دور یخچال که در آن ها ام دی اف های رنگی که صرفاً جهت زیبایی می باشنداستفاده می شوند نام برد.

وظایف مجری طبق دستورالعمل اتحادیه کابینت سازان 

•    مجری موظف است به ازای هر واحد آشپزخانه سه عدد کشو بدون دریافت اضافه بها نصب نماید.
•    مجری موظف است تمامی کابینت ها را با دستگیره تا سقف یک درصد مبلغ هر متر کابینت تحویل دهد.
•    مجری موظف است تمامی کابینت ها را با لولاهای معمولی تحویل مشتری نماید.
•    مجری موظف است برای روی کابینت های آشپزخانه زمینی از صفحه استاندارد 3 سانت شرکتی (غیر دست ساز) استفاده نماید.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30146 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21523 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48152 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17107 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر