کابینت پولیشی,کابینت پولیشی سفید,قیمت کابینت پولیشی,نصب کابینت پولیشی,ساخت کابینت پولیشی

کابینت پولیشی چیست؟

  • 1398/12/26
  • 7245 نفر
کابینت پولیشی در واقع نوعی از کابینت آشپزخانه انزو می باشد که در آن به جای روکش وکیوم، رنگ پولیشی به کار رفته است. رنگ پولیشی در واقع یکی از منحصر به فرد ترین رنگ هایی می باشد که بر روی ام دی اف قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این کابینت بپردازیم.

کابینت پولیشی در واقع نوعی از کابینت آشپزخانه انزو می باشد که در آن به جای روکش وکیوم، رنگ پولیشی به کار رفته است. رنگ پولیشی در واقع یکی از منحصر به فرد ترین رنگ هایی می باشد که بر روی MDF قرار می گیرد. پولیش ماده‌ای است غالباً به شکل مایع که البته گاهی نیز به صورت خمیری و اسپری نیز یافت می شود. پولیش بر روی سطوح مختلف به کار می رود و باعث از بین رفتن آلودگی ها و خط و خش آنها می شود.
سطوح مختلف از جمله پلاستیکی، شیشه‌ای، چوبی و فلزی را می توان با استفاده از پولیش، شفاف و درخشنده کرد. استفاده از پولیش‌ چوب می‌تواند به خوبی خط و خش‌های ریز را از روی سطح چوب پاک کرده و درخشندگی را به سطح چوب هدیه دهد. علاوه بر آن می تواند باعث بازسازی سطح چوب شود و از اکسید شدن آن به خوبی محافظت نماید.

مکانیسم عملکرد پولیش به این صورت می باشد که با برداشتن یک لایه نازک از رنگ، خط ها و خش ها را پر کرده و آنها را از بين می‌برد و در نتیجه جلا و درخشندگی خاصی را به سطح مورد نظر ارائه می کند. در واقع پولیش به دلیل اینکه حاوی مواد ساینده می باشد، همچون سنباده عمل می‌کند. پولیش بسته به نوع آن می‌تواند به صورت زبر و یا نرم باشد. اغلب پولیش ها حاوی مواد واکس می باشند تا جلا و درخشندگی لازم را به سطوح مورد نظر بدهند.

کابینت پولیشی

🔔 حتما بخوانید: کابینت با روکش اچ پی ال(HPL)

مزایای کابینت پولیشی

کابینت  رنگ پولیش مزایای متعددی دارد که باعث جلب توجه مشتریان به خود شده است. این ویژگی ها و مزایا عبارتند از:

  • استفاده از رنگ پولیش باعث می‌شود ضخامت کابینت های پولیشی در حدود 2 تا 3 میلی‌متر بیشتر از دیگر کابینت‌ها باشد. ضخامت بیشتر باعث استحکام بیشتر ورقه ها می شود. به‌ همین دلیل این کابینت ‌ها در اثر فشار تاب برنمی‌دارند و و شکل طبیعی خود را از دست نمی دهند.

  • خمیر پولیشی روی کابینت ‌ها مثل یک ضربه‌گیر محکم عمل می‌کند. برای همین در اثر ضربه آسیب نمی‌بینند و یا همچنین دچار فرو رفتگی نمی شوند.

  • کابینت رنگ پولیش به طور کامل ضد آب می باشد. چون تمام قسمت‌ های بدنه‌شان به‌طور کامل با ماده‌ی پولیش پوشیده می‌شود و هیچ راه نفوذی برای آب و رطوبت وجود ندارد. به ویژه اینکه اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید یکی از مهمترین مزیت ها به شمار می آید.

  • منحصر به فرد بودن رنگ کابینت های پولیشی به سفید، باعث تمایز این کابینت ها نسبت به سایر کابینت‌ها شده است. علاوه‌ بر این کابینت پولیش سفید هم باعث می شود که آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد و هم ست کردن وسایل در آشپزخانه به راحتی صورت پذیرد.

  • این کابینت ها ضدخش میباشند، حتی اگر به‌وسیله جسم سختی خراشی رویشان ایجاد گردد به‌راحتی قابل ترمیم می باشند.

  • در برابر حرارت و نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی دارند.

معایب کابینت پولیشی

کابینت طرح پولیش عضوی از خانواده‌ی کابینت‌ های نئوکلاسیک به شمار می آیند، به همین دلیل از حساسیت اجرایی بالایی برخوردار هستند. این موضوع دلیل اصلی معایبی می باشد که شامل این کابینت می شود:

  • رنگ‌آمیزی کابینت پولیش به روش پاششی صورت می گیرد. به همین دلیل تمام مراحل اجرا باید در یک محیط ایزوله انجام شود. یعنی فضایی که هیچ گرد و غباری در آن وجود نداشته باشد. از ظرفی فراهم کردن چنین فضایی هزینه بسیار زیادی را روی دست سازندگان می گذارد.
  • ساخت این کابینت ها  سخت بوده و همین‌طور حساسیت ‌ها و دقت بالایی برای تولید این کابینت ‌ها نیاز می باشد. به همین دلیل در مراحل ساخت از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و کاملاً پیشرفته‌ای استفاده می‌شود همین موضوع باعث اعمال هزینه های زیادی می گردد.
🔔 حتما بخوانید: کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت پولیشی چیست؟

ساخت کابینت پولیشی

توجه داشته باشید که کابینت های پولیشی جز خاص ترین نوع اجرای کابینت در کابینت های ام دی اف و چوب به حساب می آیند. با توجه به تولید کم و قیمت نسبتا بالای آن ولی طرفداران نسبتا زیادی دارد. ساخت این کابینت ها به این صورت است که ام دی اف ها ر سایز ها و ابعاد های مختلف برش می دهند و با استفاده از دستگاه های سی ان سی تمام اتوماتیک، قطعات را ابزار زده و حکاکی می کنند. سپس در مرحله آخر، که مربوط به رنگ پولیشی آن می باشد می شویم که به صورت پاششی رنگ پولیشی را روی قطعات ابزار خورده اعمال می کنیم.

🔔 حتما بخوانید: اجزای کابینت آشپزخانه

نصب کابینت پولیشی

با توجه به توضیحاتی که در ساخت کابینت پولیش اشاره شد اینک به نصب این کابینت ها می رسیم. با توجه به زیبایی و ظرافت این مدل کابینت حتما توجه داشته باشید که از استادکاران ماهر برای نصب کابینت و قرار دادن ستون ها استفاده کنید. چون یکی از عوامل مهم که زیبایی هر آشپزخانه ای را دوچندان می کند، حضور یک تیم نصاب حرفه ای می باشد.
پیشنهاد ما به شما در انتخاب صفحه این نوع کابینت، استفاده از سنگ مصنوعی کورین و کوارتز می باشد. همینطور، با توجه به رنگ غالب سفید در کابینت های پولیشی بهتر است که رنگ صفحات به کار برده شده تیره باشد. زیرا این تضاد می تواند کار را بسیار چشم نواز تر جلوه دهد. علاوه بر این در کنار قالب ساده این نوع کابینت می توانید کاشی بین کابینتی را از کاشی های طرح دار و تیره استفاده کنید.

کابینت پولیش

قیمت کابینت پولیشی

مدل کابینت پولیشی به طور کلی قیمت بالاتری نسبت به کابینت های وکیوم و کابینت های هایگلاس دارند. در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت کابینت پولیشی گران تر از کابینت آشپزخانه معمولی می باشد می توانیم به سه عامل اشاره کنیم:
 اولاً در کابینت پولیشی از رنگ ایستاده استفاده می شود که از قیمت بالایی برخوردار است. ثانیاً شیوه پاشش این رنگ به گونه ای است که باید در محیطی کاملا ایزوله و عاری از هرگونه گرد و غبار صورت پذیرد و تدارک دیدن چنین فضایی هزینه بر است و در آخر لازمه اجرای چنین کابینت هایی دستگاه های تمام اتوماتیک هستند که از قیمت بالایی برخوردارند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11000 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9360 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12350 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13649 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر