کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی

کابینت ریلی چیست؟

  • 1398/10/2
  • 12288 نفر
کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام و دستشویی به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی ایفا کنند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند. همچنین از این کابینت ها می توان برای نگهداری لباس ها و وسایل دیگر استفاده کرد .این نوع کابینت ها دارای درب هایی به صورت ریلی هستند که دارای یک یا تعداد بیشتری پانل به صورت افقی و عمودی هستند و از طریق ریل یا غلطک که در داخل باکس های بالایی یا پایینی قرار دارند، امکان جابجایی دارند. در واقع دیگر نیازی به فضای بیرونی برای باز شدن درب ها ندارند.  

انواع ریل های به کار رفته در کابینت ریلی کدام است؟

ریل های ساچمه ای

ریل ساچمه ای پهن، ریل هایی با عرض ۴٫۵ سانتی می باشند که تا حدود سی کیلو تحمل وزن دارند و برای کشو های کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. البته این نوع ریل در ضخامت های مختلفی موجود می باشد، که ضخیم ترین آن ضخامت ۱٫۲ دهم میل می باشد. اکثر ریل هایی که در بازار موجود میباشند، چینی هستند و به تازگی در ایران هم تولید این نوع ریل ها رواج پیدا کرده است.

ریل های تاندوم باکس

 استفاده از سیستم های کشویی تاندوم در طراحی آشپزخانه های منحصر به فرد کمک فراوانی میکند و آشپزخانه ای بی نظیر و لوکسی را ایجاد میکند. ریلهای تاندوم باکس دارای حرکتی فوق العاده روان هستند، که نظر هر کاربری را به خود جذب می کنند و این امکان را فراهم میکنند که کشوها به آرامی و بدون صدا و ضربه بسته شوند. این کشو ها در انواع مختلفی و برای کاربردهای متنوعی طراحی و تولید شده اند و دارای تحمل وزن های مختلفی ( 30 ، 40 ، 50 ، 60 ، 70 کیلو گرم ) هستند که هر کدام بسته به کاربرد آن دارای ویژگی هایی میباشند.

ریل های لگراباکس

یک سیستم کشوی لوکس و ظریف است که با طراحی مینیمالیستی خود حال و هوای منحصر به فردی ایجاد می‌کند. طراحی این کشوها ساده و خطی میباشد و زیبایی در حرکت را نمایش می‌دهد. ریل های لگراباکس به ظرافت، طراحي ساده و مينيمالي و انعطاف پذيري در تغيير، معروف هستند. اين تقسيم کننده ها مي توانند استفاده های گسترده ای داشته باشند. این ریل ها معمولا به صورت تاچ عمل میکنند و در صورت تاچ کردن، کشو به صورت اتوماتیک باز شده تا شما به راحتی بتوانید از فضای کشو استفاده کنید.

ریل های کشوی برقی

در سیستم های برقی تجهیزات کابینت در های راست یا چپ، کشویی یا معمولی، تمامی آنها می توانند از تکنولوژی برقی SERVO-DRIVE برای باز کردن خود استفاده کنند. این سیستم های برقی می توانند بر روی درهای چوبی که برای یخچال ها، یخچال فریزرها، فریزرها و یا ماشین های ظرف شویی نصب می شوند، استفاده گردند. استفاده از این تکنولوژی در آشپزخانه هایی که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند راحتی رویایی را فراهم کند.

انواع کابینت های ریلی را می توان از نظر المان های زیر دسته بندی کرد:

  • طراحی و مدل های مختلف
  • رنگ و طرح کابینت ها
  • مقدار فضایی که دارند.
  • مواد بکار رفته در ساخت آنها
  • برندهای تولید کننده
  • کاربری

 کابینت ریلی

  🔔 حتما بخوانید: کابینت آشپزخانه ممبران

قسمت های مختلف کابینت ریلی شامل چه مواردی می باشد:

  • صفحه کابینت
  • بدنه کابینت
  • درب کابینت
  • یراق آلات کابینت

روند ساخت کابینت ریلی

  • مرحله اول: اینکه روش اندازه گیری کابینت را بدانیم. چه مواردی مهم است که باید در اندازه گیری رعایت شود؟ باید فضایی که قرار است در آن کابینت ریلی نصب شود را در چندین نقطه اندازه گیری کنیم. مواردی از این دست وجود دارد که باید در اندازه گیری لحاظ شود.
  • مرحله دوم: باید نیاز سنجی انجام شود. یعنی بدانیم که در کابینت ریلی چه مواردی را نیاز داریم و چه موادی قرار است در آن جاسازی شود.
  • مرحله سوم: بایدها و نبایدهای ساخت کابینت ریلی را بدانیم. چگونه باید از کشوها استفاده کرد؟ در چه جاهایی نمی توانیم از کشو استفاده کنیم؟ نقاط کور (نقاط بدون دسترسی) در درب ریلی کدام است؟
  • مرحله چهارم:  روش محاسبه درب کابینت ریلی چگونه است؟
  • مرحله پنجم: انجام آنالیز و ارسال نقشه برای ساختن کابینت ریلی

مزایای کابینت ریلی

از شیک ترین و مدرن ترین کابینت ها می توان به کابینت ریلی اشاره کرد که در حال حاضر طرح ها و مدل های متنوع آن در بازار موجود میباشد. در ساخت انواع کابینت ریلی از بهترین مواد اولیه بهره گرفته شده که علاوه بر زیبایی و کارآمد بودن، از عمر مفید بالایی برخوردار می باشد. کابینت های ریلی به دلیل شکل ساخت خود به راحتی قابل استفاده بوده و می توان انواع و اقسام ظروف و مواد غذایی را به راحتی در آن قرار داد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کابینت ریلی افزایش سرعت عمل جهت جابه جایی وسایل می باشد. با استفاده از این کابینت های مدرن در کمترین زمان می توان به انواع ظروف و مواد غذایی دسترسی پیدا کرد. این کابینت های استاندارد که به راحتی و با کمترین فشار به بیرون و داخل کشیده می شود، نمای زیبایی به آشپزخانه شما داده و به خوبی از محتویات خود محافظت می کند. از طرف دیگر کابینت های ریلی را می توان به راحتی و در کمترین زمان نیز تمیز نمود.

کابینت ریلی در آشپزخانه

  🔔 حتما بخوانید: کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت سوپرمارکتی ریلی

این کابینت دارای قفسه‌ های باریکی است که با قرار دادن اقلام ضروری که حین آشپزی به آن نیاز دارید، دسترسی راحت‌ تری خواهید داشت.

برای خرید کابینت ریلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • فضایی که کابینت در بر می گیرد.
  • گنجایشی که این کابینت ها برای نگهداری وسایل مورد نظر دارند.
  • به نوع طراحی و ظاهر کابینت ها با توجه به سلیقه و فضای محیطی که برای آن در نظر گرفته اید توجه کنید.
  • ابعاد کابینت را با توجه به فضایی که در اختیار دارید بررسی کنید.
  • به رنگ مواد به کار رفته در ساخت کابینت توجه کنید.
  • به صفحه روی کابینت توجه کنید. صفحات روی کابینت می توانند از جنس چوب یا سنگ باشند.

خرید کابینت ریلی

با در نظر گرفتن مزایای متعددی که استفاده از کابینت ریلی با خود به همراه دارد، امروزه در اکثر آشپزخانه های نوساز و بازسازی شده از این تجهیزات بهره گرفته می شود. کسانی که به دنبال خرید بهترین و جدیدترین نمونه های کابینت هستند، می توانند با سر زدن به نمایندگی ها اقدام به خرید کنند. از مدل های پرفروش کابینت ریلی می توان به کابینت ریلی با طرح استیل و نیز طرح چوب اشاره کرد که با قیمت های متنوع به فروش می رسند.

کابینت ریلی آشپزخانه

خرید اینترنتی کابینت ریلی

در حال حاضر راهکارهای مختلفی برای خرید عمده و خرده انواع کابینت ها از جمله کابینت ریلی وجود دارد. خرید از سایت های اینترنتی معتبر یکی از روش های مناسب برای تهیه انواع کابینت های ریلی می باشد. در هر سایت اینترنتی اطلاعات و مشخصات محصول در قالب راهنمای خرید کابینت ریلی در اختیار خریدار قرار می گیرد که کار انتخاب را آسان می کند. از طرف دیگر خرید اینترنتی انواع کابینت ریلی از نظر هزینه خرید و سایر هزینه های مربوطه به صرفه تر خواهد بود. از این رو امروزه اکثر خریداران عمده و خرده کابینت برای خرید مدل های مختلف این محصول از طریق سایت های اینترنتی معتبر اقدام به خرید مینمایند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12288 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13567 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر