لولا کابینت,نصب لولا کابینت,انواع لولا برای کابینت,لولا گازور,لولا کابینت توکار,لولا گازور چیست؟,لولای اروپایی,لولای چاقویی,لولا توکار

لولا کابینت و انواع آن

  • 1399/6/7
  • 9215 نفر
یکی از مهم‌ترین یراق ‌آلاتی که در کابینت سازی استفاده می‌شود، لولا می باشد. کار لولا شباهت زیادی به مفصل داشته و بدنه را به درب وصل می نماید. لولا گازور شیشه، آرام بند، ساده، متری، لب به لب، بادبزنی یا دو طرفه و تزیینی یا فانتزی از انواع لولا درب کابینت و کمد می باشد.

یکی از مهم‌ترین یراق ‌آلاتی که در کابینت سازی استفاده می‌شود، لولا می باشد. کار لولا شباهت زیادی به مفصل داشته و بدنه را به درب وصل می نماید. لولا گازور شیشه، آرام بند، ساده، متری، لب به لب، بادبزنی یا دو طرفه و تزیینی یا فانتزی از انواع لولا درب کابینت و کمد می باشد.
لولا انواع مختلفی داشته که با توجه به کارکرد باید نوع مناسب آن را انتخاب نمود. علاوه بر کاربرد در انتخاب لولا باید به مواردی از قبیل نوع، وزن درب و طرح کابینت نیز توجه نمود. هم‌چنین در انتخاب لولا باید به طول، عرض و ضخامت لولا دقت نمایید تا کیفیت کار حفظ گردد.
شناخت انواع لولاها و نحوه کارکرد آن ها به شما کمک می کند تا به هنگام تعویض و یا تعمیر کابینت ها، انتخاب مناسب تری داشته باشید. اما این سوال مطرح می باشد که این لولا ها چگونه نصب می شوند؟ آیا می توان نصب آن را خودمان انجام دهیم ؟

انواع لولا کابینت از نظر نصب

باید در نظر داشته باشید که دو نوع لولا توکار و لولا روکار وجود دارد. اگر لولا توکار استفاده می‌شود، باید توسط گردبر سطح در کابینت سوراخ شود. لولاها در دو مدل دو پیچ و چهار پیچ می باشند. در هنگام نصب درب کابینت معمولا دو لولا کافی است. هر چقدر درب کابینت سنگین تر باشد، باید از لولای بیشتری برای اتصال به بدنه استفاده نمود و لولای چهار پیچ هم بهتر می‌تواند درب سنگین را نگه دارد. باید سعی شود یراق کابینت را با کیفیت و با جنس خوب استفاده نمایید.
معمولا لولاهای نصب شده در کابینت از جنس لترون می باشند که اگر باز شوند، برای اتصال مجدد در هنگام بازسازی و نصب مجدد سوراخ لولا گازور دچار مشکل می‌شوند. چرا که جنس این نوع چوب به گونه ای است که از محل اتصال پیچ‌ها گشاد می‌شوند. این خود از نقاط ضعف این جنس کابینت می باشد. از طرفی در صورت تماس با آب مقاومت کمتری دارند. لولای چهار پیچ محکم‌تر و مقاوم‌تر می باشند و از طرفی ایمنی بیشتری را فراهم می‌کنند.
در هنگام نصب ابتدا توسط یک مداد باید مکان قرارگیری پیچ‌ها را علامت گذاری نمود. سپس با استفاده از دریل، سوراخ‌ها را ایجاد کرد و لولا را در محل مناسب خود به صورت دقیق نصب کنید. بعد از نصب کامل درب‌ها، باید رگلاژ درب را انجام داد تا درب‌های مجاور هم به صورت موازی و منظم کنار یکدیگر قرار بگیرند. این کار با تنظیم دقیق پیچ‌های گازور به راحتی و با دقت صورت می گیرد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت منحنی چیست؟

لولا گازور چیست؟

شاید اسم گازور به گوشتان خورده باشد. لولا گازور در حقیقت همان لولای کابینت می باشد. لولا از یک طرف به درب کابینت و از طرف دیگر به بدنه کابینت وصل می شود. به همین دلیل باز و بسته شدن درب کابینت کاملاً وابسته به لولا می باشد.
جنس لولای گازور اغلب از جنس استیل است، به همین دلیل در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. میزان باز شدن درب کابینت ارتباط مستقیمی با زاویه لولا دارد. انواع لولا در زوایای 30، 45، 90 و 180 درجه موجود هستند. بدیهی است که زاویه بیشتر، دسترسی راحت تری را به داخل کابینت می دهد. در ادامه به بررسی انواع لولا گازور می پردازیم:

لولا گازور

انواع لولا برای کابینت

در ابتدا باید بدانید که کابینت شما از چه جنسی ساخته شده است؟ لولاگازور مخصوص  ام دی اف، لولاگازور مخصوص کابینت هایگلاس، لولاگازور کابینت چوبی و لولاگازور کابینت لمینیت با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت. برای انتخاب لولاگازور مراحل زیر را بخوانید:

لولای معمولی:

لولای سنتی و لولاهای قدیمی، از دو صفحه محکم تشکیل گردیده که با یک پین به هم متصل می شوند. یک صفحه به درب کابینت و دیگری به کابینت متصل می گردد.

لولای چاقویی:

این لولا مانند قیچی شکل داده می شود. نیمی از لولا به لبه بالا (یا لبه پایین) درب میچرخد. نیمه دیگر به لبه کابینت افقی مستقیما در بالای (یا در پایین) درب قرار می گیرد.

لولای اروپایی:

نوع لولاهای پنهان که در تمامی کابینت ها استفاده می شود. کابینت های بدون قاب بدون کابینت هستند. یکی از مزایای استفاده از لولاهای اروپایی این است که در دو و گاهی سه جهت تنظیم می گردند، و این باعث می شود که تنظیم مجدد درب آسان تر شود. با استفاده از این لولاگازور ها دیگر شکافی بین کابینت و درب آن وجود نخواهد داشت.

لولا گازور

لولا کابینت توکار چیست؟

این لولا برای کابینت هایی استفاده می شود که درب کابینت کاملاً و یا تا حدودی سطح کابینت را می پوشاند. برای نصب لولای توکار باید یک حفره ۳۵ میلی‌متری در سطح کابینت ایجاد شود، سپس با استفاده از پیچ های مخصوص لولا را بر روی سطح مورد نظر محکم نمود.
از مزایای لولا گازور توکار می توان به سهولت رگلاژ کردن فنرهای بکار رفته در آن اشاره نمود. این امر منجر به افزایش قدرت لولا در هنگام باز و بسته شدن در کابینت می گردند.

🔔 حتما بخوانید: کابینت آشپزخانه دو رنگ

مراحل نصب لولا کابینت توکار

نصب لولا کابینت یا همان نصب لولا گازور در چند مرحله انجام می شود:

مرحله اول: اندازه گذاری و ایجاد محل قرار گیری لولا بر روی درب کابینت

این مرحله نیازمند دقت بالایی می باشد، زیرا محل قرارگیری لولا بر روی درب و بدنه باید متناسب باشد. پس از انجام اندازه گذاری، توسط ابزار گازور یک سوراخ با عمق مناسب و دقیق بر روی درب ایجاد می نماییم. فاصله لولا از لبه درب کابینت باید 22 میلی متر باشد.

لولای کابینت

مرحله دوم: تعیین نمودن محل پیچ‌ها بر روی درب کابینت

در این مرحله پس از تعیین محل دقیق پیچ ها توسط مداد، با بهره گیری از دریل محل آن ها را سوراخ نمایید. سپس لولا را در محل خود قرار داده و با به کار گیری پیچ گوشتی پیچ ها را محکم ببندید. پس از پیچ شدن لولا بر روی درب، لولا باید موازی با لبه بوده و زاویه بین قسمت عمودی درب کابینت و لولا ۹۰ درجه باشد. هر دو لولا به همین صورت بر روی درب نصب می شود.

مرحله سوم: نصب لولا به بدنه‌ کابینت

در مرحله پایانی باید محل قرارگیری پیچ های لولا بر روی بدنه کابینت مشخص گردد. برای این کار بهتر است شخص دیگری درب را در جای خود و با دقت نگه دارد تا اندازه گذاری بدنه صحیح صورت شود. پس از علامت گذاری با مداد، محل مورد نظر را با دریل سوراخ کنید و سپس لولا را در جای خود پیچ نمایید.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11001 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9361 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12351 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13650 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر