کابینت چوبی چیست؟,کابینت چوبی سفید,قیمت کابینت چوبی,معایب کابینت چوبی,مزایای کابینت چوبی

کابینت چوبی چیست؟

  • 1399/11/29
  • 4109 نفر
کابینت چوبی زیر مجموعه سبک کلاسیک می باشد با این تفاوت که کابینت چوب گران قیمت ترین مدل کابینت کلاسیک است. علت قیمت بالای این مدل کابینت آشپزخانه متریالی است که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چوب طبیعی درختان مختلف در این سبک کابینت علت قیمت بالای آن است. درختان (راش، گردو، گیلاس و…) متریال اولیه این مدل کابینت آشپزخانه است. کابینت کلاسیک چوبی به نام کابینت تمام چوب یا کابینت چوبی نیز شناخته می‌شود.

کابینت چوبی زیر مجموعه سبک کلاسیک می باشد با این تفاوت که کابینت چوب گران قیمت ترین مدل کابینت کلاسیک است. علت قیمت بالای این مدل کابینت آشپزخانه متریالی است که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چوب طبیعی درختان مختلف در این سبک کابینت علت قیمت بالای آن است. درختان (راش، گردو، گیلاس و…) متریال اولیه این مدل کابینت آشپزخانه است. کابینت کلاسیک چوبی به نام کابینت تمام چوب یا کابینت چوبی نیز شناخته می‌شود. این مدل کابینت لوکس ترین، مجلل ترین نوع کابینت جهت محافل و مجالسی خاص است. البته کابینت چوبی در ویلاهای شمال کشور و مناطقی از شمال تهران به وفوور دیده می شود.

مزایای کابینت چوبی

مزایای این نوع از کابینت ها به شرح زیر می باشد :

۱. طرح زیبای چوب

کابینت های چوبی بسیار زیبا می باشند و این زیبایی همیشگی است. زیرا چوب نقش و نگار چشم نوازی دارد و همواره نظر انسان را به خود جلب می نماید و با هر سلیقه سازگار می باشد. یکی از دلایلی که چوب را جذاب نموده است بافت های متفاوت انواع چوب ها با یکدیگر است. در واقع شما دو بافت کاملا یکسان از چوب نمی توانید بیابید. لازم به ذکر است کابینت های تمام چوب می تواند به تنهایی ارزش هر خانه ای را بالا خواهد برد.

۲.  انطباق پذیری

چوب انعطاف پذیر می باشد و می توان به روش های مختلف به آن طرح و شکل متنوعی داد. به همین سبب چوب قابلیت ابزار خوری بالایی دارد. در واقع کابینت چوبی را می توان در انواع مدل و طرح ساخت و دقیقا امکان سفارشی سازی آن بنا بر سلیقه کارفرما وجود دارد. کابینت های چوبی در شکل ها، اندازه ها و عمق های مختلفی ارائه و به مشتریان کمک می کند تا آشپزخانه یا حمام شان بسیار منحصر به فرد تر ساختخ شود.

کابینت چوبی

۳. دوام بالای چوب

همه ی کابینت های چوبی از یک نوع چوب ساخته نشده اند. بعضی از چوب ها دوام بالاتری نسبت به بقیه دارند. چوب های با کیفیت و گران قیمت، سال های بسیار زیادی عمر می کنند. برای مثال بلوط سفید عمر و دوام بالاتری نسبت به بلوط قرمز دارد.

۴. تنوع کابینت های چوبی

چوب انواع مختلفی دارد که در قیمت، ظاهر و دوام باهم متفاوت هستند. تنوعی که در چوب وجود دارد باعث برتری آن نسبت به دیگر مواد برای ساخت کابینت می شود، به ویژه آنکه می توان چوب را به رنگ دلخواه خود در آورید.

5.  هزینه نصب و تعمیر کابینت چوبی پایین می باشد.

ساخت و نصب کابینت های چوبی آنچنان به نیروی کار زیادی احتیاج ندارند و این به این معناست که می توان حتی با ایجاد تغییرات بنا به سلیقه خود هزینه های کمتری برای نصب انها پرداخت کنید. برعکس، برای مثال نصب کابینت های فلزی نیازمند نیروی کار زیادی می باشد و به همین دلیل می تواند هزینه های بیشتری را به کارفرما تحمیل نماید.

6.  قابلیت نصب انواع دستگیره و یراق آلات

با توجه به جنسی که چوب دارد، می توان انواع یراق آلات و دستگیره را بر روی آن نصب نمود. همین امر موجب زیبایی بیشتر کابینت های چوبی می شود.

🔔 حتما بخوانید: لولا کابینت و انواع آن

کابینت چوبی

معایب کابینت چوبی

هر چیزی در زندگی دارای نقاط ضعفی می باشد و اینکه بگوییم کابینت های چوبی هیچ معایبی ندارند یک دروغ محض است. برخی از معایب این نوع از کابینت ها به شرح زیر می باشند:
1. امکان صدمه دیدن کابینت های چوبی با آب و یا هجوم حشرات از نقایص اصلی این نوع کابینت به حساب می آید.
2. حشرات می توانند به چوب خیلی ساده تر از سایر مواد آسیب برسانند.
لازم به ذکر است بعضی از چوب ها آسیب پذیری بیشتری در مقابل آب و هجوم حشرات دارند. انتخاب چوب هایی مانند ساج و سرو که مقاومت بیشتری در مقابل این تهدیدات دارند می تواند کمک کننده باشد. البته راهکارهایی برای نگهداری از کابینت چوب وجود دارد که باعث می شود آسیبی به کابینت نرسد.

کابینت چوبی سفید

کابینت چوبی سفید انعطاف پذیری بالایی داشته و برای تمامی فضاها و سبک ها مناسب می باشد. رنگ سفید به عنوان یک رنگ خنثی با سایر تجهیزات و رنگ ها همخوانی لازم را خواهد داشت. همچنین گزینه های متعددی را برای نوع رنگ کابینت خود خواهید داشت. این نوع از کابینت مناسب برای آشپزخانه های کوچک است. برای کابینت سفید چوبی امکان بهره گیری از انواع رنگ های پلی اورتان مات، نیم پلی استر، پتینه و … وجود دارد. امکان استفاده از ابزار برای ایجاد طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک در انواع کابینت با رنگ پوششی وجود دارد. در صورتی که بودجه محدودی دارید، می توانید کابینت هایگلاس براق سفید را جایگزین کابینت با رنگ پوششی نمایید. در این صورت سطح کابینت صاف و مسطح و همچنین براق خواهد بود.

کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی

اولین سوالی که برای مشتریان همیشه پیش می آید معمولا در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت کلاسیک چوبی است. با توجه به اینکه چوب های موجود در بازار از نظر کیفی و قیمتی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند استفاده از هر یک از آنها می تواند در هزینه کابینت کلاسیک اثر زیادی داشته باشد. خیلی ها بدلیل علاقه زیادی که به دکوراسیون چوبی و طبیعت دارند کابینت های چوبی را برای طراحی دکوراسیون خانه خود انتخاب می کنند اما برای اکثر افراد مدیریت هزینه تمام شده اولویت زیادی دارد. این افراد می توانند بجای استفاده از چوب های گران قیمت مثل گردو و بلوط از چوب هایی با رنج قیمتی متوسط مانند راش و یا حتی از چوب روسی استفاده کنند و برای زیباتر شدن کار از یک لایه روکش بلوط یا گردو بر روی چوب های ارزان قیمت استفاده کنند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11018 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9374 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12371 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13667 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر