کابینت چوب ملچ چیست؟,کابینت آشپزخانه روکش چوب ملچ,کابینت چوب ملچ,کابینت آشپزخانه روکش چوب طبیعی,چوب ملچ,کابینت روکش چوب

کابینت چوب ملچ چیست؟

  • 1400/1/26
  • 5038 نفر
یکی از چوب‌های متداول در کابینت‌سازی، چوب ملچ است. مَلَچ نام علمی نام گونه‌ای درخت جنگلی است. رنگ چوب ملچ قهوه‌ای مایل به قرمز است و گاهی رگه‌های سبز رنگی در آن دیده می‌شود. چوب ملچ چوبی تقریبا سنگین و تقریبا سخت بوده و بافت درشتی دارد. در کابینت چوب ملچ لایه نازکی از چوب ملچ را تهیه و بر روی ام دی اف روکش میکنند.

یکی از چوب‌های متداول در کابینت‌سازی، چوب ملچ است. مَلَچ نام علمی نام گونه‌ای درخت جنگلی است. رنگ چوب ملچ قهوه‌ای مایل به قرمز است و گاهی رگه‌های سبز رنگی در آن دیده می‌شود. چوب ملچ چوبی تقریبا سنگین و تقریبا سخت بوده و بافت درشتی دارد. این چوب از دوام خوبی در مقابل ضربه برخوردار است و همچنین نسبت به خمش مقاوم است. از این چوب علاوه بر کابینت سازی  در کاسه ی تنبور، ساختمانهای چوبی، ساخت مبلمان، روکش، قایق سازی، وسایل ورزشی، در و پنجره و تخته لائی نیز استفاده می‌شود. درخت ملچ جز درختان، کم یاب و گران بها می باشد. این درخت مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و بیشتر در استان های شمال کشور دیده می شود ( استان مازندران، استان گیلان، استان گلستان ) .چوب درخت ملچ در برابر حشرات چوب خوار آفت ها مقاومت عالی دارد. چوب ملچ  نسبت به چوب های راش و بلوط گران‌تر است. به همین علت برای کاهش هزینه تمام شده می‌توان کابینت روکش چوب طبیعی را جایگزین کابینت تمام چوب نمود. این کابینت ها ظاهری بسیار زیبا و نزدیک به کابینت چوبی دارند.

کابینت روکش ملچ

در این روش لایه نازکی از چوب ملچ را تهیه و بر روی ام دی اف روکش میکنند. مقاومت و سختی روکش های ملچ و عدم نفوذ این نوع چوب عمر استفاده از ام دی اف را افزایش داده و در نتیجه محصولات بدست آمده دارای کارایی عالی خواهند بود.

کابینت چوب ملچ

🔔 حتما بخوانید: کابینت پلکانی چیست؟

روکش چوب به وسیله تیغ خیلی سنگین از روی تخته های با کیفیت چوب جدا می شود. و لایه نازک چوب ملچ را با استفاده از پرس های نجاری در دمای 58 درجه سانتی گراد و در زمان کمتر از 2 دقیقه به ام دی اف می چسبانند. روکش ملچ را می توان به دو طرف ام دی اف چسباند. استفاده از یک لایه استر روغنی بر روی آن باعث دوام بیشتر در مقابل حملات حشرات و قارچ ها می‌شود . همچنین برای ماندگارتر نمودن مصنوعات چوبی از چسب های اپوکسی بر روی لایه های چوبی استفاده شده که اینکار مقاومت را در برابر سرما و گرمای افزایش می‌دهد. . باید به این نکته توجه نمود که استفاده از روکش ملچ در رطوبت‌های بیش از 80٪  باعث تاب برداشتن و تغیر فرم خواهد شد.  ضخامت روکش ملچ متفاوت است و در واقع میتوان گفت هرچه ضخامت بیشتر باشد دوام بالاتری خواهد بود.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه روکش چوب ملچ:

استفاده کابینت آشپزخانه روکش چوب طبیعی از جمله چوب ملچ مزایا و معایبی دارد. از جمله مهم ترین مزیت ها و معایب این نوع از کابینت های آشپزخانه با روکش چوب ملچ موارد مهم زیر می باشد:

مزایا:

-    مهم ترین مزیت کابینت روکش چوب  نسبت به کابینت تمام چوبی  قیمت آن است. استفاده از کابینت با روکش مقرون به صرفه است و در عین  حال کابینت ظاهر چوبی دارد.
-    فضای خانه را گرم و صمیمی می سازد
-    پوشش دهی بالایی در فضای کلی آشپزخانه ها دارند.
-     تنوع زیاد در انواع روکش های چوبی هم از نظر رنگ و هم از نظر ضخامت و بافت چوب وجود دارد.
-    انعطاف پذیر بوده و می توان طرح های کلاسیک را بر ان پیاده سازی نمود
-    خطری برای افراد خانواده ندارد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت وایت واش چیست؟

کابینت چوب ملچ

🔔 حتما بخوانید: کابینت ملامینه و انواع آن

معایب:

-    مقاومت پایین در برابر رطوبت و حرارت
-    نباید به آنها ضربه وارد نمود. همچنین در برابر اشیاء تیز آسیب پذیر هستند.
-    پرکردن بیش از حد، موجب تغییر شکل دادن قفسه‌های کابینت یا در اصطلاح شکم دادن آن می‌شود.
-    این کابینت‌ها باید در دوره‌های زمانی مشخصی واکس زده شوند زیرا می تواند مورد هجوم حشرات قرار بگیرند .
-    آسیب پذیری در برابر مواد شیمیایی.
با توجه به موارد بالا  این کابینت‌ها  تا حدی طول عمر پایینی دارند که با  استفاده از رنگ مناسب میتوان این مشکل را برطرف نمود. استفاده از  پوشش رنگ ضخامت روکش را بیشتر می‌کند، همچنین در برابر ضربه و رطوبت از آن محافظت می نماید. همچنین راه دیگر افزایش طول عمر کابینت با روکش ملچ  استفاده از ضخامت بیشتر روکش است. ولی باید توجه داشت که  افزایش ضخامت روکش چوب مصرفی باعث بیشتر شدن هزینه خواهد شد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10944 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12290 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13571 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر