کابینت شرکتی چیست؟,انواع کابینت شرکتی,کابینت آشپزخانه مدرن,خصوصیات کابینت شرکتی,قیمت کابینت های شرکتی,قیمت کابینت شرکتی,کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت شرکتی و انواع آن

  • 1400/1/27
  • 3785 نفر
از مهم ترین عناصر آشپزخانه، کابینت است. کابینت باعث شکل گرفتن و جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه می شود بنابراین می‌توان گفت که انتخاب نوع و سبک آن و همچنین برند شرکت تولید کننده بسیار مهم است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند بدون اینکه دچار دردسر و بدقولی های کابینت کاران شوند با شرکت های معتبر کار کنند. به کابینت آشپزخانه ای که این شرکت ها تولید می کنند کابینت شرکتی گفته می‌شود که با استفاده از متریال متنوع و در طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند.

از مهم ترین عناصر آشپزخانه، کابینت است. کابینت باعث شکل گرفتن و جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه می شود بنابراین می‌توان گفت که انتخاب نوع و سبک آن و همچنین برند شرکت تولید کننده بسیار مهم است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند بدون اینکه دچار دردسر و بدقولی های کابینت کاران شوند با شرکت های معتبر کار کنند. به کابینت آشپزخانه ای که این شرکت ها تولید می کنند کابینت شرکتی گفته می‌شود که با استفاده از متریال متنوع و در طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند.

خصوصیات کابینت شرکتی

1.    ابعاد و طراحی مشخص و ثابتی دارند.
2.    متریالی که برای کابینت های شرکتی استفاده می شود استاندارد و مشخص می باشد.
3.    امکان تغییر اساسی در مدل کابینت وجود ندارد و مشتری صرفاَ می تواند از میان مدل های مختلفی که شرکت ارائه می کند، یک گزینه را انتخاب نماید.

کابینت شرکتی

🔔 حتما بخوانید: کابینت ملامینه و انواع آن

انواع کابینت شرکتی

کابینت‌های شرکتی را میتوان به سه دسته کلی تقسیم نمود:

کابینت آشپزخانه مدرن:

کابینتی که طراحی  متفاوتی نسبت به کابینت مدرن دارد و مطابق با مد روز می‌باشد. از ویژگی‌های بارز این نوع کابینت براقیت و سادگی طراحی درب و چارچوب، جمع و حور بودن و کوچک بودن سایز، همچنین تفاوت در جنس کابینت است. مصالح مورد استفاده در طراحی کابینت‌های مدرن ، علاوه بر چوب شامل ام دی اف ، هایگلاس ، شیشه ، فلز و لمینت می‌باشد. در این نوع کابینت‌ها عموما از کشو به‌جای درب استفاده شده است.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک:

این نوع کابینت در واقع نسل جدید کابینت کلاسیک است ولی نسبت به کابینت کلاسیک طراحی ساده‌تری دارد. کابینت نئوکلاسیک مشخصه‌های کابینت مدرن را داراست ولی اساس طراحی این کابینت‌ها  همان سبک کلاسیک می‌باشد. مهم ترین ویژگی کابینت نئوکلاسیک ، تلفیقی بودن طراحی آن است. در واقع می‌توان گفت، کابینت نئوکلاسیک نقات قوت کابینت کلاسیک و مدرن را دارد و همچنین در طراحی آن سعی می شود نقاط ضعف  هر دو سبک کلاسیک و مدرن را برطرف سازد.
کابینت ام دی اف با رنگ پوششی و کابینت روکش چوبی بدون منبت  جزو این دسته از کابینت‌‌ها محسوب می‌شوند.

🔔 حتما بخوانید: لولا کابینت و انواع آن

کابینت شرکتی

کابینت آشپزخانه کلاسیک

این نوع کابینت‌ها از جنس چوب طبیعی هستند. در ساخت این کابینت‌ها از  چوب ‌های مستحکم نظیر چوب گردو ، افرا ، راش ، سرو ، بلوط و ... استفاده می‌شود. از ویژگی‌های  بارز در طراحی کابینت کلاسیک می‌توان به برجسته‌سازی و حکاکی، طراحی منبت و معرق، طراحی سر ستون و دستگیره ها، اختصاص دادن رنگ مات، فضای کافی قفسه‎ ها، ویترین جذاب، طرح های شلوغ، تاج و جا چراغی و همچنین قرینه سازی های منحصر به فرد اشاره نمود.
کابینت ممبران( روکش PVC) و کابینت چوبی طبیعی رنگ شده از جمله کابینت‌های کلاسیک هستند.

کابینت شرکتی ممبران یا وکیوم:

همان‌طور که گفته شد کابینت شرکتی ممبران با نام 3D و یا پرس وکیوم نوعی کابینت کلاسیک می‌باشد. در این فرآیند طراحی توسط  CNC صورت گرفته و بر روی صفحه ام دی اف حکاکی می شود و توسط دستگاه پرس وکیوم روکش می شود. این کابینت‌ها قیمت بالایی دارند و امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و با طرح های متنوع و زیبا در آشپزخانه ها جلوه‌گری می‌کنند.
از مزایای کابینت شرکتی ممبران تنوع بالا در رنگ و طرح می‌باشد. از مشکلات این کابینت‌ها می‌توان به مقاومت پایین در برابر نور و حرارت اشاره نمود. همچنین روکش این کابینت‌ها در برابر اجسام نوک تیز آسیب پذیر می‌باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت منحنی چیست؟

کابینت شرکتی

قیمت کابینت‌ های شرکتی:

عامل اصلی در تعیین قیمت کابینت شرکتی، سبک طراحی و نوع متریال مصرفی آن است. عموما قیمت کابینت با توجه به این دو عامل و عوامل جانبی دیگر تعیین می‌شود. اما با توجه به این‌که کابینت شرکتی بصورت سری‌کاری تولید و طراحی می شود، همچنین محصولات تولید شده مشخص می‌باشد، می‌تواند قیمت کابینت پایین تر بیاید. البته به دلیل اینکه شرکت های بزرگ و پیشرفته محصولات باکیفیت‌تری ارائه می کنند در اکثر مواقع لیست قیمت بالاتری نسبت به تولیدی های کوچک ارائه می نمایند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12287 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13567 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر