کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟

  • 1398/9/27
  • 9369 نفر
کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود. چوب های طبیعی و گران قیمت، دشواری ساخت و طراحی، دوام و ماندگاری بسیار بالا، کمیاب بودن برخی از چوب های طبیعیو عوامل مختلف دیگر موجب گشته تا قیمت کابینت آشپزخانه تمام چوب بسیار گران قیمت باشد و بهای خیلی زیاد آن علاقه مندان به هنر کلاسیک را از خرید کابینت آشپزخانه دلخواهشان پشیمان سازد.

اما همیشه راهکار هایی برای حل این مشکلات وجود دارد. اگر علاقه مند به داشتن کابینت های چوبی می باشید می توانید کابینت آشپزخانه روکش چوبی را انتخاب نموده و از تمامی زیبایی های طرح های کلاسیک با قیمت کمتری بهره مند شوید. این گونه از کابینت های شیک و زیبا بدنه ای از چوب ام دی اف، چارچوب فلزی و... داشته و روکش چوبی آن در بدنه کابینت موجب متفاوت شدن و زیبایی هرچه بیشتر کابینت آشپزخانه روکش چوبی می گردد.

در این سبک ورق های روکش چوب به وسیله دستگاه و حرارت به درب های کابینت که از جنس MDF ایرانی و خارجی می باشد پرس می شود و سپس توسط دستگاه CNC با طرح های متفاوت و مطابق با سلیقه مشتری ابزار می خورد و با توجه به انتخاب رنگ مورد علاقه مشتری در کارگاه نقاشی توسط استادکار پرداخت و رنگ می شود.

مزایای کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است. به طور کلی متریال ام دی اف با روکشی از چوب، متریال خیلی خوبی محسوب میشود و برای دکور و کمد دیواری ریلی و غیر ریلی و ... استفاده میشود.استحکام و مقاومت این متریال زیاد و مناسب میباشد و همچنین دارای زیبایی مطلوبی است و از نظر ظاهری با چوب مشابهت زیادی دارد.

کابینت روکش چوب به علت استفاده از رنگ های پلی استر و پلی اورتان مقاومت خوبی نسبت به رطوبت دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت تا خراشیدگی در روکش چوبی به وجود نیاید. در صورت ایجاد خراشیدگی، آب به ام دی اف مغزی نفوذ میکند و مغزی را دچار خرابی میکند. مزیت دیگری که کابینت روکش چوب دارد مغزی ام دی اف آن میباشد. مغزی ام دی اف قابلیت ابزار خوری مناسبی دارد و شما میتوانید طرح های مختلف را بر روی مغزی ایجاد کنید.

🔔 حتما بخوانید: کابینت ریلی چیست؟

معایب کابینت روکش چوب

کابینت های روکش چوب در کل عیب خاصی ندارند و کابینت های بسیار خوبی میباشند. عیب های موجود در کابینت هم به خود کابینت برنمی گردد و بیشتر به رنگی که برروی روکش چوبی میزنیم مربوط میشود. برای کابینت روکش چوب سفید، باید از رنگ پلی استر یک مواد استفاده کنیم چون اگر رنگ پلی استر دو مواد را استفاده کنیم، لایه ای زرد رنگ روی آن تشکیل میشود که نمای خوبی ایجاد نمی کند. رنگ پلی استر یک مواد نسبت به رنگ دو مواد مقداری در برابر رطوبت و خش و ضربه ضعیف میباشد. برای راه حل این مشکل میتوانیم به جای استفاده از رنگ پلی استر یک مواد، از رنگ پلی اورتان استفاده کنیم. رنگ پلی اورتان رنگی با کیفیت است که جایگزین خوبی برای رنگ پلی استر یک مواد میباشد.

ممکن است در ساخت کابینت ها از روکش های بی کیفیت استفاده شده و کار خراب شود. کابینت های روکش چوب، مغزی ام دی اف دارند و این مغزی با توجه به طرح ابزار خورده و سپس روکش میشود. اما مشکل اینجاست که ممکن است از روکش های بی کیفیت استفاده شود که مقاومت خوبی ندارند و خراب شوند. این روکش در اثر گذر زمان تغییر رنگ داده و بعداز مدتی متوجه می شوید که کیفیت کابینت و یا کمد دیواری که با روکش چوب تهیه کردید، مناسب نمیباشد.

طراحی کابینت روکش چوب

با توجه به این که سبک کابینت روکش چوب کلاسیک است، در طراحی آن باید تا حد توان کابین ها را قرینه طراحی کرد .قرینگی طرح کار را زیباتر جلوه می دهد .طراحی کابینت های منظم و یکسان بودن سایز های یونیت ها از اصول مهم این امر است .این قرینگی ها در فضای هود باکس زیبایی را دوچندان می کند.

روکش مصنوعی کابینت چوب

اجزای کابینت روکش چوب

بسیاری از افراد تمایل دارند طراحی کار ساده باشد اما باز هم وجود تاج و زیر چراغ و پاخور ابزار دار از اجزای اصلی کابینت روکش چوب میباشند و باید گنجانده شوند. این ابزارها می توانند به صورت های مختلف دندانه موشی ، رومی و یونانی و … کار شوند . ساده ترین نوع این ابزار ها، ابزارهای دو پله و سه پله هستند. معمولا ارتفاع پاخور ۱۴ سانتی متر و زیر چراغ ۵ سانتی متر و تاج ۱۰ سانتی متر می باشد .

ابزارهای کلاسیک کابینت روکش چوب

ایجاد ابزارهای کلاسیک دو پله و سه پله در صفحه رویه کابینت روکش چوب ، جلوه آن را دو چندان می کند. این ابزارهای کلاسیک صفحه رویه مستلزم آن است که متریال صفحه از سنگ طبیعی کورین و کوارتز و یا چوب طبیعی باشد .این نوع صفحه ها هزینه بالایی دارند .با استفاده از اورفرز می توانید ابزارهای دو یا سه پله کلاسیک و …. را لبه ی این صفحه ها ایجاد کنید .

رنگ کاری کابینت روکش چوب

کهنه کاری یکی از سبک های رنگ کاری میباشد .در این سبک معمولا داخل حفره های کار رنگ تیره تر نسبت به سایر سطح های درب ها زده می شود تا حس کهنه کاری نمایان شود .سبک دیگر رنگ کاری پتینه کاری است.در این نوع سبک معمولا از دو رنگ متمایز نسبت به هم استفاده می شود .رنگ پتینه سفید طلایی ، پتینه مشکی طلایی ، کرم و برنز و … از رنگ های تلفیقی است که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

کابینت روکش چوب

طرح های شیک و زیبای کابینت روکش چوب

کابینت های روکش چوب معمولا از نظر طرح و رنگ بسیار ساده و زیبا هستند و بافت ها و گره های چوب روی آنها خودنمایی کرده و جلوه زیبایی به سطح کار می دهند. همچنین می توانید با انتخاب دو رنگ تیره و روشن یا مات و براق در طراحی این نوع کابینت تضاد به وجود آورید و زیبایی کار را دوچندان کنید. کابینت روکش چوب را می توان در رنگهای متنوع طراحی کرد. در بیشتر موارد این سبک با رنگهای گردویی و طیف گسترده ای از قهوه ای روشن تا تیره ساخته می شود و این امر کاملا به سلیقه مشتری و دکوراسیون داخلی منزل او بر می گردد.

ظاهر کابینت آشپزخانه روکش چوب

اصولا این سبک کابینت باید حس خلوص چوب طبیعی را بدهد . چون چوب طبیعی باید در فرد احساس زنده بودن را القا کند .گره های طبیعی چوب باید در درب های کابینت دیده شود . در کابینت تمام چوب با توجه به چوب مصرفی انواع گره های چوب از راه های ریز پیوسته تا گره های هلالی در درب ها دیده می شود .این نوع گره ها در کابینت آشپزخانه روکش چوب هم دقیقا باید یکسان باشد .

🔔 حتما بخوانید: کابینت هایگلاس آشپزخانه

انواع روکش های چوبی برای کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه روکش چوب انواع مختلفی داشته و بر حسب سلیقه یا نوع کاربرد می تواند از روکش های با چوب طبیعی و یا روکش های با چوب مصنوعی ساخته شوند. هر کدام از این نمونه های ذکر شده دارای مزایا و معایبی می باشند که هر فردی باید قبل از خرید آنها باید آگاهی های لازم را نسبت به این موارد کسب نمایید. عموم چوب های طبیعی استفاده شده در کابینت آشپزخانه روکش چوب مواردی همچون چوب بلوط، سرو، گردو، افرا، راش و.. می باشد و از جمله روکش های مصنوعی نیز می توان به نوع پی وی سی، ملامینه، هایگلاس، ام دی اف، آکریلیک، لترون اشاره نمود.

ویژگی روکش های طبیعی

روکش طبیعی به ورقه ها و لایه های نازک تهیه شده از چوب طبیعی گفته میشود. این روکش ها دارای نقش و نگارهای بسیار زیبا با بافت های کاملاً طبیعی هستند. از روکش های طبیعی برای پوشش ورق های چوبی فشرده مانند MDF, تخته لایه, نئوپان و تخته فیبر استفاده میشود. علاوه بر آن این روکش ها برای طراحی دکوراسیون منزل از جمله دیوارکوب نیز کاربرد دارند. روکش های چوبی دارای زیبایی بی نظیری هستند و مورد پسند بسیاری از افراد قرار میگیرند.

روکش های ساخته شده از چوب طبیعی در مقایسه با روکش های مصنوعی مقاومت پایینی دارند و در برابر حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی، ضربه، فرسایش و پوسته پوسته شدن دچار آسیب میشوند. به همین دلیل این روکش ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. انواع کابینت ام دی اف که با چوب طبیعی روکش میشوند نباید در معرض نم و رطوبت قرار گیرند زیرا آسیب میبینند و از طول عمر آنها کاسته میشود. قابلیت انحنای روکش های طبیعی بسیار پایین است و آنها اصولاً بر روی سطوح پهن چسبانده میشوند.

روکش های طبیعی کابینت چوب

ویژگی روکش های مصنوعی

انواع روکش مصنوعی شامل اکریلیک, فویل, وینیل و HPL میباشد.روکش های مصنوعی مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مختلف از جمله رطوبت، مواد اسیدی، تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن و … دارند و در ساخت کابینت های مدرن امروزی مورد استفاده قرار میگیرند. این روکش ها در مقایسه با روکش طبیعی طول عمر بالاتری داشته و با طرح های مختلف مناسب هر نوع دکوراسیون آشپزخانه میباشند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11010 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9369 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12360 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13658 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر