تاج کابینت,قیمت تاج کابینت,مدل تاج کابینت,روش نصب تاج کابینت,رنگ بندی تاج کابینت

تاج کابینت

  • 1398/12/7
  • 14435 نفر
تاج های کابینت اجزایی از کابینت هستند که در قسمت های بالایی کابینت های دیواری نصب می شوند و به عنوان یک جز تزئینی به حساب می آیند. تاج های کابینت انواع مختلفی دارند و با مواد متفاوتی مانند چوب، ام دی اف، ممبران، پلاستیک، هایگلاس، پی وی سی و غیره تولید می شوند.

تاج های کابینت اجزایی از کابینت هستند که در قسمت های بالایی کابینت های دیواری نصب می شوند و به عنوان یک جز تزئینی به حساب می آیند. تاج های کابینت انواع مختلفی دارند و با مواد متفاوتی مانند چوب، ام دی اف، ممبران، پلاستیک، هایگلاس، پی وی سی و غیره تولید می شوند. برای زیبا تر دیده شدن تاج یک قید به عنوان زیر تاجی به آن افزوده می شود تا تاج از کابینت هوایی جلوتر بیاید و جلوه بهتری از خود را نشان بدهد.مدل تاج کابینت آشپزخانه انواع مختلفی دارد که با توجه به سفارشات مختلف متفاوت است.
این وسیله های تزئینی به دو صورت ساخته می شوند. نوع اول ساخت به صورت کارخانه ای و در مدل های محدودی وجود دارند. نوع دوم ساخت نیز به وسیله ی کابینت کاران و در طرح ها و رنگ های متناسب با کابینت ساخته می شوند. امروزه نوع اول با استقبال کمتری مواجه شده است، زیرا همان گونه که اشاره کردیم طرح های محدودی دارد و با تمامی کابینت ها هماهنگ نیستند، ولی در مدل های دست ساز، به راحتی می توان طرح های دلخواه را با استفاده از مواد مشابه استفاده شده در کابینت تولید کرد.

اندازه تاج کابینت

تاج ها ابعاد مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع کابینت ساخته شده متفاوت می باشد. اندازه ی تاج کابینت می تواند از 3 تا 15 سانتی متر متغیر بوده و بر اساس نوع سبک کابینت مورد نظر، اندازه ی آنها تعیین می شوند. در کابینت های کلاسیک اندازه ی بیشتر تاج ها مابین 5 تا 15 سانتی متر ساخته می شوند. در این کابینت ها که کنده کاری زیاد است تاج ها جلوه بیشتری را از خود نشان می دهند و متناسب با سبک کلاسیک تولید می شوند. در کابینت های کلاسیک هر چقدر تاج بزرگ تر باشد، زیبایی کابینت به مراتب بیشتر خواهد شد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت با روکش HPL

در کابینت های مدرن، کمتر از تاج کابینت استفاده می شود و در صورت استفاده از تاج، اندازه آنها بیشتر در ابعاد 3 تا 5 سانتی متر تولید می شوند. به طور کلی در سبک مدرن، سادگی حرف اول را می زند و به همین دلیل تاج های ساخته شده برای کابینت های مدرن نیز ساده تر و کوچک تر از کابینت های سبک کلاسیک هستند. بر خلاف کابینت های کلاسیک که هر چه تاج کابینت بزرگتر باشد بهتر است، در کابینت های مدرن تاج کابینت هر چه کوچکتر و ساده تر باشد بهتر است.

 

تاج کابینت آشپزخانه

رنگ بندی تاج کابینت

رنگ تاج هم می تواند با همرنگ با کابینت ساخته شده باشد و هم می تواند به صورت رنگ متضاد با کابینت استفاده شود. به طور معمول در کابینت های مدرن، رنگ بیشتر تاج ها، از رنگ های کابینت متضاد انتخاب می شوند ولی در کابینت های کلاسیک، رنگ تاج، هم رنگ یا با رنگ مشابه و متناسب با کابینت ساخته می شوند. به طور مثال کابینت مدرنی که به رنگ سفید باشد، از تاجی به رنگ سیاه استفاده می توان استفاده کرد.

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز نصب تاج کابینت

  1. میخ‌کوب
  2. اره برقی
  3. متر
  4. نردبان
  5. ورق پلاستیکی
  6. نوار نقاشی
  7. قلم‌موی زاویه‌دار
  8. کاغذ سنباده ریز
  9. گونیا

روش نصب تاج کابینت

تاج کابینت به طور مستقیم به کابینت‌های دیواری میخ نمی‌شود. ترفندی که روش نصب تاج کابینت را ساده می‌کند، اضافه کردن نوارهای میخ چوبی در بالای کابینت‌های دیواری می باشد. این نوارها به شما کمک می‌کنند تاج کابینت را بدون اینکه میخ‌ها را مستقیما در خود کابینت بکوبید، به طور دقیق در جایش قرار دهید. در مرحله آخر، تاج روی این نوارها را می پوشاند و آن‌ها به هیچ عنوان دیده نمی‌شوند. برای نصب تاج کابینت، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.نوارهای چوبی میخ را اندازه بگیرید:

با یک متر، پهنا و عمق کابینت‌های دیواری را اندازه بگیرید. هر دوی این اندازه گیری ها الزامی می باشند، زیرا تاج در اطراف کابینت‌ها پیچیده می‌شود. سپس اعداد ۲ عمق و پهنا را با یکدیگر جمع کنید. برای مثال برای کابینتی با پهنای ۹۰ سانتیمتر و ۲ عمق ۳۰ سانتیمتری، جمع عدد نهایی 150 خواهد شد.

تاج کابینت آشپزخانه

2.لبه پایینی تاج کابینت را اندازه بگیرید:

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، لبه پایینی تاج باید با رویه کابینت‌ها کاملا هم تراز باشد. این به آن معنی است که نوارهای چوبی میخ باید به اندازه ضخامت لبه پایینی تاج، از همه طرف عقب رانده شوند. برای بسیاری از قالب‌های رایج تاج، ضخامت مورد نظر در حدود 0.3 سانتی متر می باشد.

3.نوارهای چوبی میخ را ببرید:

نوارهای میخ را به اندازه محیط کابینت، منهای ضخامت لبه پایینی تاج برش دهید. بنابراین برای مثال اگر ضخامت لبه پایینی تاج 0.3 سانتی متر باشد، نوار جلویی باید به اندازه پهنای کابینت منهای 0.3 سانتیمتر در هر دو طرف باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت رومی چیست؟

4.نوارهای میخ را در جایشان قرار دهید:

نوار میخ جلویی را در بالای کابینت قرار دهید و به اندازه ضخامت لبه پایینی تاج آن را عقب‌تر قرار دهید، یعنی باید یک فاصله حدودا 0.3 سانتیمتری با لبه ایجاد شود. نوار باید طوری در مرکز قرار دهید که هر دو طرف آن یک فاصله 0.3 سانتیمتری وجود داشته باشد. نوارهای جانبی را هم  به همین شکل در جایشان قرار دهید.

5.نوارهای میخ را در جایشان محکم کنید:

نوارها را با یک میخ‌کوب به بالای کابینت میخ کنید.

تاج کابینت آشپزخانه

6.بخش جلویی تاج کابینت را اندازه گیری کرده و برش دهید:

بخش جلویی تاج را مطابق با پهنای کابینت اندازه گیری و علامت گذاری کنید. اره فارسی بر را روی برش زاویه ۴۵ درجه تنظیم کنید. تاج را به حالت وارونه و در زاویه ۴۵ درجه در مقابل اره قرار داده و آن را روی علامت اول برش بزنید، سپس به سراغ سمت دیگر بروید. اره را به برش زاویه ۴۵ درجه مخالف قرار دهید و برش دوم را بزنید.

7.بخش جلویی تاج کابینت را وصل کنید:

بخش جلویی تاج را در مقابل نوار میخ جلویی نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که دقیقاً با هم مطابق می باشند. با استفاده از میخ کوب، چندین میخ را از داخل لبه پایینی تاج، روی نوار میخ کنید. در این مرحله، تاج ممکن است کمی ‌تکان بخورد، اما با اضافه کردن قسمت‌های جانبی اصلاح می‌شود.

8.بخش‌های جانبی تاج کابینت را اندازه گیری کرده و برش دهید:

دو بخش جانبی تاج فقط در یک سمت به برش‌های زاویه‌ای احتیاج دارند. طرف دیگر می‌تواند یک برش مستقیم ۹۰ درجه باشد. برای قسمت سمت چپ تاج، یک زاویه ۴۵ درجه‌ای را در یک طرف ایجاد کنید تا زاویه ۴۵ درجه‌ای سمت چپ قسمت جلویی تاج را تکمیل کنید. این کار را برای سمت راست هم تکرار کنید.
درست همانطور که یک شکاف انبساطی بین نوارهای میخ کناری و دیوار خالی گذاشتید، همین کار را برای بخش‌های کناری خود تاج هم انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که به جای اینکه تاج با دیوار مماس شود، بین آن‌ها حدود 0.3 سانتیمتر فضا خالی می‌ماند.

9.بخش‌های جانبی تاج کابینت را وصل کنید:

برای این مرحله می‌توانید از کمک فرد دیگری به عنوان شخص دوم استفاده کنید. دستیار شما می‌تواند بخش جلویی تاج را بالا ببرد تا در حالت زاویه ۴۵ درجه قرار گیرد. قسمت چپ تاج را در برابر نوار میخ سمت چپ قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دو بخش زاویه دار ۴۵ درجه‌ای تاج کاملا به یکدیگر می‌رسند. در حالی که با یک دست، محکم محل اتصال زاویه دار را نگه داشته‌اید، قسمت جانبی تاج را در محل خود میخ کنید.

10.گوشه‌ها را با یکدیگر مطابقت دهید:

یک میخ را از طریق یک تخته به تخته کناری‌اش وصل کنید تا کنار هم بمانند. این کار را برای سمت دیگر هم تکرار کنید.

تاج کابینت آشپزخانه

🔔 حتما بخوانید: کابینت هایگلاس آشپزخانه

11.تاج کابینت را رنگ‌آمیزی کنید:

هم اکنون در صورت نیاز و تمایل می‌توانید تاج نصب شده را مطابق میل‌تان رنگ‌آمیزی کنید. این نکته را درنظر داشته باشید که قبل از رنگ آمیزی تاج، کابینت‌ها را با ورق پلاستیکی پوشانده و ورق را با نوار نقاشی محکم کنید. بسته به اندازه سوراخ ‌های میخ، ممکن است نیاز باشد آن‌ها را با بتونه‌های چوبی پر کنید.
تاج کابینت نیاز است که حداقل با دو لایه رنگ پوشانیده شود. قبل از برداشتن پلاستیک اجازه دهید که رنگ حداقل چهار ساعت بماند و خشک شود. اگر تاج کابینتی که استفاده کرده اید آستری ندارد، قبل از رنگ‌آمیزی، باید آن را با دو لایه آستری برای ماندگاری بیشتر رنگ بپوشانید.

قیمت تاج کابینت

عوامل مختلفی می توانند در قیمت تاج کابینت موثر باشند. از جمله عوامل تاثیر گذار می توان به جنس تاج کابینت به کار رفته، متراژ مورد استفاده از آنها در کابینت و یا ساده یا پیچیده بودن طرح تاج کابینت اشاره کرد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 10942 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9308 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12289 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13568 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر