صفحه کابینت چیست؟,صفحه کابینت,صفحه کابینت کوارتز,صفحه کابینت سنگ طبیعی,صفحه کابینت سنگ کوارتز,صفحه کابینت ام دی اف,قیمت صفحه کابینت,صفحه کابینت شیشه کریستال رنگی,صفحه کابینت 7 سانتی,انواع صفحه کابینت,صفحه کابینت طرح کورین

صفحه کابینت چیست و انواع آن کدامند؟

  • 1399/3/23
  • 12720 نفر
صفحه کابینت بخشی از کابینت می باشد که بعد از ساخت یونیت کابینت، روی یونیت زمینی قرار می‌گیرد. این صفحات انواع متفاوتی دارند که به عنوان صفحه یا میز کار در کابینت آشپزخانه استفاده می شوند. صفحات کابینت می توانند به صورت یک لب و یا دو لب باشند. در این مقاله به بررسی صفحه کابینت می پردازیم.

 آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش ها و قلب تپنده ی هر خانه ای می باشد، بنابراین باید بر روی طراحی دکوراسیون داخلی آن دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید. بهتر است که در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه درانتخاب نوع و رنگ صفحه کابینت آشپزخانه کمی سخت گیری کنید، زیرا کابینت و کانترتاپ آشپزخانه مهم ترین وسیله در درون آشپزخانه هستند و از طرفی تاثیر بسیار بالایی در ظاهر آشپزخانه می گذارند.

صفحه کابینت چیست؟

صفحه کابینت بخشی از کابینت می باشد که بعد از ساخت یونیت کابینت، روی یونیت زمینی قرار می‌گیرد. این صفحات انواع متفاوتی دارند که به عنوان صفحه یا میز کار در کابینت آشپزخانه استفاده می شوند. صفحات کابینت می توانند به صورت یک لب و یا دو لب باشند. صفحات یک لب صفحاتی هستند که فقط یک طرف آنها قوس داده می شوند. این صفحات برای کابینت‌های زمینی در حالت عادی استفاده می شود. صفحات دولب صفحاتی می باشند که دو طرف اون‌ها قوس داده می شود. صفحات دو لب برای جاهایی که از دو طرف دید دارند استفاده می شود، مانند اپن و ... .

نکات قابل توجه در هنگام انتخاب صفحه کابینت

در حین انتخاب صفحه کابینت، علاوه بر توجه به ظاهر، طرح و رنگ‌بندی صفحه کابینت (ام دی اف)، باید به موارد زیر هم توجه نمود تا انتخاب مناسبتری را انجام داد.

1. مقاومت در برابر خش شدن: به عنوان مثال صفحه کابینت کورین در برابر خش شدن مقاومت کمی دارد، در حالیکه صفحه کوارتز خش پذیر نمی باشد.

2.مقاوم در برابر لکه: اکثر صفحات کابینتی که کیفیت خوبی دارند، در برابر لکه مقاوم می باشند. اما توصیه می شود اگر می خواهید از صفحه کابینت سنگ طبیعی استفاده نمایید، سراغ سنگ های پایه آهکی نروید. زیرا این نوع سنگ‌ها به مرور زمان دچار خوردگی شده و به شدت لکه پذیر می باشد.

3. مقاومت در برابر ضربه: به عنوان مثال صفحه کابینت سنگ مصنوعی طرح کوارتز در برابر ضربه از مقاومت خوبی برخوردار است.

4. مقاوم در برابر حرارت: صفحات کابینت شرکتی با رویه ملامینه، سنگ طبیعی و مصنوعی در برابر حرارت مقاوم می باشند، اما صفحه کابینت پی وی سی مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد.

5. مقاوم در برابر رطوبت: صفحات کابینت با مغذی ام دی اف ( مخصوصاً دست‌سازها) در برابر رطوبت حساس هستند. برای این نوع صفحات کابینت باید روکش با ضخامت مناسبی (ملامینه) استفاده شود و روکش تا زیر صفحه نیز کشیده شود. از طرفی، صفحات PVC در برابر رطوبت کاملاً مقاوم می باشند.

🔔 حتما بخوانید: کابینت چوب راش

6. قابلیت ابزار خوری: معمولاً سنگ طبیعی و طرح کوارتزِ سنگ مصنوعی به دلیل مقاومت بالا و بافت سفتی که دارند قابلیت ابزار خوری کمتری دارند.

7. قابلیت یکدست شدن محل درز: در سنگ مصنوعی کورین به دلیل شکل پذیری بالایی که دارد، دو قطعه را به نحوی می توان بهم متصل کرد که درز آنها محو شود. اما در سنگ‌ های طبیعی و یا طرح کوارتز این درز مشخص می باشد.

8. آنتی باکتریال بودن: به عنوان مثال سنگ کورین آنتی باکتریال می باشد.

9. نصب آسان: معمولاً صفحات کابینت ام دی اف که شرکتی یا دست‌ساز می باشند، با سهولت بیشتری نسبت به سنگ‌های طبیعی و مصنوعی نصب می شوند و نیاز به نصاب جداگانه ندارند.

10. نداشتن لبه‌های تیز: صفحات کابینت دست‌ساز معمولاً مشکل تیز بودن لبه‌ها و پریدن لبه را دارند.

انواع صفحه کابینت

1. صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگی های منحصر به فرد سنگ کورین می باشد. سنگ کورین صفحات یکپارچه و بدون درز می باشد که به دلیل طرح زیبا، تنوع رنگ و ویژگی های عالی در پروژه های صنعتی، تجاری، آزمایشگاهی، مسکونی و ... استفاده می شود که البته امروزه بیشترین کاربرد آن ها در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی می باشد.

صفحه کابینت کورین

🔔 حتما بخوانید: کابینت پولیشی چیست؟

2. صفحه کابینت سنگ کوارتز:

ماده اصلی تشکیل دهنده صفحات کوارتز سیلیس می باشد (93% الی 96%). سیلیس جز سخت ترین و مقاوم ترین مواد طبیعی می باشد که درجه سختی آن 7 است. از این رو این صفحات مقاومت بالایی در برابر سائیدگی و ضربه دارند. اما درصورت خراشیده شدن به سختی ترمیم می شوند و هم چنین باقی ماندن رنگ قهوه و چای در طولانی مدت باعث تغییر رنگ سنگ میز می گردد. سنگ کوارتز به علت فاقد بودن هر گونه خلل و فرج، هیچ گونه رشد باکتری و میکروب را نخواهد داشت. به این دلیل صفحه کابینت کوارتز آنتی باکتریال می باشد. این محصولات در دو نوع مات و براق موجود می باشند و از لحاظ ظاهری تفاوت آن چنانی با صفحه کابینت کورین ندارند.

صفحه کابینت کوارتز

3. صفحه کابینت 7 سانتی

صفحات هفت سانتی نیز کاملا مشابه با صفحات پنج سانتی اند. با این تفاوت که هفت سانت هستند و قیمت بالاتری دارند. این صفحات خیلی در بازار جا افتاده نیستند. گفتنی است که نوع براق آنها قیمت بیشتری دارد. نقطه ضعف این صفحات این است که برای دهنه های بزرگ مثل میز ناهار خوری شکم می دهند و قابل استفاده نمی باشند. به همین خاطر، برای دهنه های بزرگ از صفحات کورین استفاده می کنند که از استحکام بالایی برخوردار هستند.

4. صفحه کابینت سنگ طبیعی

در گذشته از صفحات سنگی بیشتر روی کابینت‌های فلزی استفاده میشد. امروزه هم از صفحات سنگی که با سنگ‌های خاص تهیه شدن، به عنوان صفحه کابینت استفاده می شود. البته در گذشته درست کردن سنگ مسطح با ابعاد بزرگ که مناسب برای صفحه کابینت باشد با دشواری همراه بود، اما امروزه سنگ‌های خوب و با کیفیتی در بازار وجود دارد که ساخت آنها هم نسبت به گذشته آسان‌تر شده است. صفحات سنگی قیمتی در حد کورین دارند.

صفحه کابینت سنگ طبیعی

5. صفحه کابینت ام دی اف

در رابطه با این نوع از صفحه کابینت می توان گفت که ام دی اف از چسباندن قطعه های چوب به کمک چسب هایی ویژه ساخته می شود که در نهایت دوام بالاتری را پیدا می کند. قیمت صفحه کابینت ام دی اف بر اساس مقیاس های متر، متر مربع و ورق یا صفحه ای محاسبه می گردد. به طور کلی می توان گفت که ضخامت استاندارد صفحه کابینت ام دی اف 3/2 و 5 ساتی متر است و عرض استاندارد آن نیز 60، 65، 75 و یا 90 سانتی متر می باشد و هم چنین طول آن هم 3.66  و یا 4/10 متر خواهد بود.

🔔 حتما بخوانید: تاج کابینت چیست؟

صفحه کابینت سنگ طبیعی

7. صفحه کابینت شیشه کریستال رنگی

این نوع از صفحه کابینت می تواند فضای آشپزخانه را بزرگ تر از آن چیزی که هست نشان دهد. به علاوه آن که امکان سوراخ کاری و یا جاسازی سینک و گاز را نیز به راحتی دارد. از سری مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    زیبایی
•    نشکن بودن
•    جاگذاری گاز و ظرف‌شویی بدون درز
•    مقاوم در برابر خش
•    نظافت راحت

صفحه کابینت شیشه کریستال رنگی

قیمت صفحه کابینت

برای اطلاع از آخرین قیمت های صفحه کابینت مورد نظر با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11009 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9367 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12358 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13655 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر