کابینت چوب راش,قیمت کابینت چوب راش,خرید کابینت چوب راش,ویژگی های کابینت چوب راش,انواع چوب راش

کابینت چوب راش

  • 1399/1/24
  • 6317 نفر
کابینت چوب راش جزو باکیفیت ترین کابینت های موجود در بازار می باشد. از ویژگی های بارز این کابینت شکل پذیری مناسب، دوام بالا و داشتن رگه های زیبای چوب می باشد. چوب راش قیمت نسبتاً مناسبی در مقایسه با سایر چوب ها دارد، از این رو تقاضا برای کابینت چوب راش بالا می باشد و جز کابینت های پر فروش است.

کابینت چوب راش جزو باکیفیت ترین کابینت های موجود در بازار می باشد. از ویژگی های بارز این کابینت شکل پذیری مناسب، دوام بالا و داشتن رگه های زیبای چوب می باشد. چوب راش قیمت نسبتاً مناسبی در مقایسه با سایر چوب ها دارد، از این رو تقاضا برای کابینت چوب راش بالا می باشد و جز کابینت های پر فروش است.
به طور کلی انتخاب کابینت با چوب راش برای افرادی که به کابینت کلاسیک رومی و معماری کهن و دکوراسیون چوبی علاقه دارند و از طرفی بدنبال گزینه های مقرون به صرفه تر هستند بسیار مناسب می باشد. در ضمن کابینت چوب راش جز آن دسته از کابینت هایی هستند که در صورت استفاده صحیح از آنها به راحتی خراب نمی شوند.

چوب راش

چوب راش یکی از پر استفاده ترین چوب های مصرفی در طراحی دکوراسیون و تولید مبلمان می باشد. رنگ این چوب صورتی مایل به قرمز است و به دلیل دارا بودن رنگ خاص آن کاملا از سایر چوب ها متمایز می باشد. چوب راش از جمله چوب های سخت و نیمه سنگین است که در صنایع چوبی مختلف از آن استفاده زیادی می شود که یکی از کاربرد های اصلی آن در تولید کابینت کلاسیک می باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت روکش چوب چیست؟

چوب راش چیست؟

انواع چوب راش

1. راش ایرانی (Fagus orientalis):

چوب درخت راش ایرانی ریز بافت و دارای بافت همگنی می باشد که این خصوصیت، مصرف این چوب را در صنایع مختلف بالا برده است. چوب راش ایرانی به خاطر این خصوصیات ذاتی به یکی از زیباترین گونه های راش تبدیل شده است که دارای نقوش زیبایی بوده و برای انواع کاربرد های چوب نیمه سخت مناسب می باشد.
رنگ این چوب هم مانند دیگر چوب هایی که بافت تیره و غیر روشن دارند دارای گستردگی وسیعی می باشد. به طوری که چوب بیرون راش سفید رنگ و سفید مایل به صورتی می باشد و چوب درون این درخت زرد روشن، تا قهوه ایی مایل به قرمز یا صورتی است. چوب راش عمدتا راست تار و دارای الیاف موازی و یکنواختی است که یکی از خصوصیات مثبت این چوب برای ساخت سازه های با کیفیت چوبی به شمار می آید. البته این خصوصیت چوب راش در تنه های غیر صنعتی و جنگلی، کمی تغییر می کند و به دلیل گره های بزرگ به وجود آمده مشکلاتی را ایجاد می کند.
چوب راش جز چوب های نیمه سخت تا سخت است و وزن مخصوص این چوب بین ۰٫۶ تا ۰٫۷۵ گرم بر سانتی متر مکعب می باشد. اما اگر بخواهیم به صورت تجربی و در مقایسه با چوب های سخت و سنگین این چوب را مقایسه کنیم واژه نیمه سخت برای این چوب متاسب می باشد. در مقایسه با سایر چوب ها، چوب راش نسبت به خمش و ضربه مقاوم می باشد، ولی مشکلی که این چوب دارد این است که اغلب در امتداد پره های چوبی در جهت شعاعی شکاف بر می دارد. این چوب به علت داشتن تراکم قابل قبول، رنگ پذیری مناسبی دارد و بسیار خوش کار نیز می باشد.

کابینت چوب راش چیست

2. راش اروپایی (Fagus sylvatica):

چوب راش اروپایی هم مانند اکثر گونه های این خانواده از تراکم بالایی بر خوردار است. البته انواع مختلفی از این چوب در بازار ایران وجود دارد که معروف ترین آن ها به راش گرجستان یا گونه متفاوت دیگر به نام راش آلمان معروف می باشند. البته راش آلمان گران تر و الوارهایی با استاندارد بالاتر دارد. چوب راش اروپایی معمولا به رنگ کرم و گاهی اوقات به رنگ صورتی یا قهوه ای هم وجود دارد، اما در کل کم رنگ تر از راش ایرانی می باشد. یکی از مزایای اصلی چوب راش اروپایی وجود تنه های صنعتی آن در بازار است که باعث شده کیفیت الوارهای موجود در بازار بسیار بالا رود.
از این چوب برای روکش گیری به انواع روش های روکش گیری مثل لوله بری یا لایه برداری یا اسلایسر استفاده می کنند. رنگ روکش هایی که به روش بخار دهی در چوب راش تولید می شوند اغلب کمی تیره تر می شود که همین موضوع رنگ آن را کمی به راش ایرانی نزدیک تر می کند.
در این چوب، برش های مماسی ظاهری صاف دارند و چشمک ها یا همان مقاطع کوچک تر پرمگس ها کوچک می باشند و  رنگی تیره تر نسبت به بافت چوب دارند که به طور یکنواخت می توانید آن را در سطح مشاهده کنید. همچنین در برش شعاعی پرمگس ها اغلب تیره تر از بافت چوب و البته با تلالو زیبایی دیده می شود که گاهی اوقات بافت آن را کمی روشن تر نشان می دهد. چوب راش اروپایی هم راست تار و دارای بافتی یکنواخت و همگن می باشد، از این رو بهتر از راش ایرانی می باشد.

کابینت چوب راش

ویژگی های کابینت چوب راش

کابینت چوب راش دارای ویژگی های خاصی می باشد که از مزیت های آن به شمار می آید:
•    قیمت مناسب تر نسبت به بلوط ، ملچ و گردو
•    مقاومت نسبتا بالا و داشتن خاصیت ابزار خوری کافی
•    به دلیل اینکه از گردو و بلوط سبک تر می باشد، باعث کاهش وزن کابینت می شود.
•    خاصیت رنگ پذیری بالا (با هر رنگی سازگار است و ایجاد محدودیت نمی کند.)

قیمت کابینت چوب راش

قیمت کابینت چوب راش، هزینه طراحی آن و ساخت کابینت چوب راش به نسبت سایر کابینت های کلاسیک چوبی مناسب تر می باشد، به این دلیل که قیمت چوب راش کمتر از بلوط، ملچ و گردو است. البته چوب های ارزان قیمت تر از چوب راش هم وجود دارد اما اغلب این چوب ها کیفیت مناسبی ندارند و کمتر در ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.  به طور کلی قیمت کابینت چوب راش به عوامل زیادی مثل نرخ دلار، کیفیت متریال و پرکار یا کم کار بودن طرح کابینت نیز بستگی دارد.

کابینت چوب راش

خرید کابینت چوب راش

برای خرید کابینت چوب راش می توانید به شرکت های طراحی دکوراسیون و یا تولیدی ها مراجعه کنید. قبل از انتخاب کابینت چوب طبیعی حتما در مورد نکات نگهداری و تمیز کردن آنها اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. حتما تصویر چند نمونه کار که بیشتر مورد پسندتان هست را به همراه داشته باشید تا شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه بتواند یک دید کلی نسبت به طرح مورد نظرتان داشته باشد و نسبت به آنچه که نیاز دارید آگاهی کامل پیدا کند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11004 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9363 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12355 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13651 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر