طراحی دکوراسیون بالکن خانه,بالکن خانه,طراحی دکور بالکن خانه,طراحی و دکوراسیون بالکن

طراحی دکوراسیون بالکن خانه

  • 1399/4/4
  • 5346 نفر
در ابتدا این سوال مطرح می شود که چرا به یک بالکن زیبا و فانتزی نیاز دارید؟ آیا هدف شما استفاده از این فضا برای کارهای شخصی مانند تمرین یوگا، مطالعه و نوشیدن یک فنجان قهوه می باشد یا این گزینه مد نظر شما می باشد که از آن به عنوان یک باغچه کوچک استفاده کنید. استفاده از بالکن برای برپایی مهمانی های کوچک و خوردن شام در کنار خانواده و دوستان، یکی از ایده های منحصر به فرد می باشد. مشخص کردن هدف استفاده از این فضا، اولین گام برای طراحی یک بالکن مناسب می باشد. در این مقاله به نکات طراحی دکوراسیون یک بالکن زیبا می پردازیم.

هدف استفاده از بالکن

در ابتدا این سوال مطرح می شود که چرا به یک بالکن زیبا و فانتزی نیاز دارید؟ آیا هدف شما استفاده از این فضا برای کارهای شخصی مانند تمرین یوگا، مطالعه و نوشیدن یک فنجان قهوه می باشد یا این گزینه مد نظر شما می باشد که از آن به عنوان یک باغچه کوچک استفاده کنید.
استفاده از بالکن برای برپایی مهمانی های کوچک و خوردن شام در کنار خانواده و دوستان، یکی از ایده های منحصر به فرد می باشد. مشخص کردن هدف استفاده از این فضا، اولین گام برای طراحی یک بالکن مناسب می باشد. در این مقاله به نکات طراحی دکوراسیون یک بالکن زیبا می پردازیم.

نور پردازی فضای بالکن

بالکن های روباز و بسته، هردو به نور مناسبی نیازمند می باشند. خوشبختانه راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد.  برای مثال می توانید از انواع لامپ یا رشته های نوری، استفاده کنید. برای ایجاد جذابیت بیشتر می توانید از چراغ های رنگی استفاده کنید. برای اجرای راه حلی ارزان قیمت در راستای نورپردازی بالکن، می توانید حباب لامپ ها را بر اساس رنگ های مورد علاقه خود، رنگ آمیزی نمایید.

طراحی دکور بالکن

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از ریسه های نوری فضای بسیار زیبایی برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از این ریسه ها فضای رمانتیکی در زمان صرف شام در بالکن، تمرین ورزشی و یا در زمان استراحت ایجاد می نماید. به خاطر داشته باشید که با باز کردن درب بالکن، می توانید به طور هم زمان از بالکن و فضای اتاق استفاده نمایید و در این صورت فضای بزرگ تری را برای مهمانی های خود در اختیار داشته باشید.

استفاده از رنگ ها

وقت آن رسیده است که به فضای بالکن خود روح ببخشید. هیچ چیز به جز رنگ ها نمی تواند به بالکن شما شادابی بخشد. استفاده از رنگ های روشن و جذاب به تحقق این خواسته شما کمک خواهد نمود. اگر به رنگ های خنثی علاقه مند هستید، می توانید از یک یا دو رنگ خنثی برای صندلی ها استفاده کرده و وسایل تزئینی رنگی را به فضای بالکن اضافه کنید.

طراحی دکوراسیون بالکن

فضا‌های عمودی را برای دکوراسیون بالکن فراموش نکنید.

اگر بالکن شما نسبتا کوچک می باشد بهتر می باشد که از ترفند‌های چیدمان عمودی کمک بگیرید. به طور مثال با نصب گلدان‌های رنگارنگ به دیوار می‌توانید یک دیوار سرزنده و جذاب را داشته باشید. برای دکوراسیون بالکن خود مبل تابی بخرید!

مبلمان تابی به عنوان یک وسیله سرگرم کننده و خاص می‌توانند تکمیل کننده‌ی زیبایی فضای بالکن شما باشند؛ بنابراین اگر بالکن شما نسبتا بزرگ می باشد، می‌توانید با تهیه یکی از آن‌ها جلوه‌ی منحصر به فردتری به فضای دکوراسیون خود ببخشید. به خاطر داشته باشید که حتما مدل‌های قابل شست و شو را برای فضای بیرونی تان تهیه نمایید تا بتوانید از آن استفاده بهتری را داشته باشید.

استفاده از فرش

طراحی فضای بالکن ها به ترکیب اِلمان های بیرونی و داخلی خود بستگی دارد. اگر می خواهید چنین فضایی زیبا و دوست داشتنی باشد و در آن احساس راحتی بیشتری نمایید، از یک فرش نرم و مناسب استفاده کنید. در زمان انتخاب فرش دقت داشته باشید که از نوع مقاوم آن در برابر آب استفاده نمایید. هم چنین سعی کنید رنگی را انتخاب نمایید که با فرش داخل اتاق هماهنگی داشته باشد.

استفاده از گیاهان

حتی اگر در نگهداری از گل و گیاه تجربه ای ندارید، با استفاده از چند گلدان می توانید فضای بالکن خود را سرزنده نمایید.  استفاده از گیاهان در فضای بالکن به سایرین نشان می دهد که تا چه اندازه به چنین فضایی اهمیت بالایی می دهید. با این حال، در انتخاب گیاهان دقت کنید و با توجه به ویژگی های آن ها و میزان نوری که به فضا تابیده می شود، گیاهی مناسب را خریداری نمایید.
زمانی که گیاهی را خریداری می کنید، توجه داشته باشید از رسیدگی به آن غافل نشوید. اگر در بالکن خانه شما به اندازه کافی نور وجود دارد و می توانید به طور مرتب گیاهان را آبیاری نمایید، به فکر ایجاد فضایی برای کاشت سبزیجات باشید. با این کار علاوه بر داشتن سبزیجات تازه می توانید سرگرمی منحصر به فردی را نیز برای خود فراهم کنید.

طراحی دکوراسیون بالکن

اگر به گل کاری علاقه زیادی دارید می توانید از این فرصت برای پرورش گل ارکیده نیز استفاده نمایید. حتی اگر فضای بالکن کوچک است برای این کار با محدودیتی مواجه نخواهید شد، چرا که امکان استفاده از گلدان هایی که به دیوار نصب می گردند و یا انواعی از آن که در لبه نرده ها قرار می گیرند، وجود دارد. از سویی دیگر می توان گلدان های کوچک را در گوشه های بالکن خود قرار داد.

استفاده از تابلو ها در دیوار بالکن

تزیین دیوار منزل با تابلو‌های متعدد بسیار رایج می باشد، اما شاید استفاده از آن‌ها برای دیوار بالکن دور از ذهن باشد! توجه داشته باشید که طراحی و دکوراسیون قوانین نانوشته‌ای دارد که بیشتر از سبک زندگی و سلایق شما نشات می‌گیرد، بنابراین بهتر است تا محدودیت ها را کنار بگذارید و ظاهر دکوراسیون‌تان را مطابق با سلیقه‌ی خودتان بچینید و از آن لذت ببرید.

کلام آخر

یک بالکن کاربردی باید شیک و راحت بوده و دارای فضایی باشد که بتوانید در آن به راحتی استراحت کنید و از مناظر پیش روی خود لذت ببرید. استفاده از بالکنی که از طراحی خوبی برخوردار می باشد، باعث فراموشی تمام دغدغه هایی که در روز داشتید، خواهد شد.
به طور قطع، شما می توانید در طراحی بالکن آزادی عمل داشته باشید و از تجربیات خود استفاده نموده و ریسک پذیر باشید و مهم تر از همه از تجربه ای این چنین لذت کافی را ببرید. بالکن، مکانی مناسب برای استفاده و اجرای تخیلات شما می باشد و این امکان برای شما وجود دارد هر زمانی که خواستید بدون صرف هزینه زیاد در طراحی آن تغییر ایجاد نمایید.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6899 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7378 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8213 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5247 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر