ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

  • 1398/10/30
  • 7360 نفر
راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.

برای این که هر صبح سرزنده و با نشاط بیدار شوید و روز خوبی را پشت سر بگذارید، حتماً باید خواب خوبی داشته باشید. راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است. اتاق خواب از جمله قسمت هایی در خانه است که افراد مدت زمان زیادی را در آن می گذرانند.
 استفاده از این اتاق به عنوان مکانی برای استراحت و پرداختن به کارهای شخصی باعث می شود که توجه ویژه ای به طراحی این قسمت از خانه شود. انتخاب المان هایی که قصد دارید از آن ها در دیزاین اتاق خواب شیک استفاده کنید، چگونگی چیدمان وسایل و غیره در طراحی این قسمت از خانه اهمیت دارد. توجه به جزئیات می تواند در دستیابی به یک طراحی زیبا نیز به ما کمک کند.

دکوراسیون اتاق خواب فقط محدود به سرویس خواب نیست

انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب درست مانند سایر قسمت‌های خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر رنگ نامناسبی را برای دیوار اتاق خواب انتخاب کنید، زیبایی اتاق و کیفیت خواب شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. رنگ‌های قابل استفاده در اتاق خواب رنگ هایی هستند که در شما آرامش روحی ایجاد می‌کنند. مثلاً یک رنگ نخودی، یک سبز روشن که جلوه طبیعت را به نمایش می‌گذارد و یا آبی آسمانی رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای اتاق خواب در نظر بگیرید.
می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خواب (مثلاً دیوار بالای تخت خواب) را با کاغذ دیواری دارای طرح ‌های الهام گرفته از طبیعت بپوشانید و یا تابلوهای نقاشی طبیعت را روی این دیوار نصب کنید. اولین قدم برای ایجاد یک فضای زیبا، انتخاب سبک دکوراسیون است. در این مرحله، هم می‌توانید سبک تازه ای را در خانه خود امتحان کنید و هم سبک و روال دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه را در اتاق خواب نیز اجرا کنید. مهم نوع سبک طراحی مورد استفاده شما نیست، بلکه مهم عدم استفاده از هیچ یکی از اشیایی که در اتاق خواب به آن نیاز ندارید، می باشد.

ترفندهای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

این ترفندهای دکوراسیون زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به کار می روند، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می شوند بلکه زمان خواب را نیز جذاب می کنند. خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفند ها نیاز به صرف هزینه های زیادی نیست، فقط کافی است شیوه ی طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت های جدیدی در نظر بگیرید.
1.دکوراسیون اتاق خواب به رنگ خنثی
به یاد داشته باشید که از رنگ های گرم مانند رنگ قرمز برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب استفاده نکنید. چرا که فضای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حس آرامش در فرد شود. استفاده از رنگ های گرم باعث ایجاد نشاط و انرژی در فرد می شود و از این رو در طولانی مدت انتخاب مناسبی برای استفاده در طراحی اتاق خواب نمی باشد. به همین جهت بهتر است از رنگ های ملایم که باعث ایجاد آرامش در فرد می شود در طراحی اتاق خواب استفاده نمایید. رنگ های خنثی و رنگ های آرام بخش می توانند نمونه ای از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب در نظر گرفته شوند. در کنار استفاده از رنگ مناسب می توانید به فکر تزئین آن نیز باشید.
2. حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب
اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

3. توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب
هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.
4. عدم ایجاد هرج و مرج در اتاق خواب
یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی اتاق خواب باید به یاد داشته باشید، عدم ایجاد هرج و مرج در فضای آن می باشد. برای انجام این کار بهتر است از استفاده وسایل بیش از اندازه خودداری نمایید و تنها در حد نیاز از وسایل در اتاق خواب یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی اتاق خواب باید به یاد داشته باشید، عدم ایجاد هرج و مرج در فضای آن می باشد.
5. استفاده از نور طبیعی در اتاق خواب
اگر طراحی اتاق خواب به گونه ای است که پنجره ای در آن وجود دارد، باید از این میزان نور نهایت استفاده را ببرید. از این رو باید توجه داشته باشید که چیدمان وسایل به گونه ای نباشد که جلو ورود نور را بگیرد. در صورتی که میزان نور طبیعی در اتاق خواب کافی نیست، استفاده از روش های نورپردازی مناسب نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین در هنگام طراحی اتاق خواب به میزان نور و اجرای صحیح روش های نورپردازی توجه داشته باشید. در انتخاب چراغ اتاق خواب توجه به سبک دکوراسیون حائز اهمیت می باشد.
6. آینه در دکوراسیون اتاق خواب
یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب


7. کاغذ دیواری اتاق خواب
استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب از ایده های کاربردی می باشد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب که با طراحی فضای اتاق خواب هماهنگی داشته باشد، از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. پیشنهاد ما استفاده از انواع کاغذ دیواری است که از طرح شلوغی در آن استفاده نشده باشد. استفاده از رنگ های ملایم برای کاغذ دیواری می تواند در ایجاد فضایی آرام به شما کمک کند.
8. انتخاب تخت خواب مناسب
یکی از المان های اساسی در تزیین اتاق خواب، تخت خواب می باشد. استفاده از تخت خوابی که اندازه مناسبی داشته باشد و در هنگام استفاده راحت باشد، از نکات مهم در انتخاب تخت خواب می باشد. استفاده از تخت خوابی که نسبت به اندازه اتاق خواب اندازه بزرگی داشته باشد، ممکن است باعث ایجاد مبهتر است از استفاده تخت خوابی که بسیار کوتاه است خودداری نمایید. چرا که استفاده از تخت خوابی که ارتفاع بیش تری دارد، باعث می شود فضای اتاق فاخر نشان داده شود.
هم چنین در صورت استفاده از تختی با این ویژگی می توانید از فضای زیر تخت برای نگهدری و قرار دادن وسایل نیز استفاده نمایید.شکل در رفت و آمد در اتاق خواب شود. بنابراین استفاده از تخت خواب مناسب نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. حتما برای دو طرف تخت خواب، از میز کنار تختی و آباژور استفاده کنید زیرا این عنصر می تواند هم به سادگی تقارن در دکوراسیون به وجودآورد و هم سطحی با دسترسی آسان برای قراردادن وسایلی از قبیل ساعت زنگی، عینک مطالعه و لیوان آب در اختیار شما قراردهد.

9. محل قرارگرفتن تخت خواب
برای این که تاثیر نور و سر و صدای بیرون به حداقل ممکن برسد، محل قرار گرفتن تخت خواب بسیار مهم است. بدون توجه به این که اتاق خواب شما یک یا دو پنجره داشته باشد، تخت خواب به هیچ وجه نباید کنار پنجره قرار گیرد. کنار در نیز جای خوبی برای تخت خواب نیست. بهتیرن حالت جایی است که قسمت بالای تخت مماس با دیوار قرار گیرد و دو طرف آن باز باشد.
10.  آراستن پنجره ها در اتاق خواب
آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود کردن نور است. این آرایش ها پنجره را جذاب و زیبا می کنند که هم می توانند بسیار لوکس و نمایشی باشند یا بسیار ظریف و افتاده. در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق خواب دارند. حتی اگر پنجره های کوچکی دارید، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه دارد. چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب تر خواهد کرد و از فضای شما یک اتاق خواب ایده آل می سازد. اگر حریم و امنیت برای شما مهم است، پرده های حریر گزینه ی مناسبی هستند. آن ها می توانند در طول روز کشیده شده بمانند و در عین حال مانع ورود نور به داخل فضا نشوند.

🔔 حتما بخوانید: دکوراسیون مغازه

11. ایجاد یک فضای خاص برای خود
درست است که اتاق خواب حریم خصوصی شما است، اما در این اتاق نیز باید برای خود فضای خاصی داشته باشید. به عنوان مثال اگر در خانه جایی برای مطالعه ندارید، می‌توانید با افزودن کاناپه یا صندلی راحتی به اتاق خواب خود، فضای انحصاری خود را ایجاد کنید. در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از قفسه های دیواری با روکش ام دی اف، جایی برای کتاب‌های خود ایجاد کنید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب


12.  انتخاب فرش مناسب
استفاده از یک فرش مناسب در طراحی اتاق خواب نه تنها باعث ایجاد انسجام میان سایر المان ها و عمق بخشی به فضای اتاق خواب می شود، بلکه از نظر ایجاد گرمی در زیر پا در اتاق خواب نیز حائز اهمیت می باشد. از این رو انتخاب یک فرش با اندازه مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از فرشی که اندازه کوچکی داشته باشد و یا در مقابل اندازه بزرگی داشته باشد که تمام سطح اتاق را پر کند، انتخاب مناسبی نمی باشد. استفاده از فرشی که در زیر پا احساس نرمی و گرمی داشته باشید نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید. به کارگیری فرش در کنار تخت خواب یکی از مکان های مناسب برای استفاده از این المان می باشد. بهتر است اندازه فرش به گونه ای باشد که اطراف تخت خواب پر کند.
13. سقف اتاق خواب
رنگ های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب هستند زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می دهند، مخصوصا در اتاق خواب هایی که کوچک هستند. سعی کنید سقف ها را به رنگ دیوار ها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه دار بین سقف و دیوار را از بین می برد و به چشم شما این حس را می دهد که اتاق بزرگ تر از صورت واقعی اش است.
14. دیزاین اتاق خواب به سبک رویایی
به تزیینات و لوازم جانبی اتاق خواب نیز اهمیت دهید، شمع و گل بهترین گزینه ها بای تزیین اتاق خواب هستند و آن را رویایی جلوه میدهند.
تزیین اتاق‌ خواب های کوچک
از رنگ‌های روشن و در عین حال پررنگ استفاده کنید که اثر بخشی فضای این گونه اتاق ها را بالاتر می‌برند. این درست است که رنگ سفید اتاق را بزرگ‌تر نشان میدهد اما توجه داشته باشید که لازم نیست اتاقتان را تماما به رنگ روشن در بیاورید؛ چون اتاق خواب در اصل باید فضایی آرامش بخش برای استراحت هم باشد، پس بهتر است برای رنگ اتاق خواب ترکیبی از رنگ های تیره و روشن را داشته باشید. میز تحریر خود را در یکی از گوشه‌های اتاقتان قرار دهید و درحد امکان تخت‌های کشودار را تهیه کنید تا بهترین استفاده را در نگه داری از وسایلتان داشته باشید. همچنین برای مدیریت در حفظ فضای موجود بهتر است که از صندلی های تاشو استفاده کرد.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6880 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7360 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8194 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5234 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر