طراحی دکوراسیون پارکینگ,طراحی پارکینگ,طراحی دکوراسیون داخلی پارکینگ,طراحی پارکینگ خانه,طراحی کف پارکینگ,طراحی سقف پارکینگ,طراحی رمپ پارکینگ

طراحی دکوراسیون پارکینگ

  • 1399/5/31
  • 7035 نفر
در زندگی امروزی داشتن یک خودرو برای هر خانواده ضروری گردیده است. یکی از دغدغه های طراحان ساختمان های مسکونی در نظر گرفتن فضای پارکینگ به شکلی می باشد که هر واحد از ساختمان حداقل یک فضای پارک از اتومبیل را داشته باشد. طراحی پارکینگ ساختمان چند طبقه دارای نکات کلیدی و خاص می باشد که رعایت کردن آن ها باعث آرامش ساکنین و متفاوت شدن فضای ساختمان می گردد.

در زندگی امروزی داشتن یک خودرو برای هر خانواده ضروری گردیده است.  یکی از دغدغه های طراحان ساختمان های مسکونی در نظر گرفتن فضای پارکینگ به شکلی می باشد که هر واحد از ساختمان حداقل یک فضای پارک از اتومبیل را داشته باشد. طراحی پارکینگ ساختمان در دید اولیه مخاطب که وارد ساختمان می شود نقش به سزایی را دارد. دراصل پارکینگ و محوطه ساختمان به عنوان چشم ساختمان به حساب می آید. امروزه اکثر سازندگان ساختمانی به طراحی پارکینگ گرایش بیشتری دارند، چرا که در دید خریدار دارای توجه بیشتری می باشد. طراحی پارکینگ ساختمان (Parking design and decoration) چند طبقه دارای نکات کلیدی و خاص می باشد که رعایت کردن آن ها باعث آرامش ساکنین و متفاوت شدن فضای ساختمان می گردد.
طراحی پارکینگ ساختمان مسکونی علاوه بر رعایت این موضوع که ماشین ها مزاحم یکدیگر نباشد، باید به نکاتی همچون جداسازی فضای هر پارکینگ با خط کشی های خاص سنگ فرش، ورودی و خروجی رمپ، محل قرارگیری درب های پارکینگ و نوع آن و بازشدن درب ها، نور پردازی و میزان نور محیط، تهویه پارگینگ وطراحی flower box، ارتفاع سقف و میزان جلو آمدگی و تلفیق سقف و دیوار و ... توجه زیادی شود.
در پارکینگ‌های سرپوشیده، حتما باید دستگاه تهویه هوا وجود داشته باشد. نورپردازی در این مکان باید به اندازه کافی وجود داشته باشد. برای صرفه جویی هزینه‌های برقی می‌توان از کلید سنسوردار استفاده نمود.  در طراحی داخلی پارکینگ توجه نمایید که فاصله در ورودی و خروج باید به گونه‌ای باشد که  مزاحمتی برای عابران ایجاد نشود. در طراحی پارکینگ و دکوراسیون داخلی آن از کف‌پوش‌های مقاوم، مستحکم و قابل شست‌وشو استفاده نمایید، زیرا در اثر رفت و آمد زیاد، کثیفی را به خود می گیرد.

طراحی دکور پارکینگ

نور پردازی در طراحی سقف پارکینگ

سقف پارکینگ فضایی است که می تواند برا عایق کردن پارکینگ در گرما و صدا به شما کمک زیادی نماید. بنابراین می توانید با استفاده از پوشش‌های عایقی به طراحی سقف پارکینگ خود بپردازید. یکی از موادی که به صورت زیادی به کار می روند، کاشی‌ها می باشند. از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع نیز می توانید استفاده نمایید. رنگ‌های روشن به کمک چراغ‌های زیبا، به افزایش نور فضای پارکینگ شما کمک می کند. انواع کاشی‌های PVC در برابر آتش مقاوم بوده و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می شوند. این مدل از کاشی‌ها به دلیل تنوع بالایی که دارند، یکی از محبوب‌ترین ایده‌های طراحی سقف پارکینگ زیرزمینی به شمار می روند.

نور پردازی مناسب برای یک پارکینگ بسیار مهم می باشد. حتما شما نیز پارکینگ‌هایی را دیده اید که با چراغ هایی کم سو، روشن شده‌اند و همین روش باعث ایجاد مشکل دید در رانندگان برای استفاده از پارکینگ می گردد. از چراغ‌های بزرگ و لوستر مانند، یا از تعداد بسیاری از چراغ‌های نور LED استفاده نمایید. می توانید این چراغ‌ها را در یک دکوراسیون خاص درون سقف نیز تعبیه نمایید.

دکوراسیون پارکینگ

مواد و متریال‌های کاربردی در طراحی سقف پارکینگ

برای طراحی سقف پارکینگ، پوشش‌های آلومینیومی یکی دیگر از روش‌هایی می باشند که اغلب نادیده گرفته می شوند. از این مواد اغلب برای سقف‌های بر آمده استفاده می شود و از جذابیت و دوام بسیاری بالایی برخودار می باشند. طراحی سقف پارکینگ ساخته شده از این مواد، بازتاب خوبی از نور را تولید می کند. این مواد تا حد بسیار بالایی با سبک‌های طراحی داخلی مدرن تطبیق و هماهنگی دارند. آیینه‌ها نیز یکی دیگر از مواد موجود می باشد که به فضای شما حس بسیار خاصی را القا می کنند. آیینه‌های به کار برده شده در طراحی سقف پارکینگ همواره حالتی از رمز و راز و هیجان را به وجود می آورند.
یکی دیگر از روش‌های طراحی سقف پارکینگ نیز، کاربرد تخته‌های چوب با استفاده از تخته سه لایی می باشد. تخته‌های سه لایی، ارزان و موثر می باشند و به همین دلیل به یکی از مواد بسیار مناسب برای طراحی سقف پارکینگ تبدیل شده‌اند. می توانید این چوب‌ها را به صورت ساده به کار ببرید یا روی آن‌ها را رنگ آمیزی کنید و یا از روکش‌های تزئینی استفاده نمایید.

طراحی رمپ پارکینگ

در اکثر ساختمان‌ها معمولا به دلیل اختلاف ارتفاعی که به وجود می‌آید، برای بخش ورودی پارکینگ، از رمپ استفاده می‌کنند که نقش بسزایی را در طراحی پارکینگ ایفا می کند.

طراحی کف پارکینگ مسکونی

جنس کف باید از مصالح قابل شستشو باشد. در پارکینگ های متوسط و بزرگ سرپوشیده، مصالح پوشش ستون های فلزی باید با مواد مقاوم در برابر آتش پوشیده شوند. همه پارکینگ های اتومبیل باید مجهز به تجهیزات مبارزه با حریق باشند.

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اداری

طراحی پارکینگ

طراحی تهویه در پارکینگ های سرپوشیده

پارکینگ های سرپوشیده باید به صورت طبیعی تهویه و درصورت عدم وجود سطوح کافی جهت تهویه طبیعی، با سیستم تاسیسات مکانیکی تهویه گردند.

در طراحی پارکینگ خانه از تزئینات ساده استفاده نمایید.

از آن‌جایی که معمولا چهار طرف پارکینگ ها را دیوار یا ستون تشکیل می‌دهد، می‌توان قسمتی از آن را انتخاب کرد و با به کارگیری کمی ذوق و خلاقیت، زیبایی خاصی به آن بخشید. از تاثیر دیوار آجری غافل نشوید. به این شکل هم نور طبیعی را وارد فضا می‌کنید و هم  فضایی بی‌نظیر را خلق می نمایید.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6899 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7378 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8213 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5247 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر