اکسسوری آشپزخانه,انواع اکسسوری آشپزخانه,مجیک کرنر,اکسسوری کشویی,سبد سوپر مارکت,یونیت چیست؟,اکسسوری سبد آبچکان,نصب اکسسوری

اکسسوری آشپزخانه و انواع آن

  • 1399/6/13
  • 8146 نفر
ساخت یک اکسسوری کاربردی در کابینت آشپزخانه در واقع یکی از بهترین راه حل هایی است که از آن برای نگهداری ظرف‌های اضافه، ابزارها و مواد غذایی خشکی که در آینده می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم، می توانیم مورد استفاده قرار دهیم. در یک آشپزخانه مدرن نظم و ترتیب چیدمان وسایل حرف اول را می‌زند و استفاده از یک اکسسوری آشپزخانه مناسب می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را به مراتب مرتب تر به نمایش گذارد.

ساخت یک اکسسوری کاربردی در کابینت آشپزخانه در واقع یکی از بهترین راه حل هایی است که از آن برای نگهداری ظرف‌های اضافه، ابزارها و مواد غذایی خشکی که در آینده می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم، می توانیم مورد استفاده قرار دهیم. در یک آشپزخانه مدرن نظم و ترتیب چیدمان وسایل حرف اول را می‌زند و استفاده از یک اکسسوری آشپزخانه مناسب می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را به مراتب مرتب تر به نمایش گذارد.
در دکوراسیون آشپزخانه سنتی بر خلاف آشپزخانه مدرن به بحث بهینه سازی فضای آشپزخانه توجه چندانی نمی‌شد که شاید دلیل اصلی آن بالا بودن متراژ خانه‌ها و به دنبال آن بزرگ بودن آشپزخانه‌ها باشد، در حالیکه در آشپزخانه مدرن رعایت چیدمان در این فضا و استفاده از اکسسوری آشپزخانه و اکسسوری کابینت به دلیل کوچک بودن منازل و فضای آشپزخانه‌ها امر بسیار مهمی است و عدم رعایت آن موجب شلوغی بیشتر فضاهای کوچک می گردد.
به لحاظ لغوی اکسسوری به معنای فرعی، پیرامونی و لوازم و تجهیزات کمکی می باشد که در کابینت آشپزخانه از اکسسوری‌ها برای مرتب سازی فضاهای بدون کارکرد و افزایش کارایی آنها استفاده می گردد که با توجه به نوع کابینت می‌توان از انواع اکسسوری کابینت، اکسسوری چرخشی، اکسسوری ثابت و غیره بهره برد که هر کدام مزایای مربوز به خود را دارند. در این مقاله به انواع اکسسوری آشپزخانه و کاربرد های آنها می پردازیم.

یونیت چیست؟

سایز اکسسوری آشپزخانه با توجه به سایز یونیت کابینت انتخاب می گردد. در داخل آشپرخانه اگر دقت نمایید، کابینت های آشپزخانه از قسمت های جدا از هم تشکیل گردیده است. فاصله پشت تا پشت هر کابینت را یک یونیت می گویند اما در واقع فاصله مفید قابل استفاده از یونیت به این گونه محاسبه می شود.

انواع اکسسوری آشپزخانه

اکسسوری ها از نظر شکل و کاربرد به انواع زیر طبقه بندی می شوند:

اکسسوری آشپزخانه سبد سوپر مارکت

سبد سوپر مارکت از انواع اکسسوری کابینت می باشد که در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی و بر اساس فضای موجود ساخته می‌شود. این نوع از سبد سوپر مارکت خود به چند دسته سبد سوپر مارکت زمینی، سبد سوپر مارکت نصف از کف، سبد سوپر مارکت مواد شوینده، سبد سوپر مارکت نصب از بغل، سبد سوپر مارکت یخچالی و سبد سوپر مارکت وسط تقسیم بندی می شود.
در واقع سبد سوپر مارکت در دو نوع کلی سبد سوپر زمینی و سبد ایستاده موجود می باشد. این نوع سبد سوپر مارکت به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند و در حالت ۲ یا ۳ طبقه موجود بوده و برای نگهداری خشکبار، پیاز، سیب زمینی، روغن و حبوبات و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

اکسسوری سبد سوپر مارکت

مجیک کرنر

بعضی از کابینت ها عمق زیادی دارند و دسترسی به آنها سخت می باشد. قسمت انتهایی این کابینت ها همیشه آشفته و بهم ریخته می باشد. مجیک کرنر بهترین گزینه برای استفاده از فضای دور از دسترس کابینت هایی می باشد که در گوشه آشپزخانه قرار دارند. اکثر افراد گمان می کنند فضای گوشه همواره بدون استفاده خواهد ماند اما با این راهکار شما می توانید از این مکان به بهترین شکل برای قرار دادن وسایل استفاده نمایید.

مجیک کرنر

اکسسوری سبد آبچکان

برای مرتب قرار دادن ظرف و ظروف شسته شده میتوان از سبد های آبچکان آشپزخانه استفاده نمود که  از تجمع ظروف بر روی همدیگر جلوگیری می نماید. این سبدها در سایز های یونیت ۸۰-۹۰-۱۰۰-۱۲۰ جهت کابینت های فلزی و چوبی موجود هستند. جنس این سبدها آهنی و استیل می باشد که نوع استیل آن در مقابل زنگ زدگی مقاوم تر است.

اکسسوری سبد آبچکان

اکسسوری کشویی

استفاده از اکسسوری کشویی در آشپزخانه مدرن شما کمک می‌کند تا نه تنها به راحتی بتوانید از وسایل خود استفاده کنید بلکه فضاهای بیشتری را هم برای شما فراهم می نمایند. یکی دیگر از مزیت‌های اکسسوری کشویی به این صورت می باشد که از به هم ریختگی فضای داخل کشو جلوگیری می نماید.
با استفاده از اکسسوری کشویی می‌توانید بسیاری از ابزارهای کاربردی را در داخل آشپزخانه مرتب بچینید. اگر فضای عمیق و بدون استفاده‌ای دارید استفاده از اکسسوری کشویی برای شما بهترین گزینه می باشد چرا که نحوه نصب اکسسوری کشویی با انواع کشوهای معمولی و نحوه دسترسی آنها متفاوت می باشد.

اکسسوری کشویی

سطل زباله آشپزخانه

قرار دادن سطل زباله در فضای آشپزخانه  جلوه ی چندان زیبایی ندارد، به همین منظور سعی شده تا در فضای کابینت محلی برای قرار دادن زباله ها تعبیه شود. از سطل زباله به صورت تک قلو و دوقلو به منظور تفکیک زباله استفاده می کنند و معمولا به صورت ریلی زیر سینک نصب می شود.

سطل زباله آشپزخانه

جمع بندی مطالب

•    آشپزخانه در یک خانه، همان قلب خانه می باشد که باید دائما در حال تپیدن باشد، زیرا که نه تنها فرایندهای مهمی در آن انجام می‌شود بلکه به لحاظ زیبایی هم باید مورد توجه قرار گرفته شود.
•    در یک آشپزخانه مدرن نظم و ترتیب چیدمان وسایل حرف اول را زده و استفاده از یک اکسسوری آشپزخانه مناسب می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را مرتب‌تر جلوه دهد.
•    قبل از تهیه اکسسوری باید سایز و نوع اکسسوری آشپزخانه را بشناسید که عمدتا سایز اکسسوری آشپزخانه با توجه به سایز یونیت کابینت انتخاب شده که بر اساس آن از انواع اکسسوری آشپزخانه در آنها استفاده می گردد.
•    سبد سوپر مارکت به چند دسته سبد سوپر مارکت زمینی، سبد سوپر مارکت نصف از کف، سبد سوپر مارکت مواد شوینده، سبد سوپر مارکت نصب از بغل، سبد سوپر مارکت یخچالی و سبد سوپر مارکت وسط تقسیم می گردد.
•    اکسسوری‌ کابینت مجیک کرنر در انواع آشپزخانه مدرن کاربرد فراوانی دارد، چرا که در آشپزخانه مدرن امروزی از فضای گوشه می‌توان بیشترین استفاده را کرد و به دلیل دارا بودن قفسه چرخشی این اکسسوری کابینت همه وسایل به راحتی در معرض دید قرار گرفته می شوند.
•    استفاده از اکسسوری کشویی در آشپزخانه مدرن کمک می نماید تا نه تنها به راحتی بتوانید از وسایل استفاده کنید بلکه فضاهای بیشتری را هم برای شما فراهم می نمایند.
•    استفاده از ارگانایزر ظروف شکستنی کمک می نماید تا نظم و ساماندهی بیشتری به وسایل داخل کابینت داده شده و از سر خوردن وسایل شکستنی که اغلب در میان ظرف‌های چینی اتفاق می‌افتد جلوگیری گردد.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6826 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7325 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8155 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5192 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر