کمد دیواری ریلی ,کمد دیواری ریلی ام دی اف,کمد دیواری ریلی مدرن ,معایب کمد دیواری ریلی ,قفسه بندی کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی

  • 1398/8/22
  • 14234 نفر
اگر فضای کوچکی برای کمد دیواری در اتاق دارید و میخواهید تمام وسایل ها منظم کنار هم در یک جا قرار بگیرند، بهترین پیشنهاد استفاده از کمد دیواری ریلی است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر شخصی بوجود بیاید، این است که احساس کنید وسایلتان را نمی توانید به خوبی دراتاق خواب های کوچک آپارتمان های امروزی جا دهید و همیشه وضعیت نامرتب شما را اذیت می کند. برای رفع این مشکل و مرتب شدن اتاق خواب هایتان بهترین راه  استفاده از کمد دیواری های ریلی است  که در اینجا با انواع آن ها آشنا میشویم.

انواع کمد دیواری های ریلی

کمد دیواری های ریلی انواع و تنوع های بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی شیشه ای

اگر از این بابت که داخلی کمد کاملا مرتب و منظم چیده شده مطمئن هستید، از درهای شیشه ای شفاف استفاده نمایید. کمد دیواری شیشه ای در روشن نشان دادن اتاق کمک بسیاری میکند بجویید. اما اگر ترجیح می دهید که داخل کمد دیده نشود شیشه های مات مناسب تر خواهند بود. از مزیت دیگر درب شیشه ای کمدهای ریلی، وجود طرح های متنوع برای نقش دادن به آن است. معمولا این مدل کمد دیواری برای سبک های مختلف دکوراسیون اتاق خواب مناسب بوده و با وسایل مختلف هم خوانی دارد

کمد دیواری ریلی شیشه ای

کمد دیواری ریلی آینه ای

آینه به عنوان درب کمد فضای اتاق شما را بزرگ تر و روشن تر خواهد کرد و به همین دلیل هم برای اتاق خواب های کوچک بیش تر پپیشنهاد می شود. این راه حل در مورد کمد شیک برای راهرو هم کاملا قابل استفاده است و فضای شما را از حالت کمد بودن خارج می کند. ترکیب آینه و چوب هم برای این کمد دیواری ها می تواند آن ها را از سادگی درآورده و جذابیت خاص خودش را دارد.

کمد دیواری ریلی آینه ای

کمد دیواری ریلی چوبی

یکی از رایج ترین و پرتنوع ترین مدل ها برای درب های کمد دیواری استفاده از درب های چوبی ریلی است درب ریلی کمدها علاوه بر استفاده سریع تر، از باز شدن درب و اشغال فضا نیز جلوگیری می کند. انتخاب نوع چوب با طرح و رنگی که با دکوراسیون اتاق شما همخوانی داشته باشد، یکی از مواردی است که هنگام استفاده از آن باید دقت داشت.

کمد دیواری ریلی چوبی

کمد دیواری ریلی لوکس

یکی از دلایل لوکس بودن کمد دیواری های لوکس به واسطه طراحی درهای کشویی شان است. این مدل ها که بیش ترهمراه تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه استفاده شده است و از تنوع وطرح های مختلف برخوردار است برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز مناسب هستند . اگر اتاق خواب ساده ای دارید و به دنبال تغییر دکوراسیون مناسبی برای آن هستید، این کمدها می توانندبهترین گزینه برای شما باشد.

کمد دیواری ریلی لوکس

کمد دیواری ریلی ام دی اف

 این نوع کمد دیواری روی دیوار نصب می شوند و قسمت زیادی از دیوار اتاق را به خود اختصاص می دهند بنابراین انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری ام دی اف بهتر است با ظرافت زیادی انجام شود تا علاوه بر ایجاد فضای ذخیره سازی لازم برای وسایل در فضای اتاق های منزل شما دکوراسیونی شیک و متفاوت ایجاد شود.

کمد دیواری ریلی ام دی اف

مدل های کمد دیواری ریلی ام دی اف

کمد دیواری ها امروزه در انواع مدل های کمد دیواری ریلی و کمد دیواری کشویی و … طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این طرح های کمد دیواری بهتر است با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما و کاربرد کمد دیواری انتخاب شود کمد های دیواری ام دی اف در انواع رنگ های تیره و روشن طراحی می شوند همچنین این مدل کمد ها مات هستند. بهتر است رنگ و اندازه کمد های دیواری را با توجه به ابعاد اتاقی که قرار است کمد را در آنجا نصب کنید انتخاب کنید.

قفسه بندی چیست؟

اگر در خاطرتان باشد و یا از بزرگان فامیل شنیده باشید در زمان قدیم برای هر کدام از وسیله‌ها بقچه، صندوقچه کوچک و یا گنجه برای چیدمان و جدا کردن وسایل استفاده می‌کردند. امروزه تمام آن وسایل قدیمی تبدیل به فرم جدیدی به نام قفسه شده است که برای نگهداری و جدا کردن وسایل مختلفدر فضاهای مختلف استفاده می‌شود. قفسه بندی انواع مختلفی دارد که بسته به جنس و مدل آن کاربردهای متنوعی دارد و در حال حاضر از انواع قفسه بندی در هر مکانی از خانه گرفته تا فروشگاه‌ها و انبارهای بزرگ استفاده می‌شود.

قفسه بندی کمد دیواری

قفسه بندی کمد دیواری:

اهمیت به چیدمان کمد دیواری‌ها به خصوص کمد دیواری اتاق خواب بسیار اهمیت دارد. در واقع امکان پیدا کردن چیزهای مختلف نیز برای شما آسان می‌شود. یکی از راه‌های نظم بخشیدن به فضای کمد دیواری، استفاده از انواع قفسه بندی است.

انواع مدل قفسه بندی برای کمد دیواری:

اگر کمد دیواری متعلق به اتاق خواب شما است، قطعا وسایل زیادی برای جای دادن در آن دارید. برای قفسه بندی شما می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف که شبیه به قفسه، میله یا تخته جداکننده ساخته شده است، استفاده کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید داخل کمد دیواری انواع کفش، لباس و وسایل جانبی قرار دهید برای هر کدام یک مدل خاص قفسه انتخاب کنید.

قفسه بندی کمد دیواری

یکی دیگر از انواع قفسه بندی که می‌تواند کاربرد زیادی برای فضای داخل کمد دیواری داشته باشد، کشوهای بازشو پیش ساخته است که به آسانی داخل کمد نصب می‌شود.

قفسه بندی کمد دیواری

مزایای کمد دیواری ریلی:

فضای کمتری لازم دارد

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب کمد دیواری کشویی این است که فضای کمتری برای آن احتیاج است و این مزیت برای خانه های کوچک آپارتمانی بسیار حیاتی است. به علت این که درب های آن به سمت بیرون باز نمی شوند، برای مکان های باریک مانند راهروها هم بسیار کاربرد دارند.

صدای اضافی ندارد

درب های لولایی در هنگام باز شدن صدایی ایجاد می کنند که ممکن است آزار دهنده باشد ولی درب های کشویی این طور نیستند. این درب ها به آرامی بر روی ریل ها باز و بسته می شوند و هیچ گونه صدایی تولید نمی کنند. البته این مساله به کیفیت ریل به کار گذاشته هم ارتباط دارد و اگر از ریل های بی کیفیت استفاده شود، به احتمال زیاد هنگام باز شدن صدایی تولید خواهد، کرد ولی باز هم از درب های لولایی صدای کمتری تولید خواهد کرد.

پرکاربرد و عامه پسند است

کمد دیواری کشویی را می توان در هر نوع سبک دکوراسیونی مانند کلاسیک و مدرن استفاده کرد. در واقع این کمدها به سبک دکوراسیون خاصی وابسته نیستند. برای ساخت درب این کمدها می توان از هر نوع جنسی مانند چوب، ام دی اف، شیشه و آینه استفاده کرد.

کمد دیواری ریلی

 معایب کمد دیواری ریلی:

نیاز به تمیز کردم مداوم دارند

یکی از مشکلات کمد کشویی این است که باید به طور مداوم ریل های آن را تمیز کنیم، چون به مرور گرد و غبار داخل آن جمع شده و کارکرد آن را به مشکل می اندازد. در صورت کثیف شدن ریل ها، درب ها هنگام باز و بسته شدن صدا خواهند داد و به احتمال زیاد گیر خواهد کرد.

درب ها کامل باز نمیشوند

 یکی دیگر از مشکلات درب های ریلی باز نشدن کامل آنها است و نمی توان از فضای کلی داخل کمد به طور همزمان استفاده کرد. در صورت باز کردن کامل درب، فقط نصف کمد قابل مشاهده است و نصف دیگر در پشت درب باقی می ماند.

فقط در فضاهای مستطیل قابل نصب هستند

به علت این که درب های کمد در مسیر افقی باز و بسته می شوند، فقط در مکان هایی که به صورت مستطیل هستند نصب می شوند و در محل های شیب دار، امکان نصب آن وجود ندارد.

قیمت تمام شده کمد دیواری کشویی زیاد است

لوازم مورد استفاده در کمد دیواری کشویی قیمت بالایی دارند و این مساله باعث می شود، که قیمت نهایی این کمدها کمی گران تر از کمدهای لولایی باشد. البته کیفیت لوازم استفاده شده در ساخت کمد نیز تاثیر زیادی بر قیمت می گذارند ولی نباید به خاطر هزینه ی کمتر لوازم بی کیفیت استفاده شود.

مهم‌ترین مواد مورد استفاده در کمد دیواری

به طور معمول چهارچوب داخلی کمدهای دیواری با استفاده از چوب، ام دی اف یا فلز ساخته می شوند، ولی مهم ترین بخش این کمدها نمای خارجی آن است که از موادی مانند: چوب، ام دی اف، های گلاس، شیشه و آینه تولید می شود.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30139 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21515 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48138 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17103 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر