کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC

کمد دیواری PVC

  • 1398/11/12
  • 10434 نفر
متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
ورق‌های پی‌وی‌سی، عمقی بین 1.5 تا 2 سانتی‌متر دارند و معمولا رنگ آن به رنگ سفید می باشد. از متریال پی‌وی‌سی، بیشتر در کابینت زیر سینک ظرف ‌شویی و کابینت حمامی و کمد‌هایی که در استخر و مناطق با رطوبت بالا مانند شمال کشور استفاده گردد. زیرا همانطور که گفته شد، این متریال ضد رطوبت می باشد و بدون کپک زدگی و نم‌ زدگی، می‌تواند وسایل و لوازم شما را در خود جای دهد و به مدت طولانی‌تری بدون پوسیدگی دوام آورد.


مزایای کمد PVC :

  1. از مهم‌ترین مزیت های کمد پی‌وی‌سی ، مقاومت آن در برابر رطوبت می باشد که باعث می‌شود این کمد‌ها در مناطق مرطوب مانند شهرهایی که رطوبت هوای بالایی دارند، مانند استخر‌ها، دوام بالایی داشته و تخریب نگردند.

  2. طول عمر و دوام بسیار بالای آن، از دیگر امتیازات کمد pvc می باشد. رطوبت و آب، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث تخریب کمد یا کابینت PVC می‌شود و زمانی که یک متریال، در برابر آب و رطوبت مقاومت داشته باشد، به این معنی است که دوام و ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر این،  pvc از جنس پلاستیک است و پلاستیک، در برابر ضربه و خط و خش، از خود مقاومت نشان می دهد.

  3. نگهداری آسان‌تر، یکی دیگر از مزایای این کمد می باشد. برای نگهداری کمدpvc ، نیاز نیست کار خاصی انجام دهید! پلاستیک، متریالی مقاوم است و نیاز به مراقبت چندانی ندارد و همچنین برای محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد مانند آزمایشگاه و بیمارستان، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسبی باشد.

  4. از آنجا که پی‌وی‌سی، از جنس پلاستیک است، به راحتی شسته و گند زدایی می‌شود.

  5. مقاومت در برابر حشرات موذی مانند موریانه، عنکبوت، سوسک و هزارپا، از دیگر مزیت‌های کمد‌ پی‌وی‌سی می باشد. همانطور که می‌دانید حشراتی مانند سوسک و موریانه، در محیط‌های مرطوب و تاریک زندگی می‌کنند و یک کمد تاریک و مرطوب، محیط مناسبی است که می‌تواند محلی برای تجمع این گونه حشرات باشد.

  6. سبک و کم وزن بودن، از دیگر امتیازات کمد پی‌وی‌سی است. لایه‌ی پی‌وی‌سی از جنس پلاستیک می باشد و نسبت به موارد مشابه از جنس چوب و ام‌دی‌اف، وزن بسیار کمتری دارد. ازین رو کمد پی‌وی‌سی، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای فضاهایی باشد که نباید از متریال سنگین و با وزن زیاد استفاده کرد. همچنین سبک بودن این کمد، امکان جابجایی و تغییر مکان را برای این کمد‌ها فراهم می‌آورد.

کمد دیواری پی وی سی

🔔 حتما بخوانید: رنگ کمد دیواری

معایب کمد PVC:

معایب کمد پی وی سی در مقابل محاسن آن چندان بزرگ نیستند که شما را از خرید آن منصرف نماید.

  1. ‌هزینه و قیمت تمام شده‌ی بالا، یکی از مهم‌ترین معایب این کمد محسوب می‌شود. برای ساخت و تهیه‌ی کمد پی‌وی‌سی، باید هزینه‌ی نسبتا بالایی بپردازید و به همین دلیل، در مکانی که اجبار نیست، بهتر است از متریال ارزان‌ قیمت‌تری استفاده نمایید. البته در مناطقی که رطوبت وجود دارد، مانند استخرها، استفاده از کمد پی‌وی‌سی یک اجبار به حساب می آید و حتی با قیمت بالایی که دارد، باز هم مقرون به صرفه به شمار میرود، زیرا دوام و ماندگاری بالاتری دارد و نیاز نیست در مدت زمان کوتاه، مجبور به تعویض و خرید مجدد شوید.

  2. محدودیت تنوع رنگ، از دیگر معایب کمد پی‌وی‌سی است. به طور کلی، متریال pvc ، از تنوع رنگ، طرح و مدل محدودی برخوردار می باشد، بنابراین در هنگام ساخت این کمد با محدودیت رنگ و مدل مواجه میشوید. رنگ سفید، بیشترین رنگی است که در ساخت کابینت یا کمد پی‌وی‌سی کاربرد دارد. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ‌ها و طرح‌های دیگری از pvc نیز به بازار عرضه گردیده و این مشکل، تا حدودی رفع شده است. با این وجود، تنوع رنگ و مدل کابینت و کمد pvc به اندازه‌ی کابینت‌ و کمد ام‌دی‌اف یا هایگلاس نیست!

  3. تجزیه‌ ناپذیر بودن کمد پی‌وی‌سی ، از بزرگترین معایب این متریال است. چنانچه مجبور هستید و یا به هر دلیل دیگری، تمایل دارید ازین متریال در ساخت کمد دیواری یا کابینت آشپزخانه استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که پلاستیک، تجزیه ناپذیر است و در حال حاضر، تکنولوژی مناسبی برای تجزیه و بازیافت آن در طبیعت وجود ندارد. اگر چه ممکن است این مشکل در آینده به طور کامل رفع شود و بتوانیم پی‌وی‌سی را تجزیه و بازیافت نماییم.

کمد دیواری PVC

مقایسه  PVC و MDF

اگر بخواهیم مقایسه ای بین پی وی سی و ام دی اف داشته باشیم، می توانیم بگوییم پی وی سی از ام دی اف بسیار جلوتر خواهد بود. زیرا طول عمر بالای پی وی سی و مقاومت بالای آن در برابر دما، رطوبت، ضربه، خش و مواد اسیدی موجب محبوبیت آن در سال های اخیر در نزد مشتریان گردیده است. البته نمی توان منکر زیبایی و منحصر به فردی پی وی سی شد. پی وی سی ها در دو نوع مات و هایگلاس قابل تهیه هستند که البته نوع براق پی وی سی ها در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان مواجه بوده است.

🔔 حتما بخوانید: کمد دیواری ریلی

به طور کلی می توان گفت نگهداری از کمد های پی وی سی در مقایسه با کمد های ام دی اف بسیار آسان تر میباشد؛ ضمن اینکه تفاوت سبک و سیاق طراحی و پیاده سازی کمد و یا کابینت پی وی سی در مقایسه با کمد و یا کابینت ام دی افی از نقاط جذب مشتریان به سمت این خلاقیت نوین به شمار می رود.

نکات نصب کمد دیواری PVC

چهارچوب کمد دیواری حتما باید فلزی باشد. به خاطر اینکه در چارچوب فلزی کمد از نظر استحکام بسیار محکم تر از کمد دیواری است که چارچوب آن به صورت دوبل شده از ام دی اف باشد. ما هنگامی به مشکل بر می خوریم که وسایل را داخل کمد دیواری می چینیم و این موقع هست که متوجه می شویم کمد با چهارچوب ام دی اف تمامی طبقاتش شکم می کند ولی در چهار چوب فلزی به خاطر داشتن زوار طبقه کاملا داخل زوار می افتد و وزن سنگین را تحمل می کند.
در کمد دیواری ریل pvc ،  یراق آلات از اهمیت بالایی برخورد است. متاسفانه در بازار ایران یراق آلات چینی بسیار زیاد شده که با کیفیت های متفاوتی نیز در بازار وجود دارند و شمایی که به عنوان مشتری می خواهید از کمد دیواری استفاده کنید خبری از کیفیت محصولات به کار رفته شده در کمد دیواری خود ندارید و این به وجدان مجری کار شما بستگی دارد که از بهترین یراق آلات برای شما استفاده کند.

قیمت کمد دیواری PVC

برای قیمت کمد دیواری نیز باید گفت که با توجه به سبک های ساخت کمد دیواری متفاوت میباشد. شما باید به عنوان مشتری سعی کنید اول دقیقا به مجری کار بگویید که چه نوع کمد دیواری با چه تعداد طبقه و کشو لازم دارید تا مجری کار با توجه به انداره شما، مدل، نوع جنس و یراق آلات مصرفی قیمت دقیق را به شما اطلاع بدهد. البته این نکته حائز اهمیت میباشد که تا جایی که مقدور است، دنبال قیمت پایین نباشید و به دنبال کار با کیفیت باشید. به همان اندازه که قیمت کمد اهمیت بالایی دارد به همان اندازه کیفیت نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار میشود.

🔔 حتما بخوانید: کمد دیواری ام دی اف

کمد PVC

نحوه محاسبه متراژ کمد دیواری PVC

درباره محاسبه متراژ کمد دیواری باید بگوییم که خانه ها یا دفاتری که کمد دیواری ندارند، طول دیواری که می خواهید کمد نصب شود، در ارتفاع کمد باید ضرب گردد تا متر مربع کمد دیواری محاسبه شود. معمولا ارتفاع کمد تا زیر سقف در نظر گرفته میشود، ولی برای خانه ها و یا دفاتری که کمد دارند و جهت تبدیل درب لولایی آن به درب ریلی اقدام نموده اند، ضرب طول کمد در ارتفاع کمد نحوه محاسبه کردن متر متربع کمد دیواری مورد نظر می باشد.

رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16725 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10434 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9772 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8757 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر