کابینت با روکش HPL,قیمت کابینت HPL,کاربرد ورق HPL,مزیت های HPL

کابینت با روکش HPL

  • 1398/11/14
  • 6853 نفر
کابینت با روکش HPL نوعی از کابینت های مورد استفاده در صنعت کابینت سازی می باشد. صفحه کابینت های HPL در اصطلاح به نوعی از صفحات گفته می شود که با استفاده از ورق های ام دی اف خام و روکش های مخصوص اچ پی ال تولید می گردند.

کابینت با روکش HPL نوعی از کابینت های مورد استفاده در صنعت کابینت سازی می باشد. صفحه کابینت های HPL در اصطلاح به نوعی از صفحات گفته می شود که با استفاده از ورق های ام دی اف خام و روکش های مخصوص اچ پی ال تولید می گردند. روکش های اچ پی ال در حقیقت نوعی از روکش های مخصوص اند که انواع مختلفی دارند. هر نوع از این محصولات با توجه به جنس، انعطاف، مقاومت و ویژگی های دیگری که دارند، برای موارد مختلف و متفاوتی استفاده می شوند. یکی از بزرگترین و اصلی ترین مصارف این محصولات برای تولید این روکش های کابینت می باشد.


ویژگی های کابینت با روکش HPL

از سری ویژگی هایی که کابینت روکش شده با HPL دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•    مقاومت روکش های HPL نسبت به نم و رطوبت بسیار بالا می باشد.
•    کابینت هایی که با HPL روکش شده اند در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم می باشند و دچار آسیب نمیشوند.
•    روکش HPL از ایجاد لکه و آلودگی بر سطح کابینت جلوگیری می کند.
•    این روکش ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می گردند و  شما به راحتی می توانید از بین کابینت های متنوعی که با HPL روکش شده اند طرح  مناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود را انتخاب نمایید.
•    مقاومت روکش HPL در برابر گرما و حرارت بالا می باشد, حتی اگر آتش سیگار بر روی آن بیفتد دچار آسیب نمی گردد.
•    کابینت های اچ پی ال ضد خش هستند و مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن دارند.
•    در تولید روکش HPL از چسب رزین فنولیک استفاده می شود و همین امر موجب مقاومت این روکش در برابر جریان الکتریسیته می گردد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت رومی چیست؟


رنگ بندی و تنوع کابینت آشپزخانه اچ پی ال:

علاوه بر مقاومت و استحکام کابینت با روکش HPL، امتیاز دیگری را باید به تنوع رنگ و مدل آن دهید. کابینت آشپزخانه اچ پی ال طرح چوب، یکی از رایج ترین طرح ها در ساخت کابینت آشپزخانه می باشد. اگر به طرح و رنگ چوب علاقه مند هستید و از دیدن رنگ چوب انرژی می گیرید و همچنین می خواهید کابینت مقاومی داشته باشید که سال های طولانی از آسیب های محیطی در امان بماند، کابینت با روکش HPL، بهترین گزینه برای آشپزخانه شما می تواند باشد.

کابینت با روکش اچ پی ال


کاربرد های ورق HPL

  • وجود خاصیت هایی مانند آنتی باکتریال بودن و آنتی الکترواستاتیک بودن HPL ها باعث شده است که تخته HPLبه جز استفاده در کابینت سازی، یکی از رایج ترین متریال استفاده شده در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و رستوران ها باشد.

  • همچنین میتواند در نمای داخلی و خارجی ساختمان ( زیباسازی نمای ساختمان با طرح های متنوع رنگی و طرح چوب، دکوراسیون داخلی و خارجی ) استفاده گردد.

  • سرویس های بهداشتی عمومی

  • آراستن آسانسور

  • لاکرهای استخر و کمد های رختکن

مقاومت رطوبتی اچ پی ال

اچ پی ال ها در برابر بخار و ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن مقاوم می باشند که جذب رطوبت در حالت غوطه وری در آب کمتر از ۶ درصد افزایش ضخامت ناشی از جذب کمتر از ۱۰ درصد می باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت ریلی چیست؟

 
نحوه برش پنل های HPL(اچ پی ال) :

پنل HPL(اچ پی ال با طرح های متنوع رنگی وطرح چوب) با دستگاه های عادی تجاری ( فرز افقی معمولی ) قابل برش است، اما حتما باید در هنگام برش از تیغه های مخصوص استفاده گردد.
برای جلوگیری از اختلاف رنگ بر روی سطح در بازتاب نور پنل های HPL (اچ پی ال با طرح های متنوع رنگی وطرح چوب) باید از طول و عرض در یک راستا برش داده شود.

کابینت اچ پی ال


نحوه پانچ کردن پنل های HPL (اچ پی ال):

پنل های HPL  (اچ پی ال با طرح های متنوع رنگی و طرح چوب) باید با مته های سخت پانچ شود و قطر پانچ ها باید 1 - 2 mm بیشتر از قطر پیچ یا پرچ باشد، تا هم حرکت آزاد پنل میسر گردد و هم انبساط و انقباض پنل، فشاری در زاویه قائم به پیچ یا پرچ وارد نسازد.
پیچ و پرچ و ... باید با فاصله ی معینی از گوشه های پنل HPL (اچ پی ال با طرح های متنوع رنگی وطرح چوب) وصل شود.


نحوه انبار کردن پنل های HPL (اچ پی ال):

پنل های HPL (اچ پی ال با طرح های متنوع رنگی و طرح چوب) باید به صورت افقی روی پالت چوبی مسطح انبار گردد. (پنل های اچ پی ال نباید به صورت عمودی قرار گیرند یا به دیوار تکیه داده شوند).


قیمت های کابینت HPL

معمولا کابینت با روکش HPL که از انواع روکش های hpl ایرانی تولید شده اند، لیست قیمت ارزان تری دارند. اما در مقابل لیست قیمت محصولات تولید شده با متریال خارجی بالاتر و گران تر می باشند. البته در حالت کلی محصولاتی که در کارخانه های ایرانی ساخته می شوند قیمت ارزان تری از نمونه های وارداتی دارند. این اختلاف قیمت جزئی نیز در برند ها به دلیل تفاوت متریال مورد استفاده در آنها وجود دارد. نوسانات نرخ فروش در چند ماه گذشته نیز موجب گشته بود که لیست هایی که برای نرخ فروش اعلام می شوند، دارای تفاوت های بسیار زیادی باشند. برای تهیه این محصولات نیز  بهتر است قبل از اقدام به خرید نرخ فروش محصولات مختلف را از نمایندگی های فعال برند ها جویا شوید.


نگهداری و تمیز کاری کابینت های HPL:

کابینت آشپزخانه اچ پی ال به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن و قابل شستشو بودن، یکی از بهترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه می باشد. از آنجا که کابینت آشپزخانه اچ پی ال، لکه و گرد و خاک را به خود جذب نمی کند، تمیز کردن کابینت ها  کار چندان سختی به نظر نمیرسد. با این وجود چند راهکار ساده به شما ارائه می دهیم که ماندگاری و دوام کابینت آشپزخانه اچ پی ال را بیشتر خواهد کرد:
•    از صفحه روی کابینت اچ پی ال به عنوان تخته برش یا تخته ساطور استفاده نکنید. اگر چه مقاومت این نوع کابینت ها در برابر خط و خش بسیار بالاست.
•    کابینت آشپزخانه با روکش اچ پی ال را بیش از اندازه در معرض رطوبت، نور خورشید و حرارت بالای ۱۳۵ درجه ی سانتی گراد قرار ندهید.
•    کابینت آشپزخانه اچ پی ال را در معرض مواد مذاب یا فلزات داغ، مانند قابلمه ای که از روی گاز برداشته شده، قرار ندهید هر چند که مقاومت مطلوبی در برابر آتش از خود نشان می دهند.
•    برای تمیز کاری کابینت آشپزخانه اچ پی ال از آب گرم و مقداری صابون استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که کابینت های شما به راحتی تمیز می شوند.
•    صفحات اچ پی ال نباید زیاد در معرض رطوبت و یا دمای بالاتر از ۱۳۵ درجه سانتی گراد، قرار بگیرند.

🔔 حتما بخوانید: کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت اچ پی ال


کلام آخر:

کیفیت، دوام، ماندگاری، تنوع و زیبایی از امتیازاتی می باشد که یک کابینت خوب می تواند دارا باشد. کابینت های خوب و با کیفیت، از اساسی ترین جزئیات هر آشپزخانه و هر خانه ای هستند که کار شما را برای طبخ غذا آسان تر خواهد کرد. کابینت آشپزخانه با روکش اچ پی ال، متریالی ست که همه ی آن چه که مد نظر دارید را دربر گرفته است.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11031 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9385 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12383 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13678 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر