دکوراسیون ایرانی,دکوراسیون داخلی ایرانی,دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

دکوراسیون ایرانی

  • 1398/11/23
  • 5204 نفر
امروزه طراحی داخلی دکوراسیون ایرانی دچار تغییرات مدرنی شده است و همین عامل باعث ایجاد نیاز به رعایت نکات و قوانین منحصر به فردی گشته است. تنها خرید لوازم شیک و لوکس باعث نمی شود که منزلی شیک و زیبا داشته باشید، بلکه شما باید بدانید از چه اصولی برای کنار هم قرار دادن وسایل، ست کردن رنگ های مختلف، تکنیک های نورپردازی و چندین نکته دیگر استفاده کنید تا بتوانید چیدمانی گرم و زیبا را به داخل منزل بیاورید.

امروزه طراحی داخلی دکوراسیون ایرانی دچار تغییرات مدرنی شده است و همین عامل باعث ایجاد نیاز به رعایت نکات و قوانین منحصر به فردی گشته است. تنها خرید لوازم شیک و لوکس باعث نمی شود که منزلی شیک و زیبا داشته باشید، بلکه شما باید بدانید از چه اصولی برای کنار هم قرار دادن وسایل، ست کردن رنگ های مختلف، تکنیک های نورپردازی و چندین نکته دیگر استفاده کنید تا بتوانید چیدمانی گرم و زیبا را به داخل منزل بیاورید. در این مقاله نکات طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی و نحوه چیدمان وسایل را در اختیار شما می گذاریم.

دکوراسیون داخلی پذیرایی به سبک ایرانی

  • از مهمترین و کانونی‌ترین نقطه اتاق نشیمن باید مخصوص تلویزیون باشد. این نکته یکی از مهم ترین اصول مهم دکوراسیونی است که هرکسی باید بداند، دیوار پشت تلویزیون بهتر است که تزئیناتی همچون کاغذ دیواری، سنگ آنتیک و نورپردازی داشته باشد.
  • بهتر است مبل ها را به دیوار نچسبانید و کمی از دیوار فاصله بدهید، مبل‌ها را کاملا روی فرش نچینید. برای اینکه چیدمان شما جذابتر باشد، بهتر است دو پایه از مبل روی فرش و دو پایه دیگر خارج از فرش باشد.
  • شما باید برای زیباتر شدن منزل تان از پرده ‌هایی که تا روی زمین می‌آیند استفاده کنید. حتی اگر پنجره‌های منزل شما پرده‌ های کوتاه لازم داشته باشند، پرده اتاق پذیرایی و نشیمن باید بلند باشد.
  • اگر منزل شما کوچک است برای رنگ دیوار و رنگ کاغذ دیواری باید سراغ رنگ‌های روشن بروید و اهمیت نور پردازی را جدی بگیرید، زیرا تاثیر به سزایی در بزرگنمایی منزل شما دارد.
  • یکی دیگر از مواردی که برای داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی باید به آن توجه شود، تناسب رنگ های به کار رفته در وسایل منزل است. رنگ مبل ها و کوسن با رنگ فرش یا قالیچه و رنگ پرده ها باید متناسب باشد. یکی از محبوب ترین و رایج ترین اصول ست کردن رنگ وسایل خانه ست کردن رنگ کوسن ها با رنگ پرده می باشد که باعث می شود طراحی داخلی منزل شیک و متناسب به نظر بیاید.
🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

دکوراسیون ایرانی

 

  • در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کابینت‌ها حرف اول را میزنند، پس باید در انتخاب رنگ و مدل آن‌ها هوشیار باشید. کابینت‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها عبارتند از: ام دی اف، هایگلاس و ممبران که بسته به سلیقه شما متفاوت می باشند.
  • نورپردازی مخفی زیر کابینت‌ها معجزه میکند پس سعی کنید استفاده از این نوع نور پردازی را داشته باشید.
  • برای تزیین آشپزخانه از گلدان‌های گل که رنگ‌های زیبا دارند استفاده کنید.
  • برای پرده آشپزخانه نیازی به پرده ضخیم نیست، پرده های توری و نازک مناسب می باشند.


طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

  • رنگ مناسب برای اتاق غذاخوری باید طوری انتخاب گردد که باعث تحریک اشتها شود. مثلا رنگ‌هایی که طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد میکنند قرمز و نارنجی و خردلی که جز رنگ های گرم هستند، میباشد.
  •  اگر میز غذاخوری تان به شکل مستطیل است، باید فرش مستطیلی انتخاب کنید و اگر میزتان گرد میباشد بهتر است که فرش گرد انتخاب کنید، یعنی بین فرش و میز باید هماهنگی وجود داشته باشد.
  • بهترین ایده برای نورپردازی اتاق غذاخوری استفاده از چراغ‌های آویزی است که تا نزدیک بالای میز میرسند، اینگونه چراغ‌ها نمای فوق العاده‌ای به اتاق غذاخوری میدهند.
  • برای تزئین فضای این اتاق ها می توانید از ظروف قدیمی و بشقاب ‌های نوستالژیک استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک ایرانی

  • برای انتخاب رنگ اتاق خواب رنگ‌های تیره و تند رنگ های مناسبی نیستند. شما می توانید رنگ‌ های شاد و ملایم را وارد اتاق خواب تان کنید، شما همچنین میتوانید برای خوشرنگ تر شده اتاق خوابتان از کوسن های رنگی استفاده کنید.
  • اگر می خواهید در یک قسمت از اتاق خوابتان فرش کوچکی پهن کنید محل مناسب آن بهتر است که پایین تختتان باشد.
  •  شما می توانید برای بهتر شدن فضای اتاق خوابتان از عکس هایی که باعث ایجاد حس بهتری در شما میشود استفاده کنید.
  •  شما می توانید برای اتاق خواب خود از پرده های نازک استفاده کنید، پرده های ضخیم برای اتاق خواب مناسب نمی باشند.
  • برای تزیین اتاق خواب‌های ایرانی سراغ ایده‌های مدرن بروید، مثلا دیوار پشت تخت خواب را کاغذ دیواری کنید. از طرفی نور پردازی های مخفی در اتاق خواب باعث جذابیت اتاق خواب می شوند.

استفاده از پارکت:

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون ایرانی

بدون شک می توان گفت یکی از ویژگی های داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی ایرانی استفاده از پارکت های مرغوب و زیبا می باشد. پارکت ها باعث می شوند فضای منزل زیباتر و شیک تر دیده شود. برای انتخاب رنگ و طرح آن به نور، رنگ و ابعاد منزلتان توجه نمایید، زیرا با رعایت نکات ساده طراحی شما می توانید ظاهری بزرگتر یا کوچکتر، عمیق تر و یا بلندتر نشان دهید.
 شما همچنین می توانید از انواع مختلف پارکت چوب بلوط، چوب درخت کاج، پارکت طرح چوب درخت افرا و بامبو در رنگ های متنوع خاکستری،فندقی،قهوه ای و بژ استفاده کنید. در انتخاب پارکت هماهنگی طرح و رنگ آن با رنگ دیوار و وسایل بسیار مهم است که قبل از انتخاب باید به آن توجه کنید.

استفاده از آینه:

آینه یکی دیگر از وسایلی است که برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید از آن استفاده کنید. با توجه به سبک دکوراسیون داخلی ایرانی و سلیقه شخصیتان می توانید از آینه ها در طرح های سنتی و اندازه های مختلف، به صورت یکپارچه یا تکه تکه استفاده کنید. آینه ها هم باعث زیباتر شدن و ملیح تر چیدمان منزل می شود هم با فضا سازی باعث می شود محیط بزرگتر از حالت واقعی به چشم بیاید.


 استفاده از فرش و گلیم:

فرش جز اساسی ترین نکته دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی به شمار می رود و قطعا از فاکتورهایی می باشد که باعث زیباتر شدن آن می شود. شما می توانید برای دکوراسیون داخلی ایرانی از فرش و قالیچه و گلیم هایی در سایزها و طرح های مختلف(ترجیحا سنتی) در اتاق ها و آشپزخانه استفاده کنید. فقط در نظر بگیرید که رنگ و طرح قالی با چیدمان کلی و رنگ های به کار رفته در سایر وسایل هماهنگی داشته باشد.

دکوراسیون ایرانی

 

استفاده از قاب عکس و تابلو:

معمولا در تمام زیباترین دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی استفاده از قاب عکس و تابلو ایده ایست که غیر قابل فراموشی می باشد. شما می توانید قاب عکس های قدیمی و جدید را در یک گوشه از دیوار یا روی شومینه و یا میز خاطره قرار دهید. قاب عکس ها هم باعث زیباتر شدن محیط می شود و هم حس صمیمیت و آرامش بیشتری به آن می دهد. شما همچنین می توانید با توجه به سبک چیدمان منزلتان از تابلوهای کلاسیک، فانتزی و مدرن استفاده کنید تا خانه تان چند برابر زیباتر شود.

استفاده از گل و گیاه در داخل منزل:

استفاده از گل و گیاه یکی از بهترین عناصر طبیعت می باشد که شما می توانید آن را برای خانه به کار گیرید. رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی در فضا می‌افزاید و رشد آنان به طور مستقیم در روحیه افراد تاثیرگذار می باشد.
لازم به ذکر است که هر گیاهی برای نوع خاصی از سبک دکوراسیون داخلی مناسب خواهد بود پس بهتر است که در انتخاب آنها دقت لازم را به جا آورید. از طرف دیگر لازم است به نگهداری گل‌ها و میزان نوری که در فضا نیاز دارند، توجه کنید. علاوه بر زیباترشدن فضا با گیاهان، می توان به بهبود کیفیت هوایی که موجود است اشاره کرد.

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6885 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7364 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8198 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5237 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر