آموزش کامل ساخت و نصب کابینت زمینی و دیواری، قیمت کابینت ام دی اف

نصب کابینت,ساخت کابینت,قیمت کابینت ام دی اف

آموزش کامل ساخت و نصب کابینت زمینی و دیواری، قیمت کابینت ام دی اف

  • 1397/9/20
  • 90848 نفر
به طور کلی ساخت کابینت آشپزخانه شامل دو مرحله می‌شود، مرحله اول ساخت کابینت و مرحله دوم شامل نصب کابینت در آشپزخانه می‌باشد.

قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه به همراه نصب(MDF)

برای افرادی که به دنبال یک جایگزین ارزان‌تر و درعین حال محکم برای چوب خالص هستند ام دی اف گزینه مناسبی است. چوبMDF چیست؟
MDF مخفف یک نوع چوب مهندسی است. نام کامل آن تخته فیبر با دانسیته (تراکم) متوسط است. MDF شامل چوب‌های پهن نازک ساخته شده از فیبر، رزین و چسب است. هنگامی که MDFبه چوب‌های مهندسی تبدیل می‌شود، اغلب در سطحی بالاتر از تخته سه‌لا قرار می‌گیرد که در این حالت چگال‌تر، محکم‌تر و با دوام‌تر است. به همین علت، تقریبا به همان اندازه‌ی چوب خالص کاربردهای بسیاری دارد.

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها تمایل دارند که MDF را در مقایسه با چوب خالص کم‌ارزش بشمارند. اما همانطور که در ابتدا ذکر شد، هر دو چوب خالص و MDF دارای نقاط قوت و ضعف هستند. موقعیت‌هایی وجود دارد که انتخابMDFبرتر از چوب خالص است.

قبل از پرداختن به مزایا و معایب MDF ، درخور توجه است که به این نکته اشاره کنیم که انواع مختلفی از این نوع چوب کامپوزیت وجود دارد. تراکم، اندازه، نوع چسب، رطوبت، گونه چوب و ضخامت باعث تنوع MDF می‌شود. هرچه MDF ضخیم‌تر و متراکم‌تر باشد، گران‌بهاتر خواهد بود.
برای برآورد کردن هزینه نصب یک کابینت ام دی اف اول باید ببینیم که چه مقدار فضا داریم. اندازه گیری یکی از مهمترین مسائلی است که باید فرد متخصص انجام دهد.میانگین قیمت نصب کابینت از متری 450 الی 1300 (هوایی+زمینی) است که بستگی به طرح و جنس آن دارد.

دلیل انتخاب MDF

در خانه‌ها MDF بیشتر در ساخت درب‌های کابینت استفاده می‌شود. درواقع، برای کابینت‌های ساخته‌شده از چوب خالص، درب‌های MDF را انتخاب خواهند کرد. دلایل متعددی برای این گزینش وجود دارد.

•MDFترک برنمی‌دارد و پیچ و تاب نمی‌خورد.MDF همانند چوب، با نوسانات دما و رطوبت منبسط و منقبض می‌شود. اما برخلاف چوب، MDF پیچ و تاب نمی‌خورد. این ویژگی به این دلیل است که چوب MDFبه لطف ساختارش، به‌عنوان یک واحد حرکت می‌کند. حتی با تغییرات شدید رطوبت و درجه حرارت، جای نگرانی برای هیچ‌گونه آسیبی به درب‌های کابینت وجود ندارد.
•MDF از ذرات بسیار خوب ساخته شده است به این معنی که در ساختارش خرده ریزه‌های قابل توجهی وجود ندارد. این باعث می‌شود که بهتر و صاف‌تر به‌نظر برسد به‌ویژه زمانی که می‌خواهد رنگ شود. اگر قصد دارید درب‌های کابینت منزلتان را نقاشی کنید، ما بسیار توصیه می‌کنیم که از روکشMDFبر روی چوب خالص استفاده کنید.

•آسان‌تر برای سفارشی ساختن: درب‌های کابینت با سبک‌های بسیار متنوع عرضه می‌شوند. درب‌های کابینتی شیکتر، درب‌هایی با پنل مسطح ، درب‌های داخلی، درب‌های عمودی و مدل‌های متنوع دیگری وجود دارد. به لطف سهولت سفارشی‌سازی صفحات MDFعرضه آن با تنوع زیاد میسر شده است.باتوجه به ساختار منحصر‌به‌فردMDF می‌توانیم بدون این‌که خدشه‌ای وارد شود،آن را ببریم و به طرق مختلف دریل‌کاری کنیم.

•برخی از تابلوها در برابر آب مقاومت بهتری دارند. اگر قصد استفاده از MDF را در مناطقی با رطوبت بالا مانند حمام دارید، می‌توانید از تخته‌های MDFاستفاده کنید که به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند تا در برابر آب بسیار مقاوم باشند.

•MDFدر اندازه‌هایی بزرگتر از چوب خالص موجود است.اگر پروژه‌ای دارید که نیاز به استفاده از قطعه بزرگی از چوب بدون هیچ‌گونه اتصالی باشد، انتخاب MDFتوصیه می‌شود. 
•در‌نهایت، MDF اغلب ارزان‌تر از چوب خالص است، اما هنوز هم محکم است و برای مدت طولانی با‌دوام مناسب قابل استفاده می‌باشد.
همچنین یک سری افراد از کابینت ام دی اف سرویس بهداشتی استفاده میکنند.
جزئيات نصب کابينت روي ديوار گچي
نظر باينکه بعضی از مصرف کنندگان و مجريان محترم نسبت به نصب کابينت آشپزخانه ها بر روی ديوار گچی نگرانيهای دارند و بمنظور رفع اين نگرانيها اقدام به انجام يکسری آزمايشهاي دقيق با استفاده از پيچ و رولپلاک در اندازه ومشخصات قابل قبول و بارگذاری گسترده  و بصورت نقطه ای و متمرکز استفاده میکنند و برای مدت بيش از يکسال تحت کنترل قرار می دهند که نتيجه بدست آمده رضايتبخش می باشد.
طريقه نصب کابينت ومشخصات پيچ و رولپلاک مورد قبول و نقشه اجرايی را ملاحظه فرماييد

آموزش ساخت ونصب کابینت

از روزگاران قدیم طبقات چوبی و سنگی در محیط خانه و محل کار جهت استفاده از فضا، وجودداشته و مورد استفاده قرا رمی گرفته، امروزه با توجه به محدودیت منابع، بالا بودن قیمت چوب های ماسیو، وزن بالای چوب ماسیو و پیشرفت علوم، استفاده از موادی همچون تخته خرده چوب، تخته فیبر (MDF) و انواع پانلها با روکش طبیعی یا مصنوعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
حال در این جا سعی می‌شود تا مراحل ساخت آشپزخانه به وسیله صفحات فشرده چوبی به طور کامل توضیح داده شود.
به طور کلی ساخت کابینت آشپزخانه شامل دو مرحله می‌شود، مرحله اول ساخت کابینت و مرحله دوم شامل نصب کابینت در آشپزخانه می‌باشد.

الف) مرحله ساخت کابینت:

این مرحله شامل قسمت های 1- طرح اولیه (پیش طرح) 2- اندازه برداری برای اجرای طراحی و ساخت دقیق 3- طراحی 4- انتخاب نوع مصالح مصرفی 5- محاسبه اندازه های برش کاری 6- اجرای برش کاری 7- عملیات لبه چسبانی 8- شیار زدن 9- سوراخ زنی 10- مونتاژ کاری و در آخر حمل و نقل کابینت است.

1- پیش طرح:

پیش طرح به منظور ایجاد منظره ای از طرح نهایی در ذهن خریدار می‌باشد، به نحوی که بتوان توضیحاتی را از روی آن برای خریدار بیان نمود و سلیقه و خواست او را در طراحی اصلی پیاده نمود.

2- اندازه برداری برای اجرای طراحی و ساخت دقیق:

در این مرحله به محیط اجرای طرح یاهمان آشپزخانه رفته و محل هایی که کابینت باید برای آن ساخته شود معین می‌گردد، در این قسمت باید به نکاتی توجه شود که مواردی از آن را توضیح می دهیم:
1- برای تعیین محل اجاق گاز باید ابتدا نوع آن مشخص شود که صفحه ای یا معمولی است. اگر صفحه ای باشد با توجه به اندازه آن، آن را بر روی صفحه کار نصب می نماییم و محیط زیر صفحه کار کابینت را می سازیم. اگر نوع اجاق گازمعمولی بود محل نصب آن را در طرح به اندازه 90m خالی می گذاریم، در مشخص نمودن محل نصب اجاق گاز باید به مواردی چون انشعاب لوله گاز، برق و دودکش هود در آشپزخانه توجه نمود.

2- باتوجه به نوع هود محل آن را در طرح مشخص می کنیم و مشخص می‌شود که به کابینت نیاز دارد یا ندارد. محیط لازم برای نصب هود از 60cm تا 90cm متغییر است.

3- محل نصب لباس شویی در طرح مشخص می‌گردد و محل آن به اندازه 60cm خالی گذاشته می‌شود.

4- برای ظرف شویی همانند لباس شوی عمل می کنیم.

5- برای یخچال پس از معین شدن محل آن در طرح باید به مقدار 95cm * 180cm از محیط را به آن اختصاص داد.

6- تعیین محل سینک در طرح با توجه به انشعاب لوله آب و اندازه آن که از 60cm تا 120cm متغیر است صورت میگیرد.

7- تعیین محل های باقیمانده، مثلا برای طراحی دوسری کشو را در کجای آشپزخانه قرار دهیم.

3- طراحی:

در طراحی با توجه اندازه های بدست آمده در مرحله قبل می‌توان طرح را به صورت دستی یا به کمک رایانه تهیه کرد. طرح دستی، اجرای طرح مهندسی بر روی کاغذ ترسیم است.

و طرح کامپیوتری به کمک نرم افزارهای طراحی مانند 3Dmax ,Catia و … صورت می گیرد.

در طراحی آشپزخانه باید مواردی همچون طرح کابینت، رنگ آشپزخانه، نور پرده، میز صندلی، گل و گیاه و… را در نظر داشت.

در طراحی باید نوع سیستم آشپزخانه مشخص گردد آشپزخانه را می‌توان راهرویی، L شکل، U شکل و یا V شکل طراحی نمود.

چیدمان کابینت باید به گونه ای باشد که اولاً تشکیل و مستحکم باشد ثانیاً تمام وسایلی که در یک زمان خاص مورد احتیاج است در کوتاهترین زمان ممکن قابل دسترس باشد. به این نکته مثلث دستیابی آشپزخانه می گویند، اضلاع این مثلث عبارتند از: یخچال، سینک و اجاق گاز می‌باشد که به ترتیب هر کدام محل دپوی مواد اولیه آشپزخانه محل آماده سازی و پردازش مواد و بالاخره عملیات پخت و پز مواد است.

از آنجا که بیشترین وقت آشپز حول این سه مرحله گرفته می‌شود، نزدیکی آن به یکدیگر موجب سهولت در کار خواهد شد.

آخرین مرحله در طراحی، تکمیل ساختمان آشپزخانه که در حقیقت وارث تمامی محاسن ومعایب مهندسان معماران و استادکاران است می‌باشد. از این سو می بایست با تمامی مسائل و معایب احتمالی کار ساختمان که به جای گذاشته شده است کنار‌آیید و از سوی دیگر تمامی تلاش را به این نکته معطوف کنید که زیباترین طرح ممکن را برای فضای آشپزخانه فراهم آورد تا تمام آنچه را که وظیفه اصلی کابینت است به جا آورده شود.

4- انتخاب نوع مصالح مصرفی:

برای ساخت بدنه های کابینت از پانلهای لایه ای، تخته خرده چوب و MDF با روکش های طبیعی و مصنوعی، ماندن سترون ملامینه، فرمیکا، تخته خرده چوب و… استفاده می‌شود و برای صفحات رویه کابینت نیز که مستقیماً در معرض نفوذ آب، سائیدگی حرارت و دیگر عوامل فرسایشی قرار دارد از پانل هایی با ضخامت 40mm تا 36mm با روکش هایی از جنس فرمیکا MPL و دیگر روکش های مقاوم در برابر فرسایش استفاده می‌شود.

دیگر مواد مورد استفاده که در ساخت کابینت می‌توان نام برد شامل نوار PVC لولای گازور انواع پکیچ (4cm, 1/5cm,1cm) چسب، دستگیر، ریل کشو، سبداً بچکان و … نام برد.

5- محاسبه اندازه برش کاری:

برش کاری کابینت

در این مرحله باید ابتدا اندازه برش هایی با ضخامت مشترک را مشخص نمود مانند بدنه های کابینت زمینی یا دیواری، در محاسبه اندازه برش باید به مسائل زیر توجه نمود.

طی سالیان گذشته در مورد کابینت های زمینی عمق یونیت معادل 45cm و عرض صفحات رویه کابینت های زمینی 50cm بود ولی از اوایل دهه 80 که برای اولین بار در ایران تولید شد استفاده از صفحات لبگرد با عرض 60cm و عمق 56cm و ارتفاع 72cm افزایش یافت این ابعاد برای یونت زمینی ابعاد استاندارد شده‌اند. عمق 56cm با احتساب ضخامت درب می‌باشد یعنی عمق کابینت بدون درب 54/5cm ساخته می‌شود. یونیت های دیواری به عمق 30cm تا 35cm و ارتفاع 70cm تا 90cm است که با توجه به ابعاد آشپزخانه انتخاب می‌شوند.

بایدتوجه داشت که طول کابینت های سینک 90cm تا 120cm کابینت گاز صفحه ای 90cm کابینت مینی سوپر 30cm عرض و ارتفاع 185cm.

6- اجرای برش کاری:

در ابتدای امر باید توجه کرد که برش درب ها نمای اپن و طبقه های داخلی کابینت بعد از نصب کابینت ها در آشپزخانه صورت می گیرد.

به طور کل برش کاری در دو مرحله صورت می گیرد مرحله اول به اصطلاح خرد کردن ورقه است و مرحله دیگر اندازه بری تخته ها می‌باشد.

در اندازه بری تخته ها باید مواردی مانند ضخامت PVC عیب هایی همچون تابیدگی ورق و خش خوردگی سطوح مورد توجه قرار گیرند.

در برش کاری برش قطعات فیبر پشت بند، بدنه، پاسنگ، بلنت و تاج، صورت می گیرد.

7- لبه چسبانی:

لبه چسبانی کابینت

این مرحله به منظور زیبایی کار و محافظت از لبه های کار در برابر ضربه و نفوذ آب و رطوبت می‌باشد.

لبه چسبانی را می‌توان با نوارهای از جنس چوب یا PVC انجام داد. ضخامت این نوارها از 1/0mm تا 2mm می‌باشد. نوارهایی با ضخامت  1/0mm را در تخته هایی مانند طبقات داخل کابینت استفاده می‌کنند و نوارهایی با ضخامت بیشتر برای دیگر قسمت ها مخصوصاً درب کابینت به کار می رود.

لبه چسبانی را می‌توان به دو صورت دستی و ماشینی انجام داد که مسلماً‌ استفاده از روش ماشینی دقت کار، سرعت و زیبایی کار را افزایش می‌دهد.

بعد از اتمام لبه چسبانی، امکان بیرون زدگی مقدار کمی چسب از کنار لبه ها وجود دارد که باید به تمیزکاری آن بپردازیم، البته دستگاه های مدرن امروزی این عمل را به صورت اتوماتیک وار انجام می‌دهند.

8- شیار زدن قطعات:

شیار زدن قطعات

شیار زدن مختص بدنه های کابینت زمینی و دیواری می‌باشد.

شیار را به منظور قرار گرفتن فیبر پشت بند کار ایجاد می‌کنند.

باید دقت کرد فاصله شیار باید از پشتی بدنه  17mm فاصله داشته باشد. این فاصله برای ایجاد فضا برای نصب چوب های اتصال در پشت کابینت می‌باشد.

9- سوراخ زنی:

سوراخ زنی ر کابینت

در این مرحله اقدام به خط کشی و مشخص نمودن سوراخ های اتصال بدنه سوراخ های ریل کشو و سوراخ های زیر طبقه ها می کنیم.

پس از انجام سوراخ کاری، سوراخ های اتصال را در طرف بیرونی بدنه خزینه می کنیم.

باید دقت نمود تا سوراخ های ایجاد شده با فاصله 5cm از لبه کار و در مرکز ضخامت تخته اتصالی ایجاد گردند از دیگر عواملی که باید در سوراخ کاری رعایت نمود این است که سوراخهای ایجاد شده حتما عمود بر سطح تخته باشد. سوراخ کاری باعث سرعت بخشیدن به مونتاژ کاری، افزایش دقت و زیبایی کارمی شود.

10- مونتاژ کاری:

مونتاژ کاری قطعات کابینت

در آخر پس از آماده شدن کلیه قطعات اقدام به متصل کردن آنها به یکدیگر می کنیم.

در هنگام مونتاژکاری قبل از این که پشت بندکار بر روی فیبر فیکس و محکم شود باید دویدگی کار را بگیریم تا در هنگام نصب آنها بر روی دیوار و نصب درب های آنها دچار مشکل نشویم.

مراحلی که در بالا توضیح داده شد هر کدام نیاز مهارت و تجربه کاری دارند و اینگونه نیست که به سادگی توسط افراد غیر متخصص صورت پذیرد.

ب) مرحله نصب کابینت:

این مرحله را می‌توان به قسمت های زیر تقسیم نمود:

1- علامت گذاری بر روی دیوار 2- نصب اتصالات بر روی دیوار 3- نصب کابینت 4- اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینت ها 5- برش کاری و لبه چسبانی 6- لوله گذاری درب ها 7- نصب درب دست گیره نمای اپن و طبقات کابینت ها

1- علامت گذاری روی دیوار:

این مرحله از مهمترین مراحل نصب کابینت می‌باشد.

زیرا در خط کشی بر روی دیوار باید نکاتی همچون تراز بودن خط ترسیمی، رعایت شود بی دقتی در ترسیم این خطوط باعث ایجاد معایبی در کلیه مراحل نصب می‌شود.

2- نصب اتصالات بر روی دیوار:

برای نصب کابینت دیواری بر روی دیوار نیاز به اتصالات محکمی است. در سالهای اخیر اتصالات گوناگونی ابداع شده اما متداولترین اتصال برای نصب کابینت های دیواری اتصال 45 می‌باشد که می‌توان با چوب یا فلز انجام داد. در اتصال با چوب، چوبی با مقطع مستطیلی 80*16 میلی مترو طول دلخواه انتخاب کرده و با برشی 45 در وسط مقطع در جهت طولی تخته آن را دو نیم می کنیم که یکی از آنها بر روی خط های اندازه گذاری شده بر روی دیوار نصب می‌شود و دیگری بر روی کابینت قرار می گیرد.

بااین اتصال کابینت به سرعت و با دقت نصب می‌شود و قادر به تحمل بار زیادی است.

3- نصب کابینت:

پس از نصب اتصالات بر روی مکان های مشخص ابتدا کابینت های زمینی را نصب می کنیم.

پس از نصب کابینت های زمینی آنها را با یکدیگر توسط پیچ، فیکس کرده و پس از فیکس کردن آنها به یکدیگر به کمک پایه های کابینت آنها را به صورت تراز تنظیم می کنیم. پس از نصب بیت های زمینی، کابینت های دیواری را بر روی دیوار قرار داده و با یکدیگر فیکس می کنیم.

پس از نصب کابینت ها نوبت به نصب تاج زیر مهتابی و پاخور (پاسنگ) می‌رسد.

و در ادامه صفحه رویی کابینت زمینی را نصب می کنیم در نصب صفحه کابینت زمینی باید با توجه به نوع سینک و گاز محل نصب آن ها بر روی صفحه را آماده کرد و پس از نصب صفحه اقدام به نصب سینک و گاز کنیم.

4- اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینت:

پس از نصب کابینت ها در محل خود نوبت به اندازه گیری درب های کابینت ها نمای اپن و طبقات آنها می‌رسد.

در اندازه گیری طبقات باید اندازه طبقات را 1 تا 2 سانتیمتر کوچکتر از اندازه واقعی عمق کابینت در نظر گرفت.

در اندازه گیری درب ها باید به مقدار 4 تا 5 میلی متر اندازه ها کوچکتر از عرض واقعی درب باشد این عمل به منظور عمل ریگلاژکاری انجام می‌شود. به طور مثال اگر اندازه پشت عرض کابینت 50cm باشد عرض درب ما 49/5cm محاسبه می‌شود. برای اندازه گیری ارتفاع درب ها مانند اندازه گیری عرض درب عمل می کنیم با این تفاوت که ارتفاع درب های کابینت های دیواری و همین طور زمینی باید ثابت باشد.

می توان درب ها و نمای اپن ساده پروفیلی و تمام چوب و یا مخلوطی از یکدیگر ساخت.

5- برش کاری و لبه چسبانی:

پس از اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینتها اقدام به برش کاری ابعاد مورد نظر می کنیم و پس از اتمام برش کاری آنها را با PVC لبه چسبانی می کنیم در لبه چسبانی درب ها و نمای اپن از نوارهای PVC با ضخامت 1 تا 2 میلی متر استفاده می‌شود و برای لبه چسبانی طبقات می‌توان از نوارهایی با ضخامت 1/0 میلی متر استفاده کرد. پس از لبه چسبانی قطعات اقدام به تمیز کردن لبه ها می کنیم.

6- نصب لولا بر روی درب کابینت:

پس از آماده شدن درب ها به کمک دریل با مته گازور محل نصب لولای گازور را بر روی درب ایجاد می کنیم و پس از اتمام این مرحله اقدام به نصب لولا می کنیم، محل ایجاد لولا گازور باید از لبه درب تا مرکز مته گازور حدود 22mm فاصله داشته باشد. هنگام نصب لولا باید دقت کرد لولا کاملاً موازی با لبه درب باشد تا در هنگام نصب درب بر روی کابینت دچار مشکل نشویم در این مرحله قبل از اقدام به نصب لولا باید روی سطح درب مشخص شود این عمل به دلیل جلوگیری از نمایان شدن عیب هایی مانند تابیدگی یا خش های شدید بر روی سطح درب می‌باشد.

7- نصب درب، دستگیره، نمای اپن و طبقات کابینت ها:

پس از آماده شدن درب ها، طبقات و نمای اپن اقدام به نصب و جاگذاری آنها می کنیم پس از نصب دربها اقدام به تنظیم کلیه درب با فاصله یکنواخت و منتظم نسبت به یکدیگر می نماییم که اصطلاحاً به این عمل ریگلاژکاری می گویند و در آخرین مرحله کار اقدام به تمیز کردن آشپزخانه می کنیم.

ساخت کابینت همانند دیگر اشیا نیازمند به ابزار آلات و ماشین آلات خاص خود می‌باشد که می‌توان به ماشین اره خط زن دستگاه PVC دستگاه اتصال بیسکوئیتی یا دوچلچله، اره قطع کن یا فارسی بر اره نئوپان بر، چکش بادی دریل برقی و شارژی، و حتی دستگاه های پیشرفته تر مانند CNC اشاره کرد.

رعایت نکات فنی و حفاظتی پس از نصب کابینت

نکات فنی:

1. درهای کابینت را بیش از حد خود باز نکنید و یا محکم در جای خود نکوبانید چون در این صورت پس مدت کوتاهی درها از حالت طبیعی خود خارج شده و دچار افتادگی میشود و باید رگلاژ ( سرویس کردن ) شود.

2. از لولاهایی با توجه به وزن در استفاده نموده . در صورت استفاده نکردن از لولای مناسب، در پس از مدتی دچار افتادگی میشود

3. از ریلهای مناسب برای کابینت خود استفاده کنید زیرا روان حرکت کردن کشوها از موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود .

4. در صورت گیر کردن کشو و به راحتی داخل نشدن آن کشو را خارج نموده و کلیه پیچهای ریلهای متصل به بدنه را وارسی نموده در صورت بیرون ماندن پیچ آن را بر جای خود بنشانید و کشو را در جای خود بگذارید .

5. حد اکثر از پایه های فلزی برای کف کابینت خود استفاده کنید چون دارای توان بیشتری برای تحمل وزن میباشد.

6. در صورت مشاهده پیچی که از کار بیرون مانده آن را در سر جای خود بنشانید زیرا با شل ماندن آن پیچ کار به خوبی به یکدیگر جفت نمیشود .

7. از نوارهای لب چسبان مناسب استفاده کنید. نوارهای لب چسبان برای این به کار میرود که لبه های خام نئوپان یا ام. دی. اف. دید نداشته باشد. در صورت دیدن زردی بر روی این نوارها که اکثراً بر روی نوارهایی با رنگ سفید قابل ملاحظه است بدانید که آن نوار سوخته است و پس از مدتی کنده خواهد شد. برای کنده نشدن این نوارها میتوانید از نوع مرغوب آن به نام (ABS) که یک ورقه پلاستیک به ضخامت نئوپان و یا ام. دی اف. است استفاده نمایید .

8. پس از نصب کابینت قیدها( محل اتصال دوبدنه ) را که در کابینت زمینی و در سقف آن میباشد بررسی کنید تا ترک نخورده باشد چون در صورت ترکیده بودن آن و یا هر قسمت دیگر این ترکها بزرگتر شده و امکان بروز هر نوع مشکلی میباشد.

9. برای اطمینان از ابعاد کابینت خود، کلیه کابینت های خود را به این طریق اندازه گیری نمایید :
هر کابینت را به صورت مجزا از یک قطر به قطر دیگر آن اندازه بزنید در صورت مساوی بودن قطرها و یا تا2میلی متر خطا کابینت اصولی بسته شده است. در صورتی که کابینت از 2 میلی متر بیشتر خطا داشته باشد کابینت اصولی نیست و در اصطلاح به آن دوئیده میگویند و کابینت کج بسته شده است و درها خوب بر روی آن جفت نمیشود . دئیدگی یکی از اشکالات مهم کابینت میباشد که در مرحله ساخت باید به رعایت آن پرداخت در غیر این صورت در موقع نصب مشکلات جدی برای نصب کننده بوجود میاید. دوئیدگی یکی از مسائل مهم در تولیدات چوبی میباشد.

10. اگر به کابینت نصب شده بر روی دیوار خود شک دارید که از جنس نئوپان یا ام. دی .اف است و تمام قسمتهای خام محصول با نوار پوشیده شده است میتوانید اتو را روشن کنید پس از داغ شدن آن را بر روی نوار بکشید نوار نرم شده و با دست خود آن را بلند کنید. در این صورت متوجه نوع جنس مصرفی خواهید شد .

11. صفحه کابینت باید به سقف کابینت زمینی پیچ شود تا بتوان آن را عوض کرد. در بعضی موارد مشاهده شده است که صفحه کابینت را به سقف کابینت زمینی با چسب متصل کرده اند. این کار درست نمیباشد چون در صورت بروز مشکل برای صفحه رویی، کل کابینت زمینی باید جمع شود.

نکات حفاظتی

1. از گذاشتن وسایل سنگین به مدت زیاد در کابینت بپرهیزید چون مقاومت عمود بر الیاف تخته کم بوده و امکان شکست در کابینت را میدهد .

2. کابینت خود را به اندازه معمول پر کنید زیرا در دراز مدت فشار به تخته آمده و در اصطلاح می گویند تخته شکم داده است یعنی قوس پیدا کرده .

3. از چسب آبندی حتماً برای دور سینک خود استفاده کنید. سینک باید به صورت تراز در جای خود نشسته باشد چون در غیر این صورت آب در سینک میماند .

4. اگر از گازهای تو کار یعنی تو نشسته استفاده میکنید حتماً لبه آن با صفحه رویی کابینت یکی باشد و در آن محل حتماً از چسب آبندی استفاده کنید .

5. اگر نوارهای روی لبه کابینت کنده شده و یا شکسته شده سریعاً آن را تعویض کنید چون در صورت نفوذ آب به داخل آن باد میکند .

6. هر چند وقت یک بار زیر کابینت خود را تمیز کنید تا محل تجمع سوسک و مورچه نشود مورچه میتواند به بافت چوبی آسیب برساند.

7. از پریدن روی کابینت و نشستن بر روی آن خود داری کنید چون فشار بیش از حد به آن وارد میشود و احتمال شکست وجود خواهد داشت .

8. هرگز کابینت چوبی و یا ساخته شده با ام دی اف را با آب نشویید.

9. کف کشوهای کابینت ها اکثراً فیبر میباشد و چون فیبر از لحاظ مقاومتی ضعیف می باشد در هنگام چیدن وسایل در داخل کشوها دقت کنید وسایل سنگین در آن نگذارید.

10. از گذاشتن قاشق یا چنگال خیس در داخل کشوها بپرهیزید چون فیبر نسبت به آب مقاوم نیست و سریعاً خراب میشود .

11. در صورت کنده شدن روکش روی صفحه کابینت حتماً آن را عوض کنید چون در غیراین صورت و نفوذ آب به داخل آن پس از مدتی صفحه باد کرده و خراب میشود.

12. در صورت ایجاد لک بر روی کابینت و پاک نشدن، شما میتوانید آن را با کمی تینر فوری پاک کنید.تینر را با دست مال بر روی لک بکشید.

13. هر چند وقت یک بار به کابینت زیر سینک نگاه کنید تا آب در آنجا چکه نکند.

14. اگر کابینت خانه شما چوبی است هر چند وقت یکبار به آن واکس بزنید تا کابیت چوبی شما سالم بماند.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30067 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21428 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48064 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17065 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر