کابينت آشپزخانه تمام چوب,قیمت کابینت چوبی,رنگ کابینت چوبی

کابینت چوبی

  • 1397/8/25
  • 10448 نفر
از نظر طراحان داخلی بهترین و زیباترین کابینت های دنیا بیشتر مدل های چوبی است.

انواع مدل کابينت آشپزخانه تمام چوب

اغلب، کابينت آشپزخانه به صورت يونيت هايي براي ذخيره سازي مواد غذايي، لوازم مورد نياز آشپزي و ظروف آشپزخانه، ساخته مي شود. گاهي اوقات يونيت هايي هم براي لوازم خانگي مانند يخچال و فريزر و ماشين ظرفشويي و ... ساخته مي شود. کابينت آشپزخانه مي تواند از جنس چوب - ام دي اف و يا فلز باشد. 

هنگام نوسازي و يا حتي بازسازي آشپزخانه، اولين چيزي که مورد توجه قرار ميگيرد، کابينت آشپزخانه است. کابينت چوبي محبوب ترين نوع کابينت آشپزخانه است که طرفدار زيادي دارد. استفاده از چوب در آشپزخانه و کابينت آشپزخانه، به شما اجازه مي دهد تا کابينتي سفارشي داشته باشيد.
وقتي چوب را براي ساخت کابينت آشپزخانه تان انتخاب کرديد، بايد تصميم بگيريد که از چه نوع چوبي مي خواهيد استفاده کنيد. از آنجا که چوب يک محصول طبيعي است، در بافت و رنگ متفاوت است و ممکن است بسته به نوع آن در دوام هم متفاوت باشد. 

مناسب ترين نوع جنس چوبي  براي ساخت کابينت تمام چوب:

کابینت چوبی

چوب درخت گيلاس:

به دليل رنگ قهوه اي مايل به قرمز آن، اين نوع چوب، يکي از گران ترين و محبوب ترين چوب هاي مورد استفاده در ساخت کابينت چوبي آشپزخانه است. کابينت هاي ساخته شده با چوب درخت گيلاس، زيبايي خاصي دارند.

چوب درخت افرا:

افرا چوبي است که به دليل سبک تر بودن از چوب درخت گيلاس، جنسي ايده آل براي ساخت کابينت تمام چوب در آشپزخانه است. کابينت هاي چوبي افرا معمولا قرمز مايل به قهوه اي هستند.

چوب درخت بلوط:

اگر مي خواهيد يک طرح برجسته و خاص در آشپزخانه خود داشته باشيد، بلوط قرمز را انتخاب کنيد، تا آشپزخانه اي رويايي داشته باشيد. به دليل دوام بالا و مقرون به صرفه بودن و همچنين موجود بودن چوب بلوط سفيد، اين جنس چوب، انتخاب ايده آلي براي ساخت کابينت چوبي آشپزخانه است.

چوب درخت توسکا:

کابينت هاي ساخته شده از چوب درخت توسکا معمولا در رنگ قهوه اي روشن مايل به قرمز ديده مي شوند. چوب درخت توسکا معمولا داراي گره و سوراخ هايي ريز است. 

چوب هاي ديگري هم علاوه بر موارد ذکر شده موجود هستند مانند:

چوب درخت گردوي آمريکايي

چوب درخت گردو

چوب درخت گردوي آمريکاي مرکزي

نقش کابینت چوبی در دکوراسیون منزل

مدل کابینت چوبی در آشپزخانه های امروزی همیشه بهترین نتیجه را در ظاهر دکوراسیون نه تنها آشپزخانه، بلکه تمام خانه خواهد داشت.  اگر شما هم بدنبال ایجاد ظاهری شیک، صاف و پاکیزه می گردید بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از مواد طبیعی با رنگ روشن است. رنگ روشن مزیت بزرگی دارد و آن هماهنگ شدن آسان و مناسب با بسیاری از طرح ها و دکوراسیون ها در آشپزخانه است بعلاوه اگر در آینده تصمیم به تغییر حالت و رنگ دکوراسیون خود گرفتید به راحتی هر چه تمام تر می توانید این کار را انجام بدهید.
از نظر طراحان داخلی بهترین و زیباترین کابینت های دنیا بیشتر مدل های چوبی است.کابینت های چوبی در بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی مثل سبک کلاسیک و مدرن طرح های بسیار زیبایی به خود میگیرند. بدلیل تنوع در رنگ و طرح کابینت های چوبی میتوانید با توجه به سلیقه ی شخصی خود مدلی که از نظر شما زیباست و مناسب سبک خانه ی شما است را انتخاب کنید.بیشتر خانه دار ها وقتی قصد ایجاد تنوع در دکوراسیون آشپزخانه را دارند اولین چیزی که تغیر میدهند کابینت ها است و بیشتر از کابینت های چوبی استفاده میکنند. این نوع کابینت ها با استفاده از چوب طبیعی همراه با بافت و گره های ساده و پیچیده از چوب تهیه میشوند. و فضای زیبا و شگفت انگیزی نه تنها در آشپزخانه بلکه در تمامی دکوراسیون خانه به وجود می آورند. استفاده از کابینت های چوبی به رنگ سفید باعث میشود یک آشپزخانه با محیطی شاد و زیبا داشته باشید.
بافت هیچ درختی شبیه هم نیست . زیبایی منحصر به فرد و شیکی چوب های طبیعی با هر برش کاملا متفاوت است. کابینت ساز ها سعی میکنند از چوب هایی برای ساخت کابینت استفاده میکنند که هم جنس کابینت ها را بهتر کند و  هم یک کابینت زیبا و شیکی را طراحی کنند.بدلیل ساخت کابینت ها از چوب این کابینت ها زیبایی بیشتر نسبت به سایر کابینت ها دارند. بیشتر افراد از کابینت های ام دی اف و های گلاس و استیل استفاده میکنند. داشتن دکوراسیون چوبی زیبایی خاصی به محیط میبخشد و محیط را از بی روحی در می آورد.کابینت های چوبی با جنس و رنگ های مختلفی ساخته میشوند میتوانید با انتخاب درست کابینت محیط شیک و زیبایی برای دکوراسیون آشپزخانه ی خود درست کنید.
نکته جالب و سوال برانگیز اینجاست که چگونه طراحان می توانند با استفاده از یک ترکیب ساده، چنین محدوده وسیعی از طرح ها و استایل های منحصربفرد را در آشپزخانه ها بوجود آورند. در بعضی مدل ها حتی از ترکیب پالت های رنگی روشن و تیره، از تم های ارگانیک گرفته تا فوق مدرن استفاده شده است تا محدوده وسیعی از سلایق افراد مختلف پوشش داده شود.
همانطور که هیچ دو دانه برفی شبیه به هم نیستند بافت هیچ دو درختی هم شبیه بهم نیست، زیبایی منحصر بفرد و شیکی چوب طبیعی در هر برشی که می خورد متفاوت است. این تفاوت در برش ها حفظ می شود تا یک شکل بخصوص را در هنگام قرار گیری قطعات در کنار یکدیگر بوجود بیاورند. مواد جانبی و رنگ هایی که در پروسه های بعدی اضافه می شوند حتی این زیبایی را بیشتر نمایان می کند و در کنار آن دوام کابینت چوبی را هم بالا می برند. در آشپزخانه های امروزی که پر از کابینت های ام دی اف، استیل و هایگلاس هستند، داشتن بافت و دکوراسیونی چوبی، گرمای خاصی به محیط می بخشد و آنرا از بی روحی در می آورد.
کابینت های مدرن چوبی طرحی ساده دارند اما در انواع رنگ ها تولید می شوند برای مثال می توانید از رنگ چوب گردو برای کابینت مدرن خود استفاده کنید که تیره تر هستند و فضایی رسمی  و لوکس را در آشپزخانه بوجود می آورند. اما در کابینت چوبی کلاسیک ویژگی هایی مانند گره ها و رخ مواد معدنی چوب خودنمایی می کند که ارزش زیبایی اینگونه کابینت ها را چند برابر افزایش می دهد.
موضوع بسیار جالب در مورد چوب های طبیعی این است که با گذر زمان در نگاه شما تغییراتی در چهره کابینت های آشپزخانه ایجاد می شود بطوریکه شاید تعجب کنید اما به دلیل اینکه چوب در مقابل تابش نور مسن تر می شود، تغییراتی در بافتش بوجود می آید. 

قیمت کابینت چوبی

شاید شما هم درحال تصمیم گیری برای سفارش کابینت هستید و می خواهید با برآورد قیمت کابینت چوبی، نسب به متریال کابینت خود تصیم گیری کنید؛قیمت کابینت چوبی از عواملی است که بر خرید و سفارش کابینت با متریال چوب و یا سایر متریال ها تاثیر گذار است؛ اگر می خواهید اطلاعات جامعی ازقیمت کابینت چوبی  داشته باشید، با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی

قیمت انواع کابینت آشپزخانه بر اساس متریال مورد استفاده در کابینت برآورد می شود. برای تعیین قیمت کابینت، ابتدا نوع کابینت انتخاب می شود و سپس متریال مورد استفاده در کابینت تعیین می شود. رنگ و کارخانه و نوع و برند هم بر قیمت تاثیر گذار است.
 از ارزان ترین انواع کابینت، کابینت ملامینه است. مغز نئوپان با روکش نازک ملامینه در ساخت این مدل کابینت به کار می رود. ویژگی آن ضد آب و ضد خش بودن است . معایب آن حساسیت نئوپان به رطوبت است. بنابر این نباید در محل هایی که در معرض آب است استفاده شود.
به هنگام بررسی قیمت کابینت چوبی، اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد نوع کابینت چوبی است. در طرح های موجود در بازار، کابینت تمام چوب و کابینت با روکش چوب موجود است. در کابینت با روکش چوب،  مغزی ام دی اف به کار می رود و قیمت کابینت چوبی در کابینت تمام چوب بسیار گران تر ازقیمت کابینت چوبی در کابینت چوبی با روکش چوب است. و علت این امر گران بودن متریال چوب است.
در کابینت با روکش چوب، از ورق های ام دی اف با روکش چوب، در قسمت هایی که قابل رویت است استفاده می شود. قیمت کابینت چوبی با روکش چوب از مدل های دیگر مانند کابینت ملامینه، کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس و کابینت ممبران گران تر است.
در کابینت های چوبی با روکش چوب، روکش ملچ و روکش بلوط پرطرفدار هستند؛ اجرای رنگ پلی استر بر قیمت کابینت چوبی با روکش چوب تاثیر گذار است.

رنگ کابینت چوبی

کابینت آشپزخانه از مهم ترین وسایل هر آشپزخانه است که بیشتر از سایر اجزاء آشپزخانه جلب توجه می کند. از متریال های خاص و سنتی که برای کابینت آشپزخانه به کار می رود، کابینت های چوبی است.  در طرح های کلاسیک، به طور معمول متریال چوب به کار می رود. اما در کابینت های مدرن نیز استفاده از چوب رواج دارد. یکی از زیباترین متریال برای کابینت، چوب است. بافت های ساده و پیچیده چوب در تهیهکابینت چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته رنگ های قهوه ای روشن و تیره در کابینت بسیار پرکاربرد بوده است. اما امروزه گستره ای از تنوع رنگ درکابینت چوبی مورد استقبال است. و رنگ های بی نظیر و خاص در طراحی کابینت های چوبی به کار می رود. زیبایی متریال چوب در کنار تنوع گسترده رنگ، موجب استقبال از کابینت چوبی شده است.

علاوه بر سبک و طرح کابینت، در دکوراسیون، رنگ کابینت نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.  افراد پس از انتخاب کابینت چوبی باید رنگ مناسب را نیز انتخاب کنند.
برای انتخاب رنگ، اولین قدم توجه به ابعاد آشپزخانه و سایر متریال هایی است که در آشپزخانه به کار رفته است؛ برای مثال رنگ کاشی های دیوار و رنگ کفپوش، باید در انتخاب رنگ کابینت مورد توجه قرار بگیرد. ابعاد آشپزخانه، نور و رنگ سایر متریال ها از مهم ترین عواملی است که در انتخاب رنگ کابینت تاثیر گذار است.
در مرحله بعد نیز سلیقه افراد باید برای انتخاب رنگ کابینت در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم رنگ های مورد استفاده در کابینت را در چهار دسته کلی تقسیم بندی کنیم، عبارتند از: 1 رنگ های خاص، مدرن و به روز   2- رنگ های روشن  3-  رنگ های شاد و گرم  4- رنگ های خنثی
رنگ های خاص ممکن است در دوره های زمانی متفاوت باشد؛ این رنگ ها بر اساس سلیقه افراد و تناسب آن با سایر اجزاء دکوراسیون انتخاب می شوند؛ بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک، رنگ های روشن است. برای گرمی بخشیدن به فضا می توان از رنگ های شاد و گرم استفاده کرد؛ رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و ....؛ برای افرادی که به تنوع علاقه مند هستند انتخاب رنگ های خنثی بهترین انتخاب است؛ زیرا می توانند با تغییر اجزاء دیگر دکوراسیون مانند پرده آشپزخانه و .... فضایی جدید خلق کنند؛ رنگ های خنثی با تمام رنگ ها ترکیبی زیبا می سازد و انعطاف پذیر است. به همین دلیل در بسیاری از دکوراسیون ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های خنثی مانند رنگ سفید  در ساخت کابینت بسیار پرکاربرد است.
در بررسی ویژگی رنگ هایی که بیش از سایر رنگ ها در کابینت چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان رنگ سفید و رنگ چوب را بررسی کرد.

رنگ سفید علاوه بر القای حس تمیزی و پاکیزگی، رنگی خنثی است که امکان هماهنگ کردن آن با سایر رنگ ها و نورها امکان پذیر است. همچنین امکان ترکیب آن با بسیاری از رنگ ها در کابینت زیبایی و جلوه خاصی خواهد داشت. مانند ترکیب رنگ سفید و رنگ چوب
یکی دیگر از رنگ هایی که در کابینت چوبی بیشتر از سایر رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ چوب است؛ طیف گسترده ای از رنگ چوب برای کابینت وجود دارد؛ استفاده از رنگ چوب در کابینت، فضایی گرم و زیبا برای آشپزخانه به وجود می آورد و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از طراحان و خریداران کابینت می باشد.
انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه انتخابی مهم است که نیازمند صرف وقت و دقت می باشد؛ زیرا افراد هزینه زیادی برای کابینت متقبل می شوند و باید رنگی را برای کابینت انتخاب کنند که بتوانند مدت ها از فضای آشپزخانه لذت ببرند.
مشورت با طراحان داخلی و افرادی که در حوزه دکوراسیون مشغول به فعالیت هستند برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30068 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21434 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48066 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17066 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر