ساخت کابینت ام دی اف,طراحی کابینت ام دی اف,هزینه ساخت کابینت ام دی اف,قیمت کابینت ام دی اف

تمام اطلاعاتی که برای خرید کابینت ام دی اف نیاز دارید

  • 1398/6/21
  • 18093 نفر
در این مطلب با مزایای خرید کابنیت ام دی اف، معایب کابینت mdf، قیمت و هزینه ساخت کابینت ام دی اف، انواع رنگ های ام دی اف، ضخامت کابینت ام دی اف، دلیل پرطرفدار بودن کابینت ام دی اف، ساخت ام دی اف، اشنا خواهید شد

چرا کابینت ام دی اف پرطرفدار است

  • یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع کابینت، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با انواع دیگر کابینت، مانند کابینت های تمام چوب و استیل‌های ضد زنگ است. البته که ارزان بودن، دلیل بر نامرغوب بودن این کابینت نیست.
  • ام دی اف مقاومت بالایی در فشرده شدن دارد و در ابعاد و ضخامت های مختلف وجود دارد
  • ام دی اف مقاومت بالایی در فشرده شدن دارد و در ابعاد و ضخامت های مختلف وجود دارد
  • قابلیت ابزارخوری ورق هاو قابلیت ماشین‌کاری
  • ام دی اف آنقدر با کیفیت است که اکثر مغزی و یا روکش های چوبی را از این متریال میسازند. مانند هایگلاس
  • اماکن طراحی در فضای مختلف آشپزخانه شما را دارد.
  • یکی دیگر از دلایلی که که پرطرفدار است، تمیز کردن راحت این کابینت است. زیرا پوشش سطح MDF از لایه وینیل تشکیل شده که بهترین پوشش برای این سطوح می‌ باشد. البته بهتر است بدانید که MDF مانند تمام فراورده های چوبی دیگر، به مراقبت‌هایی نیز نیاز دارد. حتی زمانی که مواد غذایی یا گرد و غبار روی آن منشیند میتوانید با یک دستمال نم دار به سادگی کابینت خودتان را تمیز کنید.
  • در اصل بیشتر کابینت ها زیر شاخه کابینت mdf هستند.اما با استفاده از روکش و یا اضافه کردن موادی  یا دستگاهی دیگر به کابینت جدیدی تبدیل شده است مثلا کابینت هایگلاس و کابینت ممبران از ام دی اف ساخته شده است. 
  • ام دی اف فقط به ساخت کابینت محدود نمی شود بلکه در طراحی غرفه، مغازه و حتی اتاق خواب، . کمد دیواری و ریلی، دکور، میز تلویزیون و خیلی از وسایل دیگر با ام دی اف ساخته میشود. ولی در کل کیفیت آنها هم بسته به کارخانه تولیدشان متفاوت است.
  • یکی از دلایل زیبایی ام دی اف صاف و سیقلی بودن آن است

کابینت ام دی اف

  • ام دی اف در مقایسه با دیگر کابینت ها دارای رنگ بندی فوق العاده بالایی است. کابینت ام دی اف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی قابل سفارش است. با این حساب شما میتوانید هررنگی برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید. بیشترین رنگ ام دی اف در نگ چوب و مدل چوب است.در ایران ام دی اف با طرح چوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. برای همین موضوع طرح چوب های زیادی با مدل های متنوع در بازار وجود دارد که میتوانید بین آن ها طرح مد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • این کابینت دارای مقاومت بالایی در برابر وزن و ضربه دارد.این ویژگی بسیار اهمیت دارد.کابینت های ام دی اف نسبت به نئوپان روکش ملامینه مقاومت و آسیب پذیری بسیار کمتری دارند. در نتیجه خیالتون راحت است که میتوانند وسایل مختلف با وزن های متفاوت رو در داخل اون قرار بدید و نگرانی بابت شکستن یا خم شدن و تغییر شکل قسمت های مختلف کابینت ندارید. در برابر ضربه هم این کابینت ها مقاومت بالایی دارن.مثبت  این کابینت برای افرادی که فرزند کوچک دارند مناسب می باشد.
  • طول عمر بالایی دارد
  • برای تولید ام دی اف از خرده چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود و به همین دلیل نیز با استفاده از ام دی اف می‌توان به حفظ محیط زیست و درخت‌ها کمک کرد.
  • اما ام دی اف در کشورهای مختلفی تولید می شود و نوع ایرانی ، ترک و اروپایی دارد.کابینت کاری یعنی کابینت ایرانی یا ترک مرغوب. ام دی اف اروپایی قیمتش نسبت به ایرانی و ترک گران تر است وبرای موارد خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف بر حسب متر

قیمت کابینت ام دی اف یک میلیون تومان است.

قیمت کابینت زمینی : 600.000 تومان


قیمت کابینت هوایی 70 سانت : 400.000    تومان  قیمت کابینت هوایی 90 سانت : 600.000 تومان


قیمت کابینت ویترینی : 1.200.000 تومان


نحوه محاسبه ویترین های دیواری ۲ برابر کابینت دیواری (یعنی ۸۰ درصد) و نحوه محاسبه ویترین های زمینی ۲ برابر کابینت زمینی (یعنی ۱۲۰ درصد) می باشد.


قیمت کابینت اپن جزیره : 900.000 تومان 


قیمت کابینت کمدی : 1.800.000 تومان      قیمت کابینت نیمه کمدی : 1.200.000 تومان


قیمت نمای رنگی :‌ 1.500 تومان


قیمت نمای کمدی : 3.500 تومان


قیمت صفحه رویه ماشین ها : 200.000 تومان

هزینه کلی ساخت و نصب و پیاده سازی این کابینت چقدر میشود
 

البته با توجه به نوع روکش کابینت کیفیت و مرغوبیت کابینت متفاوت خواهد بود و در نهایت هر چه کیفیت روکش بهتر باشد هزینه ساخت کابینت به همان میزان بیشتر خواهد بود.

اگر بخواهید از همه تمام مدل کابیت ام دی اف استفاده نمایید هزینه ی کل کابینت بدون حساب کردن دستمزد سازنده  نزدیک به 6.900.000 تومان است.خب با قیمت ها اشنا شدید و تا حدودی هزینه ها مشخص می شود ولی در نظر داشته باشید که در نهایت این کابینت ساز است که قیمت کابینت آشپزخانه را به طور دقیق مشخص می کند.

 نکته : در محاسبه قیمت کابینت ها متراژ ماشین لباسشویی و ظرفشویی می بایست از فضای کابینت های زمینی کسر گردد. همانند متراژ گاز اجاق و یخچال متراژ ماشین ها نیز از متراژ زمینی ها کسر می گردد.

کابینت ام دی اف

چگونه قیمت کابینت ام دی اف را محاسبه کنیم ؟

قیمت ها به صورت یک متر طول کابینت مشخص می گردد. یک متر کابینت دارای یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است.
متر کردن بدین صورت است که، از ابتدای کابینت تا انتهای آن در حالت طولی متر می گردد.
البته، بدین صورت که کل کار اندازه گیری شده دارای ابعاد ( عمق و ارتفاع ) استاندارد باشد.
پس از اندازه گیری متراژ زمینی جای یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و گاز مبله و کمد ها از متراژ زمینی کسر گردد.
قانون ۶۰درصد و ۴۰ درصد برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف
در این قانون کابینت های زمینی ( با ارتفاع ۹۰ ) ۶۰ درصد و کابینت های هوایی ( با ارتفاع ۷۰ ) ۴۰ درصد از قیمت در هر متر طول می باشد. برای مثال : اگر یک متر کابینت هزینه‌ای برابر با ۱۰۰۰ هزار ریال داشته باشد.
قیمت کابینت ام دی اف زمینی ۶۰۰ هزار ریال و قیمت کابینت MDF دیواری‌ ۴۰۰ هزار ریال است .
ساخت و نصب انواع کابینتmdfمتر مربع۱۵۰۰۰۰تا ۲۰۰۰۰۰ تومان
۱۵۰۰۰۰تا ۲۰۰۰۰۰ تومان

مزایای کابینت ام دی اف

رنگ های پرطرفدار کابینت ام دی اف

پرطرفدارترين رنگ: قهوه اي 


دومين رنگ: سفيد 


سومين رنگ: خاکستري

خاکستری روشن محبوب ترین رنگ دکوراسیون آشپزخانه است و برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار خوبی است. رنگ خاکستری خود به تنهایی بقدری تاثیر گذار است که می تواند یک آشپزخانه را تازه، جذاب، مدرن و امروزی نشان دهد البته برای آشپزخانه کوچک باید از تناژ روشن آن استفاده کرد. در ادامه عکس هایی از آشپزخانه هایی با رنگ خاکستری مشاهده خواهید کرد.
کابینت رنگ سفید از محبوبیت بالایی برخوردار است. کابینت های هایگلاس رنگ سفید فروش زیادی دارد.پس اگر فضای کم نوری دارید استفاده از کابینت های سفید های گلاس و براق مناسب ترین گزینه برای شما محسوب می شود.
 کابینت مشکی رنگ از جمله رنگ های مدرن که غالبا به صورت های گلاس و براق و در ترکیب با رنگ های روشن به کار برده می شود. نکته ی مهمی که در استفاده از رنگ سیاه باید توجه داشته باشید رنگ سایر بخش های فضای داخلی شما به خصوص نشیمن و فضای غذا خوری شماست، وقتی رنگ سیاه می تواند در فضای آشپزخانه ی شما بدرخشد که سایر بخش های فضای شما به رنگ روشن باشد تا یک تعادل نسبی در دکوراسیون داخلی شما برقرار شود.

ام دی اف

کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است

 رنگ کابینت اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه، در نظر افراد جلب توجه می کند. رنگ های روشن بیشتر دیده می شوند و فضا را بزرگتر و پر نورتر نشان می دهند. رنگ کابینت آشپزخانه مدل جدید را با توجه به نور و اندازه فضا انتخاب کنید. منظور این نیست کل کابینت ها را تک رنگ و روشن انتخاب کنید بلکه می توانید از رنگ های متنوع ولی با طیف روشن تر استفاده کنید.

  • رنگ قهوه ای نسکافه ای برای فضاهای پر نور، متوسط و بزرگ مناسب است و باعث گرمی فضای منزل خواهد شد. 
  • رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی که دارد به خوبی با هر رنگی هماهنگ می شود و نور را به خوبی منعکس می کند و فضای آشپزخانه شما را نورانی تر می کند. اگر می خواهید کابینت با طرح مدرنی داشته باشید بهتر است کابینت هایی را انتخاب نمایید که از ترکیب رنگ سفید با رنگ چوبی تولید شده اند.رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند.
  • رنگ قهوه ای فندقی برای آَشپزخانه های پر نور و بزرگ مناسب است. این رنگ به راحتی با سرویس چوبی منزل هماهنگ است.
  • رنگ قهوه ای سوخته بازتاب نور بسیار کم تری نسبت به سایر رنگ های ام دی اف دارد، بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم از این رنگ کابینت در فضاهای بزرگ که نورپردازی بالایی دارند، استفاده نمایید. رنگ قهوه ای تیره، به دلیل انعکاس نور بسیار کم، باعث کوچک دیده شدن فضا می شود، به همین دلیل در فضاهای کوچک اصلا توصیه نمی شود.
  • کابینت رنگ خاکستری روشن رنگی خنثی که به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کمک می کند.پس این رنگ برای کسانی که میخاهند دکوراسیون آشپزخانه کوچ خود را بزرگتر نشان دهند مناسب است.
  • برای کابینت ها با سبک کلاسیک رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند این رنگ کابینت آبی می تواند ایده مناسبی باشد.

معایب

معایب کابینت ام دی اف چیست

  • اگر ام دی اف در معرض آب قرار بگیرد، به احتمال زیاد متورم شده و باد کند. (البته بسیاری از روکش‌های ام دی اف این مشکل را با ضد آب بودن حل کرده‌اند.)
  • بزرگترین عیب کابینت ام دی اف مقوامت کم در برابر آب است. یعنی در برابر رطوبت زیاد، بعد از مدتی پوسید میشود، و از کناره شروع به پوسیده شدن میشود. اگرچه ام دی اف دارای یک لایه ملامینه دارد که ضد اب محسوب میشود. اما در صورتی که در کناره های کاببینت کمی باز باشد اب از درز وارد کابینت میشود ممکن باد کردن و متورم شدن آن قسمت از کابینت می شود. البته این عیب راهکار دارد. در آب بندی این قسمت ها باید دقت کافی صورت بگیرد. پس از برش، قسمت برش خورده با چسب های آکواریومِ با کیفیت پوشش داده شود و ثانیاً در هنگام نصب ورق ها برای ساخت کابینت، اجزا در این قسمت ها با دقت آب بندی شود (با چسب های مرغوب). یک راه دیگر هم برای جلوگیری از آسیب به کابینت از طریق صفحه کابینت هست و آن استفاده از متریال های کاملا نفوذناپذیر مانند «کورین» به عنوان صفحه کابینت است که این نکته را هم باید در نظر داشت که هزینه زیادی دارد.
  • ام دی اف به خودی خود از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است، اما اگر به هر دلیلی دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، دوباره چسباندن آن نسبت به چوب سخت‌تر خواهد بود.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف چگونه ساخته میشود 

ام دی اف یا همان MDF یک ماده بسیار رایج در صنعت مبلمان، سرویس خواب، کابینت سازی و هر چیز دیگری است که با چوب سر و کار دارند. بسیاری از خریدارن و حتی فروشندگان با این واژه آشنا هستند. برای ساخت آن از چوب‌های خرد شده استفاده می‌کنند و چوب ام دی اف از آن چوب‌هایی است که به صورت مصنوعی ساخته می‌شود.  اساس ترکیب MDF چوب و رزین است که تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با افزایش استحکام، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری، خواص بهتری نسبت به چوب نرم خوا هد داشت. همچنین قابلیت ماشین کاری بالایی نیز دارد که قبل از این تنها چوب‌های سخت قابلیت کارهای مکانیکی و ماشین کاری را دارا بودند. MDF‌ها به طور معمول دارای ضخامتی از ۳ تا ۴۰ میلیمتر می‌باشند.

ام دی اف

با جنس و طرح های مختلف ام دی اف اشنا شوید

کابینت ام دی اف دارای طرح های مختلفی است. همانطور که گفته شد بیشتر کابینت های معروف زیر شاخه کابینت ام دی اف هستند.اگر دوست دارید یک آشپزخانه کلاسیک یا شبه‌ کلاسیک داشته باشید، و یا سبک‌های مدرن مات یا مدرن براق را ترجیح بدهید میتوانید از ام دی اف کمک بخواهید.مثلا اگر به دنبال سبک کلاسیک هستید، مدل‌ های کلاسيک، ممبران، پی وی سی و وکيوم همگی کابینت‌های MDF با روکش پی وی سی هستند که در جزئیات تفاوت دارند. البته در کارهای صد در صد کلاسیک، در اصل باید از چوب استفاده شود ولی به دلیل هزینه بسیار زیاد آن، مرسوم است که از ام دی اف با روکش PVC استفاده می‌ شود یا اگر سبک مدرن را بیشتر می پسندید، مدل های ، کابینت ملامینه، کابینت مات، کابینت براق و کابینت هایگلاس نیز همگی کابینت‌های MDF با روکش‌های پلی گلاس، هایگلاس، كريستال، PVC  براق، یووی، اکریلیک و ملامينه براق هستند که متناسب با نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب می‌ کنید.
کابینت هایگلاس طرحی از ام دی اف است کاملا نور را بازتاب میدهند، جدیدتر هستند و قیمت بالاتری هم دارند. در حال حاضر جنس ترک آنها از نوع ایرانی کیفیت بالاتری دارد.در اصل درب این کابینت هاست که براق است.ساخت کابینت های هایگلاس سخت تر از کابینت های معمولی ست. چرا که ورق ها براق خش پذیر و آسیب پذیرند و در مراحل ساخت کابینت و حمل و نصب به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارند.

هر مترمربع ام دی اف ایرانی مات: ۱٫۲ میلیون تومان
هر مترمربع ام دی اف ترک مات: ۱٫۵ میلیون تومان
هر مترمربع ام دی اف های گلاس ایرانی: ۱٫۴ میلیون تومان
هر مترمربع ام دی اف های گلاس ایرانی: ۱٫۷ میلیون تومان

مطلب پیشنهادی : معایب و مزایا کابینت مات و براق

ام دی اف آشپزخانه

mdf برای چه کسانی مناسب است


کابینت ام دی اف محدودیت ندارد. همه افراد با هر نوع سلقه ای و با هر شرایطی میتوانند از این کابینت استفاده نمایند. همانطور که گفته شد به سادگی تمیز میشود و این یعنی برای افرادی که زمانی زیادی برای تمیز کردن ندارد و همچنین برای کسانی که فرزندان کوچک دارند، مناسب است. ام دی اف لکه پذیر نیست مگر اینکه بخواید از کابینت ام دی اف هایگللاس استفاده نمایید که به نظافت بیشتری نیز دارد.کابینت ام دی اف را در هو اب و هوایی بدون نگرانی میتوانید نگهداری کنید.
 

ابعاد و ضخامت های مختلف mdf

ضخامت اوراق ام دی اف ۳۸،۳۲،۲۵،۲۰،۱۸،۱۶،۱۲،۱۰،۸،۶،۴،۳ میلی‌متر است که رایج‌ترین نوع آن که در ایران در صنعت کابینت‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورق ام دی اف ۱۶ میلی‌متر است .
ابعاد استاندارد ورق ام دی اف به صورت زیر می‌باشد : ( ابعاد به سانتی‌متر )

۴۱۰×۱۸۳
۳۶۶×۱۸۳
۲۴۴×۱۸۳
۲۴۴×۱۲۲

چرا از کابینت ام دی اف استفاده کنیم

 و در اخر mdf

درصورتی که از کابینت ام دی اف استفاده می کنید بهتر است در نگهداری آن توجه داشتید باشید که  باید آب و رطوبت از لبه های کابینت، محل درزها، لبه های کشوها، بالای درب ها و دور سینک و غیره به صورت مرتب و در کمترین فاصله زمانی ممکن پاک شود تا آب به داخل نفوذ نکند. در صورتی که دست از این کابینت استفاده نمایید  کبینت شما میتواند تا بیستر سال هم کار کند.انتخاب کابینت ام دی اف چیزی نیست که بعدها شما را پیشمان کند.

برای خرید و مشاوره و ساخت کابینت ام دی اف و سایر کابینت های آشپزخانه در تهران میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید 

شماره تماس:

مدیر فروش : آقای پاشایی

02155372782

09128017005
 

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30173 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21543 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48167 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17120 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر