ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

  • 1398/12/19
  • 9703 نفر
کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد و یک گزینه نجات بخش برای فضای منزل به حساب می آید. از آن جایی که تعویض کمد دیواری بسیار دشوار می باشد، به همین خاطر بایستی در هنگام نصب آن دقت لازم را به خرج دهید تا بعد ها از آن راضی باشید و نیاز به تعویض دوباره آن نداشته باشید.
در اغلب خانه‌ های ایرانی کمد دیواری وجود دارد و کمتر پیش می‌آید خانه‌ای را بدون کمد دیواری ببینیم. کمد دیواری با ایجاد فضای مناسب ذخیره‌سازی، مکان مناسبی را برای قرار دادن وسایل فراهم می کند. هم چنین به دلیل یکدستی و هم ترازی با دیوارها، شکل و شمایل اتاق را نیز به هم نمیریزد.
در طراحی یا انتخاب مدل کمد دیواری باید گزینه های متفاوتی را مد نظر داشته باشید. در ابتدا مشخص کنید که کاربرد این کمد دیواری برای شما چه خواهد بود؟ قصد دارید یک کمد دیواری پذیرایی و تزئینی داشته باشید یا آن را داخل اتاق خواب استفاده کنید؟ یا اینکه به دنبال یک کمد دیواری مدرن هستید یا مدل کمد دیواری سنتی را بیشتر می‌پسندید؟ در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

چهارچوب کمد دیواری

بهتر است که از چهار چوب فلزی در کمد دیواری استفاده کنیم. زیرا چهارچوب فلزی از لحاظ استحکام بسیار محکم‎تر از چهارچوب های دوبل ام دی اف می باشد. وقتی وسایل زیادی را داخل کمد دیواری با چهار چوب و طبقات ام دی افی می‌چینیم، کمد شکم می‌دهد ولی چهار چوب فلزی با توجه به استحکام بالای آن قابلیت تحمل وزن های بالا را داراست.

🔔 حتما بخوانید: کمد دیواری PVC

دستگیره‌ها

 دستگیره ‌های یک کمد دیواری با وجود حجم کوچکی که دارند، نقش بزرگی در رضایت شما از کمد مورد نظر ایفا می‌کنند. شکل ظاهری دستگیره ‌ها، میزان استحکام و جنس بدنه به کار رفته برای ساخت می‌تواند به عنوان فاکتور مهم در انتخاب دستگیره های کمد باشد. در صورتی که دستگیره استحکام کافی نداشته باشد یا به درستی نصب نشود می تواند سریع شل شود و نارضایتی شما را به بار آورد. علاوه بر این‌ها دستگیره‌ها نقش مهمی در زیبایی کمد دیواری شما دارند و انتخاب مناسب ظاهر آن‌ها و تناسبشان با جنس بدنه کمد دیواری ظاهر زیبا و مرغوبیت مناسبی را به همراه آورد.

کمد دیواری

کیفیت (جنس)

 از گذشته تا به امروز برای ساخت کمد دیواری استفاده از فرآورده‌های چوبی رایج بوده است و همینطور نیز این رویه ادامه دارد. در حال حاضر و پس از فراگیری محصولات MDF، کمدهای دیواری هم اغلب با استفاده از این محصول ساخته می‌شوند که کیفیت‌ مختلفی دارند. در کنار این‌ها برای روکش کمد نیز از جنس‌های متفاوتی استفاده می‌شود که با  MDF ساده تفاوت‌هایی دارد. قطعا توجه به جنس کمد دیواری و کیفیت آن باعث می شود که خیال شما برای طولانی مدت از کارکرد مطلوب کمد راحت باشد.

فضای خالی کمد

 ممکن است آن مقدار فضایی که در کمد دیواری درون اتاق خواب نیاز دارید را در کمد دیواری پذیرایی نیاز نداشته باشید. به همین خاطر باید از قبل نوع کاربری کمد و مقدار فضای خالی منزل را مشخص کنید. اینکه عمق و ارتفاع یک کمد دیواری چه مقداری باشد نسبت مستقیمی با فضا و مساحت ساختمان دارد، اما استفاده بهینه از این فضا و تقسیم ‌بندی مناسب کمد و جلوگیری از پرت رفتن فضای خالی می‌تواند کمک زیادی به کارا بودن کمد دیواری کند.

امنیت کمد

 شاید درون کمد دیواری محل خیلی خوبی برای نگهداری اشیاء گرانبهایتان نباشد، اما حفظ لوازم شخصی یا جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به کمد می‌تواند نکته قابل توجهی باشد. معمولا بسیاری از کمد دیواری‌ها را بدون داشتن هیچ‌گونه قفلی می‌سازند. اما شما سعی کنید که در وهله اول کمد دیواری قفل دار را انتخاب نمایید و در غیر این صورت کمدی را انتخاب کنید که امکان اضافه کردن قفل را به آن داشته باشید.

انواع کمد

 انتخاب مدل کمد دیواری مناسب می تواند نقش مهمی در کارایی آن کمد داشته باشد. به طور معمول کمد دیواری‌ها را در مدل‌های ریلی، کشویی، کلاسیک، کمد دیواری سراسری،کمد بدون در و کمد دیواری آینه ای تهیه می‌کنند که در ادامه به برخی  از آنها می پردازیم. با توجه به نیاز خود از کمد دیواری و فضایی که برای خانه در اختیار دارید، باید مناسب‌ترین گزینه را برای مدل کمد دیواری خود انتخاب کنید.

کمد دیواری مناسب

1.کمد ریلی

کمد ریلی، نوعی از کمد دیواری می باشند که در های آن هنگام باز و بسته کردن به صورت افقی روی ریل کشیده می‌شوند. به دلیل فرم خاص باز و بسته شدن، استفاده از آنها در اتاق های کوچک توصیه نمی گردد. برای دسترسی به داخل کمد نیازی نیست فضای خالی زیادی را در مقابل کمد ایجاد کنید.

2.کمد بدون در

در سبک های مدرن کمد دیواری را بدون در می‌سازند و از نمای درونی کمد که لباس هایی پر از رنگ و طرح های مختلف است به عنوان ویترینی زیبا در دکوراسیون استفاده می‌کنند. چنین کمدی همیشه باید مرتب باشد و یکی از عیب های آن این است که نمی توانید وسایل شخصی را در آن بگذارید.

3.کمد دیواری توکار

این مدل هنگام ساخت اتاق درون دیوار تعبیه می‌شود. به همین دلیل برجسته نمی باشد و فضایی را اشغال نمی کند. در دکوراسیون های مینیمال که توصیه می گردد، تمام لوازم اضافی را از خانه حذف کنند، این کمد دیواری انتخاب مناسبی می باشد.

4.کمد دیواری سراسری

ممکن است تمام دیوار های اتاق با کمد دیواری پوشانده شود. بهتر است از ترکیب یک رنگ در کنار رنگ کمد استفاده کنید و فضا را خیلی شلوغ نکنید. این مدل کمد مناسب اتاق های بزرگ و روشن می باشد. برای اینکه فضای کمد دلگیر و تیره به نظر نرسد می توانید طرحی ساده و رنگی روشن برای کمد خود انتخاب کنید.

🔔 حتما بخوانید: رنگ کمد دیواری

کمد دیواری آینه ای

5.کمد دیواری آینه ای

شما می توانید برای بزرگ نشان دادن فضا از کمد دیواری آینه ای استفاده کنید. سطح خارجی این کمد با آینه پوشانده می‌شود. به دلیل بازتاب نور و انعکاس فضای اتاق، عمق بیش تری به اتاق داده می شود و هم چنین فضا نیز بزرگ تر به نظر می‌رسد. از طرفی با وجود در های تمام آینه ای نیاز به داشتن آینه قدی و اشغال فضای اضافی ندارید. هنگام انتخاب یراق آلات و آینه وزن کلِ در را محاسبه می‌کنند و از آینه های ضخیم استفاده می کنند.

امکانات مازاد

 ممکن است یک مدل کمد دیواری فقط به عنوان نگه داری وسایل استفاده شود، اما امکانات مازادی که می‌تواند یک کمد دیواری مدرن به شما تحویل بدهد و استفاده از آن را لذت بخش کند فرای قفسه‌بندی‌ها و فضای خالی می باشد. در یک کمد دیواری مناسب بسته به نوع استفاده می‌توان از سیستم روشنایی داخلی برای دیدن بهتر لوازم درون کمد استفاده کرد. علاوه بر چراغ، وجود یک آینه داخلی می تواند در انتخاب نوع لباس به شما کمک کند.

رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16665 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10356 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9703 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8692 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر