کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

  • 1398/12/26
  • 8691 نفر
طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید. درب آکاردئونی الهام گرفته از ساز آکاردئون می باشد که با توجه به آن طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل با این نام به شهرت رسیده است. این درب ها قابلیت جمع شدن دارند، به این صورت که موقع باز شدن همه لنگه ها روی هم قرار گرفته می شوند و این بهترین طراحی برای دسترسی به ماکسیمم عرض بازشو در کمترین فضای اشغال شده می باشد. درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
از دیگر نام های متداول این درب عبارت اند از: درب تاشو، درب تاشو گیتس و درب کرکره ای. هدف از طراحی و ساخت کمد دیواری با درب آکاردئونی به دلیل تاشو بودن استفاده بهینه از فضا می باشد. زیرا که پس از جمع شدن جای کمتری را اشفال می کنند. در واقع این نوع درب ها علاوه بر حفظ امنیت بیشتر، برای آسان تر شدن نیز ساخته شده اند.

رنگ درب کمد دیواری آکاردئونی

رنگ درب اکاردئونی با توجه به پوشش روی کمد دیواری می باشد که به طور معمول پوشش آن از جنس ام دی اف می باشد که برای ساخت و ساز این کمد ها از آن استفاده می گردد.

🔔 حتما بخوانید: کمد دیواری پی وی سی (PVC)

کمد دیواری آکاردئونی

ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی

کمد دیواری با درب آکاردئونی یک نوع از مدل کمد دیواری ریلی می باشد. یکی از مزایای کمد دیواری های ریلی این است که در خانه ‌ها و آپارتمان ‌های امروزی که با کمبود فضا مواجه می شویم و با داشتن لوازمی مانند تخت‌خواب، پاتختی، دراور و لوازم دیگر که در اتاق ها وجود دارد، داشتن کمدی که درهای بازشو داشته باشد، مشکل ساز می شود که بنابراین بهتر است از کمد دیواری ریلی و از انواع مختلف آن استفاده کنیم که استفاده از فضا را به بهینه ترین شکل ممکن برسانیم.
این نوع کمد ها در ابعاد های متفاوتی با توجه به نیاز مورد نظر طراحی و ساخته می شود. البته اندازه درب کمد دیواری با محدودیت هایی مواجه است. به طور مثال عرض درب در حدود 50 تا 60 سانتی‌متر معمولا مناسب می باشد و اندازه ارتفاع کمد هم تا 2 متر می‌تواند باشد. اگر اندازه درب کمد بیش از حد بزرگ باشد احتمال تاب برداشتن و خم شدن آن وجود دارد و باعث می ‌شود که درب به راحتی باز و بسته نشود و حتی شکسته شود. درب ‌های بازشو در کمد معمولی مقاومت کمتری نسبت به درب‌ های ریلی دارند.

مزایای کمد دیواری آکاردئونی

  1. عدم وابستگی به ارتفاع و ضخامت درب ها

  2. حرکت درب ها به صورت تاشو و قرار گیری در یک سمت کمد

  3. امکان نصب درب ها به صورت چپ بازشو یا راست بازشو

  4.  دسترسی عالی به تمام فضای داخل کمد

مکانیسم بازشو کمد دیواری با درب آکاردئونی

در این مکانیسم از ریل و متعلقات مربوطه استفاده می گردد ولیکن درب ها به روی هم جمع می شوند و فضای بیشتری را جهت استفاده نسبت به درب های ریلی معمولی در کمد دیواری ایجاد می نمایند. این مکانیسم دقت اجرای بالاتری را نسبت به سایر مکانیسم ها داشته و از حساسیت بیشتری برخوردار است. بیشتر مکانیسم های با برندهای متفرقه در بازار کیفیت خوبی ندارند و خیلی زود کارایی خود را از دست می دهند.
ساخت چهارچوب کمد دیواری با متریال مقاوم نیز در استحکام آن نقش دارد، لذا تا جایی که ممکن است بهترین مواد اولیه برای قالب بندی و ساخت کمد دیواری باید استفاده شود. همه مراحل ساخت کمد دیواری آکاردئونی در کارگاه صورت می گیرد ولی نصب کمد دیواری در محل اجرا می شود.

قیمت کمد دیواری آکاردئونی

قیمت کمد دیواری وابسته به طرح و جنسی می باشد که مشتری سفارش می دهد. به همین دلیل قیمت ها از تفاوت های مختلفی برخوردار هستند. هم چنین نوع کمد دیواری، تعداد کشوها و طبقه ها، مدل، جنس mdf و نوع یراق آلات مصرفی از دیگر عوامل مختلفی هستند که در قیمت کمد دیواری تاثیر گذار می باشند.
برای به دست آوردن قیمت درب کمد دیواری آکاردئونی باید اندازه عرض چهارچوب دربی که قرار است روی آن نصب شود را در ارتفاع آن ضرب کنید. حاصل ضرب در قیمت فروش به ازای هر متر مربع قیمت تمام شده شما می باشد.

🔔 حتما بخوانید: کمد دیواری ریلی

کمد دیواری با درب آکاردئونی

نکاتی که در هنگام ساخت کمد دیواری باید به آن توجه نمود:

  چهار چوب "کمد دیواری" بهتر است از جنس فلزی باشد تا از استحکام بالاتری برخوردار باشد. استفاده از چهار چوب "ام دی اف" امکان اینکه به مرور زمان و در اثر گذاشتن وسایل سنگین در آن سنگینی کند و به اصطلاح شکم کند، وجود دارد.
در کمد دیوار ریلی یراق آلات از اجزا خیلی مهم ساخت آن می باشند و استفاده درست و راحت و طول عمر طولانی وابسته به استفاده از یراق آلات با کیفیت می باشد.

رنگ کمد دیواری,رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک,کمد دیواری تک رنگ,رنگ کمد دیواری لباس
  • 1398/9/27
  • 16664 نفر

رنگ کمد دیواری

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟شما می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش دهید و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری PVC,مزایای کمد PVC,معایب کمد PVC,قیمت کمد دیواری PVC
  • 1398/11/12
  • 10355 نفر

کمد دیواری PVC

متریال پی‌وی‌سی، به نوعی لایه‌ی پلاستیکی فشرده گفته می‌شود که در ساخت کابینت، کابینت حمامی، کمد دیواری و …کاربرد دارد. از آنجا که پی‌وی‌سی، لایه‌ای پلاستیکی است، کابینت و کمد پی‌وی‌سی، ضد آب و ضد رطوبت می باشد.
اطلاعات بیشتر
ویژگی های کمد دیواری مناسب,کمد دیواری,کمد ریلی,کمد دیواری مناسب,انواع کمد دیواری
  • 1398/12/19
  • 9702 نفر

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری یکی از انواع مدل های کمد می باشد که با توجه به مدل آن و فضای کمی که اشغال کرده است از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به خاطر همین ویژگی ای که دارد، به خصوص برای خانه هایی با متراژ پایین که وسایل و لوازم زیادی دارند، بسیار پر کاربرد می باشد.در این مقاله سعی شده به ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته شود.
اطلاعات بیشتر
کمد دیواری آکاردئونی,کمد دیواری با درب آکاردئونی,قیمت کمد دیواری آکاردئونی,ویژگی های کمد دیواری آکاردئونی
  • 1398/12/26
  • 8691 نفر

کمد دیواری آکاردئونی چیست؟

طراحی کمدهای مناسب با بیشترین فضای کاربردی، برای تمامی خانه ها به خصوص منازل کوچک، امری ضروری می باشد که با سازمان دهی و چینش مناسب وسایل، از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. طراحی درب آکاردئونی، از ویژگی های بارز این مدل کمد دیواری به حساب می آید.درب های آکاردئونی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه اجرا می گردند.
اطلاعات بیشتر