واکینگ کلوزت,کلوزت روم,ابعاد واکینگ کلوزت,کمد واکینگ کلوزت,کمد لباس کلوزت روم,ابعاد کلوزت روم

واکینگ کلوزت یا کلوزت روم چیست؟

  • 1399/2/15
  • 85423 نفر
واکینگ کلوزت (walk in closet) نام اتاق و فضایی می باشد که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها، کفش ها و … می باشد که معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و ... بعد از پوشیدن آنها و یک مبل برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.

واکینگ کلوزت (walk in closet)  نام اتاق و فضایی می باشد که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها، کفش ها و … می باشد که معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و ... بعد از پوشیدن آنها و یک مبل (که معمولا در فضای وسط آن قرار می گیرد) برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.
کاربرد کلوزت روم ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز بوده که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان نموده است. غالباً کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباس های رسمی و قفسه های کفش تشکیل شده که این امر کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود کرده و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر شما می بخشد. در بسیاری از این نوع فضا ها میز توالت یا فضایی برای آرایش و خود آرایی در نظر گرفته می شود که این امر بسته به ابعاد کلوزت روم می تواند متغیر باشد.
نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر به شمار می آید. چون معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره مند نبوده و نور های مصنوعی جایگزین آنها می شوند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه ای باشد که تمامی قسمت ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده گردند و سایه های کمتری در آن مشاهده شود.

واکینگ کلوزت

ویژگی های واکینگ کلوزت

  • فضای اضافی باعث می گردد تا شما درباره چیزهایی که احتمالا اصلا برایتان کاربردی ندارد تصمیم درستی بگیرید.
  • شما می توانید 5 مدل لباس از یک لباس را داشته باشید.
  • کاملا سازمان یافته می باشد.
  • پولتان هدر نمی رود و برای آن مدیریت خوبی خواهید داشت.

جنس کمد های واکینگ کلوزت

کمد های واکینگ کلوزت را بسته به سلیقه و بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید به ترتیب با متریال های ام دی اف روکش ملامینه، هایگلاس های براق، ممبران های روکش وکیوم و رنگ های پولیشی و پلی استر سفارش دهید که هر یک طرفداران مخصوص به خود را دارند و این نکته را نباید فراموش کنید که هارمونی و سازگاری با کلیات دکوراسیون منزل را می بایستی رعایت کرد و در انتخاب نوع متریال و جنس بدنه ها و نمای خارجی از جنس مرتبط با سبک دلخواه انتخاب کنید که جای نگرانی ندارد. هم چنین در زمان بازدید و اندازه برداری می توانید از تجربه کارشناس مربوطه بهره کافی را ببرید و خطاهای احتمالی را به حداقل برسانید. در خصوص صفحه جزیره مستقر در واکینگ کلوزت از صفحه کورین سفید استفاده کنید که با رنگ درب و بدنه های کمد یکرنگ می باشد و به خوبی با همدیگر ست می شوند.

ابعاد واکینگ کلوزت

هر خانه بر اساس متراژ و شرایط معماری می تواند فضایی را به لاندری اختصاص دهد. در خانه های کوچک می تواند یک کمد بزرگ باشد و در خانه های بزرگ میتواند به صورت یک اتاق باشد. به طور کلی می تواند از ابعاد کوچک تا بزرگ را به خود اختصاص دهد.

واکینگ کلوزت

🔔 حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب کمد لباس کلوزت روم

از رنگ‌های مناسب که همخوانی خوبی دارند در انتخاب رنگ کمد ها استفاده نمایید. هماهنگی رنگ باعث زیبایی ظاهری کمد و ایجاد حس تعادل بصری می‌گردد. استفاده از رنگ طلایی انتخاب خوبی می باشد. برق رنگ طلایی و رنگ ‌های جلا دار به جلوه فضای شما نیز کمک می کند. انتخاب کمدهایی از جنس و با رنگ طبیعی چوب نیز می تواند جلوه لوکسی به فضای کمد لباس شما ببخشد.

آینه در کمد لباس کلوزت روم

برای پر کردن فضاها و دیوارهای خالی از آینه استفاده نمایید. یک آینه تمام‌قد یا یک آینه قاب‌دار را انتخاب کنید. این باعث می‌شود اتاق شما بزرگتر دیده شود. هم چنین وجود آینه برای بررسی لباس‌ها و پوشش خود در اتاق لباس یک ضرورت به حساب می آید. برای داشتن یک کمد لوکس می‌توان در انتخاب قاب آینه نیز مطابق با سبک فضا دقت بیشتری را نیز به خرج داد.

کلوزت روم

انتخاب دستگیره کمد کلوزت روم

در انتخاب دستگیره ‌های کمد دقت نمایید. دستگیره ‌های لوازم جانبی تزیینی برای کامل کردن فضای کمد شما می باشند. با انتخاب مناسب دستگیره می‌توان شخصیت و سبک منحصر به فردی در فضا را ایجاد نمود. دستگیره ‌ها در قیمت‌ های مختلف و با تنوع زیاد در بازار موجود می باشند. اگر برای کاربرد رنگ طلایی و رنگ ‌های جلا دار تردید دارید می‌توانید از دستگیره‌هایی به این رنگ برای کمد استفاده کنید. این کار سبب جلوه بخشیدن به درب کمد شما می شود.

فضاهای داخلی و کشوها را سامان‌دهی و قفسه‌بندی کنید.

مجموعه‌ای از کشو های سفارشی در کمد شما روشی مناسب برای سامان‌دهی وسایل کوچک می باشد. می‌توانید بسته به عملکرد مورد نیاز ابعاد و اندازه های مورد نیاز را در اختیار تولید کننده نیز قرار دهید. در این حالت شما می‌توانید در كمد لباس کلوزت روم خود کشوهایی مختلف برای قرار دادن اشیای مختلف خود داشته باشید. به عنوان مثال کشوهایی قفسه‌بندی شده برای کروات، جوراب‌ها، ساعت، عینک و یا جواهرات.

واکینگ کلوزت

استفاده از صندلی و ایجاد مکان مناسب برای نشستن

در اتاق لباس خود یک فضای نشستن اضافه کنید. این کار سبب می‌شود کمد لباس لوکسی داشته باشید. این محل می‌تواند برای پوشیدن کفش‌ها نیز مناسب باشد. می‌توانید بسته به بودجه و سبک انتخابی از پاف ‌های مدرن و یا مبلمان لوکس استفاده نمایید.

 

طراحی دکور آرایشگاه,طراحی سالن زیبایی,طراحی دکوراسیون سالن زیبایی,دکور آرایشگاه
  • 1398/10/2
  • 6885 نفر

اهمیت طراحی دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

امروزه سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، ولی تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌ها میباشد.
اطلاعات بیشتر
ترفند های طراحی دکوراسیون اتاق خواب,تزیین اتاق های کوچک,ابعاد مبلمان اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 7364 نفر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

راز داشتن یک خواب خوب هم در ساعات منظم خواب و هم در دکوراسیون اتاق خوابتان نهفته است. به عبارت دیگر، یک دکوراسیون خوب اتاق خواب در عین حال که یک عامل زیبایی خانه است، برای بهره بردن از یک خواب خوب هم لازم است.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب,مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی,کابینت چوبی کلاسیک,دکوراسیون چوبی اتاق خواب
  • 1398/10/30
  • 8198 نفر

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود.
اطلاعات بیشتر
طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,نورپردازی در دکوراسیون اداری
  • 1398/11/8
  • 5237 نفر

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار باعث نظم و ساماندهی محیط می گردد و می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد.بازسازی و طراحی داخلی محیط اداری بعد از تعیین فعالیت ها و نوع فعالیت با ترسیم پلان آغاز میگردد که متناسب با زمینه کاری شرکت می توان به دو دسته پلان باز (open office) یا پلان بسته (سلولی ) تقسیم شود.
اطلاعات بیشتر