کابینت منحنی چیست,قیمت کابینت منحنی,کابینت های منحنی,ساخت کابینت منحنی,کابینت آشپزخانه منحنی

کابینت منحنی چیست؟

  • 1399/4/13
  • 7583 نفر
کابینت منحنی که با نام های کابینت هلالی یا کابینت کرو نیز معروف می باشد، تحول عظیمی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرده است. امروزه استفاده از طرح های منحنی، دکوراسیون داخلی را از سبک های صاف وخطوط شکسته به سبک های جدید و مدرن تری سوق داده است. با استفاده از کابینت منحنی طرح های بسیار جذاب و خلاقانه ای به فضای آشپزخانه می توانیم دهیم که این کار آشپزخانه ی شما را مدرن و خاص تر نشان می دهد.

کابینت منحنی که با نام های کابینت هلالی یا کابینت کرو نیز معروف می باشد، تحول عظیمی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرده است. امروزه استفاده از طرح های منحنی، دکوراسیون داخلی را از سبک های صاف و خطوط شکسته به سبک های جدید و مدرن تری سوق داده است. با استفاده از کابینت منحنی طرح های بسیار جذاب و خلاقانه ای به فضای آشپزخانه می توانیم دهیم که این کار آشپزخانه ی شما را مدرن و خاص تر نشان می دهد.

مواد اولیه کابینت منحنی

مواد اولیه کابینت منحنی از مواد اولیه MDF تشکیل می شود. ام دی اف خام پس از تغییر شکل، توسط لایه های مختلف از جمله PVC ، پوشش داده می شود. بنابراین کابینت منحنی می تواند از انواع مختلفی مانند کابینت MDF ، کابینت ممبران، کابینت های گلاس و سایر کابینت هایی که پایه ی اولیه آن ها MDF خام است، تشکیل شود.
کابینت هلال یا منحنی انعطاف پذیری و کارایی بسیار بالایی در ساخت دارد و شما می توانید انواع آن را متناسب با زییایی و فضای آشپزخانه خود سفارش داده و هم چنین شما می توانید از این متریال، در ساخت درب کمد دیواری ها یا پیشخوان و کانتر آشپزخانه نیز استفاده نمایید.

کابینت منحنی

نحوه ساخت کابینت منحنی

به دو شکل می توان کابینت های منحنی را ساخت:
یک: به شکل دستی که یک شیوه بسیار زمان بر و خسته کننده می باشد.
دو: سفارش به کارگاه های بزرگ خدماتی که دستگاه خم کردن ام دی اف را دارند. در روش دوم، شکل و طرح مورد نظر را به شرکت خدماتی سفارش میدهید و آنها با دستگاه، کار را برای شما آماده می کنند که سرعت و کیفیت بهتری نسبت به شیوه اول (ساخت دستی) دارد.

مزایای کابینت منحنی در آشپزخانه

استفاده از کابینت منحنی تحول عظیمی در طراحی دکوراسیون داخلی به وجود آورده است. حال با هم به بررسی چندین ویژگی خوب از این نوع کابینت می پردازیم:
•    روکش PVC موجود بر روی این کابینت خاصیت ضدآب بودن را به آن اضافه می نماید.
•    انعطاف پذیری از ویژگی های اصلی این کابینت می باشد که کاربرد آن را در هر مکانی آسان تر کرده است.
•    از کابینت های منحنی می توان در کناره ی یخچال، هود، جزیره و… که استفاده از لبه های تیز امکان پذیر نیست استفاده نمود.
•    طول عمر و دوام این کابینت ها بسیار بالا می باشد و مدت زمان زیادی می توانید از آن ها استفاده نمایید.
•    استفاده از این کابینت ها بسیار خاص و جذاب می باشد، به طوری که توجه هر بیننده ای را جلب می کند.
•    تنوع رنگی و البته ثبات رنگ در آن ها از ویژگی های خوب آن می باشد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت چوب راش

کابینت منحنی

کاربرد های کابینت منحنی

کابینت منحنی به دلیل انعطاف پذیری بالا، از کاربرد های بالایی برخوردار می باشد. کابینت های منحنی، نقاط ضعف آشپزخانه شما را به نقاط قوت تبدیل می نماید. کنج های آشپزخانه، کناره های هود، کناره های یخچال، ورودی در و … از فضاهایی می باشند که معمولا قابل استفاده برای طراحی کابینت ها نیستند. اما شما با استفاده از کابینت منحنی و کمی خلاقیت در طراحی، می توانید ازین فضاها استفاده بهینه نمایید.

ماندگاری و دوام کابینت منحنی

کابینت منحنی به دلیل اینکه روکش می شود، کابینت با دوامی می باشد. البته نوع روکش در ماندگاری و دوام این کابینت ها نقش مهمی دارد. بیشترین روکشی که در ساخت کابینت منحنی استفاده می شود، روکش PVC می باشد. پی وی سی ماده ای ضد آب و ضد رطوبت است، بنابراین ماندگاری نسبتا بالایی دارد.

🔔 حتما بخوانید: کابینت پولیشی چیست؟

طراحی و نصب کابینت منحنی

طراحی و نصب کابینت منحنی به دلیل داشتن انحنا، کمی دشوار تر از کابینت های معمولی می باشد و ساخت آن زمان بر می باشد. نصب و اجرای این کابینت ها به تخصص بسیار زیاد و اندازه گیری های دقیق احتیاج  دارند. بنابراین برای داشتن کابینت های منحنی زیبا، لازم است با طراحان و عاملان اجرایی متخصص که در این زمینه مهارت و تجربه کافی دارند، همکاری نمایید.

کابینت منحنی

قیمت کابینت منحنی

از لحاظ قیمت این کابینت باید بگوییم که قیمت کابینت های خمیده حدودا دو برابر کارهای مکعب مستطیلی ساده می باشد. آموزش محاسبه ساخت این نوع کابینت اندکی نسبت به کابینت های ساده دشوارتر می باشد که با توجه به ابعاد و زاویه های متفاوت آن قیمت های متفاوتی دارد.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11007 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9366 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12357 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13654 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر